alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

18 gru 2014, 11:33

Offroad sieaaah! :lol: :lol: :lol:

No troszkę za wysoko.
195/65/15 może trochę wypełnić, ale wtedy to jak traktor będzie wyglądać. Ale to zima i nie musi wyglądać, tylko jeździć ;)

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

18 gru 2014, 12:08

Terenowa Miata, to terenowa Miata. Zdecyduj - albo w jedną, albo w drugą stronę. Nieba, albo gleba. Na Twoim miejscu albo bym ją trochę zglebił (choć w tym przypadku to nie jest najcelniejsze określenie, może raczej: nie podnosił w kosmos), albo rozważył większą felgę zamiast większej opony. Ze swoich doświadczeń mogę potwierdzić, że nic tak nie "rozmemłewa" prowadzenia jak wysoka galaretowata opona. No i na odwrót: większa fela, choćby i 16", plus opona o profilu 40 - 45%, dodają mnóstwo precyzji. Dla mnie różnica jest ogromna. Przy 205/40 R17 auto jechało jak po szynach i nie miało właściwie żadnego laga po ruchu kierownicą.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

18 gru 2014, 12:42

Chwila, chwila - jeśli dasz komplet: top mounty, amory i sprężyny stockowe, to rzeczywiście buda pójdzie w górę, ale jak dodasz aftermarketowe springi takie jak prokit to znów idziesz w dół i będzie dobrze bez kombinacji z oponą.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

18 gru 2014, 12:51

Pierwsze primo... nie oczekuję gleby po B6 z drugiej generacji (co zaznaczyłem, pisząc i samochód pójdzie do góry) i wydawało mi się to oczywiste... (zostałem w tej kwestii już doszkolony kilka stron temu).
Drugie primo... wiem, że będzie bardziej miękko - szukam kogoś, kto ma rozstaw kół jak u mnie, połączony z dużą gumą oraz prokitem i jest w stanie powiedzić, czy będzie miękko niebezpiecznie, czy miękko komfortowo.
Trzecie primo... nie podoba mi się duża felga w NA i koniec.

Natomiast czy samochod wygląda dobrze z dużą gumą czy nie ... cóż, jedni wolą blondynki, inny rude, a kolejni nie patrzą na kolor włosów, bo się w cycki zapatrzyli. To kwestia gustu.

Rafa pisze:Offroad sieaaah! :lol: :lol: :lol:


No uprzedzałem - masakra :)

flatline - niestety nie. Będzie wyżej o ok. 3 może 4 cm wględem serii. Na logike powinnobyć jakieś 20 mm w dół (topy centymetr w górę, prokit 35 mm w dół), ale gdzieś pojawia się magia i jest inaczej :). Zmierzyłem u Agaty/Piotra. Oni mają taki komplet - jest wyżej niż seria NA.
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

18 gru 2014, 19:55

Przepraszam bardzo ale po b6 i pro kicie z nb fura idzie w dół. Ja również mam taki komplet.
Bukos
Posty: 319
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

18 gru 2014, 20:24

dokładnie b6 +pro kit z NB i tak jest niżej niż seria NA. Jedynie co to przynajmniej u mnie coś mi się nie podobało że tył jakoś za wysoko względem przodu stał, przód był ok a tył za wysoko na moje i to mnie trochę raziło. Więc założyłem B6+pro kit dedykowany do NA i wygląda i jeździ :) Nie ma kompromisów za bardzo z wyglądem i komfortem ;p zależy co kto lubi...
Bukos
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

18 gru 2014, 21:39

Przepraszam bardzo - zwracam honor i sorry za pieprzenie farmazonów :D.
Miałem dziś okazję porozmawiać z Majkelem - delikatnie mi powiedział (powtórzył za Wami), że gadam głupoty, więc mam prośbę:

Czy ktoś z Was mógłby zmierzyć odległość od piasty do nadkola?
Chciałbym się dowiedzieć, czy w takim razie ja mam coś niżej niż seria, czy Agata/Piotrek mają jakieś dziwne sprężyny...

Byłbym bardzo wdzięczny.
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

18 gru 2014, 21:48

Pomiędzy oponą a nadkolem z przodu 2 palce ciasno, z tyłu trochę ponad 3. Jak wsiądą dwie osoby przód i tył jest w miarę równo.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

18 gru 2014, 22:12

autopaga pisze:Pomiędzy oponą a nadkolem z przodu 2 palce ciasno, z tyłu trochę ponad 3. Jak wsiądą dwie osoby przód i tył jest w miarę równo.


205/50/15? Przy jakim ET?
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

20 gru 2014, 10:55

et nie ma znaczenia. tak standardowy rozmiar kół.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

20 gru 2014, 11:09

Jasna sprawa.
Pytam bardziej o fakt, jak u Ciebie koło idzie względem nadwozia i czy masz jakieś kąty zrobione, palce wchodzą pod kątem prostym itd :D
Albo inaczej - jesteś w stanie w wolnej chwili zmierzyć mi odległość od środka piasty do nadkola?

Rozwiałoby to wszystkie moje wątpliwości i wiedziałbym w jakim kierunku iść (bo cały czas nie wiem, czy to moje zawieszenie jest niskie, czy zestaw Agaty/Piotra jakiś taki wyjątkowo wysoki jest :) ).

Byłbym wdzięczny.
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

20 gru 2014, 13:41

Niestety nie będę w stanie przez dłuższy czas, bo całe zawieszenie mam na podłodze :D Tutaj masz fotę jak w aucie siedzą dwie osoby.
Załączniki
NB plus.JPG
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

20 gru 2014, 13:43

autopaga pisze:bo całe zawieszenie mam na podłodze


No tak ... nie wiem dlaczego, ale absolutnie mnie to nie zaskoczyło :)

Fajnie siedzi na tej fotce - biorę :D
Obrazek
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

24 gru 2014, 8:26

Arvi przesadzasz ja miałem w pierwszej (zielonej) b6 + spring -~30mm i było bdb i wizualnie i w zakresie komfortu auto siedziało niżej niż seria NA i trzymało się bdb drogi.

:kciuk:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

24 gru 2014, 8:53

Jaro pisze:Arvi przesadzasz ja miałem w pierwszej (zielonej) b6 + spring -~30mm i było bdb i wizualnie i w zakresie komfortu auto siedziało niżej niż seria NA i trzymało się bdb drogi.

:kciuk:


Wiem... trochę kręcę, trochę za bardzo kombinuję... :facepalm:
Miast jak mężczyzna pójść do sklepu, kupić B6+prokit do NA, to knuję gdzie przyoszczędzić :).

I to jest moje noworoczne postanowienie :).
Obrazek
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

24 gru 2014, 10:54

Arvinski pisze:
Jaro pisze:Arvi przesadzasz ja miałem w pierwszej (zielonej) b6 + spring -~30mm i było bdb i wizualnie i w zakresie komfortu auto siedziało niżej niż seria NA i trzymało się bdb drogi.

:kciuk:


Wiem... trochę kręcę, trochę za bardzo kombinuję... :facepalm:
Miast jak mężczyzna pójść do sklepu, kupić B6+prokit do NA, to knuję gdzie przyoszczędzić :).

I to jest moje noworoczne postanowienie :).


ja pisałem o zestawie z NB ;)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Lefu
Posty: 142
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:53
Model: Inny
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole

23 lut 2015, 15:32

Pytanko. Trochę wertowałem temat i w zasadzie mam swojego faworyta na alternatywne zawieszenie. Dokładnie gwint ISC (było ZG na forum). Wyceniono mi go na ok 3800zł. Sprawa nie jest paląca bo przy dobrych lotach w kwietniu go kupię ale... czy można by było zakupić coś tańszego i równie ok? Samochód kompletnie nie na tor a do dziennej jazdy. Przy okazji, gdyby ktoś z was chciał się pozbyć swojego gwintu pasującego do NBFL, proszę piszcie.
Wolf
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2015, 8:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Szczecin

23 lut 2015, 18:53

Ja mam podobnie tez szukam gwintu do NBFL wiec jest nas już dwóch, a to zawsze raźniej ;) Ja zastanawiam sie powaznie nad gwintem ap http://www.mapet-tuning.com/sklep/gwint-mazda-0598-p-159255.html, słyszałem o nim dużo dobrego ale od posiadaczy BMW i Hondy.
Mam również pytanie: co jeszcze przydałoby się wymienić w zawieszeniu montując gwint?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2189
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

23 lut 2015, 19:24

Na nutzach jest teraz szabrowania NB z gwintem BC chyba za 350 funtów. Może jeszcze jest?
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

23 lut 2015, 21:28

Jak tylko do lansu, to niepotrzebne Wam ISC, takie moje skromne zdanie - znajdziecie taniej ...
Wolf
Posty: 114
Rejestracja: 30 sty 2015, 8:01
Model: NB FL
Lokalizacja: Szczecin

23 lut 2015, 21:31

Ja nie szukam ISC bo w 1.6 to chyba zbyteczne,czekam tylko aż ktoś coś napisze o ap.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2015, 21:35 przez Wolf, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 lut 2015, 21:33

A co ma do tego silnik? :P
Ważne jak jeździsz i do czego Ci ten gwint potrzebny :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Lefu
Posty: 142
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:53
Model: Inny
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole

24 lut 2015, 4:26

W sumie dla lansu podszedł by nawet TA Technix ;) Ale jednak chcę coś w miarę niezawodnego, z pełną regulacją no i do regeneracji w kraju jeśli padnie. Nie wspominam nawet o przyjemności z jazdy na takim wynalazku
Snabb
Posty: 211
Rejestracja: 08 lut 2011, 23:57
Model: NA
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

10 mar 2015, 9:00

Czy gwinty D2, ISC, HSG dedykowane do NB podejdą do NA?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2015, 9:05

tak, z górnymi mocowaniami od NB
Obrazek

miatasm.com
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

10 mar 2015, 12:27

Te gwinty zazwyczaj w komplecie maja swoje gorne mocowania :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Snabb
Posty: 211
Rejestracja: 08 lut 2011, 23:57
Model: NA
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

10 mar 2015, 14:57

Thx... czyli są p&p :)
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

22 mar 2015, 11:14

Czy ktoś z Was kojarzy jakie osłony wchodzą na Bilsteiny B6?
Seria z danego modelu, czy coś bardziej skomplikowanego?

Naturalnie zlecę poszukiwania człowiekowi, który mi to robić będzie - ale profilaktycznie wolę się zabezpieczyć, bo może wyskoczyć mi z ceną a'la kmparts - 89 zł za sztukę :)
Obrazek
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2015, 11:31

Arvi, ja brałem nowe osłony to b6 i były kupowane OEM..
Obrazek

miatasm.com
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2015, 13:05

Arvinski pisze:Czy ktoś z Was kojarzy jakie osłony wchodzą na Bilsteiny B6?

Które w końcu kupiłeś ? Do NA wyłacznie OEN bo one są razemz bumpstopami, do NB możesz sobie dobrać cokolwiek uniwersalnego średnicą pasującego.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ