alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

06 sie 2016, 10:58

Heja, ja kupilem b6 do NA które wlasnie regenerują mi w zerkpolu do tego sprezyny -35mm vogland, nowe poliretany... mam nadzieje ze nie zniszczy mi to kregoslupa... pytanie do was, mam jedną nową osłone amortyzatora która dostałem przy zakupie b6... powiedzcie mi czy wiecie gdzie moge kupic osłone taniej niz za 90zł/szt. ? i czy oslony na wszystkie 4 amory sa takie same ? czy inne z przodu i inne z tylu ?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

06 sie 2016, 13:14

maciejrumian pisze: czy oslony na wszystkie 4 amory sa takie same ? czy inne z przodu i inne z tylu ?


Wszystkie są takie same.
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

06 sie 2016, 18:02

Czytałem już sporo opinii o róźnych gwintach, ale dalej nie mogę się zdecydować :| . Miatą jeżdże na codzień, ale chciałbym (wreszcie) wpaść na MMC/Rookie, który z tych gwintów powienien wybrać? Chciałbym coś z regulacją wysokości dlatego bilki + sprężyna odpadają. Zależy mi na stosunku cena/opłacalność i na tym czy będe w stanie w pełni wykorzystać dane zawieszenie.
AP-SPORTFAHRWERKE
Tein street advance
HSD Dual Tech
Posegregowałem je według ceny (~2300, ~2700, ~3200).
Używane gwinty z tej półki to bardzo rzadki towar, co było zresztą widać po tym jak szybko sprzedało się HSD 'Ex Tibu'.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

06 sie 2016, 21:12

A ktos moze zna gwint D2 Racing?
Rozwazam ten i KW kw niby niemiecki irenomowany ale chcialb6m poznac opinie użytkowników.
Ktos moze cos powie?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

06 sie 2016, 21:20

Nie prawda szukaj w UK co parę dni masz coś do wychaczenia.
Bierz Hsd :)
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4594
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 sie 2016, 7:11

shimko pisze:Czytałem już sporo opinii o róźnych gwintach, ale dalej nie mogę się zdecydować :| . Miatą jeżdże na codzień, ale chciałbym (wreszcie) wpaść na MMC/Rookie, który z tych gwintów powienien wybrać?

Troche nie na temat ;-) - na mmc nie mowiac o rookie mozesz wybrac sie na seryjnym zawiasie. Zmienisz jak seria przestanie ci wystarczac
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2175
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

21 sie 2016, 20:27

Nie pierwszy i nie ostatni zapewne stawiam podobne pytanie: które zawieszenie Waszym zdaniem najlepiej wybrać i ewentualnie dlaczego:D
Widzę, że są osoby które na nich jeżdzą i może porównywaliście je na torze i można by z obserwacji jak się dane zestawy zachowują wysnuć wniosek co by tu ewentualnie kupić?

Nie spieszy mi się, bo aktualny zestaw regenerowane B6 + H&R sprawdza się doskonale ale idzie zima i pewnie będzie dużo czasu do przemyśleń.
A zatem:

- HSD Mono Pro - sporo osób go używa na forum
- GAZ Gold Pro - jeździ na nim Mayk
- TEIN Flex Z - jeździ Tomat0 i od niedawna KoKon
- KW V1 - jeździ na nim B@rt
- BC Racing - ktoś używa?

Każda uwaga będzie mile widziana.
Pozdrawiam, Danillo
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

21 sie 2016, 20:54

Gaz jest tani w regeneracji...
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

21 sie 2016, 21:48

Popularny w uk jest też meister R.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

22 sie 2016, 18:45

autopaga pisze:Popularny w uk jest też meister R.



Tak samo jak HSD, Tein czy H&R jest tego statystycznie tak samo ale nic tu nie przebija TAtechshit.
Meister'a ma moj kolega w swojej NA i jak to ujal 'medium comfort' jest sztywko i twardo.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2175
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

22 sie 2016, 20:44

Nie dodałem, że zawias jest na tor więc nie musi być komfortowy, ma zapewnić maksymalny możliwy kontakt kół z nawierzchnią. Fajnie gdyby nie wylał po kilku Ułężach i w razie czego dał się naprawić.
Po lekturze naszego forum widzę, że będzie ciężko, te same zestawy dostają skrajnie różne opinie :) Na szczęście że mi się nie spieszy więc czytam sobie dalej a może kiedyś też się przejadę autami z różnymi zawieszeniami.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

23 sie 2016, 23:39

Danillo pisze:- BC Racing - ktoś używa?
Dżunior w NC?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

24 sie 2016, 0:02

Ja w Turkusowym mam Blitz'a ZZ-R
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

30 sie 2016, 10:02

A ja się zapytam o dobre amortyzatory, aby było komfortowo i szybciej, na seryjnej wysokości auta.
Bukos
Posty: 319
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

30 sie 2016, 16:51

Bilstein B6 z normalną sprężyną aby zachować wysokość i powinno być ok.
Bukos
Awatar użytkownika
Wenega
Posty: 233
Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Oleśnica

31 sie 2016, 7:22

Verteru pisze:A ja się zapytam o dobre amortyzatory, aby było komfortowo i szybciej, na seryjnej wysokości auta.


AGXy..
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

13 wrz 2016, 12:39

Powolne przygotowania do jazdy na torze, więc pytanie.
Mam Bilki B6 z OEM springami. Myślę nad sprężynami Wietec od Bjorn'a. Jak widziałem u Niego na fotkach to obniżają więcej niż 35mm.
Jako,że to ma być auto do zabawy, a nie weekendowa bulwarówka, w takim razie:
Czy nie lepiej kupić tańszy gwint TA, AP, MTS, sprzedając B6ki.
Czy lepiej zamontować sprężyny do tych B6?

Budżet:
500PLN-> na sprężyny
500PLN+sprzedaż B6-> na gwint

Auto dedykowane na MMC oraz Tor Łódź. Komfort na dalszym planie. Auto nie na lata, więc nie szukam rozwojowego zawieszenie, maks 2-3 sezony.

Dziękuję za info i opinie.

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

13 wrz 2016, 12:46

Pakuj te sprężyny, będzie nisko i twardo a każdy budżetowy zestaw pokroju TA mu nie dorówna.
Obrazek

miatasm.com
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

13 wrz 2016, 13:51

Montaż tych Weitec'ów z B6 tak do końca w zgodzie ze sztuką nie będzie. Co do TA się zgodzę ale AP to już całkiem sensownie (jak na to ile kosztuje) działający gwint.
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

13 wrz 2016, 13:55

sophisty pisze:Montaż tych Weitec'ów z B6 tak do końca w zgodzie ze sztuką nie będzie. Co do TA się zgodzę ale AP to już całkiem sensownie (jak na to ile kosztuje) działający gwint.

Czemu nie będzie w zgodzie? No nie są to B8/12, ale wszyscy jeżdżą na B6+Eibach/HR i ładnie to lata. Sam przerabiałem...

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

13 wrz 2016, 14:11

Ponieważ B6 to amortyzator o sportowej charakterystyce dedykowany do seryjnych sprężyn. Owszem sprawdza się z Eibachami ale z tak krótkimi Weitec'ami bym nie ryzykował. Tak jak napisałeś wyżej, żeby to miało ręce i nogi to zdecydowanie B8.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

13 wrz 2016, 19:46

Rafa pisze:
Auto dedykowane na MMC oraz Tor Łódź. Komfort na dalszym planie. Auto nie na lata, więc nie szukam rozwojowego zawieszenie, maks 2-3 sezony.

Dziękuję za info i opinie.

Pozdr
Rafa


Moja opinia jest taka - że może byś to wszystko jeszcze raz przemyślał . Tani gwint na 2-3 sezony...
Ani z tego wyniku nie będzie,gwint jednorazowy (nieserwisowalny) itd - Gdzie tu sens ?

W mojej opinii - albo pancerny B6/B8 i po 2/3 latach coś lepszego - albo od razu sprzęt rozwojowy ...
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2175
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

14 wrz 2016, 0:38

Ja też otarłem się o opinię, że seryjny B6 i krótka sprężyna nie do końca będą współgrać, szczególnie na torze. Do tego jest B8 lub...dopasowanie B6 w Zerkopolu i taką opcję wybrałem. Sprawdza się, jeździć nie umiem a czasy przyzwoite wykręciłem.

Gwint, wiadomo inna bajka, jak chcesz się bawić na dłużej i na poważniej to sprawa jest jasna. Ale jak na 2 lata jazdy to bym się nad tymi B6 pochylił co już je masz.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

14 wrz 2016, 7:11

Dziękuję za opinie.
Pozostaną Bilki.

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

14 wrz 2016, 9:45

Rafa pisze:Pozostaną Bilki

Dobra decyzja. Spróbuj przejechać się kiedyś autem z np. v-maxem czy innym tego typu gwintem, pełnym ogniem, gdzie droga będzie miała jakąś poprzeczną nierówność a zaraz zauważysz różnicę.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 wrz 2016, 19:44

B6 + eibach mam i złego słowa nie powiem. Znoszą się bardzo dobrze i nikomu nic nie dolega. Gdzie to niby słyszeliście?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

19 wrz 2016, 1:18

a jest jakaś konkretna (odczuwalna na dupohamowni i na żywotności) różnica między zestawem b6+eibach a b8+eibach? wiem, b8 jest do obniżonych fur, inny punkt pracy itd. ale jak to jest w praktyce?
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

20 wrz 2016, 17:47

Sprężyny eibach pro kit pasują zarówno do nb jak i do na? Czy trzeba szukać pod konkretny rocznik? (Seryjne amortyzatory)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

21 wrz 2016, 10:35

chillak pisze:nb jak i do na

Sa rozne.
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

28 wrz 2016, 7:17

A ja mam taki dylemat,

Bo właśnie zakupiłem od forumowicza B6+ Spreżyny ze sportiva i teraz się waham. Zostawić te sprężyny czy zakupić Pro Kit? Bo czytałem na forum, że te B6 ze sportive to nie to samo co kupione w sklepie. Zależy mi na leciutkim obniżeniu, bo moja NBFL to straszna koza, ale też względnym komforcie jazdy.
ODPOWIEDZ