alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Fatcat mialo byc. Phone poprawia jak chce...
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
majkel pisze:Mam nadzieje ze pod pojeciem skracam myslicie o przestrojeniu a nie rznieciu. Tak jak hantkus napisal, zerkopol wylacznie.
Zgadza się, sprzęcik będzie odesłany do przestrojenia i ewentualnej regeneracji - razem z nowymi sprężynami do Zerkopolu .
Bumpstopów raczej nie będę zamawiał ani z FCM ani z FM , ale będzie coś podobnego 36-40 mm.
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Luca pisze:Nie wiecie czy do Zerkopolu można pojechać samochodem czy trzeba wcześniej wymontować B6-ki aby ocenić ich stan?
Muszą być wymontowane , wysyłasz do nich - oni oceniają stan i Ciebie informują co jak i za ile ...
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
remik pisze:Luca pisze:Nie wiecie czy do Zerkopolu można pojechać samochodem czy trzeba wcześniej wymontować B6-ki aby ocenić ich stan?
Muszą być wymontowane , wysyłasz do nich - oni oceniają stan i Ciebie informują co jak i za ile ...
Dokładnie tak.
Pamietam moją rozmowę z nimi przy dostrajaniu nowych b6 do e30 tyle pytań co mi zadali to nawet moja Stara na tydzień nie wyrabia
A poważnie to można se tam b6 zestroic jak Ci się podoba
Rules are made to be broken
Muszą być wymontowane kompletnie, bo "ocena" polega za założeniu na maszynę gołego amortyzatora i zdjęcie charakterystyki.
Ale. Nie wiem czy warto się w to bawić, jeśli pod tyłkiem nie czuć że przestały działać. Kiedyś będąc w Zerkopolu powiedzieli mi (i w serwisie mają taką planszę na to wydrukowaną aby klient sobie lepiej do łba wbił) że amo Bilsteina są tak skonstruowane (jako nieliczne na rynku) że przez cały czas życia nie odbiegają więcej niż na 10% od nominalnych fabrycznych parametrów. Potem w jednej chwili się rozlatują i trzeba regenerację robić.
Na NBfl miałem B6 i 42mm z Fatcata, była bajka. Shaigh mnie namawiał na 30mm ale spękałem i nie spróbowałem
Po
eM
Ale. Nie wiem czy warto się w to bawić, jeśli pod tyłkiem nie czuć że przestały działać. Kiedyś będąc w Zerkopolu powiedzieli mi (i w serwisie mają taką planszę na to wydrukowaną aby klient sobie lepiej do łba wbił) że amo Bilsteina są tak skonstruowane (jako nieliczne na rynku) że przez cały czas życia nie odbiegają więcej niż na 10% od nominalnych fabrycznych parametrów. Potem w jednej chwili się rozlatują i trzeba regenerację robić.
remik pisze:ale będzie coś podobnego 36-40 mm.
Na NBfl miałem B6 i 42mm z Fatcata, była bajka. Shaigh mnie namawiał na 30mm ale spękałem i nie spróbowałem
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Szczupak pisze:A czy Zerkopol nie stroi też czasem? Ktoś chyba kiedyś pisał, że Zerkopol może zestroić B6 na wagach pod wymagania klienta. droga to impreza?
Zrobia ci charakterystyke jak sobie chcesz, raczej problem bedziesz mial z wytlumaczeniem dokladnie parametrow.
Szczupak pisze:chodziło mi raczej o corner weighting, nie wiem, jak to się tłumaczy
Chodzi Ci o ustawianie zawiasu na wagach juz na aucie tak. Zerkopol tego nie robi, oni obrabiaja tylko amor, ale jesli masz dostep do wag i umiesz dokladnie zmierzyc jakie maja byc parametry amora aby bylo idealnie, to oni Ci tak amor ustawia jaki im powiesz. Chociaz mnie sie ustawianie na wagach raczej z zaawansowanymi gwintami kojarzy bo tan jest spora mozliwosc regulacji.
ree pisze:Szczupak pisze:chodziło mi raczej o corner weighting, nie wiem, jak to się tłumaczy
Chodzi Ci o ustawianie zawiasu na wagach juz na aucie tak. Zerkopol tego nie robi, oni obrabiaja tylko amor, ale jesli masz dostep do wag i umiesz dokladnie zmierzyc jakie maja byc parametry amora aby bylo idealnie, to oni Ci tak amor ustawia jaki im powiesz. Chociaz mnie sie ustawianie na wagach raczej z zaawansowanymi gwintami kojarzy bo tan jest spora mozliwosc regulacji.
Ps. Oczywiscie to co pisalem wyzej tyczy sie b6, w wyzszych modelach bila masz oczywiscie mozliwosc regulacji na aucie.
- flatline
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
200 za sztukę - niedawno sprawdzane
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Panowie mam pytanko odnośnie stabilizatorów: Jakie są grubości stabów: NB 1.6, NB 1.8, Sportive, MSM
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
majkel pisze:Na NBfl miałem B6 i 42mm z Fatcata, była bajka. Shaigh mnie namawiał na 30mm ale spękałem i nie spróbowałem
Zgadza się, mi też sugerował - że z racji że z przodu mam stabilizator RB - to spokojnie mogę wrzucać 36/36 - i powinno być optymalnie Ciekawostką jest też fakt o którym się dowiedziałem - że Shaikh ma polskie korzenie i przyjeżdża tutaj co roku na urlop - ogólnie to jest spoko gość i chyba mu napisze - żeby wpadał na MMC i nasze zloty
remik pisze:Ciekawostką jest też fakt o którym się dowiedziałem - że Shaikh ma polskie korzenie i przyjeżdża tutaj co roku na urlop - ogólnie to jest spoko gość i chyba mu napisze - żeby wpadał na MMC i nasze zloty
Zaproś Jego mama jest Polką z pochodzenia, kiedyś mi o tym pisał
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
jakiej grubosci stabilizator zastosowac 22mm 24mm 26mm? eibach? whiteline? h&r?
auto nie bedzie jezdzic po torze,chodzi o poprawienie prowadzenia w szybkiej jezdzie w zakrecie na drodze. W planach b6+eibach
auto nie bedzie jezdzic po torze,chodzi o poprawienie prowadzenia w szybkiej jezdzie w zakrecie na drodze. W planach b6+eibach
bezmiatowy //
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
eiti pisze:jakiej grubosci stabilizator zastosowac 22mm 24mm 26mm? eibach? whiteline? h&r?auto nie bedzie jezdzic po torze,chodzi o poprawienie prowadzenia w szybkiej jezdzie w zakrecie na drodze.
W moim aucie jeździ H&R 26 mm. Polecam gdyż różnica jest znaczna w porównaniu do serii. Dodam że B6 już mam, wkrótce wpadną też inne sprężyny.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
eiti pisze:jakiej grubosci stabilizator zastosowac 22mm 24mm 26mm? eibach? whiteline? h&r?
auto nie bedzie jezdzic po torze,chodzi o poprawienie prowadzenia w szybkiej jezdzie w zakrecie na drodze. W planach b6+eibach
Jak nie jeździsz na torze, to imho - staba nie trzeba ruszać. Jak będzie b6, dobra sprężyna , opona i geometria - to będzie "Panzadowolony" ,,,
- flatline
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Mam zagwozdkę, może nie do końca z alternatywnym zawieszeniem, ale chyba tutaj najszybciej dostanę odpowiedź.
Pacjent to NBfl. Niedawno zainstalowałem b6 + standardowe sprężyny ze sportiva zamiast zwykłego zestawu. W weekend postanowiłem zrobić geometrię, podjechałem do firmy, która z założenia powinna ogarniać (no może nie mxy w szczególności...). Umówiliśmy się, że celujemy w kierunku ustawień FM, niestety zabawa dosyć szybko się skończyła, bo dojechaliśmy do negatywu circa -0,3 z przodu i -0,5 z tyłu i usłyszałem że to absolutny kres tego co się da wycisnąć Resztę (WSZ i zbieżność) udało się ustawić bez większych problemów.
No i teraz czas na pytanie - co jest grane? Widziałem niedawno na forum na 100% standardowym zawieszeniu -0,75/-1, więc...
Zakładam, że albo:
- mam mega szczególny okaz miaty
- zmiana w zawieszeniu zmieniła zakres regulacji (skoro obniżenie daje więcej negatywu, to może u mnie jest po prostu w górnej granicy wysokości w serii)
- chłopaki gdzieś ostro dali ciała
Pacjent to NBfl. Niedawno zainstalowałem b6 + standardowe sprężyny ze sportiva zamiast zwykłego zestawu. W weekend postanowiłem zrobić geometrię, podjechałem do firmy, która z założenia powinna ogarniać (no może nie mxy w szczególności...). Umówiliśmy się, że celujemy w kierunku ustawień FM, niestety zabawa dosyć szybko się skończyła, bo dojechaliśmy do negatywu circa -0,3 z przodu i -0,5 z tyłu i usłyszałem że to absolutny kres tego co się da wycisnąć Resztę (WSZ i zbieżność) udało się ustawić bez większych problemów.
No i teraz czas na pytanie - co jest grane? Widziałem niedawno na forum na 100% standardowym zawieszeniu -0,75/-1, więc...
Zakładam, że albo:
- mam mega szczególny okaz miaty
- zmiana w zawieszeniu zmieniła zakres regulacji (skoro obniżenie daje więcej negatywu, to może u mnie jest po prostu w górnej granicy wysokości w serii)
- chłopaki gdzieś ostro dali ciała
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
flatline pisze: Widziałem niedawno na forum na 100% standardowym zawieszeniu -0,75/-1, więc...
Zapewne u mnie Mi kumpel powiedział tylko, że to -0,75 z przodu powoli zbliża się do granicy już. O tyle nic nie mówił, więc ma raczej zapas jeszcze. Nie miałem czasu na kanale ostatnio nawet zwrócić na to uwagi
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- flatline
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Tak, to Twoją miałem na myśli. To co mnie zastanawia to fakt, że FM przy swojej propozycji nastaw zaznacza, że powinny być osiągalne na ich zestawach i na stockowym setupie, a tam docelowo jest -1/-1,5 jeśli mnie pamięć nie myli.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Panowie springi SPARCO do NB? Kiedyś spotykane, bo widziałem je u Dexa i rogiego. Obecne wszędzie tylko do NC.. A były w bardzo fajnej cenie. Ktoś wie gdzie je namierzyć albo ma może używane?
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Kiedyś już ponoć jakiś sklep napisał że koniec produkcji
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Dziaj byłem na badaniu technicznym (rejestracyjnym) i mam zagwostkę. Wynik badania dla moich B6 to średnio 48-50%. Diagnosta mówił, że może być i że to dlatego, że samochód stał od października (poza dzisiejszym dojazdem do stacji - ok. 7km) - że się jeszcze nie rozruszały. Muszą to z kimś skonsultować czy Eibachy mi nie wykończą moich B6ek. W poniedziałek dzwonię do Zerkopolu z pytaniem co z tym zrobić. Tylko czy oni będą obiektywni?
Najlepiej umyć auto,z łozyć dach i jeździć wogole nie bierz pod uwagę tego co tam pokazało, koniec kropka.
Bile b6 sa przystosowane do Pro Kita idealnie wiec napewno ich nie zabija a sprawia ze auto bedzie sie lepiej prowadzić.
No chyba ze wolisz wybulić za regeneracje w Zerkopolu pewno koło tysiaka jak nie wiecej i mieć satysfakcje ze z portfela ubyło
jak nie sa wylane nie cieknie z nich to nie ma co ruszać.
Bile b6 sa przystosowane do Pro Kita idealnie wiec napewno ich nie zabija a sprawia ze auto bedzie sie lepiej prowadzić.
No chyba ze wolisz wybulić za regeneracje w Zerkopolu pewno koło tysiaka jak nie wiecej i mieć satysfakcje ze z portfela ubyło
jak nie sa wylane nie cieknie z nich to nie ma co ruszać.
White NA BP'95
Luca pisze:Dziaj byłem na badaniu technicznym (rejestracyjnym) i mam zagwostkę. Wynik badania dla moich B6 to średnio 48-50%. Diagnosta mówił, że może być i że to dlatego, że samochód stał od października (poza dzisiejszym dojazdem do stacji - ok. 7km) - że się jeszcze nie rozruszały. Muszą to z kimś skonsultować czy Eibachy mi nie wykończą moich B6ek. W poniedziałek dzwonię do Zerkopolu z pytaniem co z tym zrobić. Tylko czy oni będą obiektywni?
W wyniku z trzepakow ocena sie tylko i wylacznie roznice tlumienia miedzy amorami na tej samej osi, reszta jest nie obiektywna. Jesli wyniki na osiach nie roznily sie znaczaco to jest git i nic nie kombinuj. Bil ma taka konstrukcje, ze puki nie padnie na maksa to pogorszenie jego sprwanosci miedzy nowym a zurzytym nie przekracza 10%. Tak wiec jesli amor nie jest wylany i tloczysko samo wyjezdrza z amora jest ok. Pro kit jest ok do bila, nic mu nie bedzie.