Swap NA 1.8

Co ? Gdzie ? Jak? skąd?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

20 lip 2011, 19:40

diegorx pisze:Przydała by się pomoc który, jest wart uwagi.


Kup silnik od kogoś, kto udzieli gwarancji rozruchowej.

diegorx pisze: Czy mogę przełożyć rozrząd z 1,6 do "nowego" silnika? I mniej więcej jakie to będą koszty roboty itp. Silniki na allegro są od 1500zł.


A co to za pomysł z rozrządem 1,6? Napinacze jak są w dobrym stanie to może, ale pasek się powinno zakładać nowy przy każdym zdjęciu/założeniu.

Może ja dziwny jestem ale jakbym miałem przed swapem silnik na stole to bym wymienił wszystko co się da (uszczelki, uszczelniacze, elementy eksploatacyjne) + czyszczenie i porting głowicy i kolektorów żeby potem mieć spokój i nie robić dwa razy.

Koszta robocizny, nie wiem jakie moga być, napewno warto poszukać jakiegoś zapaleńca od japońców czy może nawet forumowicza, który by miał na to ochotę bo dawać jakimś rzeźnikom to bym się obawiał czy nie pójdą na skróty.
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Rzarii
Posty: 477
Rejestracja: 22 gru 2010, 12:50
Model: NA
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

09 paź 2011, 11:28

A jak to jest z silnikiem 1.8 z NB do NA??
Aż tak dużo roboty jest? Ktoś robił na bank taki myk:)
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

09 paź 2011, 12:03

Rzarii pisze:A jak to jest z silnikiem 1.8 z NB do NA??
Aż tak dużo roboty jest? Ktoś robił na bank taki myk:)

Przejrzyj temat Sluby. Kiedyś wspominał, że drugi raz by się w to nie wpakował, a ostatnio jak na ten temat gadaliśmy to powiedział, że przede wszystkim nie powierzałby tego komuś kto się na tym po prostu nie zna
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

11 paź 2011, 11:07

Rzarii pisze:A jak to jest z silnikiem 1.8 z NB do NA??
Aż tak dużo roboty jest? Ktoś robił na bank taki myk:)


Kup sobie frontcuta a nie goły silnik to będzie łatwiej ;).
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
saygoodbye
Posty: 119
Rejestracja: 07 lut 2011, 15:30
Lokalizacja: Tarnów

25 paź 2011, 14:24

Zapytam tutaj, żeby nie robic kolejnego podobnego tematu. Jak to jest w końcu z tą wiązką w NB. Obecnie jeżdżę NB z 1998r z silnikiem 1.6, chciałbym wsadzić silnik 1.8 także z NB z lat 1998-2000, czy oprócz silnika muszę wymienić także wiązke, komputer itd ? Skrzynia biegów zapewne może zostać z NB, czy sprzęgło także da radę ? Będę wymieniał w przyszłym miesiącu sprzęgło i chciałbym zrobić to tak, żeby później nie było problemów w razie swapa.
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

27 maja 2013, 17:38

Odkopie trochę temat , jak wygląda swap w nbfl z 1.6 na 1.8 zmiennymi fazami ? czy konieczna jest wymiana wiązki ? wiadomo napewno komp trzeba zmienić , mocowanie pewnie pasuje , częściowo osprzęt pewnie tez ?
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 maja 2013, 17:50

Speed pisze:czy konieczna jest wymiana wiązki ?

Niekoniecznie, możesz się oprzeć na wersji z 1.6, ale trzeba ją z głową przebudować. Lokalizacja niektórych czujników i przebieg w 1.6 jest inna, trzeba dopasować miejsca i długości. Kilku elementów w 1.6 nie ma (VVT, VTCS etc) więc trzeba dobudować, inne cewki zapłonowe i ich lokalizacja, całość trzeba dołożyć. Jest wykonalne ino z głową i dokładnie.
Speed pisze:wiadomo napewno komp trzeba zmienić , mocowanie pewnie pasuje , częściowo osprzęt pewnie tez ?

Właściwie większość osprzętu pasuje. Mechanicznie główne różnice to sprzęgło i wydech. Reszta do spasowania.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

27 maja 2013, 22:50

nie to żebym nie wierzył w słowa guru ( :poklony: ) ale generalnie żeby swap z 1,6 na 1,8 przebiegał prosto to idealnie jest jak obok stoi dawca wszystkiego co trzeba a trzeba:
1. silnik,
2. cewki
3. ecu
4. wiązka
5. immo
6. stacyjka
7. sprzęgło

gdyby nie zoharek i jego dawca stojący obok oraz pan mechanik miły to pewnie bym się nie zdecydował na taki zabieg....

brak jakichkolwiek elementów w/w oznacza logarytmiczny wzrost wymagań w stosunku do wykonującego swap, całym minusem mojej wersji sa 2 kluczyki i pięnie bangla już od roku ;-) oczywiście nie odradzam tylko mówie jak sam sobei robiłem dobrze ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

28 maja 2013, 11:38

sprzęgła nie trzeba zmieniać bo z 1.6 podejdzie.... ale lepiej zmienić, resztę tak :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2013, 11:48

arturo_tiburon pisze:gdyby nie zoharek i jego dawca stojący obok oraz pan mechanik miły to pewnie bym się nie zdecydował na taki zabieg....

Przesadzasz trochę, swap NBfl 1.6 -> NBfl 1.8 jest kombinacją sprawiającą chyba najmniej problemów ze wszystkich mozliwych emiksowych swapów.
arturo_tiburon pisze:wzrost wymagań w stosunku do wykonującego swap

Swap to zawsze powinni robić ogarnięci ludzie...
arturo_tiburon pisze:całym minusem mojej wersji sa 2 kluczyki i

Dopasuj bębenki do nowego kluczyka. Są tylko 3 zamki więc koszt znikomy.

Po
em
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

28 maja 2013, 20:51

Od piątku ćwiczę NA 1.8 -> NBFL 1.8 przy Enchanced MS2. Sterowania zmiennymi fazami nie ogarniam jeszcze, ale to niedaleka przyszłość - pytanie co jeszcze mnie czeka...

W najgorszym wypadku skorzystam z głowicy NA ze starym czujnikiem położenia wałka. Jakie inne opcje?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2013, 21:05

conrader pisze:pytanie co jeszcze mnie czeka...

Nic. Życie ze standalonem jest prostsze :mrgreen: Właściwie w stosunku do swojej obecnej konfiguracji musisz podłączyć jedynie czujnik wału i wałka, uruchomić silnik i pojechać :mrgreen: Cewki będziesz jedynie musiał leciutko zmodować bo w otwory NBfl trochę się nie mieszczą. Listwę paliwową z wtryskiwaczami przełóż kompletnie do nowego silnika.
conrader pisze:W najgorszym wypadku skorzystam z głowicy NA ze starym czujnikiem położenia wałka. Jakie inne opcje?

Nie, nie i jeszcze raz nie :mrgreen: Czujniki z NB dadzą Ci o niebo lepszą precyzję niż paździerz z NA. Jedyna rzecz na jaką zwróć uwagę to sygnały na wtyczkach czujników i już. Dokumentacja do EMS2 powie, czy trzeba coś przełączać w obudowie, strzelam że nie. Potem w konfiguracji zmieniasz tryb z "4G63" na "Miata 99-00", stroboskop do ustawienia zera zapłonu i wyjazd na miasto :mrgreen: Jeśli przepustnicę miałeś oryginalną z NA, to zawór powietrzny z NBfl będzie miał wyższą częstotliwość sterowania i nieco mniejsze PW w stosunku do poprzedniego, ale to drobiazgi konfiguracyjne w sumie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

28 maja 2013, 22:59

Czyli finalnie - biorę wtyczkę wiązki czujnika położenia wałka z NA i ciągnę pod czujnik NBFL tylko muszę wykombinować właściwą kombinację przewodów?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 maja 2013, 23:25

conrader pisze:Czyli finalnie - biorę wtyczkę wiązki czujnika położenia wałka z NA i ciągnę pod czujnik NBFL tylko muszę wykombinować właściwą kombinację przewodów?

Tak.
Stary czujnik CAS ma 4 przewody. 2 z nich to zasilanie 12V i masa. Doprowadzasz je do każdego z nowych czujników. Pozostałe 2 w CAS to wyjście, sygnał położenia wału i sygnał położenia wałka rozrządu. Powinny trafić na wyjścia nowych czujników położenia wału i wałka.
I to tyle z modyfikacji pod maską.
Druga rzecz to odbiornik sygnałów wbudowany w MS. Każda wytwórnia stosuje swoje customowe rozwiązania układów odbiornika, więc trzeba sprawdzić w dokumentacji czy nie trzeba jakiejś zworki przełączyć. Albo po prostu zadać pytanie autorowi.
No i trzecia rzecz to przełączenie typu sygnału w konfiguracji. I właściwie tyle, będzie działać.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

29 maja 2013, 9:18

Dobrze, wszystko wiem. Mayk pomógł szybkim telefonem. W nbfl są dwa czujniki w odróżnieniu do NA. Jeden jest w głowicy, drugi na wale z przodu. Oba 3-żyłowe zasilane 5V i ze wspólną masą. Sygnałówka idzie do MSa. Pozostanie zabawa w odgadnięciu która to sygnałówka...
Ostatnio zmieniony 29 maja 2013, 9:46 przez conrader, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2013, 9:21

conrader pisze:Czy nowy czujnik w nbfl też ma 4 przewody?

Trzy. 2 do zasilania i wyjście. czujniki masz 2, jeden na pokrywie zaworów w tylnej części głowicy, drugi przy kole pasowym wału korbowego.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

29 maja 2013, 10:25

Teraz już wiem wszystko! :-)

http://www.miataturbo.net/engine-performance-56/my-vvt-swap-attempt-little-different-because-1-6-1996-euro-car-72134/#post1001107

http://www.rivercityroad.com/garage/cas.htm

Pytanie czy Reverant wlutował mi układ do obsługi halla. Inna sprawa, że chyba na początku będę musiał jakoś pozbyć się VVT z głowicy? Gdzieś czytałem, że można to "wymontować".
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2013, 11:27

conrader pisze:Pytanie czy Reverant wlutował mi układ do obsługi halla.

To nie są czujniki Halla tak btw. Obecnie większość konstrukcji stosuje te same odbiorniki do obsługi starych i nowych mazdowych czujników, więc myślę że nie będzie problemu. Zapytaj Rave'a o wiring i już.
conrader pisze:Inna sprawa, że chyba na początku będę musiał jakoś pozbyć się VVT z głowicy? Gdzieś czytałem, że można to "wymontować".

Nie ma takiej potrzeby. Pozostawiasz zawór OCV niepodłączony do niczego i po sprawie.

Btw, do której czarnej pakujesz ten silnik, turbo czy N/A ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

29 maja 2013, 12:09

Dostałem odpowiedź od Dimitrisa.

Yes, these are supported with no changes other than switching from "4G63/falling edge" to "99-05 Miata/rising edge".


Idealnie! Robie swapa i przechodzę na nowsze czujniki ;-) Będzie pewnie relacja foto z operacji. Swapuje silnik oczywiście w turbo i planuję dogonić mocą Arturro. ;-)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2013, 13:24

conrader pisze:Idealnie! Robie swapa i przechodzę na nowsze czujniki

No i luz, minimalne zmiany i będzie działać :mrgreen:
conrader pisze:Oba 3-żyłowe zasilane 5V

Zaraz moment, jakie 5V ? Mają normalne zasilanie 12V.
conrader pisze:Swapuje silnik oczywiście w turbo i planuję dogonić mocą Arturro.

A, myślałem że swapujesz N/A. Ostatnio po doświadczeniach z NA N/A z setupem takim o jakim wyżej dywagujemy jestem tak nim zauroczony, że mi zaczynają różne pomysły po głowie chodzić odnośnie mojego silnika. :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

29 maja 2013, 16:06

Teraz już wiem, że zasilanie czujników to 12V. Wcześniej mayk mnie zmylił telefonicznie.

Teraz pozostaje jeszcze pytanie odnośnie samego VVT: czy można selenoid podłączyć jakoś pod RPM to uzyskania średnich wartości otwarcia zaworu? Słyszałem, że daje to dużo lepsze efekty niż niepodłączanie go wcale.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2013, 16:18

conrader pisze:Wcześniej mayk mnie zmylił telefonicznie.

Pewnie mu się pokręciło, bo wkładając DET musiał zrobić pullup 5V...
conrader pisze:Teraz pozostaje jeszcze pytanie odnośnie samego VVT: czy można selenoid podłączyć jakoś pod RPM to uzyskania średnich wartości otwarcia zaworu? Słyszałem, że daje to dużo lepsze efekty niż niepodłączanie go wcale.

No można, w prosty sposób... Wystarczy w zakresie interesującym podać na zawór sygnał PWM... Nie wiem właściwie, co można o tym więcej napisać.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

29 maja 2013, 18:04

Przy kalibracji zapłonu nie zapomnij z 10 na -10 przestawić w MSie :razz:
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

29 maja 2013, 20:10

Czytałem trochę więcej i okazuje się, że wystarczy selenoid tylko otworzyć i zamknąć. W zakresie obrotów pomiędzy 2k a 5k puszczam sygnał ON, poza zakresem jest OFF.

Czyli używam sobie custom output w MSie i tworzę "regułę".

Tylko chyba muszę użyć przekaźnika bo:
The MS outputs can't handle the VVT solenoid, because it uses a lot of current (about 2-3 amps). The MS outputs can handle max 0.5A.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 maja 2013, 23:04

conrader pisze:Czytałem trochę więcej i okazuje się, że wystarczy selenoid tylko otworzyć i zamknąć. W zakresie obrotów pomiędzy 2k a 5k puszczam sygnał ON, poza zakresem jest OFF.

Tylko to nie ma nic wspólnego ze sterowaniem. To jest taki drut z tej samej półki co opornik w obwodzie czujnika temperatury czy masowanie wyjścia sondy wąskopasmowej przez baroswitch. Pełno tego typu wymysłów na amerykańskich forach, autorzy zazwyczaj nie mają zielonego pojęcia o co w ogóle chodzi.
Przemyśl jak działa zmienna faza, co i w jaki sposób zmieniasz podając stały, maksymalny impuls na zawór regulujący dopływ oleju do mechanicznego przesuwnika i uzależniając taki sygnał progowo od obrotów silnika. W ten sposób to można sterować VICS w silnikach z NB.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

31 sty 2017, 13:08

swap w nb z 1.6 na 1.8 tez z nb, nalezy zmienic wiazke czy tylko kompa? rozumiem ze skrzynia, wal i dyfer tez sa inne przy 5b?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

31 sty 2017, 17:26

Wiązka i komp do zmiany. Skrzynia jest taka sama.

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

08 wrz 2020, 21:29

Witam. Podbije temat. Jakiś czas temu zastanawialem się nad swapem z 1.6 NA na 1.8 Vvt z nBFLa ale niedawno dostałem ofertę zakupu silnika 1.8 131km z NA w niezłej cenie.

Teraz pytania:
Czy pokrywę zaworów można przekładać p&p między 1.6 a 1.8 NA?
Czy cewki, termostat, alternator, dolot, chłodzenie itp pasuje p&p?
Mocowanie/łapy silnika są takie same/inne?
Są jakieś ciekawe pomysły na setup przez złożenie z 2 silników jednego potworka ? Dół/góra kombinacje z wałkami itp?


Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

09 wrz 2020, 6:33

1) nie
2) nie
3) raczej tak
4) nie
5) nie
6) turbo!
ODPOWIEDZ