Lekkie koła zamachowe - parametry i efekty

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

04 kwie 2010, 12:15

Siema :)

tak na poczatek na szybko ile wazy seriia? w 1.8NB
kombinuje cos zrobic na naszym rodzimym rynku narazie ale temat bede dalej ogarniac :)


pozdro
Ostatnio zmieniony 21 sty 2011, 5:17 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
kauczuk
Posty: 335
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
Model: Inny
Wersja: Kombi :(
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2010, 12:31

gdzies mi śmignęło przed oczami że 1100 AE, a Wikipedia mówi że NB to 1065kg
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 kwie 2010, 12:37

Najlżejsze ACT do silnika 1,6 waży 4,71 kg....niestety kosztuje 275 dolków :cry: Ten amerykański producent ma w swojej ofercie organiczne, ultralekkie wersje tarcz sprzęgłowych, które są dedykowane do ich lekkich kół - cena 115dolków. Jesli chcesz maksymalnie odchudzać zamach to warto pomyśleć o kole z 1,6 które z automatu jest mniejsze i lżejsze, to samo dotyczy tarczy sprzęgła. Najtańszy i najlżejszy zamach jaki kiedyś wykopałem na ebay ważył 4,08kg, firma XTD sprzedaje takie cuda za 180 dolków.
kauczuk
Posty: 335
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
Model: Inny
Wersja: Kombi :(
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2010, 13:15

lol widać że nie siedzę po łokcie pod maską Miaty :P Zamach skojarzył mi się jedynie z cytatem z Killerów 2-ch "w sensie wymach, serwis" :P

W takim razie już nie OTuje ;)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 kwie 2010, 13:17

kauczuk - gdyby nie temat, to można by faktycznie pomyśleć że slubie chodzi o masę auta :mrgreen:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 kwie 2010, 13:45

irakleo pisze:Najlżejsze ACT do silnika 1,6 waży 4,71 kg....niestety kosztuje 275 dolków :cry: Ten amerykański producent ma w swojej ofercie organiczne, ultralekkie wersje tarcz sprzęgłowych, które są dedykowane do ich lekkich kół - cena 115dolków. Jesli chcesz maksymalnie odchudzać zamach to warto pomyśleć o kole z 1,6 które z automatu jest mniejsze i lżejsze, to samo dotyczy tarczy sprzęgła. Najtańszy i najlżejszy zamach jaki kiedyś wykopałem na ebay ważył 4,08kg, firma XTD sprzedaje takie cuda za 180 dolków.


mniejsze sprzęgło = słabszy docisk i mniej odporna tarcza = konieczność czegoś dużo lepszego w miejsce serii? lepiej duży, lekki zamach... zwłaszcza w szybkossaku śluby, który jak odciąży zamach będzie się zachowywał jak jakaś yaaaaaaamaaaaaaaaaaahaaaaaaa :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 kwie 2010, 13:57

Bez problemu do zestawu ACT "light flywheel 1,6" można zakupić docisk Xtreme który spokojnie przeniesie moment i moc którego sluba bez turbo i kucia nigdy nie osiągnie :wink: Mniejsze sprzęgło z mocnym dociskiem z 1,6 może być dużo skuteczniejsze co OEM-owy zestaw do 1,8. Z tego co pamiętam to Five jeździł swoją 245 konną Miatą o pojemności 1,8 i zamachem oraz sprzęgłem od 1,6.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 kwie 2010, 14:01

irakleo pisze:Bez problemu do zestawu ACT "light flywheel 1,6" można zakupić docisk Xtreme który spokojnie przeniesie moment i moc którego sluba bez turbo i kucia nigdy nie osiągnie :wink: Mniejsze sprzęgło z mocnym dociskiem z 1,6 może być dużo skuteczniejsze co OEM-owy zestaw do 1,8. Z tego co pamiętam to Five jeździł swoją 245 konną Miatą o pojemności 1,8 i zamachem oraz sprzęgłem od 1,6.


Oczywiście, wszystko jest kwestią ceny i tego, co chce wymieniać :wink:

Sprzęgło Mayka pomimo tego, że jest mniejsze jest tak potwornie twarde że cały czas się zastanawiam jakim cudem wysprzęglik nie wypluł jeszcze tłoka, a rurki (nawet te aluminiowe, bo nie wspomnę już o gumowym łączniku) jeszcze się nie rozpękły :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2010, 14:03

dmk pisze:zwłaszcza w szybkossaku śluby



Z tego co ostatnio widziałem pod maską to chyba wolnossak... :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 kwie 2010, 14:04

AroJano pisze:Z tego co ostatnio widziałem pod maską to chyba wolnossak... :twisted: :twisted: :twisted:


trudno to nazywać wolnossakiem :twisted: :twisted: - jakoś mi to przez usta nie przechodzi :lol:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 kwie 2010, 14:13

W doładowanych projektach lekki zamach jest raczej zbytkiem, nawet pmcomp obiektywnie stwierdził że nie wyczuł żadnej różnicy po zmianie zamachu. Projekt sluby to dziesiątki drobnych korzyści które niestety słono kosztują i ich suma składa się na końcowy, imponujący efekt....kibicuję mu i podziwiam osiągnięcia.
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3143
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2010, 14:13

OT:
Temat tego wątku brzmi niesamowicie terrorystycznie :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

04 kwie 2010, 15:37

:D

dzięki Irakleo:)

mam 2 drogi do wyboru...
po polsku do 500zeta:
-zrobić spieka u wróbla jak parę os u nas na forum, miałem przyjemność wczoraj się przejechać mazda Dzuniora i Majka i oba sprzęgła działają jak dla mnie rewelacyjnie :)
-odciążanie seryjnego kola zamachowego w Polsce u jakiegoś speca. ponoć ktoś w wawie to dobrze robi i sobie ludzie chwalą.... pytanie jaka wagę tym osiągnę i efekt

po amerykańsko:
-sprzęgło act lub inne jakieś organik (spik xtd znajomy z hondy sobie chwali)
-najlżejszy zamach jaki znajdę na rynku... act fidanza czy coś innego...

to jest chyba najlżejszy jaki znalazłem : http://949racing.com/fidanzaflywheel.aspx dla 1.6 7.3lbs czyli kolo 3.3 kg?

i jeszcze sprawa mieszana dobry zamach i spiek z polski ... ale słyszałem ze spiek powoduje prace w wysokich temperaturach i może przyczynić się do wypaczenia kola zamachowego czy coś takiego ?

co do mocy to sadze ze lekki zamach ze spiekiem od 1.6 powinien dać rade spokojnie więcej jak 250KM wolnossce nie celuje :twisted:

bo moja to taka terrorystka jest mała czarna!
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

04 kwie 2010, 17:17

Sluba, ja robiłem u gościa o nicku otoczak7 z allegro, znajomi też do niego wysyłali i też byli zadowoleni. Mnie do BMW E30 wyszło jakieś 200zł (w tym wysyłki). Zrobione ładnie było, wyważone etc. W wolnossaku mocno czuć lżejszy zamach, więc warto o tym pomyśleć
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

04 kwie 2010, 18:20

Sluba pisze:-najlżejszy zamach jaki znajdę na rynku... act fidanza czy coś innego...

to jest chyba najlżejszy jaki znalazłem : http://949racing.com/fidanzaflywheel.aspx dla 1.6 7.3lbs czyli kolo 3.3 kg?


Na Miatanet piszą żeby się Fidanzy nie dotykać. Podobno się gną. No i poza tym trzeba wymieniać okłądzinę. Dlatego wybrałem ACT ProLite bodajże 9 funtów wagi.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Yoozef
Posty: 643
Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:19
Lokalizacja: Wawa

04 kwie 2010, 20:32

Sluba pisze:Siema :)

tak na poczatek na szybko ile wazy seriia? w 1.8NB
kombinuje cos zrobic na naszym rodzimym rynku narazie ale temat bede dalej ogarniac :)


pozdro


Mam zamach od 1,8. Możesz wpaść i zabrać na obmiary.
Zobaczysz również jaki jest zapas przy tarczy 1,8 w porównaniu z tarczą 1,6
Może nie potrzebne będą spieki tylko wzmocnienie sprężyn?
Moim zdaniem " odchudzenie 1,8 to lepszy kierunek niż
zabawa z spiekami w wersji 1,6 i lekkimi zamachami do 1,6.
Moje rozwiązanie "economy"to zamach z odzysku
+ "odchudzenie" i wyważenie . Nie schodziłbym za nisko
z masą bo odbije się to na kulturze pracy silnika chyba ,że nie
przeszkadza Ci praca a la Ursus model 1956 :lol:
Yoozef
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 kwie 2010, 20:51

pmcomp pisze:
Sluba pisze:-najlżejszy zamach jaki znajdę na rynku... act fidanza czy coś innego...

to jest chyba najlżejszy jaki znalazłem : http://949racing.com/fidanzaflywheel.aspx dla 1.6 7.3lbs czyli kolo 3.3 kg?


Na Miatanet piszą żeby się Fidanzy nie dotykać. Podobno się gną. No i poza tym trzeba wymieniać okłądzinę. Dlatego wybrałem ACT ProLite bodajże 9 funtów wagi.

Pozdro


ACT są podobno do dostania w Polsce, ale cena (około 1500 zł) zabija...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 kwie 2010, 20:59

Ja jeszcze nie zamówiłem swojego ACT , więc masz około tygodnia na podjęcie decyzji i możliwość podzielenia kosztów shippingu :wink:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 kwie 2010, 21:04

http://www.topendpower.pl/p,pl,act-600255,lekkie+kolo+zamachowe+act+prolite+mazda+mx-5+89-05.html - może wynegocjujecie sobie cenę ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

04 kwie 2010, 21:06

ciekawostki nt zamachu i jego odelzania:
http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t73212.html
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 kwie 2010, 21:10

Kurka wodna ! Grubo narozrabiało to rozerwane koło w Kadecie :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

04 kwie 2010, 23:41

irakleo, to Calibra

rafal, jak się za dużo zdejmie i jeszcze do tego źle wyważy, albo nie wyważy... Dlatego lepiej powierzyć to komuś pewnemu, albo kupić gotowca - tyle, że to większy wydatek.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

04 kwie 2010, 23:44

Wroniasty pisze:irakleo, to Calibra


na fotach jest Calibra a na filmie Kadet :wink:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

05 kwie 2010, 1:44

irakleo, nawet nie doczytałem do tego Kadeta - ale faktycznie, niezłe bum :grin:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

15 kwie 2010, 15:59

Skoro lekkie koło to może warto pamiętać że po drugiej stronie wału korbowego mamy całkiem pancerne kółko pasowe....są dostępne na ebay lekkie zamienniki z aluminium, ale do silników 1,8. Czy ktoś orientuje się w temacie różnic pomiędzy kółkami pasowymi w 1,6 i 1,8 :?:
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

16 kwie 2010, 0:02

tez nad tym myślałem ale niestety są drogie... za to pewnie taniej by wyszło odzwierciedlić je w aluminium u jakiegoś magika i wyważyć, były by na pewno ładniejsze i lżejsze :)
chodź te główne pasowe na wale raczej zmienił bym na takie z amortyzatorem drgań.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 kwie 2010, 9:59

Sluba pisze:tez nad tym myślałem ale niestety są drogie...

samo kółko pasowe na wał to koszt 30-40Ł
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 kwie 2010, 19:44

Pamietajci, ze kolo pasowe ma takze za zadanie niwelowac drgania harmoniczne silnika, dlatego jest zwulkanizowane. Zamiana jego na zwykle aluminium moze po kilku tys. km skonczyc sie fatalnie. Generalnie mocno nie zaleca sie do silnikow uturbionych i umiarkowanie toleruje w wolnossakach.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 kwie 2010, 20:03

A jak jest z lżejszym zamachem w uturbionych ?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

16 kwie 2010, 20:41

Wg mnie gra nie warta swieczki :oops: chyba, ze "przy okazji" wymiany sprzęgła na mocniejsze.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ