Filtr stożkowy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
A wie ktoś jakiej wielkości jest ten z zestawu?? Chodzi mi o wymiary (albo najlepiej model)
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Dziękuję
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
I stało się Założyłem
Piękny kit K&N Tzn nie jest to dokładnie przygotowany przez K&N tylko przez GT SERWIS na podstawie tych z K&N
Co do efektów to przerosły moje oczekiwania. Z racji tego, że do tej pory miałem standardowy układ dolotowy przechodzący kilka centymetrów od kolektora wydechowego na którego NIE miałem osłony, a teraz mój układ dolotowy idzie sobie daleko od tego źródła ciepła to... poczułem znaczny przypływ mocy! Jeszcze na dniach będę miał osłonę kolektora to już będzie w ogóle git Jak dla mnie to wzrost i na niskich i na wysokich obrotach (na wysokich znaczny).
Co do dźwięku to jest idealnie. Jak odpale auto to praktycznie nie słychać różnicy. Jak jade delikatnie to też praktycznie bez różnicy. Ale jak depnę po gazie to... Teraz pewnie przez pare miesięcy będę miał ogromne spalanie... Bo tak piękny jest dźwięk na wysokich obrotach, że cały czas kusi żeby troche później wsadzać bieg
Wstępnie nagrałem dwa filmiki. Ale od razu mówie, że filmiki są fatalnej jakości. Ani nic tak naprawdę nie widać, ani nic tak naprawdę nie słychać. Mikrofon wbudowany w aparat cyfrowy nie należy do cudów techniki, nie czarujmy się Pozatym ważne jest też na czym Wy będziecie słuchać
Mój brat ma studio nagrań. Jakiś mikrofon porządny na pewno uda mi sie załatwić, teraz tylko zastanawiam się na co nagrać dźwięk z mikrofonu Coś przenośnego by sie przydało, ale jeszcze nie wiem jak to rozwiążę. Zobaczymy. Wstępnie daje linka do tych 2 mega amatorskich filmików.
http://www.speedyshare.com/856164232.html
Piękny kit K&N Tzn nie jest to dokładnie przygotowany przez K&N tylko przez GT SERWIS na podstawie tych z K&N
Co do efektów to przerosły moje oczekiwania. Z racji tego, że do tej pory miałem standardowy układ dolotowy przechodzący kilka centymetrów od kolektora wydechowego na którego NIE miałem osłony, a teraz mój układ dolotowy idzie sobie daleko od tego źródła ciepła to... poczułem znaczny przypływ mocy! Jeszcze na dniach będę miał osłonę kolektora to już będzie w ogóle git Jak dla mnie to wzrost i na niskich i na wysokich obrotach (na wysokich znaczny).
Co do dźwięku to jest idealnie. Jak odpale auto to praktycznie nie słychać różnicy. Jak jade delikatnie to też praktycznie bez różnicy. Ale jak depnę po gazie to... Teraz pewnie przez pare miesięcy będę miał ogromne spalanie... Bo tak piękny jest dźwięk na wysokich obrotach, że cały czas kusi żeby troche później wsadzać bieg
Wstępnie nagrałem dwa filmiki. Ale od razu mówie, że filmiki są fatalnej jakości. Ani nic tak naprawdę nie widać, ani nic tak naprawdę nie słychać. Mikrofon wbudowany w aparat cyfrowy nie należy do cudów techniki, nie czarujmy się Pozatym ważne jest też na czym Wy będziecie słuchać
Mój brat ma studio nagrań. Jakiś mikrofon porządny na pewno uda mi sie załatwić, teraz tylko zastanawiam się na co nagrać dźwięk z mikrofonu Coś przenośnego by sie przydało, ale jeszcze nie wiem jak to rozwiążę. Zobaczymy. Wstępnie daje linka do tych 2 mega amatorskich filmików.
http://www.speedyshare.com/856164232.html
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
ps. fajne, puste, sliskie drogi. W sam raz na tylnionapedowca
wiesz... tutaj akurat jest filmik jak wyjeżdżam z placu o średnicy około 100metrów i był pusty Jeździłem sobie slajdami, ale trzymać w jednej ręce aparat a drugą ręką slajdować to nie jest za łatwo Z dwiema wolnymi rękami łatwo nie jest na lodzie a co dopiero tak W razie czego mam też ten filmik jak sie ślizgam, ale to nie na temat i nic ciekawego tam za bardzo do oglądania nie ma Ciemno jest, więc ciezko się zorientować w temacie
A autko teraz mruczy rewelacyjnie. Pomyśle nad tym nagraniem dźwięku
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
cichy114, na razie mi wstyd. Brudno pod maską niesamowicie
Jak będę miał osłonę i wyczyszczę sobie silnik to dopiero wtedy
Jak będę miał osłonę i wyczyszczę sobie silnik to dopiero wtedy
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Siwy, mogę powiedzieć
Wszystko załatwiałem w cenach hurtowych
Teraz już wiem, dlaczego orginalny kit K&N jest taki drogi. Widzicie tę "gumkę" niebieską przed rurą? Normalnie kupuje się ją na metry. Metr najtańszej o średnicy 70mm kosztuje... 240zł netto Ja mam akurat Samco. Jej koszt to jakieś 2x więcej Normalnie nie da sie tego kupić "na centymetry" tylko na metry. Dlatego tyle trwało u mnie montowanie tego stożka, bo kombinowałem jak by tu nie kupować metra silikonowej rurki za kilka stówek
Z racji tego, że zrobił mi to znajomy i po cenach hurtowych to koszty wyniosły:
Filtr K&N - 170zł
Rura ze spawaniem i polerowaniem - 60zł
robocizna - flaszka
Łącznik Samco - free
Czyli razem 250zł
Efekt - miażdży
Update: Stożek działa tak. Jak nie dasz więcej jak 50% gazu to nawet nie będziesz wiedział że on tam jest Tzn nie słychać go. On naprawdę głośno i genialnie pracuje tylko przy gazie do dechy. Wtedy to jest pomruk doskonały... A jak jade normalnie lekko po mieście to nikt by mnie nawet nie posądzał o to, że mam tam taki filtr zamontowany.
Bardzo fajnie sie składa, że dźwięk silnika 1.8 w mx5 jest taki przyjemny. W okolicach 3 tys pojawia się ten lekki ale bardzo sympatyczny pomruk z wydechu (którego prawie nie słychać przy zamkniętym dachu, przynajmniej u mnie). Ale tak od 5 tys to dźwięk nie jest jakiś rewelacyjny. Od 3 do 5 jest fajnie, ale potem to już takie rzeźbienie Ze stożkiem nie ma już tego Jest świetny dźwięk silnika! Można jechać do paru tysięcy żeby w ogóle nie było słychać stożka. A można też przy 2tys depnąć i zaczyna sie mruczenie
A co do mocy, to pod koniec roku wyjątkowo zatankowałem benzyne 95. I powiem tak. Jeśli ktoś wyczuwa róznicę między 95 a 98 to różnica w mocy w moim przypadku jest zdecydowanie większa. W ogóle nie ma co porównwywać. Auto wyrywa do przodu. Być może to przez to że wcześniej pewnie miałem poprzedni filtr brudny, za blisko dolot do kolektora wydechowego i teraz mam takiego kopa. Być może. Nie jechałem inną mx5 z silnikiem 1.8 więc nie mam jak porównać. Na jakimś spocie sie przejedzie ktoś moją 1.8 i porówna do swojej Dla mnie znaczna różnica.
Wszystko załatwiałem w cenach hurtowych
Teraz już wiem, dlaczego orginalny kit K&N jest taki drogi. Widzicie tę "gumkę" niebieską przed rurą? Normalnie kupuje się ją na metry. Metr najtańszej o średnicy 70mm kosztuje... 240zł netto Ja mam akurat Samco. Jej koszt to jakieś 2x więcej Normalnie nie da sie tego kupić "na centymetry" tylko na metry. Dlatego tyle trwało u mnie montowanie tego stożka, bo kombinowałem jak by tu nie kupować metra silikonowej rurki za kilka stówek
Z racji tego, że zrobił mi to znajomy i po cenach hurtowych to koszty wyniosły:
Filtr K&N - 170zł
Rura ze spawaniem i polerowaniem - 60zł
robocizna - flaszka
Łącznik Samco - free
Czyli razem 250zł
Efekt - miażdży
Update: Stożek działa tak. Jak nie dasz więcej jak 50% gazu to nawet nie będziesz wiedział że on tam jest Tzn nie słychać go. On naprawdę głośno i genialnie pracuje tylko przy gazie do dechy. Wtedy to jest pomruk doskonały... A jak jade normalnie lekko po mieście to nikt by mnie nawet nie posądzał o to, że mam tam taki filtr zamontowany.
Bardzo fajnie sie składa, że dźwięk silnika 1.8 w mx5 jest taki przyjemny. W okolicach 3 tys pojawia się ten lekki ale bardzo sympatyczny pomruk z wydechu (którego prawie nie słychać przy zamkniętym dachu, przynajmniej u mnie). Ale tak od 5 tys to dźwięk nie jest jakiś rewelacyjny. Od 3 do 5 jest fajnie, ale potem to już takie rzeźbienie Ze stożkiem nie ma już tego Jest świetny dźwięk silnika! Można jechać do paru tysięcy żeby w ogóle nie było słychać stożka. A można też przy 2tys depnąć i zaczyna sie mruczenie
A co do mocy, to pod koniec roku wyjątkowo zatankowałem benzyne 95. I powiem tak. Jeśli ktoś wyczuwa róznicę między 95 a 98 to różnica w mocy w moim przypadku jest zdecydowanie większa. W ogóle nie ma co porównwywać. Auto wyrywa do przodu. Być może to przez to że wcześniej pewnie miałem poprzedni filtr brudny, za blisko dolot do kolektora wydechowego i teraz mam takiego kopa. Być może. Nie jechałem inną mx5 z silnikiem 1.8 więc nie mam jak porównać. Na jakimś spocie sie przejedzie ktoś moją 1.8 i porówna do swojej Dla mnie znaczna różnica.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
[URL=http://www.speedyshare.com/722958343.html]tutaj[/URL] możecie sobie ściągnąć trochę ponad 1mb mp3 nagrane pół profesjonalnie. Dlaczego pół profesjonalnie? Bo nagrywałem tylko jeden kanał na mikrofonie stereofonicznym.
Jest dużo basu, więc mam nadzieje, że będziecie tego słuchać na czymś lepsiejszym niż głośniki z laptopa Dźwięk praktycznie idealnie jest odwzorowany (przynajmniej na moich kolumnach)
Jest dużo basu, więc mam nadzieje, że będziecie tego słuchać na czymś lepsiejszym niż głośniki z laptopa Dźwięk praktycznie idealnie jest odwzorowany (przynajmniej na moich kolumnach)
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Poniżej obiecane fotki Klikajcie
Na fotkach nie widać jeszcze podpórki która trzyma rure dolotową. Jest ona wykonana z polerki dokładnie jak cały dolot
Na fotkach nie widać jeszcze podpórki która trzyma rure dolotową. Jest ona wykonana z polerki dokładnie jak cały dolot
Hm
Tak sobie dumam, czy aby nie jest to przerost formy nad sensem montażu filtra jako takiego. I tak:
1. czy ta rurka musi być chromowana (błyszcząca), zwłaszcza w sąsiedztwie zwykłej pokrywy zaworów. No chyba,że ktoś robi taki hight-end jak fiveopack.
2. ta niebieska "gumka" - cóż ona ma cudowne właściwości, że taką ma wartość
czy nie można w charakterze elastycznego łącznika wykorzystać podobnego elementu, chociażby z innej mazdy
Proszę bez urazy, to nie żadna osobista wycieczka, tylko ogólne rozważania - chętnie zapoznam się z opiniami na temat moich uwag.
Tak sobie dumam, czy aby nie jest to przerost formy nad sensem montażu filtra jako takiego. I tak:
1. czy ta rurka musi być chromowana (błyszcząca), zwłaszcza w sąsiedztwie zwykłej pokrywy zaworów. No chyba,że ktoś robi taki hight-end jak fiveopack.
2. ta niebieska "gumka" - cóż ona ma cudowne właściwości, że taką ma wartość
czy nie można w charakterze elastycznego łącznika wykorzystać podobnego elementu, chociażby z innej mazdy
Proszę bez urazy, to nie żadna osobista wycieczka, tylko ogólne rozważania - chętnie zapoznam się z opiniami na temat moich uwag.
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
Ad 1. Oczywiście ze może być to inna rurka Ja sobie wziąłem akurat taką polerowaną bo różnica w cenie jest naprawdę symboliczna (chyba 20zł).
Chcesz mat - nie ma sprawy. Chcesz czarną - raczej też bez najmniejszych problemów.
Ad 2. Możesz sobie zakleić to nawet i taśmą izolacyjną. Ale chyba nie o to chodzi... Te gumki są po to stworzone, zeby właśnie w takich miejscach je dawać Ja robiłem jak już mówiłem - profesjonalnie, więc użyłem tego czego trzeba A jak by wyglądało zastosowanie czegoś innego? Nie wiem. Potrzebujesz tego tylko pare centymetrów. Średnica to 70mm jak byś sobie gdzieś szukał czegoś zastępczego
Ja w żaden sposób nie neguje gdy ktoś chce wykorzystac coś tańszego, alternatywnego. Jak ktoś leje olej rzepakowy do baku diesla, albo jeździ na gazie to jego sprawa
Chcesz mat - nie ma sprawy. Chcesz czarną - raczej też bez najmniejszych problemów.
Ad 2. Możesz sobie zakleić to nawet i taśmą izolacyjną. Ale chyba nie o to chodzi... Te gumki są po to stworzone, zeby właśnie w takich miejscach je dawać Ja robiłem jak już mówiłem - profesjonalnie, więc użyłem tego czego trzeba A jak by wyglądało zastosowanie czegoś innego? Nie wiem. Potrzebujesz tego tylko pare centymetrów. Średnica to 70mm jak byś sobie gdzieś szukał czegoś zastępczego
Ja w żaden sposób nie neguje gdy ktoś chce wykorzystac coś tańszego, alternatywnego. Jak ktoś leje olej rzepakowy do baku diesla, albo jeździ na gazie to jego sprawa
I to jest konstruktywna reakcja na moje uwagi
ciekaw jestem, czy jak się zdecyduję na stożek, to nie zmienię zdania
ciekaw jestem, czy jak się zdecyduję na stożek, to nie zmienię zdania
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
DieSpinnePL, chyba pozwole sobie podpatrzyc ten patent ale mysle o stozku simota ssm(caly z metalowej siatki), tylko widze masz chyba ABS, wiec masz moze troszke inny uklad osprzetu wokol silnika, bo mam wrazeznie, ze mnie sie chvba nie uda wcisnac tak bardzo pod sciane grodziowa filtra bo mam tam jakies "gajgi" i jakby ciasniej, tak patrzac na fotke i pod moja maske
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
mopek, tak mam ABS (który aktualnie nie działa )
Może masz inaczej dlatego, że masz wersje z Ameryki? BTW to jak to jest że masz 1.8l z 1993r? To były już wtedy takie silniki montowane?
A sposób montażu oczywiście mopozwalam podpatrzeć Filtr do 1.8l jest dosyć dużych rozmiarów. Przed zakupem proponuje zastanowić sie gdzie go wsadzisz. Na pewno znajdziesz wymiary tego filtra którego chcesz wsadzić. Ja osobiście nie znam tej firmy. Jak znasz i wiesz, że szkody Ci nie narobi to kupuj
A skoro w tym miejscu gdzie ja mam filtr Ty masz więcej szpejów, to znaczy że je skąś zabrali. Może w inne miejsce by sie dało wsadzić? Nie wiem. Kombinuj. A jak sie na tym nie znasz to podjedź do kogoś kto sie zna. Źle zamontowany, lub zły filtr może pogorszyć Ci moc silnika. Dobry filtr i dobrze zamontowany oprócz przepięknego brzmienia polepszy ciut dane techniczne. Ale o ile to nie wiem. Wybiore sie na hamownie jak będą jechali Mazdami z forum mazdaspeed Tylko nie wiem ile było przed modyfikacją. Więc jeśli ktoś dysponuje wykresem 1.8l z NA to miło by było gdyby sie nim pochwalił
Aha. Jak panuje cisza i stoje na luzie to jest przyjemny dźwięk wdechu przez filtr Teraz go dopiero słysze jak sie z nim troche rozjeździłem Na początku nie słyszalny.
Ostatnio usłyszałem, że "mam fajny wydech". Z dumą odparłem, że to nie wydech tylko "dźwięk spod maski"
A jak brzmi stożek to możecie zapytać osoby które były na spocie w Krakowie
Może masz inaczej dlatego, że masz wersje z Ameryki? BTW to jak to jest że masz 1.8l z 1993r? To były już wtedy takie silniki montowane?
A sposób montażu oczywiście mopozwalam podpatrzeć Filtr do 1.8l jest dosyć dużych rozmiarów. Przed zakupem proponuje zastanowić sie gdzie go wsadzisz. Na pewno znajdziesz wymiary tego filtra którego chcesz wsadzić. Ja osobiście nie znam tej firmy. Jak znasz i wiesz, że szkody Ci nie narobi to kupuj
A skoro w tym miejscu gdzie ja mam filtr Ty masz więcej szpejów, to znaczy że je skąś zabrali. Może w inne miejsce by sie dało wsadzić? Nie wiem. Kombinuj. A jak sie na tym nie znasz to podjedź do kogoś kto sie zna. Źle zamontowany, lub zły filtr może pogorszyć Ci moc silnika. Dobry filtr i dobrze zamontowany oprócz przepięknego brzmienia polepszy ciut dane techniczne. Ale o ile to nie wiem. Wybiore sie na hamownie jak będą jechali Mazdami z forum mazdaspeed Tylko nie wiem ile było przed modyfikacją. Więc jeśli ktoś dysponuje wykresem 1.8l z NA to miło by było gdyby sie nim pochwalił
Aha. Jak panuje cisza i stoje na luzie to jest przyjemny dźwięk wdechu przez filtr Teraz go dopiero słysze jak sie z nim troche rozjeździłem Na początku nie słyszalny.
Ostatnio usłyszałem, że "mam fajny wydech". Z dumą odparłem, że to nie wydech tylko "dźwięk spod maski"
A jak brzmi stożek to możecie zapytać osoby które były na spocie w Krakowie
wiec sprawa wyglada tak obejrzalem te papiery i data podpisania umowy przez nabywce to polowa grudnia a data testu auta i rocznik 94 wiec sam zgupialem, ale przegladajac papiery i silnik porownujac z innymi z fotek wychodzi na 1,8. mysle ze nikt sie nie rypnal dokumenty z TUV w niemczech bo ten sam wlasciciel po roku ja zwiozl do niemiec i z nich takze wychodzi to samo.
a co do miejsca zeby pochlanial powietrze to raczej jest z tym ze chyba mam tam jakies mocowania jakis pierdolek(a filtr jest raczej mniejszy niz Twoj, dobrze ze mowisz wiec sie upewnie czy pasuje do 1,8 aczkolwiek podano moc do 190KM dla niego, nie piszac nic o pojemnosci), a co do reszty nie oczekuje przyrostu bimoto:P ale oczekuje reakcji na gaz i lepszy dol przez lepsza mozliwosc zassania powietrza, mam troche pojecia, wiecej moj ojciec, ale mam zamiar pogadac z goscmi z okolicy co sie zajmuja takimi kombinacjami, klade nacisk na odstawienie od zrodla ciepla i wlasnie swobodny przeplyw zeby mu bylo lzej sie zywic:), (zobaczymy to sa wizje moja swinka-skarbonka schudla bo sie pastwisko popsulo)
a co do miejsca zeby pochlanial powietrze to raczej jest z tym ze chyba mam tam jakies mocowania jakis pierdolek(a filtr jest raczej mniejszy niz Twoj, dobrze ze mowisz wiec sie upewnie czy pasuje do 1,8 aczkolwiek podano moc do 190KM dla niego, nie piszac nic o pojemnosci), a co do reszty nie oczekuje przyrostu bimoto:P ale oczekuje reakcji na gaz i lepszy dol przez lepsza mozliwosc zassania powietrza, mam troche pojecia, wiecej moj ojciec, ale mam zamiar pogadac z goscmi z okolicy co sie zajmuja takimi kombinacjami, klade nacisk na odstawienie od zrodla ciepla i wlasnie swobodny przeplyw zeby mu bylo lzej sie zywic:), (zobaczymy to sa wizje moja swinka-skarbonka schudla bo sie pastwisko popsulo)
DieSpinnePL pisze:Źle zamontowany, lub zły filtr może pogorszyć Ci moc silnika. Dobry filtr i dobrze zamontowany oprócz przepięknego brzmienia polepszy ciut dane techniczne. Ale o ile to nie wiem. Wybiore sie na hamownie jak będą jechali Mazdami z forum mazdaspeed Tylko nie wiem ile było przed modyfikacją. Więc jeśli ktoś dysponuje wykresem 1.8l z NA to miło by było gdyby sie nim pochwalił
Zgodzę się z tobą a zarazem nie zgodzę. Sam filtr powietrza niewiele daje poza dźwiękiem. Na pewno nie da więcej mocy przy seryjnym dolocie. Łapie więciej powietrza ale co z tego skoro kolektor dolotowy masz seryjny i stanowi wąskie gardło? Wymienisz kolektor ssący to wąskie gardło zrobi się na kolektorze wydechowym i silnik będzie mulił. Dopiero po kompletnej zmiane wydechu i dolotu, stożek ma sens jeśli chodzi o podniesienie mocy.
Zasada jest jedna: więcej powietrza + więcej paliwa = więcej mocy. Zmieniając coś w aucie pod kątem przyrostu mocy, musimy się zastanowić jak to wpłynie na dawkowanie powietrza/paliwa do komor spalania. Jeżeli nie wpłynie w żaden sposób to nie podniesie nam to mocy.
I tak: cały dolot wpłynie dodatnie na dawkowanie powietrza, przez co będzie więcej spalin i będą się kotłować w kolektorze wydechowym, o ile wydech jest seryjny, i silnik będzie mulił. Po zmianie wydechu na odpowiedni pomoże on w oczyszczaniu ze spalin i wtedy dolot ma sens
Sam stożek nic nie daje tak naprawdę a gadki że zwiększa moc i poprawia dolny zakres obrotów to dla 95% aut mit w który nie należy wierzyć. Te pozostałe 5% to auta które seryjnie mają "wąskie gardło" na filtrze powietrza i przy seryjnym dolocie+wydechu może być zassane więcej powietrza niż ze standardowym filtrem. Ale i tak nie warto spodziewać się rewelacji - przyrost mocy na stożku to maksymalnie 2-3 KM i 3-4 Nm (w zależności od silnika, jednak zwykle 0-1KM i 0-2 Nm) :neutral:
Do tego do wad stożka na pewno należy to że zasysa różne syfy wraz z powietrzem i trzeba go czyścić co jakiś czas. Poza tym filtry stożkowe są bardziej podatne na zasysanie ciepłego powietrza z komory silnika bo zasysają powietrze bardziej wydajnie niż standardowe filtry.
Jeżeli koniecznie chcesz montować stożek a nie masz pieniędzy na cały dolot+wydech to chociaż zrób komore izotermiczną dla niego.. Chociaż nie jest to też rewelacyjne rozwiązanie bo ograniczasz mu dostęp do powietrza. Zaletą jest jednak to że wtedy filtr chapie tylko chłodne powietrze. Doprowadzając do takiej komory (powinna być około 2-3 razy większa od stożka a takie coś cięzko pomieśćic) rure spod zderzaka masz pewność że będzie łapał tylko zimne powietrze.
Kilka moich przemyśleń, doświadczeń i odrobinka wiedzy teoretycznej z tigra-team i tuning klub krakow - mam nadzieje że się przyda.
Pomoże mi ktoś z elektryką i podświetleniem?
Pozdrawiam
ok, dzieki za rade, jak mowilem to sa na razie opcje ktore mialbym na uwadze,
hm co do wydechu to nie jestem pewien jest zmieniony/wymieniony ale nie umiem go porwnac z innym, na wolnych obrotach sobie tak dziwnie brzeczy jakby "popierdywal" a przy wyzszych obrotach i puszczaniu gazu jest taki efekt jakby wrecz puszczal perfidne "baczki":P nie jest to bardzo glosny dzwiek ale wrazenie jakby takie metalizne a nic w nim raczej luznie nie jest bo szukalem na poczatku, dzwiek porownalbym do postukiwania mlotkiem w kowadlo z wydechu, z tym ze nie ryczy podczas jazdy jak star z dwoma przyczepami pod gore
tak masz racje z tym co mowisz co jest bardzo logiczne, ale myslalem tu o tym ze autko bedzie mialo glownie lzej pociagac powietrze z filtra, bo tak to wiadomo polerowany dolot i kolektor itd., raczej nie naleze do tych co klada dwa paski na maske i maja 100KM wiecej:P
hm co do wydechu to nie jestem pewien jest zmieniony/wymieniony ale nie umiem go porwnac z innym, na wolnych obrotach sobie tak dziwnie brzeczy jakby "popierdywal" a przy wyzszych obrotach i puszczaniu gazu jest taki efekt jakby wrecz puszczal perfidne "baczki":P nie jest to bardzo glosny dzwiek ale wrazenie jakby takie metalizne a nic w nim raczej luznie nie jest bo szukalem na poczatku, dzwiek porownalbym do postukiwania mlotkiem w kowadlo z wydechu, z tym ze nie ryczy podczas jazdy jak star z dwoma przyczepami pod gore
tak masz racje z tym co mowisz co jest bardzo logiczne, ale myslalem tu o tym ze autko bedzie mialo glownie lzej pociagac powietrze z filtra, bo tak to wiadomo polerowany dolot i kolektor itd., raczej nie naleze do tych co klada dwa paski na maske i maja 100KM wiecej:P
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
leDiable, fajnie fajnie, tylko zapomniałeś o jednej rzeczy. Przepływomierzu
A co dodania mocy to ja odczułem wzrost. Wcześniej już o tym pisałem.
Przedtem nie miałem osłony kolektora wydechowego a układ dolotowy przechodził kilka centymetrów od gorących do około 600*C rur kolektora wydechowego. Pozatym nie wiem w jakim stanie tam w ogóle miałem filtr powietrza
Teraz mam osłonę kolektora wydechowego, odległość najbliższej części układu dolotowego od kolektora wydechowego jest kilkakrotnie większa! Filtr nowy.
Ja poczułem lekki przypływ mocy. Dodatkowo dźwięk silnika na wysokich obrotach powoduje zastrzyk adrenaliny bo wkręca się az miło
mopek, a może to stare świece/kable? Ja miałem na niskich obrotach (ok 2000rpm) tak, że jak nacisnąlem więcej gazu to mi coś tam popierdywało i dławiło mi go. Wymieniłem kable i świece i przeszło
A co dodania mocy to ja odczułem wzrost. Wcześniej już o tym pisałem.
Przedtem nie miałem osłony kolektora wydechowego a układ dolotowy przechodził kilka centymetrów od gorących do około 600*C rur kolektora wydechowego. Pozatym nie wiem w jakim stanie tam w ogóle miałem filtr powietrza
Teraz mam osłonę kolektora wydechowego, odległość najbliższej części układu dolotowego od kolektora wydechowego jest kilkakrotnie większa! Filtr nowy.
Ja poczułem lekki przypływ mocy. Dodatkowo dźwięk silnika na wysokich obrotach powoduje zastrzyk adrenaliny bo wkręca się az miło
mopek, a może to stare świece/kable? Ja miałem na niskich obrotach (ok 2000rpm) tak, że jak nacisnąlem więcej gazu to mi coś tam popierdywało i dławiło mi go. Wymieniłem kable i świece i przeszło
czy ktos zetknął się może z tym filtrem? czy warto wydać pieniądze? co o tym myślicie?
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=122&oid=702&depth=2&page=0&count=7&PHPSESSID=ce789722e91c0c73dfd66ecbcfa6a9b5
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=122&oid=702&depth=2&page=0&count=7&PHPSESSID=ce789722e91c0c73dfd66ecbcfa6a9b5
- Załączniki
-
- NA1-2800_1.jpg (22.27 KiB) Przejrzano 10223 razy
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
meiselp, cena kosmiczna.
Zysku mocy raczej w ogóle nie będzie.
Dźwięk "silnika" prawdopodobnie pozostanie bez najmniejszych zmian.
Ja jak wiesz (lub nie ) mam stożkowy filtr powietrza. On podobno dodaje troche mocy (jakieś symboliczne dodatkowe konie). Ale ja nie po to go zakładałem. Ja go zakładałem dla dźwięku który jest świetny
A Ty co chciałbyś osiągnąć?
PS: Jak się będziemy widzieć, to przypomnij mi, żebym Ci pokazał to co ja mam pod maską.
Zysku mocy raczej w ogóle nie będzie.
Dźwięk "silnika" prawdopodobnie pozostanie bez najmniejszych zmian.
Ja jak wiesz (lub nie ) mam stożkowy filtr powietrza. On podobno dodaje troche mocy (jakieś symboliczne dodatkowe konie). Ale ja nie po to go zakładałem. Ja go zakładałem dla dźwięku który jest świetny
A Ty co chciałbyś osiągnąć?
PS: Jak się będziemy widzieć, to przypomnij mi, żebym Ci pokazał to co ja mam pod maską.
nie łudziłem się, że przybędzie mi 20 % mocy ale liczyłem na drobną poprawę momentu
meiselp pisze:nie łudziłem się, że przybędzie mi 20 % mocy ale liczyłem na drobną poprawę momentu
Ten diwajs to chyba jeszcze za "zimny" dolot ma robić... To pewnie z 5 koni
przybędzie... Może... Za takie pieniądze to chyba bym się nie brał, szczególnie
że pewnie jeszcze dłubanina z montażem /na zdjęciu są jakieś kable czyli
pewnie wiązkę od przepływomierza trzeba przedłużać.../
Po
M