Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

maaras
Posty: 47
Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bydgoszcz

09 cze 2020, 14:40

vego1991 pisze:
19 maja 2020, 13:13
U mnie dolot zrobiłem w zamkniętej puszce plus nawiew ze zderzaka. Dźwięk fajny, dla mnie stożek bez osłony jest za głośny. Zero spadku mocy a nawet silnik stał się bardziej elastyczny poniżej 4 tys. obrotów. W celu obniżenia temperatury powietrza wywaliłem ogrzewanie przepustnicy plus zaślepiłem egr. Koszt całej operacji +/- 500 zł.
Jeśli można wiedzieć, gdzie i jakie elementy kupiłeś do zrobienia takiego układu dolotowego ? Miałem stożek z Raszyna i dla mnie to też było za dużo.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 cze 2020, 15:00

vego1991 pisze:
09 cze 2020, 13:53
Alex - CIACH - No offence ale serio nie musisz w każdym mowym poście udowadniać, że jestem laikiem.CIACH
ok, chyba masz troche racji co do mojej osoby :lol: . Obalimy jakies piwko przy okazji i bedzie dobrze :)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

09 cze 2020, 22:56

Z tego co czytalem o EGR to poza redukcja tlenkow azotu niczego pozytywnego po nim nie mozna sie spodziewac poza problemami. Kolejny element ktory moze sie spie***** a innych pozytywnych wrazen organoleptycznych brak.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Rudzik
Posty: 82
Rejestracja: 16 kwie 2016, 17:00
Model: NB
Lokalizacja: Kraków

10 cze 2020, 15:32

madaks pisze:
08 cze 2020, 13:07
tomasz01 pisze:
08 cze 2020, 12:48
Moim zdaniem skup się bardziej na zrobieniu ściany pomiędzy dolotem a kolektorem - zabuduj to konkretnie aby nie dostawało się tam ciepłe powietrze :)
Tak, to swoją drogą mam zamiar zrobić, ale czy bandaż na kolektorze nie dołoży się do jeszcze lepszego efektu? Jeśli niezauważalnie, to odpuszczam. A może jest jakaś wada takiej izolacji kolektora?
Mam ściankę, dolot ze zderzaka i owinięty kolektor. Oczywiście wszystko w celu maksymalnego zbicia temperatury pod maską i powietrza zasysanego przez stożek. Czy dało to lepszy efekt? Temperatura pod maską wyczywalnie jest mniejsza jesli o taki efekt Ci chodzi. Czy jest wada takiej izolacji? Nie stwierdzono ;) . Czy czuję sie z tym lepiej? No ba :kciuk:

A EGR zaślepiłem po tym jak otworzyłem kolektor dolotowy i zobaczyłem co jest w środku. :lol:
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

10 cze 2020, 15:42

Rudzik pisze:
10 cze 2020, 15:32
Mam ściankę, dolot ze zderzaka i owinięty kolektor. Oczywiście wszystko w celu maksymalnego zbicia temperatury pod maską i powietrza zasysanego przez stożek. Czy dało to lepszy efekt? Temperatura pod maską wyczywalnie jest mniejsza jesli o taki efekt Ci chodzi. Czy jest wada takiej izolacji? Nie stwierdzono ;) . Czy czuję sie z tym lepiej? No ba :kciuk:

A EGR zaślepiłem po tym jak otworzyłem kolektor dolotowy i zobaczyłem co jest w środku. :lol:
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź. Jeśli możesz, to wrzuć proszę zdjęcie. Ciekaw jestem jak wyprowadziłeś dolot. Stożek w boxie?
vego1991
Posty: 42
Rejestracja: 26 lip 2019, 21:22
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa, pow. Warszawa

12 cze 2020, 20:22

maaras pisze:
09 cze 2020, 14:40
vego1991 pisze:
19 maja 2020, 13:13
U mnie dolot zrobiłem w zamkniętej puszce plus nawiew ze zderzaka. Dźwięk fajny, dla mnie stożek bez osłony jest za głośny. Zero spadku mocy a nawet silnik stał się bardziej elastyczny poniżej 4 tys. obrotów. W celu obniżenia temperatury powietrza wywaliłem ogrzewanie przepustnicy plus zaślepiłem egr. Koszt całej operacji +/- 500 zł.
Jeśli można wiedzieć, gdzie i jakie elementy kupiłeś do zrobienia takiego układu dolotowego ? Miałem stożek z Raszyna i dla mnie to też było za dużo.
tak jak na zdjęciu, tylko kolanko 45 stopni potem zamieniłem na zwykły prosty łącznik plus rura elastyczna pociągnięta do zderzaka.
Załączniki
Zrzut ekranu 2020-06-12 o 21.19.34.png
Zrzut ekranu 2020-06-12 o 21.19.34.png (137.41 KiB) Przejrzano 2657 razy
maaras
Posty: 47
Rejestracja: 23 paź 2018, 16:54
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bydgoszcz

12 cze 2020, 20:32

vego1991 pisze:
12 cze 2020, 20:22
maaras pisze:
09 cze 2020, 14:40
vego1991 pisze:
19 maja 2020, 13:13
U mnie dolot zrobiłem w zamkniętej puszce plus nawiew ze zderzaka. Dźwięk fajny, dla mnie stożek bez osłony jest za głośny. Zero spadku mocy a nawet silnik stał się bardziej elastyczny poniżej 4 tys. obrotów. W celu obniżenia temperatury powietrza wywaliłem ogrzewanie przepustnicy plus zaślepiłem egr. Koszt całej operacji +/- 500 zł.
Jeśli można wiedzieć, gdzie i jakie elementy kupiłeś do zrobienia takiego układu dolotowego ? Miałem stożek z Raszyna i dla mnie to też było za dużo.
tak jak na zdjęciu, tylko kolanko 45 stopni potem zamieniłem na zwykły prosty łącznik plus rura elastyczna pociągnięta do zderzaka.
Dziękuję :senkju:
vego1991
Posty: 42
Rejestracja: 26 lip 2019, 21:22
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa, pow. Warszawa

12 cze 2020, 22:42

Aaa i kolanko 45 stopni musi być z jednej strony 76 mm bo tyle ma przepustnica, a z drugiej 70 mm. Ja na szczęście odbierałem zamówienie w sklepie i od razu dali mi dobre.
pitokthc
Posty: 12
Rejestracja: 21 lis 2020, 12:54
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Zaklików

12 mar 2021, 20:43

Witam mój filtr stożkowy w 1.6nb prezentuje się tak, mega zadowolenie z efektu. 😁 Dźwięk piękny nawet można jeździć bez radia. :D
Załączniki
IMG_20210227_153816.jpg
IMG_20210227_153816.jpg (7.98 MiB) Przejrzano 2121 razy
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2021, 8:45 przez pitokthc, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
EasyCheesy
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 05 sie 2021, 23:49
Model: NB FL
Lokalizacja: Mielec

20 sie 2021, 12:59

Właśnie mam zamiar zakupić sobie części aby złożyć dolot, przeczytałem wiele stron w tym temacie, więc wybrałem wobo.pl i mam problem aby dobrać części. Niektórych wcale nie mogę znaleźć. Proszę Was zatem o pomoc. Znalazłem też alternatywę w niedużych pieniądzach ale nie wiem co z jakością i dźwiękiem: https://www.ebay.pl/itm/303862593216?ha ... Sw~5VgEV4l. Ktoś z Was się może orientuje czy kupowanie takiego dolotu ma jakikolwiek sens?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 sie 2021, 20:27

EasyCheesy pisze:
20 sie 2021, 12:59
Właśnie mam zamiar zakupić sobie części aby złożyć dolot, przeczytałem wiele stron w tym temacie, więc wybrałem wobo.pl i mam problem aby dobrać części. Niektórych wcale nie mogę znaleźć. Proszę Was zatem o pomoc. Znalazłem też alternatywę w niedużych pieniądzach ale nie wiem co z jakością i dźwiękiem: https://www.ebay.pl/itm/303862593216?ha ... Sw~5VgEV4l. Ktoś z Was się może orientuje czy kupowanie takiego dolotu ma jakikolwiek sens?
Pod względem osiągów? Żadnego.
Niektórym pasuje dźwięk z dolotu po założeniu stożka, kwestia osobistych preferencji
A.P.
Posty: 5
Rejestracja: 04 lis 2021, 20:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

24 maja 2022, 9:04

Jak wygląda obecnie sytuacja, komuś wybuchł silnik za te lata? Czy ktoś używał k&n stożkowy w tej wersji z Raszyna?

edit: w końcu na NB przed FL 70mm czy 77mm?
ODPOWIEDZ