Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

10 sie 2008, 23:12

wiec jak w temacie chciałem sie nieco dowiedziec jak wiadomo dolot w NA jest bardzo długi :cry: i prowadzi do amora z kad nawet nie ma jak brac zimnego powietrza i teraz mam takie pytanko czy zamiast stozka do którego i tak bedzie ciezko doprowadzic zimne powietrze nielepiej było by załozyc IC dedykowany do niej z ebaya ??i podłaczyc to do przepływki :roll: ? czy cos takiego ma wogóle byt ? kolejnym pytaniem bedzie skrócenie dolotu zeby przepływke wrzucic zaraz przed kolektor ssacy i do tego doprowadzic zimne powietrze ? :wink:
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

10 sie 2008, 23:38

o wsadzaniu IC do silnika bez turbo było już pisane na forum.

jeśli chcesz mieć to dobrze zrobione to ja bym sie udał z tym do el-teca, jak bylem dowiadywać się o ceny kolektora wydechy i dolotu całego z kwasówki, to za dolot ze storzkeim odizolowanym i doprowadzeniem do niego zimnego powietrza chcieli +/- 800 zeta
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

10 sie 2008, 23:41

moja zasada to taka ze lubie robic wszystko sam przynajmniej wiem ze to dobrze zrobie tymbardziej jak cos jest dedykowane do miatki :wink: wiec IC ma sens ? z reszta z ebaya z całym wydechem zmiescisz sie w tysiu i samemu załozysz wiec nie ma sensu oddawac auta jak mozna to samemu zrobic i pojechac z bananem na twarzy na hamownie :wink: a IC to 200-300 zł na ebay
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

11 sie 2008, 12:23

Na zdrowy rozum - dlaczego powietrze brane z otoczenia ma się wychłodzić na skutek przepływu przez IC owiewany tym samym powietrzem (znaczy się o tej samej temperaturze)? IC ma sens w przypadku FI bo w trakcie sprężania w przemianie zbliżonej do adiabatycznej rośnie temperatura (zgodnie z tym co mówi znany wzór PV/T = const). Wtedy po przejściu przez IC się oziębi nieco...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2008, 13:25

Konrad pisze:Na zdrowy rozum

:mrgreen: Pomijając już fakt że IC wprowadzi dodatkowy opór w dolocie, co jakby
przy FI nie ma wiekszego znaczenia a przy NA jak najbardziej... A już na pewno zdemoluje kompletnie zaprojektowaną geometrię dolotu i wynikające z tego faktu straty bedą raczej większe od zysków ze schłodzenia powietrza /o ile oczywiście jakieś by w ogóle wystąpiło/.
Zamiast IC można by rozpatrywać chłodzenie ewaporyczne, aczkolwiek sprawność
tego przy NA nie była by zbyt duża... IMHO projekt raczej z kategorii "czy to się da zrobić" :wink:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

11 sie 2008, 14:23

majkel_c pisze:Pomijając już fakt że IC wprowadzi dodatkowy opór w dolocie, co jakby
przy FI nie ma wiekszego znaczenia a przy NA jak najbardziej...


W silnikach Force Inducted powietrze jest zassysane przez turbinę, w silnikach Naturally Aspirated powietrze jest wtłaczane przez filtr do dolotu - stąd taka różnica. IC nie ma sensu w przypadku silników wolnossących, według mnie lepszym rozwiązaniem chłodzenia jest już zrobienie komory izotermicznej na stożek i dorobienie zimnego dolotu spod zderzaka :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

11 sie 2008, 14:24

Skrzypul, jakbys troche sie wysilil to bys znalazl temat o STOŻKACH. Łacze twoj temat z juz istniejeacym.
Intercooler zklada sie do aut turbo a nie wolnossacych.
Poczytaj temat, z ktorym polaczylem twoj.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

11 sie 2008, 18:43

fajnym rozwiązaniem jest IRTB ... poszukaj w necie :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

12 sie 2008, 5:42

Rozwiń proszę skrót bo znajduje mi tylko kursy Incident Response to Terrorist Bombings :oops:
tel: 500294594 skype: lediable86
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

12 sie 2008, 6:11

IRTB = Individual Racing Throttle Body Experience
Chyba to miales na mysli?
System wyglada podobnie jak w silniku v10 do BMW M5 - kazdy cylinder ma osobna przepustnice co zmniejsza czas reakcji na nacisniecie pedalu 'gazu'.
Jesli cos skopalem prosze poprawcie mnie.
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

12 sie 2008, 9:59

Dokładnie o to chodziło :)

a wygląda to tak
Załączniki
engine_miata_bp_b.jpg
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

12 sie 2008, 18:14

no fajne i pewno fajnie śpiewa , ale to raczej nie jest całość jeśli dobrze rozumie - co z filtrem?ok na każde gardełko jeden mały stożek , ale gdzie przepływka?
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

12 sie 2008, 19:00

Niema? przy kupnie tego dostaje sie ECU (komputer) sterujący do tego ustrojstwa :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

13 sie 2008, 23:58

Generlanie to Wam opowiem intrygujaca kwestie.
mialem w 100% seryjny dolot,ale nastapil u mnie maly wybuch pod maska i z serujnego dolotu dostalo moze ze 30cm rurki gumowej.
Wszytskie czujniki martwe!!! Puszka spalona zupelnie!!!
No prawie nic nie przezylo...
Wsadzony na sztuke stozek K&N bez oczywiscie przeplywomierza i czujnika temperatury powierza zasysanego,a tu niespodzianka!
Silnik niby pracuje w trybie awaryjnym,ale....
Fura zapierdala ze az milo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Z seryjnym dolotem nie ma porowniania.
Obroty jalowe co prawda stoja na 2000,ale to nei mzienia faktu ze miata zapierdala!!!!!!!

Ta akcja spowodowala,ze na pubikacje specjalistow i roznych fachowcow odnosnie ukladu dolotowego, mierzenia pojemnosci tego dolotu i mega drogich dedykowanych ukladow zaczalem patrzec z mocno przymruzonym okiem...

Oczywiscie zamierzam ogarnac ten temat profi,ale dopiero po StreetWars 23 sierpnia,bo grzebanie teraz moze spowodowac,ze nie wystartuje.

Mimo to bardzo zaczalem watpic w opinie "specjalistow" tuningowych,bo fura ktora teoretycznie powinna nie jechac..... jedzie i to naprawde roznica jest bardzo odczuwalna.

Swoja droga moge smialo polecic koncowy wydech Remusa http://remus-polska.pl/sklep/MX5.htm

Jestem w 100% zadowolony!!!
Jesli ktos byc chcial to moge zalatwic w naprawde promocyjnej cenie.
Co najwazniejsze nie jest zbyt glosny.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

14 sie 2008, 6:31

perver pisze:Wsadzony na sztuke stozek K&N bez oczywiscie przeplywomierza i czujnika temperatury powierza zasysanego,a tu niespodzianka!
Silnik niby pracuje w trybie awaryjnym,ale....
Fura zapierdala ze az milo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Z seryjnym dolotem nie ma porowniania.
Obroty jalowe co prawda stoja na 2000,ale to nei mzienia faktu ze miata zapierdala!!!!!!!


Sprawdziłeś na hamowni? Bo ja znam ludzi którzy twierdzą że naklejki pioniir albo klariom dają im po 10 do 15 km i auto też zauważalnie szybciej jeździ :razz: Całkiem możliwe że podniosła się moc maksymalna ale też możliwe że dolny zakres obrotów się poprawił a góra pogorszyła skoro masz takie wrażenie że jest szybciej.
tel: 500294594 skype: lediable86
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

14 sie 2008, 8:19

jeszcze nie bylem na hamowni. Po weekendzie planuje.
Mowie to na podstawie czasow z zawodow z Dajtek z tego weekendu.
W tym roku w porwnianiu do poprzedniego czasy lepiesze o prawie 1 sek,ale poza zmiana wydechu koncowego na dedykowany remusa to tylko ten wybuch sie zdarzyl.
Co prawda do konca nie wiem czy to jest kwestia awarii i dolotu na patentach czy zmiany wydechu...
Hamownia prawde mi powie czy moje wrazenia sa prawdziwe ;)
Pare miesiecy temu pokazala 135,6KM na kolach... mam jeszcze ten wykres gdzies wiec bede mial porwnanie. Jak bede mial chwile to zeskanuje i wrzuce.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

15 sie 2008, 1:15

A te same opony miałeś? Te same warunki atmosferyczne? Tak samo dobrze jeździsz jak przed rokiem? Nie ma według mnie co tak porównywać - lepsze suche fakty. Ale jeżeli rzeczywiście więcej mocy jest to jest powód do radości :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

15 sie 2008, 12:08

fakt... w tamtym roku jechalem na nowych Toyo T1-R a w tym mialem nowe Goodyear Eagle... wg testow Goodyeary sa bardziej przyczepne. Warunki tyly w tym roku gorsze.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 wrz 2008, 8:21

Trochę odgrzewam by się pochwalić...

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wreszcie ;) Dźwięk zabójczy...
110@???KM
134@???Nm
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

16 wrz 2008, 9:33

Mayk, brawo :)

Wg mnie filtr trochę za blisko kolektora wydechowego i rura cała metalowa mogą się grzać, ale naprawdę wiem jak to brzmi :) Mam bardzo podobny filtr K&N :)
Na początku wzrośnie Ci spalanie, bo dźwięk jest taki, że aż się chce otwierać przepustnice gazu :)

Gratuluje decyzji :)
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

16 wrz 2008, 9:36

Zapodaj jakieś nagranie co by można posłuchać :razz:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 wrz 2008, 10:08

Filtr miał być trochę dalej, trudności techniczne... Chcę wymyślić jakąś osłonę między kolektor a stożek lub całą komorę... Zastanawiam się jak podprowadzić zimne powietrze, mam już rurę giętką ale ma średnicę 80mm i nigdzie się nie mieści...

A odnośnie metalowej rury, nie sądzę by to przeszkadzało, usunąłem wąskie gardło a powietrze nie ma szans się nagrzać bo zbyt szybko przelatuje ;)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 wrz 2008, 14:27

Mayk, a nie dalbys rade obrocic ostatniego kolanka o 180 i ustawic filtr za lampą?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

16 wrz 2008, 15:42

DieSpinnePL pisze: bo dźwięk jest taki, że aż się chce otwierać przepustnice gazu :)

dzwiek jest genialny i slychac go nawet w jadacym obok aucie :wink:
warto zakladac dla samego brzmienia
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

16 wrz 2008, 18:22

DieSpinnePL pisze:filtr trochę za blisko kolektora wydechowego

spróbuj zast. takie rozwiązanie:
[URL=www.fotosik.pl]Obrazek[/URL]
ja bym jeszcze okleił z zewnątrz tę osłonę folią alu z cienką warstwa styropianu. :idea:
Jest takie coś w sprzedaży pod nazwa ekran zagrzejnikowy. Klei się to za kaloryferem do ściany, ale tego jest 1x0,5 m, więc trochę za dużo. Można samemu zdiełać.
Na Ilmotosport też widziałem coś takiego.
Ile kosztował ten Twój zestaw :?:
pzdr
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 wrz 2008, 20:43

vox pisze:spróbuj zast. takie rozwiązanie:

albo coś w tym stylu:
http://www.trackdogracing.com/website/heat_shields.htm

Po
M
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

16 wrz 2008, 23:11

Właśnie o takiej osłonce myśle...

Zestawik:
Stożek 150zł + przesyłka...
Reszta ~ 70zł :) - prosto od producenta...
110@???KM
134@???Nm
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

17 wrz 2008, 15:46

Mayk pisze:Właśnie o takiej osłonce myśle...

Zestawik:
Stożek 150zł + przesyłka...
Reszta ~ 70zł :) - prosto od producenta...


sam filtr kosztował 150zl czy zestaw dolotwoy (rura filtr i czesci do montazu).

bo jak patrzylem na zestawy k&n t ok 900zl kosztuja albo 215 dolarow...
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

17 wrz 2008, 16:08

Typhon K&N to w Polsce minimum 800zł...

Mój robiłem na wzór, miał podobnie wyglądać, kształt itp...

Nie wydałem więcej jak 230zł...
110@???KM
134@???Nm
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

18 wrz 2008, 6:29

I podobnie wygląda bo przez chwile myślałem że masz typhoona właśnie jak ja pod maską :mrgreen:
tel: 500294594 skype: lediable86
ODPOWIEDZ