Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2016, 8:51

GELO pisze:szarpać i robić zrywy to można i maluchem przy ruszaniu :D to na pewno nie sę objawy straty mocy
Chodziło mi o niezamierzone szarpania i zrywy przy ruszaniu. Po założeniu stożka problem jakby ustał, a nie sądzę, że to ja nagle zacząłem bardziej skillowo jeździć ;)
Ostatnio zmieniony 09 lut 2016, 9:20 przez FNT, łącznie zmieniany 1 raz.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

09 lut 2016, 9:02

No i się tylko cieszyć ;)
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

12 lut 2016, 9:13

http://allegro.pl/filtr-powietrza-piper ... 16816.html

Czy istnieje szansa, że jest to ori? Ktoś już zanabył od tego sprzedawcy?
wojtek_a
Posty: 46
Rejestracja: 23 gru 2015, 21:56
Model: NB FL
Wersja: 1,8l
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2016, 17:42

Przejechałem się dzisiaj do wspomnianego już wielokrotnie sklepu w Raszynie i kupiłem zestaw za 135 zł - ten sam który ma FNT :) Tyle że kolorystycznie dopasowany czyli jakieś 10 koni więcej mam hehe

Sprzedawca generalnie rzecz biorąc poleca przede wszystkim Pipercrossy który byłem gotów wziąć, ale w ostatniej chwili sobie zdał sprawę, że nie ostrzegł mnie, że Pipercrossy najsłabiej buczą a Simoty najbardziej. Także stanęło na Simotę - przynajmniej tak długo jak sobie nie sprawię wydechu :mrgreen:

Wspomniałem, że mają dobrą opinię w internecie na co od razu było pytanie: z forum Mazdy? Sprzedawca stwierdził, że skoro jestem kolejną osobą z forum to musi tam kiedyś zajrzeć :mrgreen:

Jeśli ktoś się jeszcze zastanawia - do ok 3-3,5k obrotów przy w miarę normalnym (niezbyt dynamicznym) przyspieszaniu jest z grubsza podobny dźwięk, powyżej zdecydowanie bardziej basowo. Przy pełnym depnięciu, praktycznie na całym spektrum obrotów, prawie aż za bardzo :bicz:

Obrazek
marcinmaciek
Posty: 154
Rejestracja: 13 wrz 2012, 8:25
Lokalizacja: zgierz

13 lut 2016, 19:29

ten zestaw to takie plug&play?
wysyłają to to w Polskę?
FNT
Donator
Donator
Posty: 121
Rejestracja: 15 paź 2013, 12:56
Model: NB FL
Wersja: Memories
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2016, 19:32

wojtek_a pisze:Przejechałem się dzisiaj do wspomnianego już wielokrotnie sklepu w Raszynie i kupiłem zestaw za 135 zł (...)
Super mod! Gratuluje :)
BTW Warto napisać - i kolega wojtek_a pewnie potwierdzi - że rurka pomiędzy dwoma kolankami powinna być ciut dłuższa. W Raszynie pan daje 2 x 10 cm, a powinno być 10 i 15 cm, żeby wszystko elegancko pasowało.
wojtek_a
Posty: 46
Rejestracja: 23 gru 2015, 21:56
Model: NB FL
Wersja: 1,8l
Lokalizacja: Warszawa

13 lut 2016, 20:33

marcinmaciek pisze:ten zestaw to takie plug&play?
wysyłają to to w Polskę?


W pełni p&p. Jedyne, co musiałem sam zrobić to papierem ściernym przejechać krawędzie rurek (są przycinane na miejscu z dłuższej rurki stalowej czy aluminiowej) oraz przymocować dolot do tego elementu przykręconego do komory silnika za pomocą trytytek (zaraz przed filtrem).

Wysyłają w Polskę, mają sklep internetowy http://www.woboteam.pl/20-uklad-dolotowy. Nie wiem czy mają w ofercie też przycinane ręcznie łączniki :mrgreen: Ale jak zadzwonisz i przegadasz sprawę to na bank Ci wszystko wsadzą w paczkę jak należy.

I faktycznie, jedna z rurek mogłaby być kilka cm dłuższa ale na szczęście cały pakiet jest na tyle elastyczny że można go trochę wyginać
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

16 lut 2016, 12:56

wojtek_a maluj pokrywę zaworów na czerwono :D będzie kozacko
Załączniki
20150516_142502.jpg
20150516_142502.jpg (97.67 KiB) Przejrzano 3011 razy
winebago
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2015, 7:45
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

02 mar 2016, 19:45

GELO pisze:wojtek_a maluj pokrywę zaworów na czerwono :D będzie kozacko

Gelo z czego zrobiłeś tą komorę odgradzającą filtr od reszty silnika?
szmitas
Posty: 165
Rejestracja: 22 cze 2014, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Luboń

02 mar 2016, 20:54

winebago, z tego co pamiętam jest to ekran zagrzejnikowy.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

03 mar 2016, 9:13

szmitas pisze:winebago, z tego co pamiętam jest to ekran zagrzejnikowy.


dokladnie tak z castoramy za 18zl hehe
lekkie, mocne i latwe z dopasowaniu, idealnie oddziela gorące powietrze. do tej pory jezdzi i zadnego problemu nie ma nic sie nie niszczy etc
winebago
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2015, 7:45
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2016, 9:40

Galeo jak zmieściłeś się z tym filtrem przed rozpórką? Masz krótsze te rurki? Jeśli tak to może pamiętasz wymiar? Szmitas dzięki za info :)
OskiPPP
Posty: 62
Rejestracja: 02 sie 2015, 22:13
Model: NA
Wersja: a taka czerwona :D
Lokalizacja: okolice wawki

06 mar 2016, 20:38

Testował ktoś tą taśmę reflect-a-gold albo termoizolacyjną na wydechu i dolocie? Daje coś?
Awatar użytkownika
Maciej76
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2015, 21:32
Model: NB
Wersja: NARDI TORINO
Lokalizacja: Jarocin

07 mar 2016, 17:11

Jakiś pomysł ...z jakiego materiału zrobić skrzynkę oddzielającą stożek od ciepłego powietrza z silnika. Szablon zrobiony ;) ?
uploadfromtaptalk1457370649945.jpg
„Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)
szmitas
Posty: 165
Rejestracja: 22 cze 2014, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Luboń

07 mar 2016, 18:12

Wersja budżetowa to mata zagrzejnikowa (o czym było już wcześniej)
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

07 mar 2016, 20:17

alez to pieknie bedzie buczec zazdroszcze wam
Robertus
Awatar użytkownika
Maciej76
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2015, 21:32
Model: NB
Wersja: NARDI TORINO
Lokalizacja: Jarocin

07 mar 2016, 20:44

szmitas pisze:Wersja budżetowa to mata zagrzejnikowa (o czym było już wcześniej)

Mata ok ...tylko z czego zrobić ścianki tak aby to się wszystko trzymało. Ktoś coś wcześniej przerabiał ?
„Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)
Awatar użytkownika
Maciej76
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2015, 21:32
Model: NB
Wersja: NARDI TORINO
Lokalizacja: Jarocin

07 mar 2016, 20:55

koro13 pisze:alez to pieknie bedzie buczec zazdroszcze wam

O tak... a banan z twarzy nie zachodzi ;)
„Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty – dla szybkich kierowców”
(ś.p. Colin McRae)
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

07 mar 2016, 20:57

Ktoś te maty grzejnikowe sklejal i robiła się podobno wystarczająco sztywna scianka
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

07 mar 2016, 21:32

u mnie są 2 sklejone i jest wystarczająco sztywno i mocne żeby wytrzymało trzaskanie maski aruchy stożka etc. u mnie jeździ już kilka miesięcy i nie ruszyło tego.
nic więcej nie potrzeba a koszt wychodzi ze 3zł heheh bo reszta mat zostaje do użyytku innego :p
King_Arthur
Posty: 46
Rejestracja: 19 lis 2014, 10:16
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów

09 mar 2016, 21:20

W grudniu skopiowałem cały pomysł GELO i muszę przyznać, że efekt jest super. Mata jest faktycznie wystarczająco sztywna, a Simota brzmi super, tylko wzrosło mi dość mocno spalanie - ten dźwięk uzależnia :lol:

Zastanawiam się czy jakiś dodatkowy otwór w masce nie poprawiłby jeszcze temperatury powietrza - lepszy przepływ :?:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

09 mar 2016, 21:50

W ten weekend jadę na hamownię. Dam wam znać jak wygląda wykres i ten "słaby dół" na stożku;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2016, 11:40

No to up jak obiecałem. Stożek plus rura.
Załączniki
980484_984971808204850_2726704997382049194_o.jpg
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4672
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 mar 2016, 16:26

Nie sądzę, żeby stożek miał jakieś znaczenie dla mocy, ale jak już mamy wyciągać wnioski z wykresu to musiałbyś zrobić drugi pomiar na seryjnym dolocie. Sam wykres stożka nic nie powie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2016, 16:59

To nie chodzi o moc a o ten "słynny" gorszy dół. Jak widać moc rośnie liniowo jak również wykres momentu jest w miarę rowny
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4672
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 mar 2016, 17:53

Ale stwierdzić nie możemy czy na seryjnym dolocie wykres na dole nie byłby odrobinę wyżej (lub niżej).
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2016, 18:01

Tu masz rację bo nie wiadomo czy na zwykłym moc nie jest większa. Grunt że jest liniowo i już od 1500 obrotów ładnie idzie
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

12 mar 2016, 19:19

Wszystko sie wyjasni jak pojade na ta sama hamownie w przeciagu 1-2 miesiecy, zmiany : dolot + odelzany zamach. Niestety zamachu nie wymontuje :P a a na dwa przebiegi szkoda mi kasy co by tylko zrobic koreke na OEM dolot.
Reasumując dam przynajmniej obraz jak dół zdycha od zamachu + jeszcze stożek :P
Kuban
Posty: 63
Rejestracja: 23 maja 2014, 12:04
Model: NB
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Kontakt:

15 mar 2016, 0:00

Siema,
http://allegro.pl/mata-z-aluminium-zagr ... 76399.html
Taka mata zagrzejnikowa będzie OK?
Przymocować ją do tej fabrycznej plastikowej ścianki?
Z góry dzięki za info.
Mazda MX-5 NB '99 1,8 benzyna 140KM
Ford Focus MK1 '99 1,6 benzyna 101KM
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

15 mar 2016, 6:17

A może to by się nadawało na izolację termiczną i akustyczną tunelu środkowego? Nada się?
ODPOWIEDZ