Swap NA 1.8
Co ? Gdzie ? Jak? skąd?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
Witam panowie i panie.
zacząłem powazniej myśleć o swapie na 1.8. Jako, że mocy troche brak i ww motor sni mi sie po nocach. W związku z tym mam pare pytan od strony technicznej i finansowej.
Po Pierwsze primo - Skąd wziąć silnik ?
Ktoś kiedyś wypowiadał się na forum, ze jest jakas firma w UK, która zajmuje się regeneracją tych motorów i sprzedaje kompletne silniki z nowymi podzespołami. Takie rozwiązanie, chociaż napewno droższe, jest dla mnie chyba najlepszą opcją. Średnio widzi mi się kupownie silnika z jakiegoś rozbitka, bo nigdy nie wiadomo co mu dolegało, może dolegać, lub dolegać będzie. Czy ktoś się orientuje jak to konkretniej wygląda i jaki mniej więcej jest koszt zakupu ?
Po drugie primo - Interesuje mnie silnik wyłącznie od NA z wiadomych powodów. Plug & Play czyli wymiana nie jest trudna. Tu pytanie, aczkolwiek dla mnie raczej oczywiste, ale wolę się upewnic. Czy cały osprzęt pasuje od 1.6 czy trzeba kupowac silnik wraz ze wszystkimi wiązkami itp. ?
Po trzecie primo ultimo - Jak wygląda kwestia pozostałych podzespołów ?
Skrzynia biegów - zostaje ta sama, czy trzeba wymieniać ? Nie wiem jak z wytrzymałością przy mocniejszym motorze.
Dyferencjał - myślę o jakimś torsenie, ale czy na początek jakbym chciał jeździć z obecnym czy nie jest za słaby ? Czy nic się nie poukręca itp. ?
Wał 1.6 a 1.8.- czyms się różnią ?
Sprzęgło - i tu również pytanie czy nie spali się od razu przy większych przeciązeniach?
To tak pokrótce główne pytania, które mnie nurtują. Jakby ktoś mnie trochę uświadomił jak to mniej więcej wygląda to będe bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Ja_Misiek!
zacząłem powazniej myśleć o swapie na 1.8. Jako, że mocy troche brak i ww motor sni mi sie po nocach. W związku z tym mam pare pytan od strony technicznej i finansowej.
Po Pierwsze primo - Skąd wziąć silnik ?
Ktoś kiedyś wypowiadał się na forum, ze jest jakas firma w UK, która zajmuje się regeneracją tych motorów i sprzedaje kompletne silniki z nowymi podzespołami. Takie rozwiązanie, chociaż napewno droższe, jest dla mnie chyba najlepszą opcją. Średnio widzi mi się kupownie silnika z jakiegoś rozbitka, bo nigdy nie wiadomo co mu dolegało, może dolegać, lub dolegać będzie. Czy ktoś się orientuje jak to konkretniej wygląda i jaki mniej więcej jest koszt zakupu ?
Po drugie primo - Interesuje mnie silnik wyłącznie od NA z wiadomych powodów. Plug & Play czyli wymiana nie jest trudna. Tu pytanie, aczkolwiek dla mnie raczej oczywiste, ale wolę się upewnic. Czy cały osprzęt pasuje od 1.6 czy trzeba kupowac silnik wraz ze wszystkimi wiązkami itp. ?
Po trzecie primo ultimo - Jak wygląda kwestia pozostałych podzespołów ?
Skrzynia biegów - zostaje ta sama, czy trzeba wymieniać ? Nie wiem jak z wytrzymałością przy mocniejszym motorze.
Dyferencjał - myślę o jakimś torsenie, ale czy na początek jakbym chciał jeździć z obecnym czy nie jest za słaby ? Czy nic się nie poukręca itp. ?
Wał 1.6 a 1.8.- czyms się różnią ?
Sprzęgło - i tu również pytanie czy nie spali się od razu przy większych przeciązeniach?
To tak pokrótce główne pytania, które mnie nurtują. Jakby ktoś mnie trochę uświadomił jak to mniej więcej wygląda to będe bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Ja_Misiek!
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
1.8 z NA p&p - dobry wybór... 1.8 z NB nie jest warte pier..... się i nerwów ze kabelki ze wiązka nie tego ;/
skrzynia da rade
dyfer da rade
wal da rade
sprzęgło da rade
15 czy 40 km więcej dla tych podzespołów to raczej nie jest wzrost przeciążeń.... no chyba ze sie nie umie posługiwać sprzęgłem?
wsadzasz torsena? zmieniasz odrazu półośki i wal...
wsadzasz silnik 1.8 pasuje wszystko teoretycznie, przepustnica chyba jest trochę inna i zawór krokowy? a tak to wkładasz podpinasz i można śmigać tylko lepiej na kompie od 1.8
a no i łapy od 1.6 nie dadzą rady.... niestety nie są p&p wiec przy zakupie silnika lepiej odrazu dorwać go z łapami bo osobno raczej ich nie znajdziesz.
coś jeszcze?
czy o swapach nie było już gdzieś mowy ??
skrzynia da rade
dyfer da rade
wal da rade
sprzęgło da rade
15 czy 40 km więcej dla tych podzespołów to raczej nie jest wzrost przeciążeń.... no chyba ze sie nie umie posługiwać sprzęgłem?
wsadzasz torsena? zmieniasz odrazu półośki i wal...
wsadzasz silnik 1.8 pasuje wszystko teoretycznie, przepustnica chyba jest trochę inna i zawór krokowy? a tak to wkładasz podpinasz i można śmigać tylko lepiej na kompie od 1.8
a no i łapy od 1.6 nie dadzą rady.... niestety nie są p&p wiec przy zakupie silnika lepiej odrazu dorwać go z łapami bo osobno raczej ich nie znajdziesz.
coś jeszcze?
czy o swapach nie było już gdzieś mowy ??
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
ja_misiek! pisze:Witam panowie i panie.
Po Pierwsze primo - Skąd wziąć silnik ?
Pozdrawiam Ja_Misiek!
Ja wiem skąd
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
dziś będzie last call jak nie będzie pozytywnych info to będzie czas start
Przy czym z racji znalezienia wykopaliska Irakleo ma prawo pierwszy wykręcić śrubę
Przy czym z racji znalezienia wykopaliska Irakleo ma prawo pierwszy wykręcić śrubę
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro pisze:Przy czym z racji znalezienia wykopaliska Irakleo ma prawo pierwszy wykręcić śrubę
Rozumiem, że jedną
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
dwie - pierwszą i ostatnią
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5470
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Primo - moj byly 1.8 kupilem tutaj http://www.japancar.pl/
Reszto - Potrzebujesz tych rzeczy:
http://flyinmiata.com/index.php?action=product&sku=04-70500
i reszta informacji: http://flyinmiata.com/tech/1.8_conversion.php
Reszto - Potrzebujesz tych rzeczy:
http://flyinmiata.com/index.php?action=product&sku=04-70500
i reszta informacji: http://flyinmiata.com/tech/1.8_conversion.php
What do I need?
1.8 engine with intake manifold
1.8 exhaust manifold or header
1.8 catalytic converter (possibly)
1.8 injectors
1.8 motor mount brackets
1.8 alternator (possibly)
throttle body adaptor
recommended: the FM 1.8 conversion kit
also recommended: new rubber motor mounts, timing belt, new seals.
What do I reuse?
1.6 ECU and wiring harness
1.6 coils
1.6 throttle body
1.6 thermostat housing
1.6 intake tubing
What do I do?
Remove your old engine. Transfer your oil pressure sender and thermostat housing over to the 1.8. At this point, you're also in an excellent position to do a timing belt change. If you have a later 1.6 with the long nose crank, transfer your crank pulley and water pump pulley over as well. If you can't do this, then you will need the alternator from a 1994-97. Do NOT use one from a 1999 or later car. The stud on the 1.8 alternator is a little larger so you'll also have to enlarge the hole in the ring connector to attach it.
Mount the 1.6 throttle body to the 1.8 manifold - we recommend using our adaptor. Make a bracket to mount the coils to the back of the 1.8 head or use our coil bracket. Extend the wiring for the cam angle sensor. Modify the throttle cable bracket (yes, you guessed - we have one). Block off the EGR fitting with a plate. Reinstall the new engine using the 1.8 motor mounts and attach the exhaust. If you want to use stock parts, use the upper section of the 1.8 exhaust and the downpipe from the 1.6. This will let you retain your stock cat although you will have to weld a bung in place for the O2 sensor. If you use a 1.8 header, you'll also need a 1.8 catalytic converter. Use the 1.8 injectors with the 1.8 fuel rail, but all 1.6 wiring including the injector wiring harness. Basically, if it's electrical keep the 1.6 parts and everything else comes from the 1.8.
If you are using a 1999 or later engine, you'll have to mount the CAS to the back of the exhaust cam and put your 1.6 fuel pressure regulator on the 1.8 fuel rail to make it a return fuel system.
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Dzwoniłem jakiś miesiąc temu do japancar i nic nie mieli, nie wiem jak teraz, ale generalnie to w ogóle nie mieli całych silników.
Co do silnika Jaro to ej ale ja byłem pierwszy w kolejce, tzn zaraz za irakleo chyba że Jaro zrobi licytację to będzie kicha
Co do silnika Jaro to ej ale ja byłem pierwszy w kolejce, tzn zaraz za irakleo chyba że Jaro zrobi licytację to będzie kicha
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
czyli widze, ze nie ma wiekszych problemow ze swapem. cieszy mnie ze prawie wszystko pasuje.
Jaro, dawaj znac, co z diamencikiem..
Jaro, dawaj znac, co z diamencikiem..
- Ja_Misiek!
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 cze 2009, 13:49
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Milanówek
a ktos może się mniej więcej wypowiedzieć o kosztach takiej operacji ?
po tym co dziś usłyszałem to można zacząć dzielić choć fizycznie dopiero za tydzień nie wcześniej bo się nie wyrobię....
ale może w między czasie kwity się znajdą....
ale może w między czasie kwity się znajdą....
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
cisne cisne i dlatego wkladu do lusterka prawego szukam
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Witam, coraz bardziej zastanawiam się nad swapem na 1,8
Jest parę silników na allegro. Przydała by się pomoc który, jest wart uwagi. Nie chce kupić czegoś, co będzie nadawało się na śmietnik. Co dokładnie potrzebuje, czy silnik z anglika będzie spełniał swoje zadanie? Jak z wiązką, sterownikiem,widziałem w wątku tmxa że jest z tym trochę problemów. Czy mogę przełożyć rozrząd z 1,6 do "nowego" silnika? I mniej więcej jakie to będą koszty roboty itp. Silniki na allegro są od 1500zł.
Jest parę silników na allegro. Przydała by się pomoc który, jest wart uwagi. Nie chce kupić czegoś, co będzie nadawało się na śmietnik. Co dokładnie potrzebuje, czy silnik z anglika będzie spełniał swoje zadanie? Jak z wiązką, sterownikiem,widziałem w wątku tmxa że jest z tym trochę problemów. Czy mogę przełożyć rozrząd z 1,6 do "nowego" silnika? I mniej więcej jakie to będą koszty roboty itp. Silniki na allegro są od 1500zł.