Lekkie koła zamachowe - parametry i efekty

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

25 kwie 2010, 15:19

Do wszystkich uturbiających lub uturbionych na silniku 1.6:

mam do zaoferowania oryginalne koło zamachowe od 1.8.
Fachowcy twierdzą, że lepiej w takim silniku 1.6 wymienić sprzęglo na od 1.8, oczywiście wzmocnione, np. jakis tam spiek. A wtedy potrzebne także koło zamachowe od 1.8.

Tadam, oto i ono: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4172

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

25 kwie 2010, 17:06

pmcomp pisze:Fachowcy twierdzą, że lepiej w takim silniku 1.6 wymienić sprzęglo na od 1.8


Nie to bym się czepiał ale z informacji na miataturbo.net wynika, że w sumie nie ma to sensu - i na przykład seryjne sprzęgło 1.6 wytrzymuje większe przyrosty od 1.8...

Po co pchać większą masę w przełożenie napędu skoro 1.6 wystarcza spokojnie do potrzeb turbomiatek?

No chyba, że o czymś nie wiem ;)


PS Tu nie chodzi o antyreklamę, po prostu jestem ciekaw :cool:
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

25 kwie 2010, 18:09

Jak zwykle jest szkoła falenicka i otwocka.
Ja pokazuję tylko, że jak by co to mam.

A Twój post to żadna antyreklama, ja się "nie specjalizuję" w sprzedaży używanych klamotów do Miaty :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

18 maja 2010, 23:44

bede musial w najlblizszym czasie zmienic sprzego w swoj 1.8 FLce. myslalem nad jakims lepszym firmowym sprzeglem organicznym np ATM.
i czytajac ten watek zaczalem sie zastanawiac czy nie przelozyc od razu zamachu od 1.6 i nie kupic sprzegla organicznego od 1.6.
co o tym myslicie? gra warta swieczki?
czy taka roznica 2kg bedzie odczuwalna?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2010, 5:59

Przejedź się na spieku, to jest fun;)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

19 maja 2010, 9:31

ja oprocz funu chce tez moc stac w korkach :)
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2010, 9:42

Niedługo chłopaki pomontują u siebie i zobaczysz że nie jest tak źle. Chyba, że moja wcześniej na światło dzienne wyjdzie;p
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

19 maja 2010, 9:54

w sumie bardziej chodzilo mi o sens przejscia na lzejsze kolo zamachowe z 1.6... czy moze lepiej odchudzic to z 1.8...

czy po przejsciu na zamach z 1.6 lub odchudzenie zamachu z 1.8 musze jeszcze jakos dociazac/odciazac caly uklad?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

19 maja 2010, 10:50

ja mam kolo zamachowe z 1.6 na sprzedaz jak cos :D z NA tyle ze
Obrazek
Obrazek
JarMan
Posty: 252
Rejestracja: 11 kwie 2009, 16:18
Lokalizacja: Kraków

19 maja 2010, 13:09

tmx89, A ty na jakim śmigasz ;)?

Aha i zastanawiam się czy jest sens odchudzać zamach z 1.6. Czy nie będzie za lekkie...
" Potentissimus est, qui se habet in potestate "
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

19 maja 2010, 13:15

1.6 mam ale z starego 1.6 mi lezy :) fiveopac mi powiedzial ze nie ma sensu odchudzac :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

11 lis 2010, 13:37

a jest sens odchudzac zamach z 1.8 jak sie nie wymienia sprzegla?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

11 lis 2010, 13:40

Nie, szkoda zachodu.

Michal
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

07 kwie 2011, 23:54

napotkalem na cos takiego w necie :) http://www.youtube.com/watch?v=eaJNx7yWmk4&feature=related
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

08 kwie 2011, 6:34

Fajnie, tylko ze to jest "pusty przebieg" - bez obciążenia. W normalnej jezdzie powyzej pierwszego biegu trudno to zauwazyć. Z autopsji. Z drugiej strony zadnych negatywnych efektow tez nie zauwazylem.

Michał
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

08 kwie 2011, 9:34

o zegar ciśnienia oleju działa :D
mój zamach odbieram w poniedziałek :)
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
thekingisback
Posty: 486
Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: częstochowa

08 kwie 2011, 13:08

wydaje mi się ze tytuł filmiku mówi sam za siebie;)
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

08 kwie 2011, 13:21

nie wiem jaki jest tytul bo nie znam japońskiego ale różnica jest bardzo niewielka;p
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

09 kwie 2011, 14:52

Dlatego jak bym się decydował to bym szedł w 3.7kg a nie 5 :)
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

09 kwie 2011, 22:12

Tak lekkie kolo z tego co sie orientuje da juz "efekty uboczne" ....

Michał
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

09 kwie 2011, 23:00

Na miata net śmigają na Fidanzach 3.7 i wszystko jest podobno cicho i kolorowo.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

11 kwie 2011, 16:25

Nie nalezy wierzyć we wszystko co piszą na Miata.net :wink:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

11 kwie 2011, 19:07

To też prawda :mrgreen:
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

12 lut 2014, 12:41

dobra minely 3 lata :P cos sie ruszylo w temacie ? ktos jezdzi na odelzonym kole ?
opinie , pogloski itp ?
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

12 lut 2014, 14:01

haha niezły odkop. Ty to tmx89 jednak jesteś gość :D :)
No pewnie odchudzająć koło zamachowe trzeba wyważyć je razem z wałem i kołem pasowym. Ale generalnie wyżej chłopaki pisali, że nie warto. A co odchudzasz lexusika ? :D za ciężka kobyła ? :D
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

12 lut 2014, 19:47

przed 7,9kg -> po 4,8kg. Auto lepiej się wkręca. Wolne nie falują.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 lut 2014, 20:46

chrism pisze:przed 7,9kg -> po 4,8kg. Auto lepiej się wkręca. Wolne nie falują.


Gdzie robiłeś ? jakie koszty ? jeśli można spytać ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

12 lut 2014, 21:01

Bardock pisze:haha niezły odkop. Ty to tmx89 jednak jesteś gość :D :)
No pewnie odchudzająć koło zamachowe trzeba wyważyć je razem z wałem i kołem pasowym. Ale generalnie wyżej chłopaki pisali, że nie warto. A co odchudzasz lexusika ? :D za ciężka kobyła ? :D

nom 1450 kg zywej wagi :P o 500 za duzo :D
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

12 lut 2014, 21:02

Tomai pisze:
chrism pisze:przed 7,9kg -> po 4,8kg. Auto lepiej się wkręca. Wolne nie falują.


Gdzie robiłeś ? jakie koszty ? jeśli można spytać ?

+1

no i jak z jazda po gorach czy da sie wjechac na podjazdach :) ?
Obrazek
Obrazek
Andy
Posty: 1146
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

12 lut 2014, 21:33

nie trzeba wyważać lekkiego zamachu z wałem itd, nawet ze sprzęgłem nie trzeba wywarzać. Nigdy nie bije, wał jest wyważony, zamach i sprzęgło też. Otoczak z allegro świetnie to robi koszt około 200PLN z przesyłkami. W miacie jeszcze nie jeździłem na lekkim zamachu, ale w innych autach tak, lepiej sie wkręca, prędkość maks nie maleje, pod górki radzi sobie tak samo.
ODPOWIEDZ