Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

25 sie 2007, 21:54

Cientki pisze:Hehe kompresora na mysli nie mam :p Chociaz ciekawie by bylo :grin: Stozek. Chce zrobic dolot, wydech , kolektor


A szkoda bo zamiast robić duperele wolalbym kompresor i to chyba bardziej od turbo do miaty.turbo tyle ze mechaniczne.Turbo jest napedzane spalinami a sprezarka/kompresor silnikiem,Ale sprezarka mechaniczna jest moim zdaniem lepsza od turbo nie ma tzw. turbo dziury i daje cisnienia w wiekszym zakresie obrotow.
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

25 sie 2007, 22:11

Tylko ze te "duperele" sa jakby 2 razy tansze od turbiny a nie potrzebuje tyle mocy zeby wkladac turbo albo kompresor.
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

25 sie 2007, 23:41

A ile mocy ty sie spodziewasz po stożku,kolektorze i wydechu ? :wink:
Jak zyskasz te 0,5 sekundy to byla by rewelacja.A będzie cie to grubo kosztować.
Nie startujesz w 1/4 mili więc nie bardzo to ogarniam ;D a zresztą zycze powodzenia w modyfikacjach.Czekam na wyniki ;]
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

26 sie 2007, 3:33

Cientki pisze:A dokonywal ktos takich przerobek w NA 1.6 z 90 r ? Bo tez mam takie plany...ale nie wiem jak to bedzie z tym momentem. Ktos podpowie ? Domyslam sie ze efekt moze byc podobny jak u kolegi Arturro...

Niestety u Ciebie bedzie tak jak pisal kolega Fivopack, mozesz stracic moment w srodkowym zakresie obrotow. Arturro ma seryjnie bardzo prosty dolot, bez zadnych komor rezonansowych wiec moze sobie kombinowac z dolotami. W twoim przypadku zrobilbym jedynie doprowadzenie zimnego powietrza z przegrody pod przednia szyba.

Obrazek
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

26 sie 2007, 5:02

z przegrody jest doprowadzane powietrze do nawiewu w srodku i przy wyzszych temperaturach na zewnatrz wcale nie wieje zimnem - zwlaszcza przy 50 km/h :wink:
poza tym rura jest w bardzo bliskim sasiedztwie kolektora wylotowego i wymusza zasysanie powietrza w przeciwnym kierunku :neutral: - moze sie na tym nie znam i nie mam zadnych praktyk w tym temacie, ale jak juz mialbym robic rure to wolalbym ja poprowadzic z przodu...
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

26 sie 2007, 13:09

R.E.D. pisze:z przegrody jest doprowadzane powietrze do nawiewu w srodku i przy wyzszych temperaturach na zewnatrz wcale nie wieje zimnem - zwlaszcza przy 50 km/h

Powody moga byc dwa, masz nieszczelna uszczelke pomiedzy przegroda silnika i maska, ktora puszcza gorace powietrze z komory silnika. Dwa, mozesz miec rozregolowane sterowanie nawiewu, ktore nie domyka do konca obiegu goracego powietrza i dmucha Ci cieplym nawet jak masz ustawione na zimno. Woda chlodzaca silnik przeplywa caly czas przez nagrzewnice w kabinie. Rozwiazanie tego problemu masz opisane w sekcji garazowej na miata.net
R.E.D. pisze:poza tym rura jest w bardzo bliskim sasiedztwie kolektora wylotowego i wymusza zasysanie powietrza w przeciwnym kierunku :neutral: - moze sie na tym nie znam i nie mam zadnych praktyk w tym temacie, ale jak juz mialbym robic rure to wolalbym ja poprowadzic z przodu...

Zobacz sobie jak jest zamontowana puszka z filtrem i gdzie orginalnie jest zasysane powietrze, wszystko jest nadk kolektorem wydechowym. Nie bardzo wiem o co Ci chodzi z tym kierunkiem przeciwnym. W przegrodzie raczej nie ma zadnych wiatrow zeby byly kierunki przeciwne :lol:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

26 sie 2007, 15:18

nie pisalem o problemach z nawiewem tylko o temperaturze panujacej w przegrodzie :wink: jak jest chlodniej to moze i leci zimne powietrze, ale jak jest goraco i slonce nagrzewa cala karoserie to zawsze bedzie lecialo cieple powietrze - to samo tyczy dolotu, ktory bedzie je pobieral z komory.

oryginalnie powietrze jest zasysane z wneki przed nadkolem.

jesli chodzi o kierunki przeciwne to jesli dolot jest wyprowadzony na przod samochodu to nastapi dopychanie swiezego powietrza i na pewno latwij go bedzie zassac silnikowi niz z komory, ktora jest bodajze z 3 stron uszczelniona :roll:
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

26 sie 2007, 15:42

R.E.D. pisze:oryginalnie powietrze jest zasysane z wneki przed nadkolem.

Raczej nie.
[URL=http://img250.imageshack.us/my.php?image=inletcd6.jpg]Obrazek[/URL]
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

26 sie 2007, 20:55

no i doszlismy de senda - ty mowiles o na, ktorej sie w sumie nie przygladalem nigdy blizej, a ja mowilem o nb (aczkolwiek myslalem, ze jest to rozwiazane identycznie w na) :wink:
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

26 sie 2007, 21:05

W NB jest bardzo podobnie, jedynie wlot znajduje sie bardziej z przodu, kilkanascie cm za reflektorem.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

26 sie 2007, 21:10

ale wlot jest skierowany w dol, wiec zawsze zaczerpnie troche swiezego powietrza. jak bede mial cos z bawelny, to wtedy bede rozwazal oba warianty, ale ze wskazaniem na dolot z miejsca halogenow :wink:
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

26 sie 2007, 21:41

Dozej roznicy to nie robi, powietrze nadal jest z komory silnika i to od strony kolektora wydechowego. Jak zaczniesz skladac dolot do halogenow to moze ci wyjsc bardzo pokrecona droga dolotu. Zreszta ja bym nie przywiazywal az tak wielkiej wagi do dolotu, duzo wiecej mozna uzyskac z drugiej strony silnika.
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

27 sie 2007, 15:31

W tym tyg bede robil dolot ze stozkiem K&N.
Stozek juz lezy i czeka na dolot z kwasowki.
Najpierw chcialem robic cos na styl dedykowanego dolotu Typhoon K&N,ale poki co zostane przy dolocie podobnym do tego co chyba wczesniej lub w innym watku pokazywal demol z USA. Byl to kawalek kwasowki dolaczony do miejsca gdzie wpiety jest przeplywomierz i zagiety w podkowe konczyl sie filtrem tuz za reflektorem z oslona od reszty komory. Zobaczymy jak to wyjdzie??
Jak zrobie to wrzuce foty i czy zauwazylem roznice.
A przy okazji zamowilem wlasnie blisteiny B6 ktore wyladuja w aucie tez w tym tyg.
Koszt takich amorow to ok 500 pln za szt jakby ktos pytal.
Wiec chyba wreszcie modyfikacje miaty rusza troche :D

oooooooo znalazlem to!!!!!
http://racingbeat.com/resultset.asp?PartNumber=56499
http://racingbeat.com/resultset.asp?partnumber=56502

Tyle ze moj stozek jest sporo wiekszy wiec moge napotkac problemy...
Wyjdzie w praniu.
Mysle tez nad doprowadzieniem jakies rurki ktora dodatkowo lecialoby zimne powietrze na filtr,bo mam wrazenie ze podczas jazdy slabo tam dmucha na ten filtr.
Cudow nie oczekuje,ale podejrzewam,ze gorzej nie bedzie.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

27 sie 2007, 18:07

Ciekawe jak doprowadzisz zimne powietrze do stożka.Robisz wlot w masce?
Wogole miaty maja coś slaby wlot powietrza.Jak wentylator padł To nawet na duzych predkosciach sie grzało mocno pod maską...Ale życze powodzenia w modach :razz: oby z efektem positive
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

28 sie 2007, 9:15

Doplywu dodatkowego powierza jeszcze nie rozwiazalem,ale wlot na masce poki co odpada. choc biore to pod uwage. Musze poszukac gdzie tam zainstalowac jakas rure zeby od zderzaka poprowadzic. Troche tam ciasno,ale zobaczymy.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Ben_sage
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2007, 22:50

28 sie 2007, 14:03

Dobrze by zrobić wlot na stożek i wylot z drugiej strony maski by tam ciągneło cieple powietrzea a nie do stożka.Taka modyfikacja nie była by bardzo droga.Trzeba to zrobić dyskretnie by nie psuło wyglądu miatki
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

28 sie 2007, 15:02

Z ta dyskrecja przy nastawieniu na osiagi to jest roznie. Nie mozna miec wszstskiego.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

28 sie 2007, 16:16

jak zrobisz wlot w okolicach fabrycznego nawiewu chlodnicy, a wylot przez np scianke dzialowa przy wycieraczkach, ale w sumie jak ma byc dolot po prawej stronie samochodu, to juz nie bedzie to takie sympatyczne bo w tym miejscu jest pobierane powietrze dla dmuchawy :roll: , ale zawsze mozna pokombinowac cos z uszczelnieniem kawalka tylko dla wylotu :wink:

tylko nie robcie zadnych wlotow na masce - blagam :razz:
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

29 sie 2007, 18:48

hehehehe spoko spoko. wloty moze kiedys.. ;)
Z zalozenia wyglad auta ma nie zdradzac poprawionych osiagow :D
Po co jezdzic skoro mozna latac...
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

26 paź 2007, 23:47

Przeczytałem wszystkie posty i sie zestresowałem.

Posiadam NA z silnikiem 1.8L i dla mnie mocy więcej nie trzeba. Męczy mnie natomiast orginalny dźwięk silnika. Jest taki... nijaki. Mając odkryty dach to jeszcze jest przyjemnie bo seryjny wydech (chyba seryjny, bo auto używane kupiłem od jakiegoś dziadka :P ) zaczyna nawet nie tak źle mruczeć powyżej 3-4tys obrotów.

Ale jak zamknę dach to nudy :( Niby 131 koni a taki nudny dźwięk :(

Wydechu na razie nie ruszam. Czekam aż sie rozsypie to wtedy może coś fajnego wsadzę (drogowcy sypią takie wynalazki na drogę, ze z wszystkim sobie dadzą rade :P ).

Dlatego postanowiłem, że wsadzę sobie stożek. Dźwięk ze stożkiem jest zdecydowanie przyjemniejszy od serii...

Ale po przeczytaniu tych Waszych postów, zaczynam sie zastanawiać, czy nagle mi nie spadnie moment obrotowy i czy nie bedzie gorzej niż jest :P Bo to nie jest mój cel, żeby zmulić auto :P
A wkładka da mi mruczenie silnika czy nie? Bo domyślam sie, że nie, ale wole sie upewnić :)

Aha. Jak stożek to jaki ? K&N będzie najlepszy do mojej MX5?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

27 paź 2007, 1:01

jesli przetkasz dolot to bedzie glosniejszy silnik, a nie wydech :wink:

wkladka teoretycznie tez podniesie lekko odglos silnika :wink:
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

27 paź 2007, 11:03

Mialem ten sam dylemat co ty :grin: Stozek czy wkaldka? Zdecydowalem sie na wkladke. Dzwiek silnika nie zmienil sie na tyle aby sprostac twoim oczekiwanio. Zmienila sie natomiast praca silnika, szybciej reaguje na gaz.

http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx - tutaj znajdziesz odpowiedni filtr
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

27 paź 2007, 12:19

K&N robi dedydowana wersje dolotu Typhoon,ale w JC kosztuje ok. 1200pln.
Michu mial taki wiec moze sie wypowie czy to dobre?
O ile jeszcze tu w ogole bywa...
Ja kupilem K&N ale sam stozek.
Jakos sie nie moge zdobyc zeby go zalozyc,zastanawiam sie ciagle nad konstrukcja dolotu.
Co do tego co lepsze?
Powiem z doswidczenia,ze nie zdarzylo mi sie jeszcze narzekac na stozek.
Rozne co opinie w zaleznosci od konkretnego silnika,jednak nie spotkalem nikogo kto by mowil,ze mu sie pogorszylo po stozku. Ludzie wyobrazaja sobie,ze jak wsadza stozek to bedzie X KM wiecej co jest bzdura przy samym stozku!!!
Poza fajnym dzwiekiem i szybsza reakcja na gaz(choc nei zawsze) to nie ma odczuwalnych roznic.

Jedyne przypadki w ktorych moim zdaniem stozek moze pogorszyc dynamike auta to sytacja kiedy ktos wklada stozek na "pale" nie doprowadzajac do neigo zimnego powierza/nie oslaniajac go i do tego zdarza sie ze ludzie nie biora pod uwage zeby moze pomyslec nad tym ze dotol tez by wypadalo przekonstruowac troche,bo seryjny byl robiony pod zamkniety BOX z wkladka.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

27 paź 2007, 12:57

perver pisze:K&N robi dedydowana wersje dolotu Typhoon,ale w JC kosztuje ok. 1200pln.

bez przesady :wink: byly dwie wersje - jedna z plastiku i druga z metalem (to wlasnie jest chyba typhoon). plastikowa to koszt w granicach 320zl, a metalowa cos kolo 600-700zl - juz dokladnie nie pamietam, ale bankowo nie siegala tala :razz:

perver pisze:Rozne co opinie w zaleznosci od konkretnego silnika,jednak nie spotkalem nikogo kto by mowil,ze mu sie pogorszylo po stozku.

bo po montazu stozka nikt nie sprawdza osiagow na hamowni :wink: roznie byc moze z tymi stozkami. czasami bywa, ze obnizaja osiagi na niskich wartosciach obrotowych na rzecz wyzszych - co kto lubi :wink:
osobiscie mam juz zakupiona wkladke, ktora lezy i czeka na wysylke :wink:
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

28 paź 2007, 19:59

R.E.D jak kupisz za 320pln caly dolot ze stozkiem K&N, nawet z plastiku to sie mocno zdziwie,bo badalem oferte K&N i faktycznie cos tam bylo poza typhoon,ale kosztowalo tez duzo wiecej niz 320pln!!!! Wiekszy stozek,sam stozek to wydatek 250-300pln bazujac na cenach JC. Ja za swoj zaplacilem ok 300 pln.

RED 1200pln to dokladnie cena jaka mi podano za typhoon. Nie twierdze,ze JC maja niskie ceny i pewnie da sie gdzies znalezc taniej,ale jesli znajdziesz mi za 600-700pln to bedziesz gosc dla mnie :)

A co do sprawdzania to moj koles kupic sobie do hondy kompletny dolot AEM za chyba ok 1100pln i robil w promotorze badania przed i po.
Efekt: zaden!!!
Jedynie, tak jak RED pisze zmienia sie troche krzywa na wykresie.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

28 paź 2007, 20:27

sorki - pomylilem sie o ponad 100zl za [url=http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=57-0434]takie cos[/url]

typhoon czerwony kosztuje 821zl

jesli nie wierzysz to sprawdz sam: http://www.sklepmoto.pl/szuk.php?kat=114
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

28 paź 2007, 21:15

jak bym montował stożek to nie samodzielnie tylko w zaznajomionym GT SERWIS. Skoro potrafili zrobić tam Toyote Supre która miała niespełna 1000koni, to chyba będą potrafili wmontować mi odpowiednio stożek :)

Dodam, że na wyglądzie stożka mi nie zależy. I tak silnik mam brudny, kable szare i nie ma czym sie chwalić :P

Ja chcę żeby mi silnik lepiej "gadał" :)

Także na dniach pogadam z mechanikami i zobaczę co oni proponują :D

Dzięki za pomocne info! :)
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

29 paź 2007, 10:08

Troche mnie RED zaskoczyles. Wiedzialem,ze JC ma duzy narzut,ale nie sadzilem ze az tak duzy. Zwracam honor.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

29 paź 2007, 11:42

perver pisze:Wiedzialem,ze JC ma duzy narzut,ale nie sadzilem ze az tak duzy.

to jeszcze nic bo na ebayu mozesz dostac typhoona za 160$, co po obecnie bardzo niskim kursie wyniesie cie okolo 400 zl :wink:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

05 lis 2007, 23:29

A ja mam pytanie co do rozmiarów samego stożka.

Jakiej wielkości powinienem mieć stożek do na 1.8l ?

http://www.crutchfield.com/App/Product/Item/Main.aspx?i=513696000R&tp=1805

Tutaj nie napisali jakiej wielkości jest :(
ODPOWIEDZ