Strona 27 z 36
Re: Filtr stożkowy
: 05 lut 2016, 13:36
autor: kammich
Czekam na relację z prac i późniejszych wyników.
Re: Filtr stożkowy
: 05 lut 2016, 17:50
autor: FNT
Dla zainteresowanych: tak wygląda ten proracingowy "zestaw" z Raszyna. 135 zł. Chciałem w airboksie, ale podobno słabo brzmią (tu prośba o komentarz posiadaczy). Jutro mody!
Re: Filtr stożkowy
: 05 lut 2016, 18:15
autor: tomasz01
No ale jak to tak niepasujące niebieskie kolanka i czerwony stożek
Re: Filtr stożkowy
: 05 lut 2016, 18:25
autor: FNT
Nie było niebieskich filtrów. Poza tym czerwone filtry są szybsze! A niebieskie kolanka lepiej chłodzą powietrze.
Re: Filtr stożkowy
: 05 lut 2016, 18:36
autor: koro13
w nb kazdy stozek bedzie buczal Kiedys lansowałem sie po łebie trafiłem na porshe ktore jechało paradową predkością przedemną , raz na jakis czas jadac na 2-ce pedał w podłoge i miata pieknie zaryczała zabuczała i ludziska zamiast na porshawke zwracała wzrok na mazdziore myslac jaki siedzi tam wielki motor. heh
Re: Filtr stożkowy
: 05 lut 2016, 20:12
autor: jqb
https://www.youtube.com/watch?v=ir_nWqA7PRgTrochę się naszukałem. Mazda 3 z silnikiem LF (mniej-wiecej ten sam co w nc), troche ten stożek jednak słychać.
koro13 ile kosztowała Cie ta rureczka i kto Ci ją ogarniał?
Średnica jest jak fabryczna?
Re: Filtr stożkowy
: 05 lut 2016, 20:52
autor: R2D2
Mam ten "zestaw z Raszyna" w NB. Na dwójce brzmi świetnie przy przyspieszaniu. Aż chcę się jechać.
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 15:36
autor: FNT
No i po robocie. Chyba będę teraz zmieniał biegi o 1000 obrotów pózniej
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 17:25
autor: rafal87
jest sens bawic sie z ciągnieciem powietrza z podszybia? Czy lepiej rozwiazac to tak jak na zdjeciu powyzej i przestac kombinowac?:)
to?
czy to ?
warunki są 2)
1) - najmniejsza strata mocy na dole
2)- SAUŁND!!! musi być
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 17:46
autor: Milo
jak ma być moc (zimne powietrze w dolocie) to z podszybia, jak dźwięk to drugie, ale przy pierwszym dźwięk też powinien być fajny
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 18:19
autor: matth
Użytkownicy modu za 135 PLN mogą cos powiedziec po dłuższym użytkowaniu? Jak wrażenia z jazdy? Nie jest za głośno przy dłuższych trasach? Nie irytuje grzmot w codziennym użytkowaniu?
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 18:36
autor: GELO
ja już tak jeżdzę kika miesięcy i nie narzekam. jak dla mnie dźwięk jest rewelka, fajnie mruczy nie jest za cichy.
no ale jeśli ktoś idzie w tą stronę i chce takie mody robić to niech nie oczekuje, że auto będzie fajnie mruczało i będzie cicho jak na serii
kto co lubi
jak je jeździ na pół gazu to jest normalnie jak się ciśnie gaz w podłogę jest głośno a o to chodzi przecież
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 18:47
autor: matth
Nigdy nie jeździłem ze stożkiem - stąd lamerskie pytanie. Kto ma stożek (najlepiej + cobalt) w Poznaniu? :>
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 19:45
autor: Galazka
matth pisze:Nigdy nie jeździłem ze stożkiem - stąd lamerskie pytanie. Kto ma stożek (najlepiej + cobalt) w Poznaniu? :>
ja mam ale w wawie i moim zdaniem (już to gdzies pisałem) stożek daje przyjemniejsze dla ucha odczucia niż cobalt (więcej się spodziewałem po tłumiku), a połaczenie tych dwóch rzeczy to poezja
stożek slychac na niskich a na wysokich łaczy się z cobaltem
w długich trasach jeszcze nie jezdzilem (jedynie 100km jakies) i nie przeszkadza ale to mysle zależy od upodoban
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 19:57
autor: szmitas
matth pisze:Nigdy nie jeździłem ze stożkiem - stąd lamerskie pytanie. Kto ma stożek (najlepiej + cobalt) w Poznaniu? :>
Ja
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 20:07
autor: turbo pchała
Chcesz słyszeć silnik podczas jazdy kupujesz stożek. Jak chcesz żeby Ciebie słyszeli tlumik:)
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 20:16
autor: Galazka
czester_ pisze:Chcesz słyszeć silnik podczas jazdy kupujesz stożek. Jak chcesz żeby Ciebie słyszeli tlumik:)
Jednak jak siedzisz za kółkiem podczas każdej jazdy swoim samochodem to chyba wolisz (przynajmniej ja) mieć miło w srodku, niż zadowalać (rozsmieszac czasami jak ktoś wie ze to AŻ taki mocny silnik) przechodniów
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 20:19
autor: rafal87
co do wkladek i mozliwosci dociagniecia powietrza z podszybia
Odwrocone o 180 orginalne wyjscie z boxa
Re: Filtr stożkowy
: 06 lut 2016, 23:07
autor: matth
szmitas pisze:matth pisze:Nigdy nie jeździłem ze stożkiem - stąd lamerskie pytanie. Kto ma stożek (najlepiej + cobalt) w Poznaniu? :>
Ja
Ha! Odezwe się
Re: Filtr stożkowy
: 07 lut 2016, 1:08
autor: turbo pchała
Galazka pisze:czester_ pisze:Chcesz słyszeć silnik podczas jazdy kupujesz stożek. Jak chcesz żeby Ciebie słyszeli tlumik:)
Jednak jak siedzisz za kółkiem podczas każdej jazdy swoim samochodem to chyba wolisz (przynajmniej ja) mieć miło w srodku, niż zadowalać (rozsmieszac czasami jak ktoś wie ze to AŻ taki mocny silnik) przechodniów
Wg. Mnie nawet głośnego tłumika nie słyszysz dobrze od środka (czysta fizyka). Auto może być super głośne a wewnątrz dalej jest cisza; o ile można o niej mówić w aucie bez dachu.
Natomiast mi osobiście bardzo podoba się brzmienie gardlowego stożka podczas wkrecania na obroty przy relatywnie cichej jeździe że stałą prędkością w trasie. Ale co kto lubi;)
Re: Filtr stożkowy
: 07 lut 2016, 8:24
autor: wojtek_a
rafal87 pisze:czy to ?
Czy przy takim rozwiązaniu stożek po parudziesięciu km po mokrej, brudnej drodze nie jest cały usyfiony? Nawiązuję do tej dziury na powietrze przez który leci brud z drogi
Re: Filtr stożkowy
: 07 lut 2016, 8:30
autor: szmitas
Ja mam podobnie rozwiązany montaż i po blisko 2 tysiącach stożek nie jest brudny.
Re: Filtr stożkowy
: 07 lut 2016, 10:07
autor: nick.es
Simota zaleca czyszczenie stożka co 10 tyś. km chyba. Robię to w takim trybie, specyfikami K&N-a i daleko mi do efektu z przykładowych filmów z YouTube'a, na których brud ścieka ze stożka jak miód. Nawet, gdyby z jakiegoś powodu u Ciebie bardziej się budził, to co z tego? Umyjesz go dwa razy w roku, a nie raz
Nie słyszałem, żeby ktoś narzekał na to, że stożek jest zbyt głośny. Wydech - owszem, ale dolot? Wg mnie głośność jest ta sama, tylko zamiast "bzzzzzzz" jest "grrrrrrr"
Re: Filtr stożkowy
: 07 lut 2016, 12:32
autor: rafal87
czy przypadkiem rozpórki nie przeszkadzaja w zamontowaniu stozka w taki sposób?
To chyba ostatnie pytanie, jezeli nie przeszkadza rozpórce to biore i koncze z tym tematem
)
Re: Filtr stożkowy
: 07 lut 2016, 13:10
autor: Galazka
mam tak zalozony z rozporka i bangla
Re: Filtr stożkowy
: 07 lut 2016, 16:52
autor: koro13
Kolego jqb robiłem to u nas w okolicy w. Firmie Habyk zajmuje się obrobka nierdzewki
Re: Filtr stożkowy
: 09 lut 2016, 1:12
autor: R.E.D.
czester_ pisze:Wg. Mnie nawet głośnego tłumika nie słyszysz dobrze od środka (czysta fizyka). Auto może być super głośne a wewnątrz dalej jest cisza; o ile można o niej mówić w aucie bez dachu.
zapraszam do mnie
zmienisz zdanie bo w srodku jest o wiele glosniej niz na zewnatrz
Re: Filtr stożkowy
: 09 lut 2016, 6:08
autor: Peecer
R.E.D. pisze:czester_ pisze:Wg. Mnie nawet głośnego tłumika nie słyszysz dobrze od środka (czysta fizyka). Auto może być super głośne a wewnątrz dalej jest cisza; o ile można o niej mówić w aucie bez dachu.
zapraszam do mnie
zmienisz zdanie bo w srodku jest o wiele glosniej niz na zewnatrz
Potwierdzam..... Kilka km zrobionych ostatnim razem przy pobycie R.E.D.zia w Toruniu uświadomiło mnie co to cisza w aucie.... Na dłuższa trasę może być to bardzo uciążliwe.....
Re: Filtr stożkowy
: 09 lut 2016, 6:51
autor: FNT
Po trzech dnia jeżdżenia z filtrem, jeszcze luźna obserwacja. Podejrzewam, że auto rzeczywiście straciło trochę mocy na dole. Objawia się to tym, że jestem w stanie ruszyć płynnie w korku i podjechać kilka metrów, bez szarpania, robienia zrywów, albo chirurgicznego toczenia się na pół sprzęgle.
Re: Filtr stożkowy
: 09 lut 2016, 7:34
autor: GELO
FNT pisze:Po trzech dnia jeżdżenia z filtrem, jeszcze luźna obserwacja. Podejrzewam, że auto rzeczywiście straciło trochę mocy na dole. Objawia się to tym, że jestem w stanie ruszyć płynnie w korku i podjechać kilka metrów, bez szarpania, robienia zrywów, albo chirurgicznego toczenia się na pół sprzęgle.
szarpać i robić zrywy to można i maluchem przy ruszaniu
to na pewno nie sę objawy straty mocy