Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 lip 2018, 7:57

"Zawinięta rurka wychodząca z oryginalnej puszki filtra" to chyba chodzi o to o czym pisałem. I faktycznie jak się to zdejmie to poprawia się dźwięk.
A rezonator zawinięty nie jest i raczej skłaniam się do tego, że jakoś poprawia naprłnianie cylindrów przez jakieś zjawiska falowe niż wycisza silnik.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
WojciechBDG
Posty: 35
Rejestracja: 16 lip 2018, 21:18
Model: NB
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

29 lip 2018, 13:03

Witam,
co myślicie o tym dolocie warto?
https://allegro.pl/filtr-powietrza-stoz ... 48383.html
Osłonę oczywiście bym ogarnął na stożek:)
Awatar użytkownika
Tito01
Posty: 41
Rejestracja: 12 paź 2015, 12:42
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bydgoszcz

06 sie 2018, 21:09

Szkoda kasy moim zdaniem :) jak zależy ci na fajnym dźwięku bierz to co wszyscy z Raszyna za mniej niż połowę tej ceny, jeśli nie chcesz utraty mocy to zostaw Ori dolot

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Edgar
Posty: 27
Rejestracja: 10 wrz 2018, 10:29
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Silver Blues
Lokalizacja: Nowy Sącz

12 wrz 2018, 11:23

Polecam, aktualnie cena z wysyłką to 165 PLN z tego co kojarzę (nieważne czy pobraniowo czy nie). Fajne pomrukiwanie, już od 2500-3000 obrotów, mam wydech full przelot, gada wyśmienicie :)
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

18 gru 2018, 16:08

Słuchajcie, to i cztery opaski skręcane to są wszystkie elementy potrzebne do filtra w NB? Na 70mm wszystko, tak? Rury 10cm wystarczą?

Obrazek
Awatar użytkownika
Renegade
Donator
Donator
Posty: 93
Rejestracja: 02 wrz 2012, 8:26
Model: NB FL
Wersja: ABC
Lokalizacja: Tu i tam

19 gru 2018, 16:27

SeraphPL pisze:
18 gru 2018, 16:08
Słuchajcie, to i cztery opaski skręcane to są wszystkie elementy potrzebne do filtra w NB? Na 70mm wszystko, tak? Rury 10cm wystarczą?

Obrazek
Robisz w miejscu gdzie jest oemowy filtr? Zerknij na fotki poprzedników bo imo 2 kolanka potrzebujesz.
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

20 gru 2018, 8:41

Rajt, dodałem tylko jedno. Dzięki za spostrzegawczość!
Awatar użytkownika
Ołtaż
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2017, 16:40
Model: NA
Lokalizacja: Nadarzyn

02 mar 2019, 16:27

Czołem,

Czy ktoś Was przerabiał już temat bandaża termo lub oklejania folią termiczną dolotu w celu utrzymania jak najniższej temp powietrza już wewnętrz dolotu?

Zakładając, że mam stożek zamknięty w puszcze jak na foto niżej, doprowadzenie zimnego powietrza do stożka spod zderzaka, zastanawiam się czy dolot od puszki stożka do samego kolektora chować w bandaż i czy będzie z tego jakikolwiek efekt?

Mam mieszanie uczucia co do tego pomysłu, wiec może ktoś mnie z niego wyleczy lub wręcz przeciwnie. Pamietam, że dawniej samochody wyścigowe typu 306 MAXI miały całe doloty w bandażach termo takich jak obecnie wiekszosc osob oplata kolektory wydechowe...
Załączniki
stozek.jpg
stozek.jpg (24.19 KiB) Przejrzano 5940 razy
- NA Canada :poklony:
- NB 1.8 TrackDay edition :twisted:
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition :D
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 mar 2019, 16:39

Ołtaż pisze:
02 mar 2019, 16:27
Czołem,

Czy ktoś Was przerabiał już temat bandaża termo lub oklejania folią termiczną dolotu w celu utrzymania jak najniższej temp powietrza już wewnętrz dolotu?

Zakładając, że mam stożek zamknięty w puszcze jak na foto niżej, doprowadzenie zimnego powietrza do stożka spod zderzaka, zastanawiam się czy dolot od puszki stożka do samego kolektora chować w bandaż i czy będzie z tego jakikolwiek efekt?

Mam mieszanie uczucia co do tego pomysłu, wiec może ktoś mnie z niego wyleczy lub wręcz przeciwnie. Pamietam, że dawniej samochody wyścigowe typu 306 MAXI miały całe doloty w bandażach termo takich jak obecnie wiekszosc osob oplata kolektory wydechowe...
sam stożek będzie miał mocno znikomy efekt ;) jezeli jesteś w stanie łatwo odizolować dolot od ciepła z komory silnika to czemu nie ale jakiekolwiek większe modyfikacje to IMO sztuka dla sztuki
Awatar użytkownika
Ołtaż
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2017, 16:40
Model: NA
Lokalizacja: Nadarzyn

02 mar 2019, 17:26

mutra pisze:
02 mar 2019, 16:39
Ołtaż pisze:
02 mar 2019, 16:27
Czołem,

Czy ktoś Was przerabiał już temat bandaża termo lub oklejania folią termiczną dolotu w celu utrzymania jak najniższej temp powietrza już wewnętrz dolotu?

Zakładając, że mam stożek zamknięty w puszcze jak na foto niżej, doprowadzenie zimnego powietrza do stożka spod zderzaka, zastanawiam się czy dolot od puszki stożka do samego kolektora chować w bandaż i czy będzie z tego jakikolwiek efekt?

Mam mieszanie uczucia co do tego pomysłu, wiec może ktoś mnie z niego wyleczy lub wręcz przeciwnie. Pamietam, że dawniej samochody wyścigowe typu 306 MAXI miały całe doloty w bandażach termo takich jak obecnie wiekszosc osob oplata kolektory wydechowe...
sam stożek będzie miał mocno znikomy efekt ;) jezeli jesteś w stanie łatwo odizolować dolot od ciepła z komory silnika to czemu nie ale jakiekolwiek większe modyfikacje to IMO sztuka dla sztuki
Jedyny efekt o jaki mi chodzi to żeby nie stracić nic poniżej serii :) Obecnie mam stożek od razu na wyjściu z kolektora dolotowego (komp stand alone) i moim zdaniem auto nie ma kompletnie dołu... W planie jest trochę to poprawić i wystroić od nowa i nie ukrywam, że szukam jakiegoś w miare rozsądnego rozwiązania w komorze :)
- NA Canada :poklony:
- NB 1.8 TrackDay edition :twisted:
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition :D
Cocon
Donator
Donator
Posty: 72
Rejestracja: 05 lip 2017, 15:17
Model: NB FL
Lokalizacja: SMI

15 maja 2019, 16:39

Jestem w trakcie tworzenia osłony dla stożka, które choć w niewielkim stopniu odseparuje ciepło z kolektora. Decelowo będzie wykonany z aluminium oraz najprawdopodobniej zamknięty od góry w puszkę.

Jest to wersja beta 0.7 :lol: Oryginalna plastikowa osłona zostanie usunięta przy finalnym boxie. Czy jest jeszcze jakieś miejsce skąd bierze stożek zimne powietrze prócz otworów przy nadkolu ?
Załączniki
20190515_164142.jpg
20190515_164142.jpg (3.95 MiB) Przejrzano 5754 razy
20190515_164123.jpg
20190515_164123.jpg (3.9 MiB) Przejrzano 5754 razy
NBFL 1.6 '01
PKzalew
Donator
Donator
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NA
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

22 wrz 2019, 11:26

Czy ktoś z Was ma zestaw Cobalta? Wygląda to bardzo sensownie, wychodzi ok 700 zeta
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 wrz 2019, 12:54

PKzalew pisze:
22 wrz 2019, 11:26
Czy ktoś z Was ma zestaw Cobalta? Wygląda to bardzo sensownie, wychodzi ok 700 zeta
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
170 funtów za kawałek blaszki, rurkę i filtr? Ekhm....
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

23 wrz 2019, 12:51

i tak taniej niz zestaw przenoszacy miejsce czerpania powietrza do ND od BBR, tam jest 234 funtow za kawalek rury do odkurzacza 70mm dwa kawalki termokurczliwej koszulki i obejmke jak do bas reflex:)
https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nd-cold-air-intake
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Zepak96
Posty: 56
Rejestracja: 28 lut 2019, 12:11
Model: NB
Lokalizacja: Katowice

01 paź 2019, 16:28

Cocon pisze:
15 maja 2019, 16:39
Jestem w trakcie tworzenia osłony dla stożka, które choć w niewielkim stopniu odseparuje ciepło z kolektora. Decelowo będzie wykonany z aluminium oraz najprawdopodobniej zamknięty od góry w puszkę.

Jest to wersja beta 0.7 :lol: Oryginalna plastikowa osłona zostanie usunięta przy finalnym boxie. Czy jest jeszcze jakieś miejsce skąd bierze stożek zimne powietrze prócz otworów przy nadkolu ?
Nie dałoby rady z łącznikiem od fmic 180*? Ktoś robił takie coś ?
Obrazek
PKzalew
Donator
Donator
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NA
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

05 paź 2019, 22:04

Czołem!
Kupiłem w Wobo zestaw z silikonowymi kolankami turboworks, będę się zabierał do montażu, tylko mam pytanie co do czujnika temperatury.
1. Lepiej go zamontować w kolanku, czy w aluminiowej rurze?
2. Jak w kolanku, to wszystko jedno, w którym?
3. Czym zrobić dziurę w kolanku? Czy wykorzystać wtedy też tą gumową uszczelkę, czy wetknąć sam plastikowy element? Czymś to jeszcze uszczelnić? Jakimś klejem, czy silikonem?

Poratujcie radą :)
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Awatar użytkownika
sliwa
Posty: 168
Rejestracja: 20 kwie 2013, 20:09
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdańsk

06 paź 2019, 12:52

Ja mam w kolanku. Dziurę robisz małą i wciskasz czujnik wtedy nie trzeba niczym uszczelniać. Jak nie wchodzi to lekko zwiększasz. Ja chyba wiertłami robiłem, ale nie pamietam jaki rozmiar.
PKzalew
Donator
Donator
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NA
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2019, 15:06

Udało mi się zamontować zestaw z Raszyna, wyniósł mnie 215 pln (wziąłem droższe, silikonowe kolanka. Teraz jeszcze muszę wykombinować jakąś osłonę termiczną i tyle :)
Brzmienie faktycznie zmienia się in plus, jest to raczej subtelna różnica, ale od razu fajniej.

Jakby ktoś z Warszawy potrzebował pomocy przy montażu, to z przyjemnością pomogę. Na spokojnie to zajmuje z pół godziny.

Edit:
Podłubałem jeszcze i mi tak wyszło, myślę, że można popracować nad stabilnością mocowania całego tego zawijasa
Załączniki
IMG_20191009_215357.jpg
Poprawiona wersja
IMG_20191009_215357.jpg (2.61 MiB) Przejrzano 5147 razy
IMG_20191008_155037.jpg
IMG_20191008_155037.jpg (2.75 MiB) Przejrzano 5174 razy
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

07 gru 2019, 13:17

Odgrzewając temat - w NB naprawdę mega poprawiało to aspekty akustyczne. W związku z tym, że nabyłem NC pora zadać pytanie - mamy jakiś patent, jak tam to rozwiązać, tzn jakie dlementy potrzebuję zamówić? Dedykowane doloty kosztują jakieś kosmiczne pieniądze i chciałbym skompletować coś sam, jednak problematyczny wydaje mi się MAF wkręcany w dolot - w NB przepływka jaka była każdy wie, zakładało się złączkę sylikonową i po sprawie a w NC chyba już nie jest tak prosto. Mamy tu kogoś kto to robił? Oczywiście standardowo - oczekuję tylko poprawy dźwięku.
Obrazek
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

17 maja 2020, 22:15

Czyli... o tak?
Załączniki
dolot.png
dolot.png (81.49 KiB) Przejrzano 4600 razy
Awatar użytkownika
sliwa
Posty: 168
Rejestracja: 20 kwie 2013, 20:09
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdańsk

18 maja 2020, 5:30

Ja kupowałem 2 rury alu po 100mm
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

18 maja 2020, 10:00

sliwa pisze:
18 maja 2020, 5:30
Ja kupowałem 2 rury alu po 100mm
Dotnę sobie pod wymiar, specjalnie biorę 300'tkę
Tylko zmienili oznaczenia kolanek i nie wiem czy te będą pasować. Chyba ze nie mogę znaleźć tych co ktoś wrzucał wcześniej
vego1991
Posty: 42
Rejestracja: 26 lip 2019, 21:22
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa, pow. Warszawa

19 maja 2020, 13:13

U mnie dolot zrobiłem w zamkniętej puszce plus nawiew ze zderzaka. Dźwięk fajny, dla mnie stożek bez osłony jest za głośny. Zero spadku mocy a nawet silnik stał się bardziej elastyczny poniżej 4 tys. obrotów. W celu obniżenia temperatury powietrza wywaliłem ogrzewanie przepustnicy plus zaślepiłem egr. Koszt całej operacji +/- 500 zł.
Załączniki
123123.jpg
123123.jpg (100.72 KiB) Przejrzano 4561 razy
123123.png
123123.png (363.88 KiB) Przejrzano 4561 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 maja 2020, 17:54

Egr nie podnosi temperatury w dolocie. Zresztą jeśli już to raczej obniża - temperature spalin. Usuwanie sprawnego egr to bezsens, osiągi nie rosną, skład spalin i ekonomia pogarsza się
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
vego1991
Posty: 42
Rejestracja: 26 lip 2019, 21:22
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa, pow. Warszawa

19 maja 2020, 19:13

Alex pisze:
19 maja 2020, 17:54
Egr nie podnosi temperatury w dolocie. Zresztą jeśli już to raczej obniża - temperature spalin. Usuwanie sprawnego egr to bezsens, osiągi nie rosną, skład spalin i ekonomia pogarsza się
Trochę źle zrozumiałeś moje zdanie. W celu obniżenia temperatury wywaliłem ogrzewanie przepustnicy a zaślepienie egr to dodatkowy mod. Przy czym dobrze działający egr dostarcza gorące spaliny z kolektora wydechowego do kolektora dolotowego przez co masz mniej tlenu w mieszance i faktycznie sama mieszanka jest chłodniejsza ale mniej kaloryczna. Ale chyba nie o to nam chodzi skoro walczymy o każdego konia w naszym 1.6. Nie wierze także że 18 letni zawór egr działa dobrze i oprócz zasyfienia kolektora sadzą z wydechu coś pomagał. Po jego zaślepieniu silnik przestał szarpać przy spadku obrotów co dowodzi, że zawór już dawno przestał spełniać swoją role. Taki mod zalecił mi Arek od Migreny więc chyba jest coś warty :)
pozdro
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

08 cze 2020, 12:47

Szykuję się do kupna i montażu (w NBFL 1.8) zestawu raszyńskiego z małym upgradem w postaci kolanek sylikonowych. Jestem po lekturze 35 stron tego wątku i nie znalazłem informacji, czy ktoś połączył ten mod (stożek) z bandażami termicznymi na kolektorze wydechowym i czy przyniosło to wymierne korzyści w postaci redukcji temperatury w komorze silnika. Byłbym bardzo wdzięczny za wszlkie informacje na ten temat.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

08 cze 2020, 12:48

Moim zdaniem skup się bardziej na zrobieniu ściany pomiędzy dolotem a kolektorem - zabuduj to konkretnie aby nie dostawało się tam ciepłe powietrze :)
Awatar użytkownika
madaks
Posty: 45
Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Wrocław

08 cze 2020, 13:07

tomasz01 pisze:
08 cze 2020, 12:48
Moim zdaniem skup się bardziej na zrobieniu ściany pomiędzy dolotem a kolektorem - zabuduj to konkretnie aby nie dostawało się tam ciepłe powietrze :)
Tak, to swoją drogą mam zamiar zrobić, ale czy bandaż na kolektorze nie dołoży się do jeszcze lepszego efektu? Jeśli niezauważalnie, to odpuszczam. A może jest jakaś wada takiej izolacji kolektora?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 cze 2020, 12:09

vego1991 pisze:
Alex pisze:
19 maja 2020, 17:54
Egr nie podnosi temperatury w dolocie. Zresztą jeśli już to raczej obniża - temperature spalin. Usuwanie sprawnego egr to bezsens, osiągi nie rosną, skład spalin i ekonomia pogarsza się
Trochę źle zrozumiałeś moje zdanie. W celu obniżenia temperatury wywaliłem ogrzewanie przepustnicy a zaślepienie egr to dodatkowy mod. Przy czym dobrze działający egr dostarcza gorące spaliny z kolektora wydechowego do kolektora dolotowego przez co masz mniej tlenu w mieszance i faktycznie sama mieszanka jest chłodniejsza ale mniej kaloryczna. Ale chyba nie o to nam chodzi skoro walczymy o każdego konia w naszym 1.6. Nie wierze także że 18 letni zawór egr działa dobrze i oprócz zasyfienia kolektora sadzą z wydechu coś pomagał. Po jego zaślepieniu silnik przestał szarpać przy spadku obrotów co dowodzi, że zawór już dawno przestał spełniać swoją role. Taki mod zalecił mi Arek od Migreny więc chyba jest coś warty :)
pozdro
Wydaje mi się że nadal nie do końca rozumiesz jak działa egr. Ten zawór jest otwierany w pewnych warunkach pracy silnika i wtedy działa czyli obniża temp spalin, polepsza ich skład i poprawia ekonomię. Przy WOT zawór się zamyka więc jego usuwanie nic nie zmienia.

Owszem stary zawór może nie zachowywać się poprawnie i dawać zakłócenia w pracy silnika. Ale dopóki zamyka się poprawnie to jego usunięcie nie dodaje mocy nic a nic.

Co innego usunięcie ogrzewania przepustnicy, choć chciałbym zobaczyć uczciwy pomiar na hamowni przed i po.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
vego1991
Posty: 42
Rejestracja: 26 lip 2019, 21:22
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa, pow. Warszawa

09 cze 2020, 13:53

Alex pisze:
09 cze 2020, 12:09
vego1991 pisze:
Alex pisze:
19 maja 2020, 17:54
Egr nie podnosi temperatury w dolocie. Zresztą jeśli już to raczej obniża - temperature spalin. Usuwanie sprawnego egr to bezsens, osiągi nie rosną, skład spalin i ekonomia pogarsza się
Trochę źle zrozumiałeś moje zdanie. W celu obniżenia temperatury wywaliłem ogrzewanie przepustnicy a zaślepienie egr to dodatkowy mod. Przy czym dobrze działający egr dostarcza gorące spaliny z kolektora wydechowego do kolektora dolotowego przez co masz mniej tlenu w mieszance i faktycznie sama mieszanka jest chłodniejsza ale mniej kaloryczna. Ale chyba nie o to nam chodzi skoro walczymy o każdego konia w naszym 1.6. Nie wierze także że 18 letni zawór egr działa dobrze i oprócz zasyfienia kolektora sadzą z wydechu coś pomagał. Po jego zaślepieniu silnik przestał szarpać przy spadku obrotów co dowodzi, że zawór już dawno przestał spełniać swoją role. Taki mod zalecił mi Arek od Migreny więc chyba jest coś warty :)
pozdro
Wydaje mi się że nadal nie do końca rozumiesz jak działa egr. Ten zawór jest otwierany w pewnych warunkach pracy silnika i wtedy działa czyli obniża temp spalin, polepsza ich skład i poprawia ekonomię. Przy WOT zawór się zamyka więc jego usuwanie nic nie zmienia.

Owszem stary zawór może nie zachowywać się poprawnie i dawać zakłócenia w pracy silnika. Ale dopóki zamyka się poprawnie to jego usunięcie nie dodaje mocy nic a nic.

Co innego usunięcie ogrzewania przepustnicy, choć chciałbym zobaczyć uczciwy pomiar na hamowni przed i po.
Alex z całym szacunkiem ale dokładnie wiem jak działa EGR i napisałem jasno, że usunąłem przy okazji głównie dlatego że silnik czasem szarpał i okazało się, że to od egr. No offence ale serio nie musisz w każdym mowym poście udowadniać, że jestem laikiem. Temat jest o stożku więc może już zakończmy temat egr, jak jest ok to niech sobie siedzi w silniku i działa. Mój już był zmęczony i nie spełniał swojej funkcji więc zaślepiłem.
Odnośnie temperatury dolotu po wywaleniu ogrzewania to wstawiam link do filmiku gdzie chłopaki pomierzyli temperaturę przed/po: https://youtu.be/oCcNfcVCd08
ODPOWIEDZ