Lekkie koła zamachowe - parametry i efekty
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
Mam i polecam, bo warto! Dla tych co boją się reakcji auta na górki: dzisiaj takową napotkałem i wlokąc się 100km/h na 6 biegu(jakoś 2500rpm) obserwowałem wskazówkę i nie widziałem żeby nawet minimalnie spadła, więc nie ma się czego bać.
A jeśli kogoś interesuje kwestia spalania-zalałem za 70zł wczoraj i zrobiłem głównie w warunkach miejskich 50km i zniknęła jakoś 1/4 tego co zalałem
A jeśli kogoś interesuje kwestia spalania-zalałem za 70zł wczoraj i zrobiłem głównie w warunkach miejskich 50km i zniknęła jakoś 1/4 tego co zalałem
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- Wojtek JDM
- Posty: 2286
- Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Bełchatów
ree pisze:Wojtek JDM pisze:A jeśli kogoś interesuje kwestia spalania-zalałem za 70zł wczoraj i zrobiłem głównie w warunkach miejskich 50km i zniknęła jakoś 1/4 tego co zalałem
Diesel ??
I NIE dziadkowym tempem tylko normalna jazda. Na mieście kawałkami udało się tylko 5ke wbić a przeważnie 4ka. No i wiadomo co jakiś czas przy jakimś wyjeździe pasowałoby sprawdzić czy torsen nadal spina
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Odkop... do ilu kg Ci zszedł kołem? Jak przyspieszenie od 0 -100 (nie sekundowo a pod względem uśmiechu na twarzy). Jest różnica?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Donator
- Posty: 3669
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Haynes podaje:
k.zamachowe 71-75 ft/lbs (97-102Nm)
docisk: 14-19 ft/lbs (19-26Nm)
edit: poprawiłem jednostki
k.zamachowe 71-75 ft/lbs (97-102Nm)
docisk: 14-19 ft/lbs (19-26Nm)
edit: poprawiłem jednostki
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2017, 17:16 przez mutra, łącznie zmieniany 1 raz.
mutra pisze:Haynes podaje:
k.zamachowe 71-75 in/lbs (8-9Nm)
To będzie coś bliżej 100 Nm
odgrzębę
czy turbo miaty mają odelżone koła zamachowe czy zostawione w serii?
wiem jak to się je w wolnossącym ale w turbo nie
czy turbo miaty mają odelżone koła zamachowe czy zostawione w serii?
wiem jak to się je w wolnossącym ale w turbo nie
RS pisze:Są takie i takie. Z własnego doświadczenia polecam odelżony zamach nie zależnie czy to turbo/wolnossak/kompresor.
pytanie czy odelzac jak do wolnossaka czy mniej ?
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
Moim zdaniem uturbiając nie warto. Przy całej masie wirującej (wał korbowy, koło pasowe itd) kilkaset gram ściągnięte z koła zamachowego nie będzie wyczuwalne.
Większym problemem będzie przeniesienie momentu na koła.
Ja teraz stoję przed małym dylematem w mojej 1.6.
Oryg sprzęgło jest w dobrym stanie, ale zastanawiamy się czy nie kupić używki 1.8 + spiek/Kevlar.
Wiem, ze ktoś na forum miał takie combo, jakie wrażenia?
Większym problemem będzie przeniesienie momentu na koła.
Ja teraz stoję przed małym dylematem w mojej 1.6.
Oryg sprzęgło jest w dobrym stanie, ale zastanawiamy się czy nie kupić używki 1.8 + spiek/Kevlar.
Wiem, ze ktoś na forum miał takie combo, jakie wrażenia?
Jaka jest średnica koła zamachowego od 1.8? Kupiłem na allegro aby wysłać do Otoczaka. Na kole jest oznaczenie B6S7 i to dało mi do myślenia czy koło nie jest przypadkiem od silnika B6. Wychodzi średnica 25,5 nie licząc zębów.
- Załączniki
-
- zamach.png (750.47 KiB) Przejrzano 3565 razy
Mikołaj
only Otoczak allegro tam go znajdziesz
W mojej Maździe Otoczak zdjął ok. 3 kg. Przed było 7,3 kg po zabiegu 4,3 kg. Ważone na wadze łazienkowej, więc nic precyzyjnego.
Poprosiłem go o max bezpieczne odleżenie koła zamachowego.
Poprosiłem go o max bezpieczne odleżenie koła zamachowego.
NB, 1/2NBFL, NC
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ja też miałem tyle a nawet więcej bo 4,6. I oo roku pękło. Różnie bywa z tym "bezpiecznie".
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Narobiło szkód?turbo pchała pisze: ↑09 maja 2019, 12:20Ja też miałem tyle a nawet więcej bo 4,6. I oo roku pękło. Różnie bywa z tym "bezpiecznie".
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Udało się zdjąć przed szkodami. Prewencyjne tarcze sprzęgła po roku zmieniałem.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
no to mi zasiałeś teraz ziarno niepewności. Twój przypadek to chyba pierwszy, o którym słyszałem w miatowej społeczności...turbo pchała pisze: ↑09 maja 2019, 12:20Ja też miałem tyle a nawet więcej bo 4,6. I oo roku pękło. Różnie bywa z tym "bezpiecznie".
NB, 1/2NBFL, NC