alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

19 lut 2012, 8:57

michal_j pisze: komplet górnych mocowań od NB już mam

no i połowa sukcesu w tym żeby mieć niżej, a sprawnie w NA:) Polecam każdemu.. w szczególności tym którzy chcą tanie gwinty bez top mountów wkładać.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

19 lut 2012, 10:20

kupiłem nowe nakrętki, żeby wszystko było jak w książce, umyte i zregenerowane czekają na montaż.

Kto podpowie gdzie ewentualnie kupić element oznaczony jako 28-012A na poniższym rysunku, czyli te gumowe pierścienie, które znajdują się pomiędzy spręzyną a metalowym mocowaniem. Chyba pełnią funkcję lokowania spręzyny w odpowiedniej pozycji i zabezpieczenia elementów metalowych przed tarciem. Te, które przyszły z używanymi mocowaniami są trochę sfatygowane.

Jak to nazwać - "poduszka" ?

pozdr
MJ
Załączniki
29cuote.gif
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2012, 13:10

Sprężyny dotarły. Polecam sklep - obsługa na wysokim poziomie. Szybka przesyłka.

Na jednych jest FR na drugich RR, rozumiem, że odpowiednio front i rear, jednak te rear są wyższe, tak rzeczywiście jest ?

Druga rzecz - trzeba je zamontować tak, żeby ten grubszy zwój był o góry i żeby napisy były w takiej pozycji jak sie je czyta, czyli tak jak leżą na zdjęciu ?

pozdrawiam
Michał
Załączniki
100_0559.jpg
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2012, 13:16

michal_j pisze:Na jednych jest FR na drugich RR, rozumiem, że odpowiednio front i rear,

Tak.
michal_j pisze:jednak te rear są wyższe, tak rzeczywiście jest ?

Jak je obciążysz to się okaże.
michal_j pisze:czyli tak jak leżą na zdjęciu ?

Tak.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

21 lut 2012, 18:13

dzięki za odpowiedź

Co myślisz o zastosowaniu osłon z odbojami od NA do zawieszenia od NB ? zda to egzamin ? czy może są za niskie te odboje ?

Czy lepiej uciąć bumpstop i zastosować inne odboje - włożyć je do obciętych osłon (może od jakiegoś innego auta) ?

Dostałem dziś wycenę od Carspeed i wygląda to tak :

Osłony amortyzatorów przód oryginał OE MAZDA - 57zł/szt
Odboje amortyzatora przód oryginał OE MAZDA - 154zł/szt
Osłony amortyzatorów tył oryginał OE MAZDA - 57zzł/szt
Odboje amortyzatorów tył oryginał OE MAZDA - 140zł/szt

Za same odboje wyjdzie 588 PLN, to więcej jak za te sprężyny z posta powyżej ...

byłbym wdzięczny za pomoc
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2012, 9:02

michal_j pisze:Co myślisz o zastosowaniu osłon z odbojami od NA do zawieszenia od NB ?

Nie nie nie nie :mrgreen:
W MX-5 bumpstop nie jest jedynie ochronnikiem przed uszkodzeniem amortyzatora na dziurze. Jest przede wszystkim aktywnym elementem wpływającym na charakterystykę całej kolumny. W pewnych obszarach ugięcia na wypadkową charakterystykę kolumny składają się charakterystyki sprężyny, amortyzatora i bumpstopa właśnie.

Na Twoim miejscu osłony amortyzatora kupiłbym skądś jakiekolwiek jak najtańsze. One w NB tylko przed błotem mają chronić. Natomiast na bumpstopy opcje są dwie (poza ASO oczywiście):
- używki. Z przednimi nie powinno być problemu, są niezniszczalne. Z tylnymi gorzej bo są wykonane w postaci jakby odcinka gumowej rury i się po jakimś czasie rozpadają.
- nowe bumpstopy z FCM. Wybór w tej chwili jest bardzo duży od odpowiedników serii do mocno modyfikowanych. Koszt kompletu to około 100 USD z przesyłką do PL (plus cło i vat niestety bo pocztą wysyłają).
aplikacje -> http://www.fatcatmotorsports.com/FCM_app_guide.htm#Bumpstops
katalog -> http://www.fatcatmotorsports.com/FCM_Bilstein_stops_NB.htm

Bardzo fajne diwajsy. Jeździłem NBfl na wersji 46mm, teraz do NA nie wiem czy sobie nie sprawić 35 mm na przód...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2012, 15:31

szczerze mówiąc to mnie trochę zmiażdzyłeś tą odpowiedzą ;)

trzeba było wsadzić te tanie kyb i miec z głowy ;)

rozumiem, że przy zestawieniu B6, sparco musiałbym zastosować FCM 36mm front/46mm rear lub 2 x po 46 mm tak (wysnioskowałem po opisach)

Jak myslisz ile może iść paczka ze stanów i ile zapłacę za nią ? patrząc po stronce wyjdzie 80 za bumpstopy i ze 20 za wysyłkę, ile do tego trzeba doliczyć ?

Czy sam od nich zamawiałeś czy kupiłeś już auto z tym dobrodziejstwem ?

pozdr
MJ

[ Dodano: 22-02-2012, 16:33 ]
jeszcze przyało mi do głowy w jaki sposób opłaca się cło i VAT ? przy odbiorze, czy gdzieś się trzeba tym zgłosić ?

przepraszam za pytania, ale nie zamawiałem wcześniej nic z USA
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

22 lut 2012, 16:08

Napisz maila do FCM dogadaj się z nim żeby zaniżył wartość przesyłki do 20 dolarów. Powiedz, że robisz to na własną odpowiedzialność i że nie będziesz miał do niego pretensji ani roszczeń jak paczka zaginie (przy deklarowanej 20$ tyle dostaniesz od ubezpieczyciela w razie zaginięcia).

Przy takich warunkach biorą pod uwagę, że paczka będzie malutka cło może Cie ominąć.

Każ mu wysłać USPS (US Postal Service) - czyli ichniejsza poczta zwykła. To daje najmniejsze szanse na clenie.

Ogólnie 80% rzeczy które kupiłem były kupione wysyłkowo i nigdy nic mi nie zaginęło. Oczywiście decyzję musisz podjąć sam. Jak kupuje z poza EU to zawsze tak robię (zaniżam wartość na własną odp.) i wszystko jest ok.

Paczka będzie szła kilka dni - koło tygodnia. Jak będzie cło do zapłaty i reszta pierdół to Ci przyjdzie list do domu albo listonosz od Ciebie pobierze.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2012, 16:35

thx

ale to ostatnia opcja, póki co dzwoniłem do gościa, który sprzedał mi mocowania górne, ma oryginalne bumpstopy, jutro będę wiedział czy w dobrym stanie (mocowania były w stanie BDB) chce 50 za komplet ... jest różnica tutaj wyjdzie pod 400 PLN ze wszystkim

pozdr
MJ
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

22 lut 2012, 16:55

ale chłopakowi wodę z mózgu robicie.

majkel_c pisze:W MX-5 bumpstop nie jest jedynie ochronnikiem przed uszkodzeniem amortyzatora na dziurze. Jest przede wszystkim aktywnym elementem wpływającym na charakterystykę całej kolumny. W pewnych obszarach ugięcia na wypadkową charakterystykę kolumny składają się charakterystyki sprężyny, amortyzatora i bumpstopa właśnie.


łooo ale to Majkel popłynąłeś marketingiem producentów bumpstopów. Jakieś tam przesłanki i logika w tym jest, nie zaprzeczam.. ale zasadniczo.

Bumpstop ma ratować amorek, w warunkach drogowych, przy takim samochodzie i takim setupie jak widzimy to nic więcej on nie zrobi, nic a nic. Zresztą... w ekstremalnych sytuacjach też nic nie zrobi bo podstawowa rzecz: żaden "Wysoki" amor nie przewiduje w ogóle takiego wynalazku do siebie na sztycę. Więc ja bym nie przypisywał takie teorii wysokiej dla bumpstopa... owszem u mnie ma on kolosalną rolę w pracy zawieszenia: gdy gwint jest skręcony na maksa to bumpstop ma pełne ręce roboty i wtedy na wypadkową charakterystykę kolumny składa się tylko jego charakterystyka :turla: . W normalnych warunkach, czyli bez przecięć coś takiego nie ma zupełnie miejsca, i bumpstop nie powinien w ogóle się "wtranżalać" w pracę amortyzatora. Bumpstop chroni sobie przed puknięciem. Jak szukać własności zawiasu.. to wszędzie, ale nie w bumpstopie, zaraz się znajdzie jakiś co czuje różnicę na seryjnym amortyzatorze..
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2012, 18:18

zmierzyłem ten bumpstop który jest "wbudowany" w osłony od NA i ma równo 50mm, czyli coś w okolicy tych fatcat 46mm ... na pewno nie jest z takiego poliuretanu jak tamte, ale jest nowy :)
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2012, 18:25

w Olkuszu możecie zrobić sobie z poliuretanu na zamówienie pod wymiar;)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2012, 19:05

na upartego rzeczywiście :)

zamieścili tę fotografię poniżej, więc tylko to przerysować np. w Corelu i podesłać do producenta myślę, że w 100-150PLN / kpl. sie zmieści koszt ...

Trzeba tylko zmierzyć średnicę sztycy w np. B6 i poprosić o taki otwór ...

pozdr
MJ
Załączniki
FCM_vs_NB_bump_stops_4.jpg
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

22 lut 2012, 19:24

Ale zdajecie sobie sprawę, że główną rolę odgrywa użyty materiał a tego z rysunku nie skopiujesz.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

22 lut 2012, 19:26

ja nie mówię że to jakaś totalna bzdura i że nie prawda, bo wykresy na stronie mówią same za siebie, ale niestety no.. przełożenie tego na własności takie które są do odczucia na co dzień, minimalne. IHMO 1 raz się spotkałem że do takiej miaty ktoś robi taki detal.. do samochodów ściśle torowych widziałem, ale tam to ma większe przełożenie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2012, 19:38

na tych fotografiach widać po kształtach, że te o charakterystyce liniowej mają regularne kształty, te progresywne są bardziej jak "spręzyna", więc na pewno bardzo duży udział we właściwościach mają kształt i wymiary

Myślę, że polski producent robiący podobne produkty będzie w stanie dobrać odpowiedni skład PU do tego zastosowania (w sensie, że się nie rozleci, że nie będzie za twardy czy miękki - na pewno nie będzie dokładnie taki jak te produkcji fatcat bo oni mają opracowaną mieszankę PU)

W moim przypadku jeśli już potrzebuję zastępstwa dla OE odboju, który nie jest dostępny jako zamiennik ... myślę, że w tym przypadku zda to egzamin

Dodatkowo dla wielu osób, które będą wymieniały amorki na zwykłe czy to trochę lepsze może to być dobra alternatywa (zwłaszcza, że te tylnie OE odboje się rozsypują co widać nawet na ich stronie) bo zamiennika nie ma a ASO ~150 PLN/szt a to trochę przesada ...

Obrazek

[ Dodano: 23-02-2012, 20:25 ]
zły pomysł ? kto sie wypowie ?

wiem, że te fatcaty to nie będą, ale jak mam zapłacić 150 za kawałek PU w ASO to wolałbym chyba w tym olkuszu zrobić, podeslac im rysunek i tyle ...

chętnie poznam opinie innych
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

24 lut 2012, 14:27

A ja z zupelnie innej beczki...
Jak sprawuje sie gwint gaz gold pro w NB? Pamietam ze ktos cos takiego ma, nie pamietam za to kto. Jak sie z nim zyje?

a moze ktos cos slyszal o gwincie HSD?
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

24 lut 2012, 14:38

a nie mszczyrek? :D
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

24 lut 2012, 22:35

W NBfl - Mayk z Poznania.
W NB - nie słyszałem by ktoś ten zestaw u nas posiadał?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2012, 23:16

mszczyrek ma gaza
kwijatkowski
Posty: 295
Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2012, 23:45

Mayk lub dmk - mylą mi się :mrgreen:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

25 lut 2012, 7:48

OldTomFrost pisze:Jak sprawuje sie gwint gaz gold pro w NB? Pamietam ze ktos cos takiego ma, nie pamietam za to kto. Jak sie z nim zyje?


To ja to ja.

U siebie mam wersje z dość twardymi sprężynami (400/300 [lb/in]) i jak dla mnie sprawuje się rewelacyjnie :mrgreen:

Praca zawieszenia jest na prawdę zadowalająca, na nawierzchnie asfaltowe nie chciałbym niczego innego. Jeżdżę na twardych nastawach amorów na co dzień bo mi nie przeszkadza, że sztywno - lubię tak :cool:

Dla wielu byłoby to nie do przeżycia jeśli lubią seryjny komfort, ja poszedłem w stronę lepszych właściwości jezdnych. Można spokojnie zamówić GAZ'a ze sprężynami streetowymi i wtedy ponoć nawet jest bardzo komfortowo. Zresztą jeździłem czasem ze znajomym jego NB z samymi sprężynami obniżającymi (chyba Eibach'a) i u mnie to jest kanapa przy jego taczce :mrgreen:

Za GAZ'em przemawiają przede wszystkim parametry i wykonanie, aluminiowe korpusy i ogromna pojemność amortyzatora (duże tłoczysko) zapewniają utrzymywanie parametrów nawet przy bardzo ostrej jeździe, przy której amortyzator najzwyczajniej w świecie mocno się grzeje.
110@???KM
134@???Nm
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

25 lut 2012, 11:33

Mayk, Dzieki za odpowiedz... bylem ciekawy jak to w NB wyglada. Mialem raz przyjemnosc byc pasazerem NB ale przy moim zawiasie w NA to to straszna kanapa jest.
AWD + RWD = ;D
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

26 lut 2012, 4:32

Czy ktos /uzytkownik ,moglby sie obiektywnie wypowiedziec na temat TEIN SUPER STREET ?
Jakie sa odczucia w jezdzie na codzien.? Czy warto zainwestowac?
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2012, 9:51

Gunner pisze:Czy ktos /uzytkownik ,moglby sie obiektywnie wypowiedziec na temat TEIN SUPER STREET ?
Jakie sa odczucia w jezdzie na codzien.? Czy warto zainwestowac?

Pytaj bezpośrednio Slubę i Ravestation/Fiveopac
Sluba z tego co wiem jest zadowolony;p
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lut 2012, 7:03

michal_j pisze:trzeba było wsadzić te tanie kyb i miec z głowy ;)

Buahahahhaha :mrgreen: I tak do nich jakieś bumpstopy musiałbyś założyć.

Wsadzaj jakieś używane seryjne bumpstopy i ciesz się jazdą. A w wolnej chwili
pokombinuj nad ewentualną zmianą. Przejście z seryjnych amo i mocowań z NA na
B6 i mocowania z NB i tak będzie miażdżące na plus. :wink:

grzes pisze:łooo ale to Majkel popłynąłeś marketingiem producentów bumpstopów.

łeee... Tu nie ma marketingu, tak po prostu ta zawiecha jest skonstruowana... Sorry że
prostszym językiem nie potrafię napisać... :razz:

grzes pisze:W normalnych warunkach, czyli bez przecięć coś takiego nie ma zupełnie miejsca, i bumpstop nie powinien w ogóle się "wtranżalać" w pracę amortyzatora.

Niestety, ale tu nie masz racji. Kiedyś też nie wierzyłem w tą teorię i zrobiłem mały test.
Ponieważ akurat nie miałem osłon na amortyzatorach, naniosłem odrobinę lakieru na powierzchnię bumpstopu i przejechałem kawałek w "normalnych" warunkach. Ewidentnie na 100% pracował i się wtranżalał.
Na taki koncept jakiś konstruktor wpadł i nic się z tym nie da zrobić niestety.
FCMy gdzieś na swojej stronie publikują też zmierzone charakterystyki składowe poszczególnych elementów.
Ja moje FCMy założyłem niezupełnie z powodu innej charakterystyki. Chciałem wersję krótszą, aby skompensować skrót obniżonej sprężyny i przywrócić odcinek swobodnej pracy amortyzatora do wartości seryjnej, a przy 46mm wyszła nawet trochę większa niż seryjna. Bardzo fajnie to pracowało.

michal_j pisze:Trzeba tylko zmierzyć średnicę sztycy w np. B6 i poprosić o taki otwór ...

Leżą mi B6 w garażu, mogę Ci zmierzyć. Dokładne wymiary bumpstopów FCM 46mm też się da zdjąć, trzeba je jedynie wyrwać Anraszowi z zawieszenia bo tam chwilowo moje przebywają.

sebna pisze:Napisz maila do FCM dogadaj się z nim żeby zaniżył wartość przesyłki do 20 dolarów.

Firmy w US są oporne na coś takiego bo to u nich fałszerstwo deklaracji celnej. Lepiej przerzucić przez kuzynkę.
sebna pisze:Każ mu wysłać USPS (US Postal Service) - czyli ichniejsza poczta zwykła. To daje najmniejsze szanse na clenie.

Wręcz przeciwnie niestety. Oni to USPS wysyłają. Tyle że Urząd Celny Pocztowy w Wawie (a jak podejrzewam michal_j tutaj by to przysyłał) jest ekstremalnie skrupulatny i potrafi zatrzymać do odprawy nawet to co się z deklaracji na nią nie powinno załapać. Dostajesz kwita i udowadniasz że nie jesteś naciągaczem... :bang:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

28 lut 2012, 16:43

majkel_c, kurde, łamiesz moją teorię o zawiasach zupełnie, ale może dlatego że jest ona budowana na zupełnie innych zestawach niż miatowe OEM, skoro sprawdziłeś, zgłębiałeś temat-a, to pewnie masz rację, pozostaje mi przyjąć i zapamiętać że zawias w miacie to swego rodzaju rodzynek i wyjątek przynajmniej pod tym względem, no i brać na to poprawkę.. w życiu bym jednak się nie spodziewał, tak z krótszą sprężyną niż OEM można już coś temu wynalazku FCM nadać, ale że na serii... no nic, człowiek się uczy całe życie, a bumpstop tak czy inaczej zawsze warto zakładać.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

29 lut 2012, 8:53

Buahahahhaha I tak do nich jakieś bumpstopy musiałbyś założyć.


Ale gdybym założył te od NA to dałyby radę te seryjne bumpstopy zintegrowane z osłonami ;)

Wsadzaj jakieś używane seryjne bumpstopy i ciesz się jazdą.


wczoraj przyszła paczka z uzywanymi OE odbojami od gościa, od którego kupiłem te mocowania, wymyję, spryskam smarem silikonowym (zauważyłem, ż bardzo pozytywnie wpływa na gumę np. uszczelki - odżywia ją) i będa wyglądac jak nówki ;)

A w wolnej chwili pokombinuj nad ewentualną zmianą. Przejście z seryjnych amo i mocowań z NA na B6 i mocowania z NB i tak będzie miażdżące na plus.


podejrzewam, że jak założę seryjne to tak już zostanie (chyba, że te tylne się rozlecą) :) a odnośnie efektu to mam taką nadzieję, to auto w ciągu roku zrobiło chyba 7000km jako auto do normalnej jazdy - głównie weekendowej więc na moje jeżdzenie to ten cały zawias ma dożywocie :smile:

Rozumiem, że swoje bumpstopy z FCM zamawiałes samodzienie majkel_c ? ile czasu czekałes na przesyłkę z USA ?

pozdrawiam
Michał
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

29 lut 2012, 11:54

http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=91917

BC za 400 6 miesięczne. Niezła gratka dla kogoś.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 mar 2012, 9:50

michal_j pisze:Rozumiem, że swoje bumpstopy z FCM zamawiałes samodzienie majkel_c ? ile czasu czekałes na przesyłkę z USA ?

Poczta to jakiś tydzień. W sumie czekałem dłużej, bo akurat na stanie mojego modelu nie było i musiałem poczekać aż się produkcja zrobi.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ