alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

03 mar 2016, 13:14

Paulie: to zależy , na jakich nawierzchniach jeździsz . Ale bardzo się zastanów, czy chcesz 2 razy płacić .
- jeśli np. za pół roku/rok zrobisz upgrade to jakiegoś dobrego gwintu, Gwint dedykowany , ale nie chińszczyzna będzie lepszy, a jeśli chcesz tym autem pojeździć jeszcze 2-3 lata, to nie lepiej od razu wejść w coś przyszłościowego, z możliwością regulacji ...?

Ja wiem, że budżet / wytrzymałość to skrócony i utwardzony B6 na twardej sprężynie nie ma konkurencji z niczym, ale
jest też coś takiego jak skill / doświadczenie + rozwój , a tutaj możliwości większe daje jednak gwint w pełną regulacją ...
konior
Posty: 185
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

08 mar 2016, 21:00

Jak coś to mogę zrobić amory od podstaw na wzór bili lub zrobić im regeneracje. Możliwe jest nawet zmienienie charakterystyk w poszczególnych zakresach pracy amorów.
Simmie
Posty: 14
Rejestracja: 16 sty 2016, 0:16
Model: NA
Lokalizacja: Ząbki k/Warszawy

10 mar 2016, 19:56

Gwint AP Sport - ktoś coś słyszał? Mam zamiar zakupić na dniach, do większości aut kompatybilnych polecają jak najbardziej jednak nt. mazd nie słyszałem.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

11 mar 2016, 23:58

Simmie pisze:Gwint AP Sport - ktoś coś słyszał? Mam zamiar zakupić na dniach, do większości aut kompatybilnych polecają jak najbardziej jednak nt. mazd nie słyszałem.


Budżetowa jednorazówka , jeździ to nawet dobrze , podobno na wkładach KW . Jeśli ma być tanio , bez większego wyrypu - można brać . W mx chyba nikt nie opisywał ...
Simmie
Posty: 14
Rejestracja: 16 sty 2016, 0:16
Model: NA
Lokalizacja: Ząbki k/Warszawy

15 mar 2016, 12:08

Czy gwint z NB będzie pasował do NA? Albo co trzeba zrobić aby pasował? :P
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

15 mar 2016, 13:12

Wystarczy kupić topmounty z nb
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

21 mar 2016, 9:02

Kupiłem amorki do Wiśni, i potrzebuję pomocy jak ustawić zawias.
Wiem, że nie MX, ale nie będę zakładał tematu bo tutaj więcej ludzi zagląda ;)

Czy mógłby mi ktoś przetłumaczyć to na "polski":

Koni Sport: Damping adjustable: YES, linear valve on-car, rebound only **features 3 height adjustment perches**
Front: 169 fixed compression, 674 rebound on full soft, approximately 1348 on full stiff
Rear: 67 fixed compression, 214 rebound on full soft, approximately 428 on full stiff
**numbers are at a velocity of 4.13inches/second**
Vogtland: (1.6"F, 1.6"R) rates unknown

Chodzi mi o te liczby dotyczące amorków.
Auto obniżone będzie o 35-40mm. Springi Vogrland.

Jak ustawić twardość? Co byście sugerowali?

Dziękuję.

Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

22 mar 2016, 20:14

Rafa: Do gwintów 2/3 way najczęściej dają opis i rekomendowany setup na początek - nie masz nic takiego ?
Wtedy się ustawia jak fabryka każe i reszta to już trochę teorii + praktyka metodą prób w różnych warunkach ...
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 mar 2016, 20:18

remik pisze:Rafa: Do gwintów 2/3 way najczęściej dają opis i rekomendowany setup na początek - nie masz nic takiego ?
Wtedy się ustawia jak fabryka każe i reszta to już trochę teorii + praktyka metodą prób w różnych warunkach ...

Dziękuję za info
Problem w tym,że to używka. Więc poszukam na necie. Auto jako daily ma być, a obniżam 35/40mm i zakładam 195/50 r15 i boję się progów zwalniających. Zwłaszcza aby nie było za miękko.
Pozostaje metoda prób i błędów ;)

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

23 mar 2016, 20:02

mam pytanko,
czy zmieniajac zawieszenie na gwint w nb potrzeba jest jaka rzezba, inne mocowania, jakies dodatkowe podkladki etc czy maja klucze, sciagac do sprzezyc da sie do zmienic w garazu ? bo gwint leci i mysle jak go zalozyc
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

23 mar 2016, 20:40

GELO pisze:mam pytanko,
czy zmieniajac zawieszenie na gwint w nb potrzeba jest jaka rzezba, inne mocowania, jakies dodatkowe podkladki etc czy maja klucze, sciagac do sprzezyc da sie do zmienic w garazu ? bo gwint leci i mysle jak go zalozyc


Dodatkowe podkladki są bardzo bardzo istotne :facepalm:
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

23 mar 2016, 21:02

sophisty pisze:
GELO pisze:mam pytanko,
czy zmieniajac zawieszenie na gwint w nb potrzeba jest jaka rzezba, inne mocowania, jakies dodatkowe podkladki etc czy maja klucze, sciagac do sprzezyc da sie do zmienic w garazu ? bo gwint leci i mysle jak go zalozyc


Dodatkowe podkladki są bardzo bardzo istotne :facepalm:


???

liczyłem na jakieś rzeczone podpowiedzi...
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 mar 2016, 5:13

Jeżeli gwint ma swoje top mounty to nic nie potrzebujesz. Wyciągasz stare amory wkładasz nowe.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

24 mar 2016, 9:44

kammich pisze:Jeżeli gwint ma swoje top mounty to nic nie potrzebujesz. Wyciągasz stare amory wkładasz nowe.


dzieki

z tego co widzialem to nie maja więc pewnie bede musial przelozyc z tych co obecnie siedza
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

31 mar 2016, 14:12

widzieliscie coś takiego dostepnego w Polsce ?
http://www.driftworks.com/adjustable-ar ... -boot.html

chciałbym coś takiego zastosować u siebie do regulowanych łaczników z patentu forumowego, taka oslona moze fajnie chronic czesc ruchoma łacznika przed brudem i piachem. Do tego koszulka na gwint i powinno to wytrzymać trochę nasze warunki na drodze.

jest ktoś w stanie pomoć mi w znalezieniu tego u nas?
White NA BP'95
Simmie
Posty: 14
Rejestracja: 16 sty 2016, 0:16
Model: NA
Lokalizacja: Ząbki k/Warszawy

09 kwie 2016, 15:04

Pytanie, mam budżet z rzędu 3100 zł. Mógłbym kupić teraz teina street advance i mieć przy okazji hajs na montaż. Albo mogę kupić d2 do NB, zbierać przez następny miesiac hajs na montaz i mocowania. Iść w Teina czy pomęczyć się dla D2?
THX911
Posty: 96
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

11 kwie 2016, 18:26

Też poruszę temat TEINA.
Co prawda kupiłem zestaw TEIN Mono Sport+EDFC Active+GPS do RX8, ale chodzi o ogólne odczucia.
Wypowie się ktoś kto na nim jeździ. Najlepiej jak ma też zamontowane nowsze EDFC Active.
Jak wam się sprawuje ten zawias, jak z jego wytrzymałością na naszych drogach w użytkowaniu codziennym?
Czytałem sporo postów na forum i widzę, że jest dość popularny w MX5.
Dzięki za opinie :)
Obrazek
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

12 kwie 2016, 21:38

THX911 pisze:Też poruszę temat TEINA.
Co prawda kupiłem zestaw TEIN Mono Sport+EDFC Active+GPS do RX8, ale chodzi o ogólne odczucia.
Wypowie się ktoś kto na nim jeździ. Najlepiej jak ma też zamontowane nowsze EDFC Active.
Jak wam się sprawuje ten zawias, jak z jego wytrzymałością na naszych drogach w użytkowaniu codziennym?


Od razu piszę - że nie mam Mono Sport, ale też o nim myślałem (chyba raczej Mono Flex). W sumie to porozmawiałem, z tymi - co mają największe doświadczenie z serwisem Teina, czyli TechRacing , i ogólnie się dowiedziałem, że Mono jest stworzony na tor, a nie na polskie drogi - na których potrafi wylać dość często. To jest po prostu gwint na tor lub japońskie drogi , na europejskie gorzej , tutaj lepiej sprawuje się niemiecki KW - na którego chyba postawie , natomiast Mono Flex ma już potencjał w sporcie (solidna konstrukcja monolityczna) i pod tym względem na plus ...
Awatar użytkownika
karol88
Posty: 255
Rejestracja: 16 maja 2014, 9:58
Model: NB
Lokalizacja: Koszalin

28 kwie 2016, 21:06

Co do AP to opiszę wrażenia za 2-3 tyg. Czekam już na paczkę.
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

08 maja 2016, 7:44

Cześć,
Szykuję się do zakupu i montażu B6 w mojej NA 1990.
Eibachy już mam. Co da amortyzatorów to waham się jeszcze czy kupować nowe czy brać używki które mam na oku ale temat będzie ogarnięty do końca maja.

Tak czy inaczej mój mechanik jak zmieniał mi ostatnio koła i robił geometrię to powiedział ze jeśli mam się brać za zamianę amorów na twardsze + obniżać auto to że powinienem jeszcze dokupić nowe odboje (jak rozumiem chodzi o bump stopy ) + zaczął coś mówić że nie wiadomo (przy aucie które ma już 26 lat) w jakim stanie będą wszystkie pozostałe elementy gumowe (rozumiem że chodziło mu o tuleje)

Pytanie brzmi: jakie elementy, które można wymienić przy montażu amortyzatorów powinienem wcześniej dokupić żeby od razu wymienić je na nowe i nie mieć jakiejś niemiłej niespodzianki i auta rozbabranego przez pół sezonu?

Z góry dzięki z podpowiedź! :)
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

08 maja 2016, 14:38

A masz sprezyny do na czy nb?
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

08 maja 2016, 19:28

ubek pisze:A masz sprezyny do na czy nb?


Springi Eibach Pro Kit -35 mm do NA;
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

10 maja 2016, 21:34

hej, czy produkty HSD są do kupienia w PL czy wszystko z driftworks lepiej ściągać?
dzięki z góry za odpowiedź!
chbr
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

10 maja 2016, 23:05

chbr pisze:hej, czy produkty HSD są do kupienia w PL czy wszystko z driftworks lepiej ściągać?
dzięki z góry za odpowiedź!
chbr



napisz do xxlrally - oni to sprzedają ...
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

10 maja 2016, 23:16

remik pisze:
chbr pisze:hej, czy produkty HSD są do kupienia w PL czy wszystko z driftworks lepiej ściągać?
dzięki z góry za odpowiedź!
chbr



napisz do xxlrally - oni to sprzedają ...


thx!
chbr
Posty: 574
Rejestracja: 26 mar 2010, 10:14
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: WWA

11 maja 2016, 10:53

remik pisze:
chbr pisze:hej, czy produkty HSD są do kupienia w PL czy wszystko z driftworks lepiej ściągać?
dzięki z góry za odpowiedź!
chbr



napisz do xxlrally - oni to sprzedają ...


będę mieli w przyszłym tygodniu
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

11 maja 2016, 11:45

hmm ciekawe a macie jakieś ceny orientacyjne ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

17 maja 2016, 11:25

jeżdzi ktoś na gwincie ISC?
Awatar użytkownika
Domel
Donator
Donator
Posty: 358
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
Model: NC FL
Wersja: bordo z hameryki
Lokalizacja: Kraków

17 maja 2016, 15:44

zawodnik pisze:jeżdzi ktoś na gwincie ISC?

Jeździłem z ISC na twardościach 6/4 (najmiękksze)- i dla mnie było za twardo do codziennego użytku, ale na torze ten gwint się sprawdzał.
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

17 maja 2016, 17:14

https://youtu.be/ERnoR5Tn6KA znalezione przypadkiem na YT. Pozostawiam do oceny
ODPOWIEDZ