alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 lut 2011, 18:45

Mnie osobiscie kombo AGX + sprezyny Eibach bardzo sie nie podobalo. Auto porusza sie nerwowo i podskakuje jak pilka.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

13 lut 2011, 3:29

Pytanie do zorientowanych w realiach...czy da się zmieścić w kwocie 2000 zł z zakupem jakiegoś sensownego gwintowanego zawieszenia do NB ? zależy mi przede wszystkim na jego bezawaryjności, dodam, że mazda nie wybiera sie na tor ;) Najchętniej wziąłbym Koni Street Kit, mam jednak małe rozterki, czasem warto mieć możliwość zmiany wysokości zawieszenia. Obecnie jeżdżę na seryjnym zawieszeniu, nadszedł już czas wymiany amortyzatorów (ich sprawność nie jest zadowalająca), przy okazji chciałbym zmienić sprężyny na krótsze.
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

13 lut 2011, 8:11

chbr pisze:zakres regulacji i szybszą zmianę ustawień niż w koni
nie do konca rozumiem :?: AGX maja regulacje tlumienia 4 albo 8 krotna a Koni maja plynna regulacje w zakresie...
AWD + RWD = ;D
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

13 lut 2011, 10:47

saygoodbye pisze:Pytanie do zorientowanych w realiach...czy da się zmieścić w kwocie 2000 zł z zakupem jakiegoś sensownego gwintowanego zawieszenia do NB ? zależy mi przede wszystkim na jego bezawaryjności, dodam, że mazda nie wybiera sie na tor ;) Najchętniej wziąłbym Koni Street Kit, mam jednak małe rozterki, czasem warto mieć możliwość zmiany wysokości zawieszenia. Obecnie jeżdżę na seryjnym zawieszeniu, nadszedł już czas wymiany amortyzatorów (ich sprawność nie jest zadowalająca), przy okazji chciałbym zmienić sprężyny na krótsze.


koni street kit to nie gwint
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

13 lut 2011, 10:48

OldTomFrost pisze:
chbr pisze:zakres regulacji i szybszą zmianę ustawień niż w koni
nie do konca rozumiem :?: AGX maja regulacje tlumienia 4 albo 8 krotna a Koni maja plynna regulacje w zakresie...


z tego co się orientuje, żeby regulować twardość Koni trzeba zdjąć koło, ale mogę się mylić
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

13 lut 2011, 12:11

chbr pisze:z tego co się orientuje, żeby regulować twardość Koni trzeba zdjąć koło, ale mogę się mylić
U znajomego ktory jezdzi na koni street kit regulacja jest sruba przy gornych mocowaniach. Zreszta ja ma tak samo w gwincie.
AWD + RWD = ;D
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

13 lut 2011, 18:54

saygoodbye pisze:czy da się zmieścić w kwocie 2000 zł z zakupem jakiegoś sensownego gwintowanego zawieszenia do NB ? zależy mi przede wszystkim na jego bezawaryjności, dodam, że mazda nie wybiera sie na tor

kup Bilsteina B6 i krótszą sprężynę....zapomnisz o zawiasie na długie lata :wink:
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

14 lut 2011, 22:45

irakleo - AFAIK to B6 zawsze był lepszą wersją seryjnych amorów ale o seryjnej wysokości do seryjnej sprężyny a do krótszych powinno się stosować B8. Tak twierdzi strona Bilsteina:
What lowering or sport springs are to aesthetics, BILSTEIN B8 is to performance!
The product benefits at a glance:

Shortened high-performance shock absorbers for virtually every lowering spring set and series production sport vehicles


Przy B6 nawet nie wspominają o krótszych sprężynach.
Ostatecznie można zadzwonić do Zerkopolu, oni o Bilsteinach więdzą chyba więcej niż fabryka.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 lut 2011, 23:21

hella_flush pisze:a do krótszych powinno się stosować B8

B8 powinno się stosować do skrótu powyżej mniej więcej 30mm. Poniżej B6.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

15 lut 2011, 9:02

kiedyś na swoim aucie miałem - czarne amorki a teraz mam serię z 1,8 z amortyzatorami B6...sprężyny w tych dwóch seryjnych zestawach są trochę inne, tzn. w przypadku B6 są ciut niższe (1-2cm).
rafal_w
Posty: 74
Rejestracja: 28 kwie 2008, 12:59
Lokalizacja: Świętochłowice

26 lut 2011, 15:47

Moje pytanie do znawców , warto inwestować w taki zestaw :

http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=56&oid=29&depth=2&page=0&count=11&PHPSESSID=4aadb48046cf413c881d4ed55cdfd811
Ostatnio zmieniony 26 lut 2011, 16:10 przez rafal_w, łącznie zmieniany 1 raz.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

26 lut 2011, 16:00

rafal_w, musisz poprawić link gdyż się wyciął fragment ze środka przy kopiowaniu ;)
110@???KM
134@???Nm
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

26 lut 2011, 16:08

rafal_w, mam taki zestaw ale nie zdążyłem zrobic na nim zbyt dużo km... generalnie zime przetrwal bardzo ladnie. Zakres regulacji wysokosci i twardosci dosc duzy. Da sie ustawic tak ze będzie bardziej komfortowo niz w serii. Jak szukałem zawiasu bralem pod uwage gaz'a, teina ss i kw jednak po lektorze http://fatcatmotorsports.com i miata.net wybor padl na koni.
AWD + RWD = ;D
rafal_w
Posty: 74
Rejestracja: 28 kwie 2008, 12:59
Lokalizacja: Świętochłowice

26 lut 2011, 16:20

OldTomFrost, a powiedz mi gdzie go kupowałeś ? Jaka byla cena zakupu ?
Też się na niego chyba zdecyduje , tylko jestem ciekaw opinii innych forumowiczów.
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

26 lut 2011, 16:26

Kupilem w IL Motosport i cena chyba byla bardzo podobna o ile pamiętam.
AWD + RWD = ;D
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2011, 20:23

rafal_w pisze:Moje pytanie do znawców , warto inwestować w taki zestaw :

http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=56&oid=29&depth=2&page=0&count=11&PHPSESSID=4aadb48046cf413c881d4ed55cdfd811


Szkoda że bez górnych mocowań... :sad:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

26 lut 2011, 20:48

AroJano pisze:
Szkoda że bez górnych mocowań... :sad:

to samo chciałem dodać....w NA górne mocowania nie należą do najbardziej udanych
OldTomFrost pisze:gaz'a, teina ss i kw

osobiście wybrałbym Teina głównie ze względu na możliwość zainstalowania EDFC w przyszłości. Koni zakupiłbym w drugiej kolejności....GAZ kompletnie mnie nie przekonuje.
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

26 lut 2011, 21:27

irakleo pisze:osobiście wybrałbym Teina głównie ze względu na możliwość zainstalowania EDFC w przyszłości. Koni zakupiłbym w drugiej kolejności....GAZ kompletnie mnie nie przekonuje.


Mimo tego ze bardzo mi sie podoba EDFC jako gadzet to zupelnie nie przekonuje mnie jako cos urzytecznego na codzien. Brak top mount'ow w koni troche boli ale fatcatmotosport /goodwinracing ma wlasnie taki kit dla tego zawiasu.
Generalnie Tein jak i Koni to pewny zakup... napewno bedzie dobrze, zalezy tylko od preferencji. Jesli jednak szukasz czegos lepszego to jest jeszcze Bilstein PSS i gdzies widzialem patent na adaptacje tego do NA...
AWD + RWD = ;D
rafal_w
Posty: 74
Rejestracja: 28 kwie 2008, 12:59
Lokalizacja: Świętochłowice

27 lut 2011, 8:51

To może lepszy bedzie taki zestaw ? Maja juz górne mocowania
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-97-Mazda-Miata-NA-Tein-Flex-Coilovers-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZModelQ3aMiataQQhashZitem3a5f62f3eaQQitemZ250708423658QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories


Czy do wszystkich modeli Teina można dokupic EDFC ?
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 lut 2011, 10:02

rafal_w pisze:To może lepszy bedzie taki zestaw ? Maja juz górne mocowania
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-97-Mazda-Miata-NA-Tein-Flex-Coilovers-_W0QQcmdZViewItemQQfitsZModelQ3aMiataQQhashZitem3a5f62f3eaQQitemZ250708423658QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

spotkałem się z opiniami że Flex jest trochę za delikatny na nasze drogi
rafal_w pisze:
Czy do wszystkich modeli Teina można dokupic EDFC ?

pod warunkiem że masz górne mocowania....używane EDFC w USA albo Japonii kupisz za drobne :wink:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 lut 2011, 10:15

irakleo pisze:spotkałem się z opiniami że Flex jest trochę za delikatny na nasze drogi

Tak na szybko, Flex to bardziej zastosowanie na wyścigi płaskie. Looknijcie sobie na parametry sprężyn. Do miaty która jeszcze trochę ma być samochodem turystyczno-komfortowym imho przesada. To fajny produkt sam w sobie, ale do większych modów jak się całe zawieszenie łącznie ze stabilizacją przedłubuje.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
rafal_w
Posty: 74
Rejestracja: 28 kwie 2008, 12:59
Lokalizacja: Świętochłowice

27 lut 2011, 21:26

To moze ktos podpowie co warto kupic na nasze polskie drogi.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

27 lut 2011, 21:39

Tein SS sprawdza mi się znakomicie :)
Łoś
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2011, 11:51

standby, wiesz ile takie zawieszenie jak Tein SS wytrzyma warszawkę ? ;)
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

01 mar 2011, 17:33

W filipku sa takie
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/89-05-Mazda-MX-5-BC-racing-adjustable-Coilovers-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem45f6111dc3QQitemZ300481060291QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

mysle ze to tez moze byc dobra propozycja
Fuksja i Turkus :)
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

02 mar 2011, 15:01

Póki co nie mam żadnych zastrzeżeń. Tein to wysoka półka, poza tym można go w pełni regenerować tak samo jak Bilsteina.
Łoś
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2011, 18:47

to ciekawe bo o Teinie słyszałem tyle a o tym nie wiedziałem. Jaki jest koszt takiej regeneracji i gdzie? (zapewne wysyłka)
Gargantus
Posty: 80
Rejestracja: 13 sie 2010, 21:21

06 kwie 2011, 11:41

Ja kupiłem gwint Gaz'a i jestem baardzo zadowolony. Sztywność ustawiona na max, auto posadzone i bardzo fajnie się jeździ. Dużo przyjemniej niż na bilsteinie, a w połączeniu z 15 felgami to już w ogóle bajka
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

06 kwie 2011, 11:49

Co masz na myśli mówiąc, że dużo przyjemniej niż na Bilstainie?
Gargantus
Posty: 80
Rejestracja: 13 sie 2010, 21:21

06 kwie 2011, 12:12

Gaz jest bardziej sprężysty. Czuje jak płynnie się auto "zapada" i odbija. W moim bilsteinie wszystko było gwałtowniejsze. Lepiej czuje auto przy prędkości, a branie zakrętów to czysta poezja. Jak gokart. Ciasne zakręty 90 stopni z ograniczeniem do 30 mogę zrobić jadąc 80. No i nie ma takiego bujania się całej budy jak wcześniej.

[ Dodano: 06-04-2011, 17:15 ]
Tak siedzi auto na Gazie


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ