alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Offroad sieaaah!
No troszkę za wysoko.
195/65/15 może trochę wypełnić, ale wtedy to jak traktor będzie wyglądać. Ale to zima i nie musi wyglądać, tylko jeździć
Pozdr
Rafa
No troszkę za wysoko.
195/65/15 może trochę wypełnić, ale wtedy to jak traktor będzie wyglądać. Ale to zima i nie musi wyglądać, tylko jeździć
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Terenowa Miata, to terenowa Miata. Zdecyduj - albo w jedną, albo w drugą stronę. Nieba, albo gleba. Na Twoim miejscu albo bym ją trochę zglebił (choć w tym przypadku to nie jest najcelniejsze określenie, może raczej: nie podnosił w kosmos), albo rozważył większą felgę zamiast większej opony. Ze swoich doświadczeń mogę potwierdzić, że nic tak nie "rozmemłewa" prowadzenia jak wysoka galaretowata opona. No i na odwrót: większa fela, choćby i 16", plus opona o profilu 40 - 45%, dodają mnóstwo precyzji. Dla mnie różnica jest ogromna. Przy 205/40 R17 auto jechało jak po szynach i nie miało właściwie żadnego laga po ruchu kierownicą.
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Chwila, chwila - jeśli dasz komplet: top mounty, amory i sprężyny stockowe, to rzeczywiście buda pójdzie w górę, ale jak dodasz aftermarketowe springi takie jak prokit to znów idziesz w dół i będzie dobrze bez kombinacji z oponą.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Pierwsze primo... nie oczekuję gleby po B6 z drugiej generacji (co zaznaczyłem, pisząc i samochód pójdzie do góry) i wydawało mi się to oczywiste... (zostałem w tej kwestii już doszkolony kilka stron temu).
Drugie primo... wiem, że będzie bardziej miękko - szukam kogoś, kto ma rozstaw kół jak u mnie, połączony z dużą gumą oraz prokitem i jest w stanie powiedzić, czy będzie miękko niebezpiecznie, czy miękko komfortowo.
Trzecie primo... nie podoba mi się duża felga w NA i koniec.
Natomiast czy samochod wygląda dobrze z dużą gumą czy nie ... cóż, jedni wolą blondynki, inny rude, a kolejni nie patrzą na kolor włosów, bo się w cycki zapatrzyli. To kwestia gustu.
No uprzedzałem - masakra
flatline - niestety nie. Będzie wyżej o ok. 3 może 4 cm wględem serii. Na logike powinnobyć jakieś 20 mm w dół (topy centymetr w górę, prokit 35 mm w dół), ale gdzieś pojawia się magia i jest inaczej . Zmierzyłem u Agaty/Piotra. Oni mają taki komplet - jest wyżej niż seria NA.
Drugie primo... wiem, że będzie bardziej miękko - szukam kogoś, kto ma rozstaw kół jak u mnie, połączony z dużą gumą oraz prokitem i jest w stanie powiedzić, czy będzie miękko niebezpiecznie, czy miękko komfortowo.
Trzecie primo... nie podoba mi się duża felga w NA i koniec.
Natomiast czy samochod wygląda dobrze z dużą gumą czy nie ... cóż, jedni wolą blondynki, inny rude, a kolejni nie patrzą na kolor włosów, bo się w cycki zapatrzyli. To kwestia gustu.
Rafa pisze:Offroad sieaaah!
No uprzedzałem - masakra
flatline - niestety nie. Będzie wyżej o ok. 3 może 4 cm wględem serii. Na logike powinnobyć jakieś 20 mm w dół (topy centymetr w górę, prokit 35 mm w dół), ale gdzieś pojawia się magia i jest inaczej . Zmierzyłem u Agaty/Piotra. Oni mają taki komplet - jest wyżej niż seria NA.
dokładnie b6 +pro kit z NB i tak jest niżej niż seria NA. Jedynie co to przynajmniej u mnie coś mi się nie podobało że tył jakoś za wysoko względem przodu stał, przód był ok a tył za wysoko na moje i to mnie trochę raziło. Więc założyłem B6+pro kit dedykowany do NA i wygląda i jeździ Nie ma kompromisów za bardzo z wyglądem i komfortem ;p zależy co kto lubi...
Bukos
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Przepraszam bardzo - zwracam honor i sorry za pieprzenie farmazonów .
Miałem dziś okazję porozmawiać z Majkelem - delikatnie mi powiedział (powtórzył za Wami), że gadam głupoty, więc mam prośbę:
Czy ktoś z Was mógłby zmierzyć odległość od piasty do nadkola?
Chciałbym się dowiedzieć, czy w takim razie ja mam coś niżej niż seria, czy Agata/Piotrek mają jakieś dziwne sprężyny...
Byłbym bardzo wdzięczny.
Miałem dziś okazję porozmawiać z Majkelem - delikatnie mi powiedział (powtórzył za Wami), że gadam głupoty, więc mam prośbę:
Czy ktoś z Was mógłby zmierzyć odległość od piasty do nadkola?
Chciałbym się dowiedzieć, czy w takim razie ja mam coś niżej niż seria, czy Agata/Piotrek mają jakieś dziwne sprężyny...
Byłbym bardzo wdzięczny.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
autopaga pisze:Pomiędzy oponą a nadkolem z przodu 2 palce ciasno, z tyłu trochę ponad 3. Jak wsiądą dwie osoby przód i tył jest w miarę równo.
205/50/15? Przy jakim ET?
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Jasna sprawa.
Pytam bardziej o fakt, jak u Ciebie koło idzie względem nadwozia i czy masz jakieś kąty zrobione, palce wchodzą pod kątem prostym itd
Albo inaczej - jesteś w stanie w wolnej chwili zmierzyć mi odległość od środka piasty do nadkola?
Rozwiałoby to wszystkie moje wątpliwości i wiedziałbym w jakim kierunku iść (bo cały czas nie wiem, czy to moje zawieszenie jest niskie, czy zestaw Agaty/Piotra jakiś taki wyjątkowo wysoki jest ).
Byłbym wdzięczny.
Pytam bardziej o fakt, jak u Ciebie koło idzie względem nadwozia i czy masz jakieś kąty zrobione, palce wchodzą pod kątem prostym itd
Albo inaczej - jesteś w stanie w wolnej chwili zmierzyć mi odległość od środka piasty do nadkola?
Rozwiałoby to wszystkie moje wątpliwości i wiedziałbym w jakim kierunku iść (bo cały czas nie wiem, czy to moje zawieszenie jest niskie, czy zestaw Agaty/Piotra jakiś taki wyjątkowo wysoki jest ).
Byłbym wdzięczny.
Arvi przesadzasz ja miałem w pierwszej (zielonej) b6 + spring -~30mm i było bdb i wizualnie i w zakresie komfortu auto siedziało niżej niż seria NA i trzymało się bdb drogi.
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Jaro pisze:Arvi przesadzasz ja miałem w pierwszej (zielonej) b6 + spring -~30mm i było bdb i wizualnie i w zakresie komfortu auto siedziało niżej niż seria NA i trzymało się bdb drogi.
Wiem... trochę kręcę, trochę za bardzo kombinuję...
Miast jak mężczyzna pójść do sklepu, kupić B6+prokit do NA, to knuję gdzie przyoszczędzić .
I to jest moje noworoczne postanowienie .
Arvinski pisze:Jaro pisze:Arvi przesadzasz ja miałem w pierwszej (zielonej) b6 + spring -~30mm i było bdb i wizualnie i w zakresie komfortu auto siedziało niżej niż seria NA i trzymało się bdb drogi.
Wiem... trochę kręcę, trochę za bardzo kombinuję...
Miast jak mężczyzna pójść do sklepu, kupić B6+prokit do NA, to knuję gdzie przyoszczędzić .
I to jest moje noworoczne postanowienie .
ja pisałem o zestawie z NB
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Pytanko. Trochę wertowałem temat i w zasadzie mam swojego faworyta na alternatywne zawieszenie. Dokładnie gwint ISC (było ZG na forum). Wyceniono mi go na ok 3800zł. Sprawa nie jest paląca bo przy dobrych lotach w kwietniu go kupię ale... czy można by było zakupić coś tańszego i równie ok? Samochód kompletnie nie na tor a do dziennej jazdy. Przy okazji, gdyby ktoś z was chciał się pozbyć swojego gwintu pasującego do NBFL, proszę piszcie.
Ja mam podobnie tez szukam gwintu do NBFL wiec jest nas już dwóch, a to zawsze raźniej Ja zastanawiam sie powaznie nad gwintem ap http://www.mapet-tuning.com/sklep/gwint-mazda-0598-p-159255.html, słyszałem o nim dużo dobrego ale od posiadaczy BMW i Hondy.
Mam również pytanie: co jeszcze przydałoby się wymienić w zawieszeniu montując gwint?
Mam również pytanie: co jeszcze przydałoby się wymienić w zawieszeniu montując gwint?
- flatline
- Donator
- Posty: 2189
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Na nutzach jest teraz szabrowania NB z gwintem BC chyba za 350 funtów. Może jeszcze jest?
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
W sumie dla lansu podszedł by nawet TA Technix Ale jednak chcę coś w miarę niezawodnego, z pełną regulacją no i do regeneracji w kraju jeśli padnie. Nie wspominam nawet o przyjemności z jazdy na takim wynalazku
Czy gwinty D2, ISC, HSG dedykowane do NB podejdą do NA?
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Te gwinty zazwyczaj w komplecie maja swoje gorne mocowania
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Thx... czyli są p&p
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Czy ktoś z Was kojarzy jakie osłony wchodzą na Bilsteiny B6?
Seria z danego modelu, czy coś bardziej skomplikowanego?
Naturalnie zlecę poszukiwania człowiekowi, który mi to robić będzie - ale profilaktycznie wolę się zabezpieczyć, bo może wyskoczyć mi z ceną a'la kmparts - 89 zł za sztukę
Seria z danego modelu, czy coś bardziej skomplikowanego?
Naturalnie zlecę poszukiwania człowiekowi, który mi to robić będzie - ale profilaktycznie wolę się zabezpieczyć, bo może wyskoczyć mi z ceną a'la kmparts - 89 zł za sztukę
Arvinski pisze:Czy ktoś z Was kojarzy jakie osłony wchodzą na Bilsteiny B6?
Które w końcu kupiłeś ? Do NA wyłacznie OEN bo one są razemz bumpstopami, do NB możesz sobie dobrać cokolwiek uniwersalnego średnicą pasującego.
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......