Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Carion
Posty: 73
Rejestracja: 12 kwie 2007, 0:08
Lokalizacja: W-wa bemowo 3632403

20 kwie 2007, 22:31

Chciałbym się dowiedzieć czy zauwazyliście faktycznie poprawe momentu po zamontowaniu stożka?
Czy trzeba pod maską 1.6 NA seria, duzo zmieniać zeby odpowiednio poprowadzić rure z filtrem?
Czy warto sie w to bawić?
Jaka wasza opinia jest?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 kwie 2007, 22:50

z gory zaznacze, ze nie mam stozka :wink:

przy silniku 1.6 chyba sie nie oplaca za duzo kombinowac. jesli chcesz stozek bez zabawy to kup gotowy kit z k&n - kosztuje chyba cos kolo 330zl, ale wg mnie nie warto :roll:
Carion
Posty: 73
Rejestracja: 12 kwie 2007, 0:08
Lokalizacja: W-wa bemowo 3632403

20 kwie 2007, 23:01

http://www.rpmotorsport.pl/mazda-miata-entry-p-5502.html?osCsid=5c248640829633309f2cac2282557df3

Ok.dzięki
Ktoś mi kiedyś też tak powiedział ze z filtrem stożkowym nie warto kombinować.Może ktoś jeszcze sie wypowie?

Ja myśle ze warto porobić przy 1.6(patrzac pod kątem przyspieszenia bo chyba to miałeś na myśli mówiąc ze nie warto przy nim kombinować)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 kwie 2007, 12:30

jesli chesz cos poprawic to powinienes chyba zaczac od wydechu, a koszty calego ukladu sa spore :wink:

jesli masz za duzo pieniedzy, to lepiej kupic wiekszy silnik :mrgreen:

jezeli planujesz w przyszlosci kupno wiekszego silnika, to teraz mozesz kupic lekkie kolo zamachowe+sprzeglo sportowe, ktore bedzie pasowalo do 1.8 :cool:
Carion
Posty: 73
Rejestracja: 12 kwie 2007, 0:08
Lokalizacja: W-wa bemowo 3632403

21 kwie 2007, 13:45

Mnie aż tak bardzo nie zalezy zeby miało nie wiadomo ile do 100.
Z wydechem jeszcze poczekam.Stożek to groszowa sprawa,ale jak niema sensu to nie.
Ja bym wolal 1.6 + turbo :mrgreen:
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 kwie 2007, 15:37

to tylko moja opinia - ty mozesz miec inne zdanie :wink:

nad turbo tez sie zastanawialem i nie jestem pewien czy nie lepiej kupic za to wlasnie wiekszy silnik i skrzynie 6b :???:
Carion
Posty: 73
Rejestracja: 12 kwie 2007, 0:08
Lokalizacja: W-wa bemowo 3632403

21 kwie 2007, 16:54

Wstaw se silnik z corvette
Pozdrawiam
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

21 kwie 2007, 17:03

Siema :wink:

wg mnie zabawa w tego typu modyfikacje ma sens jak jest ich pare i wspolgraja a nie tylko pojedyncza bo efekt nie jest satysfakcjonujacy :wink:

np.
robiac storzek z dolotem z kwasowki dotego swiece sportowe kolektor wydechowy(polerowany :twisted: ) rowniez z kwasowki i reszta ukladu przelotowa....taka jakby podstawa

jesli chodzi o zabawe samemu to jak ma sie pojecie to spoko ale czasem mozna wiecej zjeb.... a i tka nic by niewyszlo... najlepiej oddac to do jakiejs firmy tuningowej ktora zrobi to dobrze :wink:

a jesli chodzi o czesci to jesli komus sie chce to moze posciagac z zagranicy (patrz japonia ,USA) i wtedy jest to oplacalne i wybor jest duzo wiekszy :grin:

ta firma sciaga rzeczy z usa i ebaya ww.usimport.pl

a efekt koncowy modyfikacji i tak maluje szeroki usmiech na ustach :grin:

pozdro :wink:
Carion
Posty: 73
Rejestracja: 12 kwie 2007, 0:08
Lokalizacja: W-wa bemowo 3632403

21 kwie 2007, 17:06

Co jak co narazie nie stac mnie na modyfkacje.Chciałem tylko spytać o stożek w ramach dodatkowej wiedzy.Widze że sami fanatycy tuningów :mrgreen:
Pozdrawiam
zablek
Posty: 27
Rejestracja: 13 sie 2005, 12:54
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

21 kwie 2007, 18:45

a co z przepływomierzem ???
on i tak zasysa tyle powietrza ile potrzebuje silnik , wiec cokolwiek jest przed nim to raczej tylko dla efktu wizualnego
pitbull2000
Posty: 191
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08

21 kwie 2007, 19:13

Dzięki stożkowi otrzymujemy przede wszystkim niską temperaturę powietrza, przepływka swoją drogą :wink:
zablek
Posty: 27
Rejestracja: 13 sie 2005, 12:54
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

21 kwie 2007, 19:44

wiec idealnie było by umieścić stożek w "uśmiechu" zderzaka i odizolować rurę od kolektora wtedy różnica temperatury by była nawet sporawa inaczej to chyba mija się z celem
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 kwie 2007, 21:06

niskiej temperatury stozek ci nie da :roll: , ale obnizenie temperatury powietrza w dolocie za pomoca filtra odmy to dobry sposob na poprawienie pracy silnika, wiec plus za podpowiedz :cool:

drugi krok mozna skierowac w kierunku przeplywomierza - tylko u nas ciezko bedzie zdobyc taki, jakiego uzywaja na zachodzie - mianowicie z mazdy rx7 :roll: nie wiem tylko czy w 1,6 jest taki sam jak w 1,8, ale jesli tak to nie bedzie problemu - zabieg taki ma tylko sens jesli korzystamy z wyzszych obrotow niz 6000 :wink:

pitbull ty masz dostep do czesci to moglbys rozwiac moje watpliwosci na temat przeplywomierzy w 1.6 i 1.8 :cool:
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2007, 14:29 przez R.E.D., łącznie zmieniany 2 razy.
pitbull2000
Posty: 191
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08

21 kwie 2007, 22:35

Ja się nie znam na mx-5 :razz:
Zaraz sprawdze PW
mihau
Posty: 145
Rejestracja: 10 lis 2005, 13:20
Lokalizacja: Warszawa

21 kwie 2007, 23:02

Ja mam Typhoona z K&N (kompletny dolot z gigantycznym filtrem).

Moment w niskich obrotach nawet trochę gorszy. Minimalnie wiecej na górze. Ale to znikome zmiany.
Za to dźwięk genialny.

chyba lepsze efekty dała zmiana czesci układu wydechowego. Dźwiękowo też ;-) Było słychać na zlocie ;-)))))

Ale szczerze - to takie tam zabawki. Przyjemne, ale niewiele dają jak nie są robione naprawdę kompleksowo (włacznie ze sterowaniem silnikem potem).

mihau
Carion
Posty: 73
Rejestracja: 12 kwie 2007, 0:08
Lokalizacja: W-wa bemowo 3632403

21 kwie 2007, 23:17

Moja madzia dobrze ciągnie od 3,5 do 6 tys i raczej staram sie nie skakać wyżej.
Wiec odpuszczam sobie filtr stożkowy.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

22 kwie 2007, 10:27

zawsze mozesz zastosowac polsrodek - czyli wkladke k&n :razz: i do tego np filtr odmy - to obnizy temp w dolocie, da bardziej donosny dzwiek i moze troche poprawi przebieg linii na wykresie :wink:

ja czuje jak ciagnie dopiero powyzej 4 tys :roll: i czasami zdarzy sie robic zmiane przed 7-ka, ale sporadycznie :cool:
Carion
Posty: 73
Rejestracja: 12 kwie 2007, 0:08
Lokalizacja: W-wa bemowo 3632403

22 kwie 2007, 17:23

Tzn od 3,5 to ciągnie ... a juz tak ostro to 4,5 -6,6tys
Dzis 1 raz przetestowalem moja madzie na placyku tak konkretnie....
Nigdy w zyciu bym jej na inne auto nie zamienił. :mrgreen:
Akurat naprzeciwko careefour byl kawalek placyku z ziemią :lol:
O mały wlos nie wjechalem przy robieniu kuleczka w ten tajfun :mrgreen:
Jak zbuduja nowy stadion na finaly to wjade w trakcie madzią,tam akurat teren pod auto jest...
Pozdrawiam
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

22 kwie 2007, 17:29

Ja mam w planie robienie kompletnego wydechu z kwasu i dolotu z dobrym stozkiem oraz filtrem na odme. Bede hamowal fure przed i po wiec mozecie liczyc na wykresy :D
Zastanawiam sie czy bez zmian w elektronice beda jakies efekty...
Jesli przybedzie 10 KM i troche Nm to juz bedzie good :)
Mialem to robic w tym tyg,ale niestety sprawa sie przeciagnie do przyszlego miesiaca... :(
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Carion
Posty: 73
Rejestracja: 12 kwie 2007, 0:08
Lokalizacja: W-wa bemowo 3632403

22 kwie 2007, 18:40

2,5 cala?
Ja myśle ze da ci to około 15-20km.
Czekamy na wykresy i info.
Pozdrawiam
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

22 kwie 2007, 20:32

nie mam pewnosci czy 2,5 cala. Wymagania mam takie: ma nie byc glosny, koncowki na obie strony i ma dodac co nie co :D
Takie zyczenia ma Kot, glowny uzytkownik Miaty.
Zastanawiam sie jeszcze czy nie isc troche po kosztach i nie zamowic kolektora z ebaya zamiast robic? W hondach te kolektory daja rade,wiec oceniam ze w mazdzie tez bedzie ok,a napewno taniej. Jeszcze sie zastanawiam czy oddac fure do El-teca i niech robia all,czy robic po "kawalku"? Wszytsko zalezy jakie ceny mi podadza inni fachowcy. Wiem jedno. Mgmotosport odpada. Za kompletny uklad krzykneli 4 tys pln wiec ich olewam. Czekam jeszcze na inne wyceny.
Pozyjemy zobaczymy...
Na bank bede hamowal fure zeby wiedziec ile te kombinacje dodadza na papierze.
Poki co jestem pelen optymizmu :D
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

22 kwie 2007, 21:07

nie zapomnij jakiegos fotoreportazu :razz:

gdzies na stronie eltec`u przewinela mi si ecen 2tys za uklad wydechowy, ale nie wiem czy z kolektorem czy bez. poza tym firma ma tez dobra opinie jesli chodzi o stosunek do klienta :wink: z drugiej strony jesli taniej wyjdzie skladac z czesci ebaya to moze nie warto przeplacac :?:
Carion
Posty: 73
Rejestracja: 12 kwie 2007, 0:08
Lokalizacja: W-wa bemowo 3632403

22 kwie 2007, 23:08

Moj kumpel ma w 1,5 civic 2,5 cala i mowie ze duzo mu daje.
Sądze ze w 1.8 da to jeszcze więcej.Ewentualnie mozesz kupic silencer wyciszający do tlumika.Co jak co uważam że glosny tlumik daje temu autku charakter i klimacik...
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

23 kwie 2007, 4:05

charakter i klimacik nie wszystkim panom w niebieskich mundurkach sie podobaja :razz:

no i juz nie wspomne o tym, ze czasami taki charakter i klimacik moze prowadzic do czestych migren glowy :lol:

glosny wydech jest fajny, ale nie na dluzsza mete - zwlaszcza w samochodzie z miekkim dachem - wtedy wyskakuja kolejne koszty, jak np glosniejsze audio itp :mrgreen:
Carion
Posty: 73
Rejestracja: 12 kwie 2007, 0:08
Lokalizacja: W-wa bemowo 3632403

23 kwie 2007, 6:01

R.E.D. pisze:charakter i klimacik nie wszystkim panom w niebieskich mundurkach sie podobaja :razz:

no i juz nie wspomne o tym, ze czasami taki charakter i klimacik moze prowadzic do czestych migren glowy :lol:

glosny wydech jest fajny, ale nie na dluzsza mete - zwlaszcza w samochodzie z miekkim dachem - wtedy wyskakuja kolejne koszty, jak np glosniejsze audio itp :mrgreen:


Teraz to juz tyle tych tlumików jezdzi.Panowie w niebieskich mundurach lapią tych buraków którzy bezpodstawnie zakladają w maluchach i golfach mugena. :mrgreen:

Ja sie narazie przyzwyczaiłem do wydechu z tym że ja zrobilem tym autem moze z 300-400km ;D
Pozdrawiam
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

23 kwie 2007, 12:55

a wlasnie co do tego przeplywomierza to jak by sie chcilao caly uklad dolotowy robic to co znim :roll: ?? trzeba go gdzies wsadzic podrodze?? czy to jakos inaczej sie robi??

pozdro
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

23 kwie 2007, 14:50

przeplywomierz jest odpowiedzialny za dobor odpowiedniej mieszanki paliwo:powietrze, wiec powinien pozostac w ukladzie - sa chyba gotowe uklady z miejscami na przeplywomierz - jesli nie ma to trzeba sobie raczej dorzezbic :wink:

wyczytalem, ze seryjny silnik 1.6 przy 7200obr moze pochlanac 4.87 m³ powietrza na minute, ale seryjny przeplywomierz jest wykalkulowany na 4.67 m³. przy zastosowaniu przeplywomierza z rx-7`ki (chyba 1 generacji) wzrasta o kilka konikow moc powyzej 6000 obr. , ale na seryjnym ukladzie dolotowym to raczej mija sie z celem :wink:
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

23 kwie 2007, 16:53

Czyli szukac przeplywomierza od RX-7???
Pomyslalem tez o tym zeby wsadzic wieksza przepustnice i wypolerowac przy okazji kolektor ssacy. Wieksza przepustnica pomoze troche przy wysokich obrotach,ale moze ciut zabrac przy niskich... Sam nie wiem?
Niestety nie wiem z czego by podesza wieksza przepustnica? Moze ktos ma taka wiedze?
Co do El-teca to na ta chwile wlasnie tam zamierzam to robic.
Niestety cena ktora padla wczesniej to jest cena bez kolektora :(
Sam kolektor to 2 tys!!! Dlatego bede sciagal z USA,bo nie ma sensu przeplacac.
Trwaja tez przygotowania jesli chodzi o dolot. El-tec za 550 pln robi z kwasowki + stozek K&N,a czekam jeszcze na info od innego goscia ktory ogarnia doloty do hondy(stare znajomosci procentuja crx.com.pl) Zobaczymy...
Mam nadzieje,ze uda mi sie to jakas ogarnac...
Oczywiscie postaram sie o fotostory :D
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

23 kwie 2007, 17:27

tez myslalem o przepustnicy bo powinna dac w polaczeniu z przeplywomierzem niezle efekty. kiedys czytalem artykul na ten temat, ktory dotyczyl forda escorta (oczywiscie wersje usa) tylko nie pamietam czy opisywano silnik 1.9 czy 1.8. ten drugi pochodzil z wersji gt i byl produkowany przez mazde :mrgreen: . jak znajde ta stronke to dam znac :neutral:

edit:

niestety opis dotyczy wersji 1.9 :sad: , ale mozna na jego przykladzie cos wymyslec:
[URL]http://members.tripod.com/sleeperscort/throttleswap/throttleswap.htm[/URL]

edit2:

nikt chyba nie wspomnial o [url=http://www.miata.net/garage/KnowYourCar/S10_Timing.html]wyprzedzeniu zaplonu[/url] - to najtanszy sposob by podniesc osiagi na nizszych obrotach :mrgreen:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

23 kwie 2007, 18:23

R.E.D. pisze:tez myslalem o przepustnicy bo powinna dac w polaczeniu z przeplywomierzem niezle efekty. kiedys czytalem artykul na ten temat, ktory dotyczyl forda escorta (oczywiscie wersje usa) tylko nie pamietam czy opisywano silnik 1.9 czy 1.8. ten drugi pochodzil z wersji gt i byl produkowany przez mazde :mrgreen: . jak znajde ta stronke to dam znac :neutral:

edit:

niestety opis dotyczy wersji 1.9 :sad: , ale mozna na jego przykladzie cos wymyslec:
[URL]http://members.tripod.com/sleeperscort/throttleswap/throttleswap.htm[/URL]

edit2:

nikt chyba nie wspomnial o [url=http://www.miata.net/garage/KnowYourCar/S10_Timing.html]wyprzedzeniu zaplonu[/url] - to najtanszy sposob by podniesc osiagi na nizszych obrotach :mrgreen:

No cóż, o tym po prostu się wie;) W miacie to klasyka - zobacz naszą stronę www.mx5.prv.pl.
Przy zwiększeniu wyprzedzenia zapłonu należy pamiętać o stosowaniu wolniej spalającego się paliwa, a więc o wyższej liczbie oktanowej. Bez tego jedynym efektem będzie spalanie stukowe i szybkie posypanie silnika.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
ODPOWIEDZ