Strojenie

Pytania rózne dotyczące sterowania

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2010, 19:07

Witam!

O tym na forum jeszcze nie było a dość mnie to interesuje. Głównie chodzi mi o AFR na ssaniu, jakie powinno być by silnik pracował poprawnie kiedy jest zimny? Co z AFR w idle?

Jako, że temat ogólny opiszę to co już wiem...

cruising ~ 14,7
but w podłogę na podciśnieniu ~13
w czasie doładowania ~11,5-12

Wszelkie opinie, poprawki i odpowiedzi mile widziane.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to nie są sztywne wartości, jednak jestem ciekaw w okół czego się "kręcić" :cool:

Pozdrawiam!
Mayk
Ostatnio zmieniony 26 maja 2011, 13:03 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2010, 19:45

Oj Mayku był chyba temat czym stroić, ktoś nie umie używać szukajki :twisted: :twisted:
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2010, 19:49

majk pisze:Oj Mayku był chyba temat czym stroić, ktoś nie umie używać szukajki :twisted: :twisted:


Czym wiem, ale nie wiem w jakie wartości ;) Nie chciałem się wpinać w temat o sondzie szerokopasmowej ani grupowym strojeniu by ten temat pozostał dla potomności...

No chyba, że na prawdę przegapiłem temat o składzie mieszanki...
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

22 mar 2010, 20:06

Mayk pisze:O tym na forum jeszcze nie było a dość mnie to interesuje. Głównie chodzi mi o AFR na ssaniu, jakie powinno być by silnik pracował poprawnie kiedy jest zimny? Co z AFR w idle?

A to mnie akurat niezwykle nurtuje i także z chęcią poznałbym odpowiedź na powyższe pytanie...

Jak właściwie realizowane w seryjnym ECU jest tzw. ssanie? Poprzez jakiś mnożnik w mapie paliwa? Zupełnie inną, dodatkową mapę? (chociaż w to akurat wątpię, gdyż elektroniczne ssanie zmniejsza obroty do nominalnych w sposób płynny).
Rozumiem, że wówczas lambda nie jest w stanie prowadzić jakiejkolwiek korekcji z racji zbyt niskiej temperatury?
I jak do tego wszystkiego ma się strojenie na śwince, gdzie układamy jedną mapę, dla silnika o normalnych parametrach pracy? (rozgrzanego)
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

22 mar 2010, 20:35

Dżunior pisze:I jak do tego wszystkiego ma się strojenie na śwince, gdzie układamy jedną mapę, dla silnika o normalnych parametrach pracy? (rozgrzanego)


Właśnie dlatego o to pytam...

Gdy mapa jest już dopracowana wystarczy skorzystać z jednej z map korekcji, na przykład na podstawie sygnału z czujnika temperatury cieczy.

To powinno spokojnie wyeliminować problemy z zbyt bogatą/ubogą mieszanką w trakcie pracy na zimnym silniku.

Dżunior, korekcja w EM'ie polega na dodatkowej małej mapie (u mnie 1x8, u Ciebie 1x16) gdzie wpisujemy wartość procentową zmiany mapy główniej względem sygnału korekcyjnego.

Pozdrawiam

p.s. W załączniku przykładowa mapa z zaznaczoną mapą korekcji :cool:
Załączniki
sadasdasdasdasdasdas.JPG
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 mar 2010, 23:31

Dżunior pisze:Jak właściwie realizowane w seryjnym ECU jest tzw. ssanie?

Poprzez procentową korektę dawki paliwa zależną od temperatury silnika.
Dżunior pisze:Rozumiem, że wówczas lambda nie jest w stanie prowadzić jakiejkolwiek korekcji z racji zbyt niskiej temperatury?

W każdym ECU są możliwe do ustawienia warunki graniczne, dla których załączana jest korekta EGO (czyli właśnie korekta sondą lambda). Przykładowo obroty minimalne takie, aby korekta na wolnych obrotach była wyłączona, temperatura silnika minimalna (aby korekta była załączana dopiero przy temperaturze roboczej), maksymalne położenie przepustnicy etc. To się nazywa warunki otwartej i zamkniętej pętli, nie ? :mrgreen:
Mam konfigurację MSa dość dokładnie odpowiadającą seryjnemu ECU (zrobiona na podstawie dokładnego logowania seryjnego kompa), zaraz załączę odpowiednie obrazki...

Po
eM

EDIT: poniżej krzywa korekty mieszanki względem temperatury płynu chłodzącego (poniżej -30 stopni powinna prawdopodobnie być jeszcze większa, ale nikt pewnie nie miał okazji tego sprawdzić). Już wiadomo czemu jak się jeździ na niedogrzanym silniku to tyle żłopie ? :mrgreen:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 mar 2010, 23:59 przez majkel, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

22 mar 2010, 23:41

majkel_c pisze:temperatura silnika minimalna


O, to może odpowiesz nam z którego czujnika najlepiej brać aktualną temperaturę silnika? Temperatura cieczy chłodzącej? Jest coś poza nim fabrycznie jeszcze?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2010, 0:33

dmk pisze:
majkel_c pisze:temperatura silnika minimalna


O, to może odpowiesz nam z którego czujnika najlepiej brać aktualną temperaturę silnika? Temperatura cieczy chłodzącej? Jest coś poza nim fabrycznie jeszcze?

Ano z tego, który podaje temperaturę cieczy chłodzącej do ECU. Dla uproszczenia konstrukcji Mazda zafundowała nam 3 niezależne czujniki cieczy. Jeden podaje temperaturę do ECU, drugi do wskaźnika na desce a trzeci jest właściwie progowym stycznikiem załączającym wentylator chłodnicy. Czujnik temperatury jest wsadzony w blok na tylnej ścianie silnika. Jeśli byś się w niego chciał wpinać, to zwróć uwagę, że jego "masa" to nie jest normalna masa dostępna w dowolnym miejscu karoserii, a używa on specyficznej "masy sygnałowej" względem której mierzy się napięcie czujników analogowych (czujniki temperatury, położenia przepustnicy), ona jest dostępna w wiązce komputera.

Po
eM
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

23 mar 2010, 0:45

majkel_c pisze:
dmk pisze:
majkel_c pisze:temperatura silnika minimalna


O, to może odpowiesz nam z którego czujnika najlepiej brać aktualną temperaturę silnika? Temperatura cieczy chłodzącej? Jest coś poza nim fabrycznie jeszcze?

Ano z tego, który podaje temperaturę cieczy chłodzącej do ECU. Dla uproszczenia konstrukcji Mazda zafundowała nam 3 niezależne czujniki cieczy. Jeden podaje temperaturę do ECU, drugi do wskaźnika na desce a trzeci jest właściwie progowym stycznikiem załączającym wentylator chłodnicy. Czujnik temperatury jest wsadzony w blok na tylnej ścianie silnika. Jeśli byś się w niego chciał wpinać, to zwróć uwagę, że jego "masa" to nie jest normalna masa dostępna w dowolnym miejscu karoserii, a używa on specyficznej "masy sygnałowej" względem której mierzy się napięcie czujników analogowych (czujniki temperatury, położenia przepustnicy), ona jest dostępna w wiązce komputera.

Po
eM


Zakładam, że mówiąc "masa sygnałowa" masz na myśli coś, co nie ma szumów pochodzących z czegoś, co może siać po zwykłej masie (przebicia itp.)?

Ale chyba każdy świniak i MS jest podpięty do masy sygnałowej w miejscu masy i na wejściu analogowym po wpięciu tego czujnika da już poprawne wartości, right?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 mar 2010, 1:05

dmk pisze:Zakładam, że mówiąc "masa sygnałowa" masz na myśli coś, co nie ma szumów pochodzących z czegoś, co może siać po zwykłej masie (przebicia itp.)?


Ma na myśli konkretną masę, dokładnie masę ECU - tą do której jest podpięty również EM...


majkel_c, dzięki za ten wykresik - daje do myślenia :)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

23 mar 2010, 1:09

Mayk pisze:
dmk pisze:Zakładam, że mówiąc "masa sygnałowa" masz na myśli coś, co nie ma szumów pochodzących z czegoś, co może siać po zwykłej masie (przebicia itp.)?


Ma na myśli konkretną masę, dokładnie masę ECU - tą do której jest podpięty również EM...


majkel_c, dzięki za ten wykresik - daje do myślenia :)


To jutro, a raczej dzisiaj weź kolejny pin i przyjedź, wepniemy czujnik do ecumastera i spróbujemy zrobić mapę korekty ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 mar 2010, 1:31

Mayk pisze:majkel_c, dzięki za ten wykresik - daje do myślenia :)

Nie ma sprawy, przy najbliższej okazji wrzucę coś na temat sterowania wolnymi obrotami. Jak się dokładniej przyjrzeć jak to jest robione, to całkiem ciekawy temat :mrgreen:
dmk pisze:wepniemy czujnik do ecumastera i spróbujemy zrobić mapę korekty ;)

Robisz coś u siebie ? Jakby co, w załączeniu rozpiska podstawowych pinów z kompa NB 1.8... Pinologia i kolorystyka kabli się zgadza, na podstawie tego schematu rozłożyliśmy wiązkę u Sluby :mrgreen:

Pozdr
eM
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2011, 23:17 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 mar 2010, 2:02

To się również w większości zgadza z 1.6 - czasem jedynie kolorek inny :)
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

23 mar 2010, 4:34

Mayk pisze:cruising ~ 14,7

przy cruisingu moze być mniej - ja w trasie miewałem nawet 15.5 i wtedy EGT był ok 500-600 C - przy wiekszym AFR temperatura spalin zaczynała sie zblizac do 700 a to juz chyba niezdrowe
Mayk pisze: but w podłogę na podciśnieniu ~13

ja bym sie trzmał się wartosci ciśnienia, bo jak wcisniesz gaz do oporu przy 2000 to nie osiagniesz doładowania. u mnie są 14stki AFRu jeszcze przy przejsciu z podcisnienia na doładowanie, 13stki mam do 0,3 bara, później płynnie od 12 do 11,5.

Z tego co pamiętam najwiecej mocy uzyskuje sie przy AFR 13,5 no ale takie spalanie ma za wysoką temperaturę żeby je utrzymywać - wiecchyba dlatego przy przejściu z podcisnienia i przy lekkim doładowaniu AFR moze być 13-14.

takie wartosci są wynikiem grzebania na miataturbo i własnych obserwacji EGT.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 mar 2010, 12:35

Mayk pisze:cruising ~ 14,7

Sponsorujesz jakas stacje benzynową? Ja stroilem na 15.1-15.5:1 i palil 8/100 na trasie :)
Reszta wartosci jest ok :) Ew dodalbym, ze warto by przy pierwszym pojawienie sie maksymalnego doladowanie dalbym ciut bogatszy AFR czyli bardziej 11.1-11.5 niz 12. Szanujmy swoje korby i unikajmy stukow za wszelka cene :P
O tym na forum jeszcze nie było a dość mnie to interesuje. Głównie chodzi mi o AFR na ssaniu, jakie powinno być by silnik pracował poprawnie kiedy jest zimny? Co z AFR w idle?

W idle na nagrzanym silniku stroisz na najwieksza wartosc podcisnienia! AFR jest pochodna tego ale miaty najlepiej chodza w okolicach 13.7:1 (musi byc bogato!)
Na zimnym oczywiscie jest jeszcze bardziej bogato ale to jzu wynika z zwiekszania procentowo dawki paliwa na zimnym silniku.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

23 mar 2010, 12:42

Fiveopac pisze:Sponsorujesz jakas stacje benzynową? Ja stroilem na 15.1-15.5:1 i palil 8/100 na trasie :)


W sumie to nie, ale niestety nie da się przy użyciu świniaka ustawić wyższego AFR'u gdyż i tak seryjny ECU w zamkniętej pętli tnie paliwo...

No chyba, że emulator sondy jak w instalacjach LPG i dokładnie zrobiona mapa by udawać pracę w otwartej pętli - w sumie też jakieś wyjście :)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

23 mar 2010, 20:54

majkel_c dzięki za informacje o czujniku - znaleziony, obadany, podłączony - mapa korekcji już jest, tylko brak jeszcze szerokopasmówki.. no i ten silnik się strasznie szybko nagrzewa, a dłuuuugo stygnie ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

24 mar 2010, 1:39

dmk pisze:majkel_c dzięki za informacje o czujniku - znaleziony, obadany, podłączony - mapa korekcji już jest, tylko brak jeszcze szerokopasmówki..


Jest jest, dokładnie jak pisze :mrgreen: - dziękuję również :grin:

dmk, jednak trochę przesadziliśmy z podlaniem - po odpaleniu zupełnie zimnego silnika chodziła jak mój stary przelany dwusuwowy skuter :shock:

Te 115% to po prostu przesada, trzeba to trochę przykrócić bo następnym razem kiedy będzie jeszcze chłodniej to po prostu nie odpalę :cool:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 mar 2010, 7:03

Mayk pisze:dmk, jednak trochę przesadziliśmy z podlaniem - po odpaleniu zupełnie zimnego silnika chodziła jak mój stary przelany dwusuwowy skuter :shock:

Te 115% to po prostu przesada, trzeba to trochę przykrócić bo następnym razem kiedy będzie jeszcze chłodniej to po prostu nie odpalę :cool:


:mrgreen: Bo biorąc pod uwagę mnożnik, który pokazal majkel_c, poprawki w normalnej mapie i jeszcze 1,15 razy całość moglo naprawdę zalać :D

To co z tą szerokopasmówką, nikt nic nie wie :twisted: :?:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

26 kwie 2011, 11:33

Zeby nie zakladac niepotrzebnie watku zapytam tutaj: Tak ogolnie co sie moze stac i co rozumiemy przez zle wystrojenie?

Ja wiedze dwie opcje:
1)za bogato, tak ja mam teraz ja i nic sie nie dzieje poza smrodem i wysokim spalaniem
2)za ubogo, co sie moze wtedy dziac?

Co powie mi sonda szerokopasmowa? Lambda mowi czy bogato czy ubogo i w zasadzie dzieki niej da sie ustawic, chodzi tylko o dokladnosc czy cos jeszcze?

Czesto pojawa sie haslo: "splyna tloki" - rozumiem ze chodzi o sytuacje gdy EGT jest dlugo ponad norme, ale czym to jest powodowane?
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

26 kwie 2011, 13:01

Qbatron pisze:za bogato, tak ja mam teraz ja i nic sie nie dzieje poza smrodem i wysokim spalaniem

za dużo paliwa rozrzedza olej, który traci swoje właściwości, na dluższa mete to nie jest dobre dla silnika

Qbatron pisze:za ubogo, co sie moze wtedy dziac?

Qbatron pisze:Czesto pojawa sie haslo: "splyna tloki" - rozumiem ze chodzi o sytuacje gdy EGT jest dlugo ponad norme, ale czym to jest powodowane?

uboga mieszanka ma po prostu wyższą temperature spalania i tyle, nie można jej stosowac przy dużym obciążeniu silnika bo temperatura stopi tłoki, gniazda zaworowe. za wysoką temperaturę spalania powoduje tez spalanie stukowe powstałe przez zły zapłon, mało oktanów, za niskie cisnienie paliwa, przegrzanie silnika, za gorące powietrze w dolocie


Qbatron pisze:Co powie mi sonda szerokopasmowa? Lambda mowi czy bogato czy ubogo i w zasadzie dzieki niej da sie ustawic, chodzi tylko o dokladnosc czy cos jeszcze?

szerokopasmowa sonda powie Ci dokładnie skład mieszanki - ale pamietaj ze to wartośc uśredniona z 4 cylindrów, wąskopasmowa powie Ci tylko czy jest ubogo czy bogato
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2011, 13:35

Qbatron pisze:Tak ogolnie co sie moze stac i co rozumiemy przez zle wystrojenie?

Tak ogólnie, to układ (czyli silnik + osprzęt) nie pracuje zgodnie z założeniami projektu.

Qbatron pisze:1)za bogato, tak ja mam teraz ja i nic sie nie dzieje poza smrodem i wysokim spalaniem

Utrata mocy, w bardziej skrajnym przypadku spalanie detonacyjne, wypalanie paliwa na zaworach/wirniku turbiny/wydechu, eksplozje w wydechu zakłócające jego pracę (i przekładające się na nieprawidłową pracę turbiny i silnika), w jeszcze bardziej skrajnym przypadku eksplozje rozsadzające turbinę i wydech.
Qbatron pisze:2)za ubogo, co sie moze wtedy dziac?

Zwykle za wysoka temperatura spalin, uszkodzenie świec/zaworów/tłoków/turbiny i wszystkiego dookoła.
Qbatron pisze:Co powie mi sonda szerokopasmowa?

Powie Ci ile jest tlenu w spalinach. Z dokładnością do uśrednienia na cylindrach, precyzji sondy, opóźnienia z jaką podaje wyniki i miejsca pomiaru.
yanik pisze:szerokopasmowa sonda powie Ci dokładnie skład mieszanki

Jak wyżej, powie tylko ile jest tlenu w spalinach ;) Jak zalejesz potężnie cylindry paliwem, to AFR wyjdzie... bardzo ubogi :mrgreen:

Qbatron, czemu Ty masz jakieś problemu z dawką ? U Ciebie nie ma seryjnego setupu i sterowania ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

26 kwie 2011, 14:21

majkel_c pisze: Qbatron, czemu Ty masz jakieś problemu z dawką ? U Ciebie nie ma seryjnego setupu i sterowania ?


W silniku siedzi chip stage2, na ktorym z turbiny t28 dmuchajacej 1,2bar wychodzilo 280KM. Oczywiscie wyleci on jak tylko zajade do Kaliego. W sumie to nie wiem czemu odrazu go nie wywalil...
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

26 kwie 2011, 14:25

majkel_c pisze:eksplozje w wydechu zakłócające jego pracę

to akurat zaliczyłbym do pozytywnych aspektów przelania mieszanki;)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

26 kwie 2011, 15:22

Qbatron, w moim wątku właśnie wrzuciłem screeny z moich pierwszych logów z sondy szerokopasmowej, powinno nieco rozjaśnić sprawę "co pokazuje" ;)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

26 kwie 2011, 16:41

To ja też się podepnę z pytaniem - kolega mi powiedział, że szerokopasmowa wkładana przez wydech tylko na czas pomiaru nie da prawidłowych wyników jak się ma Kata w układzie. Ktoś skomentuje?

Pozdro
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 kwie 2011, 16:50

sebna pisze:Ktoś skomentuje?

Masz mądrego kolege :)
Mysle, ze wiesz do czego służy katalizator i potrafisz wydedukować dlaczego sonda sluzaca do strojenia powinna byc przed nim :cool:
Qbatron pisze:W silniku siedzi chip stage2, na ktorym z turbiny t28 dmuchajacej 1,2bar wychodzilo 280KM. Oczywiscie wyleci on jak tylko zajade do Kaliego. W sumie to nie wiem czemu odrazu go nie wywalil...

Byles juz na hamowni z pomiarem AFR ?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

26 kwie 2011, 21:49

Five, nie bylem jeszcze na hamowni. Poki co auto bylo tylko (podobno) sprawdzane na drodze szerokopasmowka czy ma sensownie AFR.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 kwie 2011, 21:56

Qbatron pisze:Poki co auto bylo tylko (podobno) sprawdzane na drodze szerokopasmowka czy ma sensownie AFR.

Masz jakies logi do pownikania czy mierzone ze wskaznikiem w reku?
Szczerze mowiac, to od razu po takim swapie bym pojechal na hamownie zweryfikowac czy afr sie zgadza :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

26 kwie 2011, 22:59

Niestety, w Lublinie nie ma w tym momencie hamowni naktórej zmierzyli by ci AFR... :evil: Szukałem, nie znalazłem.
ODPOWIEDZ