Kolektory pod turbo firmy OBX - odradzam

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 cze 2010, 22:36

:evil: Jakiś czas temu pisałem, że nie są to chinole. Nie ważne skąd, ważne jakie są. A są gówniane. I więcej nic się nie da napisać. Dżuniorowy popękał, mój bardzo podobnie. Po owinięciu termobandażem przejechał jakieś 1500km i wygląda fatalnie, jak sito (pęknięcia wzdłóżne, poprzeczne, na spawach.. masakra). Jutro oddaję go do naczelnego tłumikowca w wlkp - ma zobaczyć co się da uratować albo z niego zrobić innego. Tak czy inaczej bazą są dwie flansze + kąt + odległość między nimi...

Myślałem też o kicie z flyinmiata żeliwnym (750USD), ale koszt przesyłki jaki właśnie dostałem mnie zmroził - 350USD (5 business days). Przy obecnym kursie dolara sama przesyłka jest zabójcza, prawie tyle co sam kolektor.. Begi pewnie będzie miał podobnie - problem pewnie w tym też, że sam kolektor waży sporo.

Niestety Kaliński skomentował, że tego typu kolektor możliwe, że będzie pękał ze względu na krótkie kanały i stosunkowo duże wachania temperatur. Zobaczymy jednak co jutro się dowiem i co wykombinuje.

:evil: Chwilowo mogę jednak z całym przekonaniem odradzić OBXy jeżeli ktoś myśli o czymś trwałym. Dodatkowo mogę powiedzieć, że kolektor z flanszą na blok silnika bez dylatacji uważam deliaktnie mówiąć za nieporozumienie. To musi mieć możliwość rozszerzania się po nagrzaniu. Tak więc wszelkie kolektory które są nawet nie wycięte na kształt na starcie wrzucać do kosza - jeszcze większa bryła metalu która się jeszcze bardziej rozszerza się po nagrzaniu. :evil:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 cze 2010, 23:24

a nie mówiłem.....
ps. ogarnięty spawacz z praktyką tuningową ogarnie Tobie piękny i trwały kolektor :wink:
Ostatnio zmieniony 08 cze 2010, 23:28 przez irakleo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 cze 2010, 23:27

irakleo pisze:a nie mówiłem.....


U mnie dobiły go następujące fakty:

1) Bandaż (przegrzanie, ewidentne!)
2) Przespawanie flanszy z T3 na T2
3) Zmiana kąta montażu turbiny (i skrócenie stopki montażowej)

Ale jedyny komentarz, który przychodzi mi do głowy to: życie ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 cze 2010, 23:30

Są na ebay kolektory żeliwne pod T25 ale to chyba też jakieś Chinole :wink:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 cze 2010, 23:32

irakleo pisze:Są na ebay kolektory żeliwne pod T25 ale to chyba też jakieś Chinole :wink:


Nie zaryzykuję - jeżeli będę musiał coś zamawiać (najbardziej nie pasują mi dwa parametry: czas oczekiwania i cena przesyłki samej), to tylko flyinmiata lub Begi.

Początkowo brałem OBXa tylko dlatego, że byla to jedyna firma która nie wyglądała jak totalny chinol (przyjmijmy to za określenie stopnia beznadziejności wykonania, a nie pochodzenia produktu), a znowu nie była odlewem żeliwnym - ciężkim w przesylce dodatkowo, poza swoją ceną.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
robacek
Posty: 171
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:33
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

08 cze 2010, 23:37

wlasnie mialem pytac jaki tani kolektor do mx'a mozna zapodac pod turbo:) np w nissanie z Kalim wrzucilismy chinola obspawanego przez niego, jest owiniety tasmą i nie mam zadnych problemow.
z drugiej strony kolektor do mx'a jest tak banalnie prosty ze zrobimy tak jak pierwotnie myslelismy zbierzemy wszystko co potrzebne pod turbo zamkniemy sie w KMS tuning od rana do nocy i Kali wyspawa mi kolektor, piękne orurowanie etc. Generalnie jest plan na one day turbo kit;]
Jesli ktos potrzebuje kolektora czy cos to ladniejszych spawow niz u Kamila nie widzialem w Wawie i to nie tylko moje zdanie. a i cenowo moge ponegocjowac jak cos;) jedynie trzeba flansze na laserze wyciac ale i tak wyjdzie sporo taniej niz taki za 750$ + przesylka szczegolnie ze te kolektory skomplikowane nie są;| a jakosc bedzie ultra profi.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 cze 2010, 23:38

395 dolków za kolektor + przesyłka.....mój nowiuteńki kit Greddy zaczyna się robić całkiem niedrogi :mrgreen:
robacek
Posty: 171
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:33
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

08 cze 2010, 23:40

a ile kosztowal? :grin:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 cze 2010, 23:41

1) W Miacie nie ma specjalnie miejsca na barana, zwłaszcza jak ktoś ma klimę.
2) Wybacz, ale żeliwo to żeliwo.
3) Cena którą podałem dotyczy KITU czyli kolektor żeliwny + fragment downpipa żeliwny + dwie rury z nierdzewki do wydechu

Zresztą mistrza spawarki to mam na miejscu jednego i dwa świetną firmę do róznych robótek ręcznych, pytanie tylko czy to jest to, czego chcę...

Problem z chinolem to nie jakość spawów, ale np. jakość materiału - chociażby nierdzewka, która może i jest odporna termicznie (nie spłynie), ale nie jest przystosowana do obciążenia przy wysokich temperaturach.

Niniejszym uznaję, że bandaż był zlem i błędem. W kolejnej wersji pomyślę nad zbroją z nierdzewki na turbinę i fragment wydechu.

PS irakleo sam kolektor to cena 409dolarów w Begi i 395 w flyinmiata, lub odwrotnie. Ale znowu produkcja downpipe'a itp. byłaby samobójstwem - lepiej wtedy już coś naprawdę kompletnego chyba...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 cze 2010, 23:44

żeliwne też nie są idealne....lubią pękać - ale nie robi się z nich sito :wink:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 cze 2010, 23:48

irakleo pisze:żeliwne też nie są idealne....lubią pękać - ale nie robi się z nich sito :wink:


Podobno da się spawać żeliwo. Ale podobno też nie każde. Właśnie to mnie powstrzymuje przed zakupem żeliwnego, bo taki pęknięty będę mógł wrzucić do kosza - na reklamację do USA nie ma co liczyć - zapłacę 3 razy cło i będę składał 5 wyjaśnień dlaczego wysyłam towar tam i z powrotem itd. itd.... zresztą jakbym miał nie jeździć miesiąc bo wysłałem kolektor za wielką wodę, to bym sobie w nogę strzelił.

PS O dziwo mój specjalnie jeszcze nie hałasował - przedmuchy były słyszalne, ale nie było tragedi! Sito może nie jest najlepszym określeniem - bardziej spękana beczka :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 cze 2010, 23:58

poniżej link na firmę która produkuje stalowe kolektory które są alternatywą dla pękających, żeliwnych Greddy, może wyspawają Tobie z flanszą pod T25:
http://www.etdracing.com/store/advanced_search_result.php?keywords=manifold&search=GO
HKS za 250 USD:
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.carcandymotorsports.com/images/products/ccm_9623.jpg&imgrefurl=http://www.carcandymotorsports.com/index.php%3Fmain_page%3Dindex%26cPath%3D131_152&usg=__b0GgTUWE4BSPC3O6gvYEfKLOXa4=&h=213&w=300&sz=10&hl=en&start=50&sig2=cjmYJnUgECfcIstRGi-ukQ&um=1&itbs=1&tbnid=dBdCAJxsIW6KFM:&tbnh=82&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3DT25%2Bmiata%2Bmanifold%26start%3D40%26um%3D1%26hl%3Den%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rlz%3D1R1GGLL_pl___PL379%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1&ei=NswOTIWiLMevsgb5kK3-CA
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2010, 8:11

A ja wam polecę zakasać rękawki i zrobić kolektor w PL. Nie wiem czy na zamówienie, czy samemu(nie każdy ma możliwości i zdolności, ja raczej tego drugiego :twisted: ). Kolektor pod turbo to praktycznie żadna filozofia, im prostszy tym lepszy i trzeba pamiętać o kilku zasadach związanych z długością kanałów i szybkim wstawaniem turbiny(zibi poświęcił kiedyś jeden z wykładów na ten temat grzebiąc przy Jarowej dziecinie). Kwestia doboru materiałów - grubościenne rury i obspawanie TIGiem. Zapewniam was, że taki produkt powinien wytrzymać dużo dłużej niż chińska/chińsko-amerykańska masówka, gdzie nikt nie patrzy na powtarzalność tylko lecą z koksem do przodu aż miło, a potem wychodzi kupa po 1500km-wtedy to już ich nie obchodzi. Dają Ci świecący produkt...Nie wiem jak był wykonany kolektor, który się u mnie chwilkę przejeździł(łącznie 5000km) ale wyglądał dość solidnie(Mayk taki sam chyba skracał i coś spękało albo mi się wydawało). Kombinujta - ja bym zrobił jak napisałem.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

09 cze 2010, 9:14

hmm jak ktoś chce to mogę coś pokombinować i wyrzeźbi komuś kolektor pod turbo do 1.6 albo 1.8 od reki ;> jak cos to PW
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

09 cze 2010, 9:23

majk pisze:Nie wiem jak był wykonany kolektor, który się u mnie chwilkę przejeździł(łącznie 5000km) ale wyglądał dość solidnie(Mayk taki sam chyba skracał i coś spękało albo mi się wydawało). Kombinujta - ja bym zrobił jak napisałem.


Kolektorek pękł u mnie w jednym miejscu dlatego, że był przerabiany... Pozatym jest spoko...

dmk, jak już wspomniałem... Tak samo jak Sluba mogę Ci taki kolektor zrobić, nie mam dojścia do TIGa ale dociąć wszystko mogę i delikatnie chwycić do kupy - zostanie tylko obspawanie...

Pozdrawiam!

p.s. Odnośnie Twojego kolektora, jak dla mnie załatwił go bandarz... Zrobiłeś 1,5k km i było w porządku a po obwinięciu umarł po 500km :cool:
110@???KM
134@???Nm
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 cze 2010, 10:51

Mayk pisze:
p.s. Odnośnie Twojego kolektora, jak dla mnie załatwił go bandarz... Zrobiłeś 1,5k km i było w porządku a po obwinięciu umarł po 500km :cool:

u Dżuniora bez bandaża było identycznie :wink:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

09 cze 2010, 11:41

Mayk pisze:p.s. Odnośnie Twojego kolektora, jak dla mnie załatwił go bandarz... Zrobiłeś 1,5k km i było w porządku a po obwinięciu umarł po 500km :cool:


Możecie mnie oświecić DLACZEGO ???

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
robacek
Posty: 171
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:33
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

09 cze 2010, 11:48

Panowie w 90% driftowozach kolektory są owinięte.. nie owijanie kolektora bo mu za cieplo bedzie to totalny bezsens. kolektor powinien na luzie to wytrzymac i tyle od tego jest.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

09 cze 2010, 15:18

jak dla mnie winna jest słaba jakość stali, kwasówka "byle jakości" w takich warunkach wytrzymuję mniej niż jak by był kolek zrobiony z jakiejś zwykłej konstrukcyjnej, st3s lub boś równie pospolitego.
pokazałby ktoś fotki jak to wygląda? czy pęknięcia idą od spawów? wpływ może być różny takiej kolei rzeczy, chociażby złe warunki spawania, złe warunki gięcia, + drgania, a najgorsze że nie wiadomo jaka to w ogóle stal prócz tego że "świecąca".


Zakończyłem prace nad moim kolektorem, mam nadzieje że sprawdzi się z racji użytych stali jakościowych szczegóły w temacie z moim autem, no ale polecieć będę mógł dopiero wtedy jak przejadę pare tyś km, może wtedy rozważę sprawę wykonania na zamówienie gdyby ktoś reflektował na kolektor "z wiadomej stali", albo zawsze mogę coś polecić żeby uniknąć tego co niestety stało się kolegą z OBXami. Z mojej strony mogę powiedzieć, że wykonanie takiego kolektora, zależy jak dla kogo, ale jest wykonalne, nawet bez posiadania TIGa! Ale to już temat na inne dywagację, mam nadzieje że szlak który wydaje mi się w tym temacie na forum przecieram przyda się dla potomnych skoro "kupne produkty płatają figle:/
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 cze 2010, 15:42

Moj kolektor dorobiony na wzor greddy mial flansze gr.10 mm i zadnych dylatacji i nie pekl, wrecz jestem przeciwnikiem tego typu ciec, mialem je w zeliwnym greddy i pieknei mi on popekal po przeciwnej stronie czyli przy turbinie. Lepiej aby naprezenia nie przenosily sie nigdzie dalej bo jesli dasz dylatacje przy glowicy to zrobisz sobei kuku przy turbinie, tak jak na moim przykladzie. Spawanie zeliwa to doslownie sztuka. Trzeba dluuugo grzac w piecu (600-800 stopni) i najlepiej w nim spawac a nastepnie przez caly dzien ostudzac. Inaczej taki spaw peknie na 1000%.
Bandaz nie jest winny pekniecia tylko zly material drutu spawlniczego lub za duza strefa wplywu ciepla przy spawaniu. Bandaz musi byc, drastycznie redukuje mozliwosc stopienia sobie czegos pod maska i to przewaznie czegos waznego :P

Poza tym zwracam uwage na kolejne czynniki pekajace" kolektor
- ciezka trubina
- gdy caly wydech wisi na turbinie (brak zlacza elastycznego, malo wieszakow , miekkie gumy)
- gdy downpipe nei jest przymocowany do silnika/skrzyni
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

09 cze 2010, 16:10

Przywiozłem naprawiony kolektor - uzupełniony i obspawany tam, gdzie pękało, dodana dylatacja na flanszy po stronie bloku. Przywiozłem też downpipe'a z wspawaną łapą mocującą go do skrzyni od nowa, uszczelnionego tu i tam oraz wspawaną plecionką (za łapą mocującą). Złożę i odpalę pewnie jak się zrobi minimalnie chłodniej, bo jest bajecznie ciepło.

Odpowiadając na kwestie, które poruszył five - była łapa do skrzyni, turbina czy ciężka.. hmm... no i ewidentnie przegrzał się po założeniu bandażu. Później wystrugamy osłonę metalową, żeby go już nie owijać bandażem (swoją drogą po zdejmowaniu tego nawdychałem się tego shitu i mnie gardło boli od wczoraj). Przejechałem z bandażem jakieś 1500km i miałem normalne pęknięcia samej stali (nawet nie spawów!), a wcześniej jakieś 4000km bez bandażu i nie było problemu raczej.

Co dalej będzie, zobaczymy :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
haryyy
Posty: 560
Rejestracja: 06 wrz 2009, 17:23
Lokalizacja: D(eath)O(r)A(live)

09 cze 2010, 19:28

Dmk, a czy po zamontowaniu tego kolektora odczules jakas poprawe??Jestem ciekaw czy oprocz fatalnej jakosci wykonania, sa jakies plusy tego chinskiego ustrojstwa??Mam tez pytanie ( moze troche off topic). W zwiazku z tym, ze u mnie zagoscil nowy kolektor, zabraklo miejsca na zbiorniczek spryskiwaczy. Czy da sie zaadaptowac ten zbiornik z jakiegos innego auta, ajak tak to z jakiego. Wiem, ze moze troche infantylne pytanie, ale ciezko sie jezdzi bez spryskiwacza.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2010, 20:19

haryyy pisze:Dmk, a czy po zamontowaniu tego kolektora odczules jakas poprawe??Jestem ciekaw czy oprocz fatalnej jakosci wykonania, sa jakies plusy tego chinskiego ustrojstwa??Mam tez pytanie ( moze troche off topic). W zwiazku z tym, ze u mnie zagoscil nowy kolektor, zabraklo miejsca na zbiorniczek spryskiwaczy. Czy da sie zaadaptowac ten zbiornik z jakiegos innego auta, ajak tak to z jakiego. Wiem, ze moze troche infantylne pytanie, ale ciezko sie jezdzi bez spryskiwacza.

Mowa o kolektorze do turbo, a Ty piszesz o wolnossącym. Widziałem na racingforum że wykonywałeś na zamówienie - jak wrażenia, cena? wypisz wszystko w dziale o naszych autkach. Zbiornik spryskiwaczy będzie pasował od...Poloneza:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
haryyy
Posty: 560
Rejestracja: 06 wrz 2009, 17:23
Lokalizacja: D(eath)O(r)A(live)

09 cze 2010, 20:34

Wiem, ze od turbo. Ale chcialem wiedziec jakie wrazenia.W dziale nasze auta czy jak mu tam, opisalem juz co mialem do opisania. Majk dzieki za rade. Bede poszukiwal od " trapeza":)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 sie 2010, 20:12

W tym miejscu się chyba kończy moja przygoda z OBX. A przynajmniej częściowo. Dzisiaj oddałem kolektor do zrobienia z niego "repliki" z porządnego kwasiaka, odzyskane zostaną flansze i w sumie tyle... zobaczymy co z tego wyjdzie do końca tygodnia. W każdym razie niech nikt więcej nie popełnia tego błędu. OBXowe kolektory nie dość, że nie pasują P&P, to są jeszcze fatalnej jakości (tym razem poza pęknięciami w miejscach, w których pękał wcześniej pojawiło się poważne pęknięcie na jednym z wyjść cylindrów).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

17 sie 2010, 21:03

a zdradzisz ile kapusty taki kolektor z kwasiaka wyjdzie? tak pytam na przyszkosc.....
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 sie 2010, 21:04

rafal pisze:a zdradzisz ile kapusty taki kolektor z kwasiaka wyjdzie? tak pytam na przyszkosc.....


Jeszcze nie wiem i nie wiem, czy będzie się czym chwalić. Polecam kontakt ze Ślubą w takich sprawach raczej ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

17 sie 2010, 21:06

a to w porzadku :cool:
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 sie 2010, 12:39

Update - odebrałem nowy kolektor, wieczorem będę usiłował skręcić auto do kupy, a mam kilka rzeczy na liście, więc może gdzieś nocą pojeżdżę :D

Wracając jednak do tematu - OBXowy kolektor jest zrobiony z nierdzewki 1.5mm, mój nowy kolektor jest zrobiony ze stali 3mm. Mam nadzieję, że się wszystko ogarnie, będzie pasowało i przede wszystkim - wytrzyma do końca świata ;)

Później wrzucę w swój temat zdjęcia i podsumowanie (jak już będzie na swoim miejscu). "Szkielet" po OBXie wrzucę do bagażnika i pokażę zainteresowanym, żeby go nie kupowali przypadkiem.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

24 sie 2010, 15:20

jak bedzie pasowal idealnie to tez sobie dorobie na zapas :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
a powiedz albo pokaz najlepiej w ktorym miejscu peka obx. dzieki
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
ODPOWIEDZ