alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Paulie: to zależy , na jakich nawierzchniach jeździsz . Ale bardzo się zastanów, czy chcesz 2 razy płacić .
- jeśli np. za pół roku/rok zrobisz upgrade to jakiegoś dobrego gwintu, Gwint dedykowany , ale nie chińszczyzna będzie lepszy, a jeśli chcesz tym autem pojeździć jeszcze 2-3 lata, to nie lepiej od razu wejść w coś przyszłościowego, z możliwością regulacji ...?
Ja wiem, że budżet / wytrzymałość to skrócony i utwardzony B6 na twardej sprężynie nie ma konkurencji z niczym, ale
jest też coś takiego jak skill / doświadczenie + rozwój , a tutaj możliwości większe daje jednak gwint w pełną regulacją ...
- jeśli np. za pół roku/rok zrobisz upgrade to jakiegoś dobrego gwintu, Gwint dedykowany , ale nie chińszczyzna będzie lepszy, a jeśli chcesz tym autem pojeździć jeszcze 2-3 lata, to nie lepiej od razu wejść w coś przyszłościowego, z możliwością regulacji ...?
Ja wiem, że budżet / wytrzymałość to skrócony i utwardzony B6 na twardej sprężynie nie ma konkurencji z niczym, ale
jest też coś takiego jak skill / doświadczenie + rozwój , a tutaj możliwości większe daje jednak gwint w pełną regulacją ...
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Simmie pisze:Gwint AP Sport - ktoś coś słyszał? Mam zamiar zakupić na dniach, do większości aut kompatybilnych polecają jak najbardziej jednak nt. mazd nie słyszałem.
Budżetowa jednorazówka , jeździ to nawet dobrze , podobno na wkładach KW . Jeśli ma być tanio , bez większego wyrypu - można brać . W mx chyba nikt nie opisywał ...
Kupiłem amorki do Wiśni, i potrzebuję pomocy jak ustawić zawias.
Wiem, że nie MX, ale nie będę zakładał tematu bo tutaj więcej ludzi zagląda
Czy mógłby mi ktoś przetłumaczyć to na "polski":
Koni Sport: Damping adjustable: YES, linear valve on-car, rebound only **features 3 height adjustment perches**
Front: 169 fixed compression, 674 rebound on full soft, approximately 1348 on full stiff
Rear: 67 fixed compression, 214 rebound on full soft, approximately 428 on full stiff
**numbers are at a velocity of 4.13inches/second**
Vogtland: (1.6"F, 1.6"R) rates unknown
Chodzi mi o te liczby dotyczące amorków.
Auto obniżone będzie o 35-40mm. Springi Vogrland.
Jak ustawić twardość? Co byście sugerowali?
Dziękuję.
Rafa
Wiem, że nie MX, ale nie będę zakładał tematu bo tutaj więcej ludzi zagląda
Czy mógłby mi ktoś przetłumaczyć to na "polski":
Koni Sport: Damping adjustable: YES, linear valve on-car, rebound only **features 3 height adjustment perches**
Front: 169 fixed compression, 674 rebound on full soft, approximately 1348 on full stiff
Rear: 67 fixed compression, 214 rebound on full soft, approximately 428 on full stiff
**numbers are at a velocity of 4.13inches/second**
Vogtland: (1.6"F, 1.6"R) rates unknown
Chodzi mi o te liczby dotyczące amorków.
Auto obniżone będzie o 35-40mm. Springi Vogrland.
Jak ustawić twardość? Co byście sugerowali?
Dziękuję.
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Rafa: Do gwintów 2/3 way najczęściej dają opis i rekomendowany setup na początek - nie masz nic takiego ?
Wtedy się ustawia jak fabryka każe i reszta to już trochę teorii + praktyka metodą prób w różnych warunkach ...
Wtedy się ustawia jak fabryka każe i reszta to już trochę teorii + praktyka metodą prób w różnych warunkach ...
remik pisze:Rafa: Do gwintów 2/3 way najczęściej dają opis i rekomendowany setup na początek - nie masz nic takiego ?
Wtedy się ustawia jak fabryka każe i reszta to już trochę teorii + praktyka metodą prób w różnych warunkach ...
Dziękuję za info
Problem w tym,że to używka. Więc poszukam na necie. Auto jako daily ma być, a obniżam 35/40mm i zakładam 195/50 r15 i boję się progów zwalniających. Zwłaszcza aby nie było za miękko.
Pozostaje metoda prób i błędów
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
GELO pisze:mam pytanko,
czy zmieniajac zawieszenie na gwint w nb potrzeba jest jaka rzezba, inne mocowania, jakies dodatkowe podkladki etc czy maja klucze, sciagac do sprzezyc da sie do zmienic w garazu ? bo gwint leci i mysle jak go zalozyc
Dodatkowe podkladki są bardzo bardzo istotne
sophisty pisze:GELO pisze:mam pytanko,
czy zmieniajac zawieszenie na gwint w nb potrzeba jest jaka rzezba, inne mocowania, jakies dodatkowe podkladki etc czy maja klucze, sciagac do sprzezyc da sie do zmienic w garazu ? bo gwint leci i mysle jak go zalozyc
Dodatkowe podkladki są bardzo bardzo istotne
???
liczyłem na jakieś rzeczone podpowiedzi...
Jeżeli gwint ma swoje top mounty to nic nie potrzebujesz. Wyciągasz stare amory wkładasz nowe.
widzieliscie coś takiego dostepnego w Polsce ?
http://www.driftworks.com/adjustable-ar ... -boot.html
chciałbym coś takiego zastosować u siebie do regulowanych łaczników z patentu forumowego, taka oslona moze fajnie chronic czesc ruchoma łacznika przed brudem i piachem. Do tego koszulka na gwint i powinno to wytrzymać trochę nasze warunki na drodze.
jest ktoś w stanie pomoć mi w znalezieniu tego u nas?
http://www.driftworks.com/adjustable-ar ... -boot.html
chciałbym coś takiego zastosować u siebie do regulowanych łaczników z patentu forumowego, taka oslona moze fajnie chronic czesc ruchoma łacznika przed brudem i piachem. Do tego koszulka na gwint i powinno to wytrzymać trochę nasze warunki na drodze.
jest ktoś w stanie pomoć mi w znalezieniu tego u nas?
White NA BP'95
Pytanie, mam budżet z rzędu 3100 zł. Mógłbym kupić teraz teina street advance i mieć przy okazji hajs na montaż. Albo mogę kupić d2 do NB, zbierać przez następny miesiac hajs na montaz i mocowania. Iść w Teina czy pomęczyć się dla D2?
-
- Posty: 96
- Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 115KM 1993
- Lokalizacja: TST
- Kontakt:
Też poruszę temat TEINA.
Co prawda kupiłem zestaw TEIN Mono Sport+EDFC Active+GPS do RX8, ale chodzi o ogólne odczucia.
Wypowie się ktoś kto na nim jeździ. Najlepiej jak ma też zamontowane nowsze EDFC Active.
Jak wam się sprawuje ten zawias, jak z jego wytrzymałością na naszych drogach w użytkowaniu codziennym?
Czytałem sporo postów na forum i widzę, że jest dość popularny w MX5.
Dzięki za opinie
Co prawda kupiłem zestaw TEIN Mono Sport+EDFC Active+GPS do RX8, ale chodzi o ogólne odczucia.
Wypowie się ktoś kto na nim jeździ. Najlepiej jak ma też zamontowane nowsze EDFC Active.
Jak wam się sprawuje ten zawias, jak z jego wytrzymałością na naszych drogach w użytkowaniu codziennym?
Czytałem sporo postów na forum i widzę, że jest dość popularny w MX5.
Dzięki za opinie
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
THX911 pisze:Też poruszę temat TEINA.
Co prawda kupiłem zestaw TEIN Mono Sport+EDFC Active+GPS do RX8, ale chodzi o ogólne odczucia.
Wypowie się ktoś kto na nim jeździ. Najlepiej jak ma też zamontowane nowsze EDFC Active.
Jak wam się sprawuje ten zawias, jak z jego wytrzymałością na naszych drogach w użytkowaniu codziennym?
Od razu piszę - że nie mam Mono Sport, ale też o nim myślałem (chyba raczej Mono Flex). W sumie to porozmawiałem, z tymi - co mają największe doświadczenie z serwisem Teina, czyli TechRacing , i ogólnie się dowiedziałem, że Mono jest stworzony na tor, a nie na polskie drogi - na których potrafi wylać dość często. To jest po prostu gwint na tor lub japońskie drogi , na europejskie gorzej , tutaj lepiej sprawuje się niemiecki KW - na którego chyba postawie , natomiast Mono Flex ma już potencjał w sporcie (solidna konstrukcja monolityczna) i pod tym względem na plus ...
Co do AP to opiszę wrażenia za 2-3 tyg. Czekam już na paczkę.
Cześć,
Szykuję się do zakupu i montażu B6 w mojej NA 1990.
Eibachy już mam. Co da amortyzatorów to waham się jeszcze czy kupować nowe czy brać używki które mam na oku ale temat będzie ogarnięty do końca maja.
Tak czy inaczej mój mechanik jak zmieniał mi ostatnio koła i robił geometrię to powiedział ze jeśli mam się brać za zamianę amorów na twardsze + obniżać auto to że powinienem jeszcze dokupić nowe odboje (jak rozumiem chodzi o bump stopy ) + zaczął coś mówić że nie wiadomo (przy aucie które ma już 26 lat) w jakim stanie będą wszystkie pozostałe elementy gumowe (rozumiem że chodziło mu o tuleje)
Pytanie brzmi: jakie elementy, które można wymienić przy montażu amortyzatorów powinienem wcześniej dokupić żeby od razu wymienić je na nowe i nie mieć jakiejś niemiłej niespodzianki i auta rozbabranego przez pół sezonu?
Z góry dzięki z podpowiedź!
Szykuję się do zakupu i montażu B6 w mojej NA 1990.
Eibachy już mam. Co da amortyzatorów to waham się jeszcze czy kupować nowe czy brać używki które mam na oku ale temat będzie ogarnięty do końca maja.
Tak czy inaczej mój mechanik jak zmieniał mi ostatnio koła i robił geometrię to powiedział ze jeśli mam się brać za zamianę amorów na twardsze + obniżać auto to że powinienem jeszcze dokupić nowe odboje (jak rozumiem chodzi o bump stopy ) + zaczął coś mówić że nie wiadomo (przy aucie które ma już 26 lat) w jakim stanie będą wszystkie pozostałe elementy gumowe (rozumiem że chodziło mu o tuleje)
Pytanie brzmi: jakie elementy, które można wymienić przy montażu amortyzatorów powinienem wcześniej dokupić żeby od razu wymienić je na nowe i nie mieć jakiejś niemiłej niespodzianki i auta rozbabranego przez pół sezonu?
Z góry dzięki z podpowiedź!
hej, czy produkty HSD są do kupienia w PL czy wszystko z driftworks lepiej ściągać?
dzięki z góry za odpowiedź!
chbr
dzięki z góry za odpowiedź!
chbr
remik pisze:chbr pisze:hej, czy produkty HSD są do kupienia w PL czy wszystko z driftworks lepiej ściągać?
dzięki z góry za odpowiedź!
chbr
napisz do xxlrally - oni to sprzedają ...
thx!
remik pisze:chbr pisze:hej, czy produkty HSD są do kupienia w PL czy wszystko z driftworks lepiej ściągać?
dzięki z góry za odpowiedź!
chbr
napisz do xxlrally - oni to sprzedają ...
będę mieli w przyszłym tygodniu
jeżdzi ktoś na gwincie ISC?
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
https://youtu.be/ERnoR5Tn6KA znalezione przypadkiem na YT. Pozostawiam do oceny