Wydech przelotowy - Komorowy czy Twin loop?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

16 maja 2010, 0:02

Witam. Prosto i na temat.

Za i przeciw. Co się czym je, co co daje. Nie znam się. Czym kończyć przelotowy wydech który wraz z kolektorem ma 2 cale szerokości pod wolnossaka. Co by dawało najwięcej a nie urywało głowy. Przelotowy jeden końcowy odpoda.

opcje są 3.

1. Przelot, końcowy wspawany w środku, i na końcu czyli końcowy przelotowy x2.
2. przelot i na końcu komorowy.
3. przelot i na końcu twin loop.

Jak uważacie mnie za strasznego ignoranta to proszę o jakieś linki choć wolałbym prosto i na temat w kilku zdaniach ;).
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

16 maja 2010, 5:59

ale Ty chciałeś turbić....?? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
to nie lepiej poczekać i odłożyć piękne 2,5" jak Irakleo i Ja :twisted: :twisted:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2010, 9:19

Jak bardzo chcesz to mogę Ci odsprzedać swój wydech przelotowy(2x przelotowy tłumik, końcowy ulter) tylko byś musiał poczekać aż ja zrobię kolejny:) Da się z nim jeździć, aczkolwiek dopiero na turbo brzmiał jak trzeba.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

16 maja 2010, 18:24

dołaczam sie do dyskusji , zamierzam kupic teraz kolektor 4-1 i zrobic cały wydech z podwojna koncowka a na zime chce załozyc turbo i jak sadzicie czy teraz kupowac wydech 2,25' a pozniej przy turbo 2,5' czy odrazu 2,5' ale zeby tez nie bylo za głosno? CHodzi mi o to zeby nie płacic dwa razy za to samo praktycznie , a koszt podwojnego wydechu to ok 1200zł
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

16 maja 2010, 18:49

thekingisback, zamiast wydawac kase na 4w1 i na reszte wydechu lepiej kupic kolek pod turbo i na spokojnie zrobić sobie przelot 2,5 cala..... i zbierać graty pod turbo
a 2,5 cala bez turbo będzie wyło jak szalone
Ostatnio zmieniony 16 maja 2010, 18:50 przez Skrzypul, łącznie zmieniany 1 raz.
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

16 maja 2010, 18:50

kupowanie teraz elementów które za pól roku będą nieużyteczne jest bez sensu troche, ale jeżeli pieniądze to nie problem to sens jest :D
zawsze to 6 miesięcy upalania więcej, po wystrojeniu ciut większa moc, co daje przedsmak mocy na suszarce...
ja bym od razu raczej robil wydech pod turbo, chociaz będzie raczej zbyt odetkany...
jezeli kupisz teraz kolektor to za pół roku odkupuje go :twisted:

PS:skrzypul mnie uprzedził, dobrze gada :)
chociaz ja bym namawiał na ten kolektor jeżeli później bym mógł odkupić :wink: :mrgreen:
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

16 maja 2010, 19:03

za pół roku to z tego kolektora może być juz sito :mrgreen:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

16 maja 2010, 19:29

trudno, wezmę wtedy go za czapkę gruszek :wink:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

17 maja 2010, 4:25

ale jezeli bym kupil teraz wydech 2,5' to tylko przy turbo tylko kolek bylby do wymiany, i zakladajac ze kolega MIC kupi moj dziurawy kolektor po taniosci to troche sie zwroci :lol: dobrze gadam? :cool:
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

17 maja 2010, 8:06

MiC pisze:nieużyteczne jest bez sensu troche
nie wiesz o czym piszesz chyba do końca:/
thekingisback pisze:2,25' a pozniej przy turbo 2,5' czy odrazu 2,5'


przecież ta 1/4cala nie wiele różnicy da przy takiej pojemności przy jakich oscylujemy, moim skromnym zdaniem wszystko jedno czy to będzie 2.25 czy 2.5, jedyne co to może uda Ci się ogarnąć nieco ciszej.

osobiście na start wyspawałem 2.75" ale tylko z tego względu że taką rurkę kupiłem za grosze z dobrego gatunku, ale jak już odpalę auto i wszystko będzie śmigać a będzie po prostu za głośno, to jestem mocno przekonany że wyspawam zaraz sobie 2-2.25" dla spokoju in nie odbije się to na mocy jakoś szczególnie, a na walorach dźwiękowych owszem. Nie ukrywam że sam uderzałem metodą prób i błędów z tym wydech tylko z tego względu że kupienie rurek nierdzewnych 2.5", a to samo na 2" dla silnika, robi różnice w pieniążkach;)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

17 maja 2010, 10:26

grzes pisze:
MiC pisze:nieużyteczne jest bez sensu troche
nie wiesz o czym piszesz chyba do końca:/


tzn. co sugerujesz ze kolek można przespawać i przerobić pod turbo? bo nie wiem co masz na myśli...
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

17 maja 2010, 20:06

Ciesze się że się udzielacie w temacie ale prosiłbym na temat ;)

Turbić będe w perspektywie 2 lat. 2 calowy wydech może być s powodzeniem wykorzystany pod turbo. Szczególnie jeżeli się planuje wcześnie wstające ihi i małe doladowanie. Nie będe się powtarzal po raz ktorys tam a propo moich planow. Tuning wolnossaka moze byc przystankiem na drodze do turbo a nie musi byc drogą w innym kierunku.

Majk dzięki za propozycje i pewnie bym skozystal gdybym mial turbic jakos niedlugo ale wole zrobic narazie wydech bardziej pod wolnossaka.


teraz prosilbym o jakies rady i faq odnoscie wydechow ;). Komory czy twin loop. oto jest pytanie ;)

J.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2010, 20:12

Trudno;)
Ale weź pod uwagę że do turbo 2 cale to zdecydowanie za mało. Wolne ssanie - 2,25 cala Turbo - 2,5 i więcej
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 maja 2010, 20:19

majk pisze:Trudno;)
Ale weź pod uwagę że do turbo 2 cale to zdecydowanie za mało. Wolne ssanie - 2,25 cala Turbo - 2,5 i więcej


Eeee, u mnie na seryjnym niecałym (!) 2" wydechu jest bardzo fajnie, choć nie wykluczam odetkania wydechu do 2,25"/2,5" (choć priorytetem ma być cisza również) :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2010, 20:22

2,5 i nic mniejszego:) Nie będzie od tego ciszej a zobaczysz ile mocy przybędzie:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 maja 2010, 20:25

majk pisze:2,5 i nic mniejszego:) Nie będzie od tego ciszej a zobaczysz ile mocy przybędzie:)


Kwasówa (2,5") leży w garażu i czeka na lepsze czasy - chwilowo każdego dnia pełną piersią łapię tuuurbo :cool:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

17 maja 2010, 21:01

JarMan, jak chcesz to ja bede zamawiać w czerwcu pod koniec kolek , to mozemy zrobic zakup zbiorowy :cool:
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

18 maja 2010, 20:10

thekingisback, coś czuję że JarMan, zamówi na dniach
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

19 maja 2010, 6:54

nie ma problemu ja moge zamowic 28 maja najwczesniej :)
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

19 maja 2010, 13:06

Zamówiony wczoraj. Razem z taśmami termoizolacyjnymi i jakimiś opaskami co by to ładnie się trzymało ;). Na dniach ma przyjść :D. Zobaczymy ile wytrzyma po zamontowaniu ;). Będę zdawał relacja jak coś.

J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

19 maja 2010, 16:46

a mozesz przesłac linka gdzie zamawiałeś tasmy i kolek?;)
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

19 maja 2010, 17:17

http://cgi.ebay.co.uk/MAZDA-MX5-1-6-Stainless-Steel-Exhaust-Manifold-89-94-/200465320129?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eacaa08c1

I kolek i taśmy od tego gościa. Od groma ma tam tych gratów ;) Strasznie dużo skasował za przesyłkę :evil: Podobno już wysłane. Zobaczymy kiedy dotrą ;)
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

19 maja 2010, 17:46

a jak to jest z uniwersalnoscia takiego kolka jesli chodzi o montaz do roznych wersji.
chodzi mi o to czy np kolek do NA 1.6 podpasuje do NB 1.8 i na odwrot. albo np kolek do nb1.6 czy podpasuje do nb 1.8.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
bucky
Posty: 186
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:45
Lokalizacja: oSw - Ostrów Wlkp.
Kontakt:

19 maja 2010, 19:50

przy okazji rozmów na temat wydechu podepnę się z pytaniem, planuję zamianę seryjnego kolektora oraz wydechu na:

- kolektor z ebaya 4-2-1, dodatkowo zaizolowany bandażem termicznym
- wydech 2'' z katalizatorem oraz końcowym, jak najlepszy przelot spalin ale z cichą pracą
- air box simoty z dolotem zimnego powietrza

czy takie zmiany dadzą jakąś różnicę w osiągach?? pytam się ponieważ zastanawiam się w jaką stronę iść z poprawą osiągów mojej miatki, nie zależy mi na wyścigowych osiągach ;)
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

19 maja 2010, 21:26

Pewnie że dadzą ;) Dlaczego miały by nie dać ;)?

J.
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

20 maja 2010, 11:12

mam kolektor 4-2-1, przelotowego kata, przelotowy tłumik środkowy i przelotowy tłumik końcowy twin loop, wszystko 2,5".
I jest na kompresorze bardzo cicho. Czyli na serii też będzie podobnie cicho. A na turbinie będzie baaaaaaardzo cicho.

I polecam takie sprawdzone roziwązanie. Ma wadę, troche kosztuje.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

20 maja 2010, 14:08

W ciągu najbliższych 2 tygodni zdam relacje jak będzie na moim setupie.

Ostatecznie będzie - Kat 4-2-1 Wydech 2 cale bez kata na 2 tłumikach przelotowych. Jeden w miejsce kata 2 na koniec.

Mam nadzieje na szybsze wkręcanie się i mocniejszy przedział 4-7 krpm. Myślę że będzie trochę głośniej ale umiarkowanie. Więc nawet lepiej. Lepiej niech nas też słyszą bo czasami nie zdążą zobaczyć ;)
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

20 maja 2010, 14:27

JarMan, a nie wołałes kolektora 4-1?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

20 maja 2010, 14:35

Wolałem ale nie ma takich do 1.6 do dostania w europie za rozsądną cenę.
Z USA sprowadzać to koszta... Po 2 w USA tylko markowe do 1.6 ewentualnie znajdziesz. A jak 'markowe" to też cena inna. Przecie Oni 1.8 mają w 95%.

Jedyne na co można liczyć w europie odnośnie 4-1 do 1.6 to używki homemade, albo używki sprowadzane. Zdarzają się raz na jakiś czas ale raczej szybko schodzą.

J.
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

20 maja 2010, 14:49

kiedy powinna dojść paczka?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
ODPOWIEDZ