Chłodzenie
Pomodowe chłodzenie - z której strony to ugryźć
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Zaczął mi po głowie intensywnie chodzić temat chłodzenia autka po modach - wszak większa moc to większa temperatura. Że chłodnica oleju być musi - to raczej wszyscy wiemy, że miło to to posiadać - nie jest to najdroższy temat a może nam pomóc i to bardzo. Zaglądając i na allegro i do sklepu re5pect można poskładać następujący zestaw:
Adapter do filtra(jaki gwint jest w Miacie?) - od razu wyjście na czujniki
http://moto.allegro.pl/item891301537_adapter_podstawa_filtra_oleju_vw_opel_inne.html
Wężyki(i tak wedle uznania każdy zrobi gdzie chce-Fagumit ):
http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=1891
Chłodnica oleju(jak widać da radę zamknąć się w 250zł):
http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=448
http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=6764
http://moto.allegro.pl/item924853887_uniwersalna_sportowa_chlodnica_oleju_260x50x50.html
Montaż? Jeżeli dobrze rozumiem to gdzieś przed samym silnikiem albo przed prawym kołem? Tam jest miejsca sporo i powietrze ładnie dochodzi z otworu. Co z ewentualnymi zanieczyszczeniami?
Chłodnice wody
Jak podejść do tego tematu? Five mi pisał żeby pobawić się w ten sposób, że kupić najtańszą chłodnicę alu(105$ + 40$ przesyłka na terenie US). A co gdyby na seryjną chłodnicę zapodać na początek 2 wentylatory seryjne Miatowe i spiąć je razem? Czy poprawi to chłodzenie czy będzie to zmiana raczej kosmetyczna i jedynie krok w stronę chłodnicy alu? Czy na chłodnicy alu zmieści się seryjny wentylator czy trzeba od razu slimy kombinować?
Adapter do filtra(jaki gwint jest w Miacie?) - od razu wyjście na czujniki
http://moto.allegro.pl/item891301537_adapter_podstawa_filtra_oleju_vw_opel_inne.html
Wężyki(i tak wedle uznania każdy zrobi gdzie chce-Fagumit ):
http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=1891
Chłodnica oleju(jak widać da radę zamknąć się w 250zł):
http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=448
http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=6764
http://moto.allegro.pl/item924853887_uniwersalna_sportowa_chlodnica_oleju_260x50x50.html
Montaż? Jeżeli dobrze rozumiem to gdzieś przed samym silnikiem albo przed prawym kołem? Tam jest miejsca sporo i powietrze ładnie dochodzi z otworu. Co z ewentualnymi zanieczyszczeniami?
Chłodnice wody
Jak podejść do tego tematu? Five mi pisał żeby pobawić się w ten sposób, że kupić najtańszą chłodnicę alu(105$ + 40$ przesyłka na terenie US). A co gdyby na seryjną chłodnicę zapodać na początek 2 wentylatory seryjne Miatowe i spiąć je razem? Czy poprawi to chłodzenie czy będzie to zmiana raczej kosmetyczna i jedynie krok w stronę chłodnicy alu? Czy na chłodnicy alu zmieści się seryjny wentylator czy trzeba od razu slimy kombinować?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majk pisze:Adapter do filtra(jaki gwint jest w Miacie?) - od razu wyjście na czujniki
http://moto.allegro.pl/it..._opel_inne.html
Taki adapterek nie nadaje się do podłączenia chłodnicy, on nie wymusza przepływu - jedynie nadaję się do temp i ciśnienia oleju.
Adapter nadający się do chłodzenia oleju:
Z termostatem: http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=200
Bez: http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=878
Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
majk pisze:Chłodnice wody
Jak podejść do tego tematu? Five mi pisał żeby pobawić się w ten sposób, że kupić najtańszą chłodnicę alu(105$ + 40$ przesyłka na terenie US). A co gdyby na seryjną chłodnicę zapodać na początek 2 wentylatory seryjne Miatowe i spiąć je razem? Czy poprawi to chłodzenie czy będzie to zmiana raczej kosmetyczna i jedynie krok w stronę chłodnicy alu? Czy na chłodnicy alu zmieści się seryjny wentylator czy trzeba od razu slimy kombinować?
weź dużą chłodnice z ebaya z wysp - z 8 stowek z przesyłka Cie wyjdzie -http://cgi.ebay.co.uk/MAZDA-MX5-1-6-1-8-98-05-ALLOY-ENGINE-RACE-RADIATOR_W0QQitemZ160386416021QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item2557c67d95
ja taką mam seryjny wiatrak wchodzi oczywiscie. no chyba ze masz jak ściagac z USA. wiatraki mocniejsze w seryjnej chłodnicy to tez dobry pomysł na poczatek
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Mayk pisze:majk pisze:Adapter do filtra(jaki gwint jest w Miacie?) - od razu wyjście na czujniki
http://moto.allegro.pl/it..._opel_inne.html
Taki adapterek nie nadaje się do podłączenia chłodnicy, on nie wymusza przepływu - jedynie nadaję się do temp i ciśnienia oleju.
Adapter nadający się do chłodzenia oleju:
Z termostatem: http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=200
Bez: http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=878
Pozdrawiam
Co przemawia za wersja z termostatem? Five jeździł chyba bez i źle chyba nie było?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majk pisze:Co przemawia za wersja z termostatem? Five jeździł chyba bez i źle chyba nie było?
Teoretycznie olej może się wolniej nagrzewać do optymalnej temperatury pracy, innych problemów brak. Z tego co Five pisał swego czasu nie odczuwał jakoś tego dyskomfortu
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
majk pisze:Chłodnice wody
Jak podejść do tego tematu? Five mi pisał żeby pobawić się w ten sposób, że kupić najtańszą chłodnicę alu(105$ + 40$ przesyłka na terenie US). A co gdyby na seryjną chłodnicę zapodać na początek 2 wentylatory seryjne Miatowe i spiąć je razem? Czy poprawi to chłodzenie czy będzie to zmiana raczej kosmetyczna i jedynie krok w stronę chłodnicy alu? Czy na chłodnicy alu zmieści się seryjny wentylator czy trzeba od razu slimy kombinować?
W wersji najbardziej budżetowej, można zostawić seryjną chłodnicę, dołożyć drugi wiatrak (seryjny od klimatyzacji), do tego termostat o niższej temperaturze otwarcia i w układ wlać czystą wodę demineralizowaną z inhibitorem korozji. Opcjonalnie większą chłodnicę alu, seryjne wiatraki się zdaje się jeszcze na nich mieszczą.
A w wersji najciekawszej Może się pokusić grupowo o garażowe odtworzenie zestawu reroutowego ? Wczoraj tak sobie właśnie o tych kitach ze Slubą gadaliśmy Coś na wzór któregoś z tych dwu :
http://www.bellengineering.net/product_info.php?cPath=5_65&products_id=300
http://949racing.com/m-tunedmiatacoolantreroutesystem.aspx
Po
eM
http://allegro.pl/item904957927_chlodnica_oleju_chlodnica_olejowa.html
Ciekawa nieduża chłodniczka od motocykla, cena ciekawa - trzeba się tylko dowiedzieć jaką średnicę mają końcówki i oszacować czy się nada na mod budżetowy
EDIT:
Albo bliższa czterem łapom:
http://allegro.pl/item922008539_opel_astra_ii_chlodnica_chlodniczka_oleju_1_7_dtl.html
Ciekawa nieduża chłodniczka od motocykla, cena ciekawa - trzeba się tylko dowiedzieć jaką średnicę mają końcówki i oszacować czy się nada na mod budżetowy
EDIT:
Albo bliższa czterem łapom:
http://allegro.pl/item922008539_opel_astra_ii_chlodnica_chlodniczka_oleju_1_7_dtl.html
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Na początek nie wystarczy podwyższyć ciśnienia w układzie? Wyższe ciśnienie w układzie to większa wydajność układu. Do tego jeśli zastosujesz chłodnicę oleju (bardzo dobry pomysł) to olej odbierze więcej ciepła i odciąży układ chłodzenia. Zawsze można jeszcze zastosować odrobinę zimniejszy termostat
Nie mam doświadczeń z Miatą w tych sprawach - ale w swoim 320i miałem problem ze zbyt wysoką temperaturą płynu, przegrzewało mi się po dłuższym upalaniu. Po założeniu chłodnicy oleju z 325i i korka o wyższym ciśnieniu otwarcia - nigdy więcej temp płynu nie wyjechała ponad 90 stopni.
Chyba, że to nie wystarczy, to wtedy trzeba kombinować nad inną chłodnicą, dodatkowym wiatrakiem, albo wymianą seryjnego na wydajniejszy
Nie mam doświadczeń z Miatą w tych sprawach - ale w swoim 320i miałem problem ze zbyt wysoką temperaturą płynu, przegrzewało mi się po dłuższym upalaniu. Po założeniu chłodnicy oleju z 325i i korka o wyższym ciśnieniu otwarcia - nigdy więcej temp płynu nie wyjechała ponad 90 stopni.
Chyba, że to nie wystarczy, to wtedy trzeba kombinować nad inną chłodnicą, dodatkowym wiatrakiem, albo wymianą seryjnego na wydajniejszy
Wroniasty pisze:Po założeniu chłodnicy oleju z 325i i korka o wyższym ciśnieniu otwarcia - nigdy więcej temp płynu nie wyjechała ponad 90 stopni.
Taki mam plan mniej więcej, pomijając element z BMW Trzeba wziąć jednak poprawkę, że ciśnienie w seryjnym układzie można trochę podnieść, nie można jednak przesadzić by nie rozszczelnić gdzieś przewodów
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Mayk, akurat u mnie w 320i chłodnica z 325i pasowała plug&play - dlatego ją zastosowałem - może do MX-5 podejdzie p&p z jakiejś innej Mazdy - trzeba by poszukać/poczytać
Co do ciśnienia - oczywiście nie można przesadzić, bo inaczej nie wytrzymają przewody itd, ale lekkie zwiększenie ciśnienia im nie zaszkodzi, a podniesie wydajność układu
Co do ciśnienia - oczywiście nie można przesadzić, bo inaczej nie wytrzymają przewody itd, ale lekkie zwiększenie ciśnienia im nie zaszkodzi, a podniesie wydajność układu
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
A co sadzicie o montażu chlodnicy oleju? Co sadzicie o miejscu przed prawym kołem? Dobre dojście przewodów, dobry przeplyw powietrza. Chyba ze lepiej przed silnikiem?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majk pisze:A co sadzicie o montażu chlodnicy oleju? Co sadzicie o miejscu przed prawym kołem? Dobre dojście przewodów, dobry przeplyw powietrza. Chyba ze lepiej przed silnikiem?
Myślałem by umieścić moją zaraz za chłodnicą, nie wiem jednak czy będzie poprawnie spełniała swoją rolę. Miejsce przed prawym kołem brzmi rozsądnie.
Z tego co pamiętam Five miał gdzieś założoną w okolicach maglownicy pod silnikiem...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5460
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tutaj drobne porownanie chlodnicy z ebay 54 mm z seryjna:
Mysle, ze nie ma nawet co gdybac o potencjale seryjnej chlodnicy nawet z drugim wiatrakiem
A tak zamontowalem swoja chlodnice oleju, podpatrzone u Flyin'miata
Nie zawuazaylem zeby jakos drastycznie zmienil sie czas ogrzewania silnika przy chlodnicy oleju. Natomiast nigdy wskazowka temperatury juz mi nie drgnela ponad norme
Mysle, ze nie ma nawet co gdybac o potencjale seryjnej chlodnicy nawet z drugim wiatrakiem
A tak zamontowalem swoja chlodnice oleju, podpatrzone u Flyin'miata
Nie zawuazaylem zeby jakos drastycznie zmienil sie czas ogrzewania silnika przy chlodnicy oleju. Natomiast nigdy wskazowka temperatury juz mi nie drgnela ponad norme
Five sprytnie zainstalował swoją chłodniczkę oliwy....ale należy pamiętać nie posiadał osłony dolnej silnika i była dość skutecznie wentylowana Ciekaw jestem czy u Five do momentu instalacji nowej, bardziej wydajnej chłodnicy temperatura silnika często i niebezpiecznie rosła? Chciałem zainstalować kiedyś dodatkowy wentylator od klimy ale ostatecznie zdecydowałem się poprowadzić przewody dolotowe pomiędzy chłodnicą a stabilizatorem....a w takim przypadku muszę przesunąć wentylator bardziej na środek chłodnicy i nie mam możliwości zainstalowania drugiego....dlatego moje dodatkowe płuco ostatecznie wylądowało u Five.
Zawsze się pocieszałem porównując nasze chłodnice do oryginalnej z Hondy Civic VTEC, która jest o połowę mniejsza a silnik w tym aucie kręci się do 8200 obrotów i osiąga moc 150-160KM z pojemności 1,5...
ps. szkoda że żaden z producentów nie wpadł na pomysł wyprodukowania dla turbo Miaty chłodnicy dwu/sekcyjnej która chłodziłaby jednocześnie wodę i olej....podobne rozwiązania stosuje się w autach z automatycznymi skrzyniami biegów.
Zawsze się pocieszałem porównując nasze chłodnice do oryginalnej z Hondy Civic VTEC, która jest o połowę mniejsza a silnik w tym aucie kręci się do 8200 obrotów i osiąga moc 150-160KM z pojemności 1,5...
ps. szkoda że żaden z producentów nie wpadł na pomysł wyprodukowania dla turbo Miaty chłodnicy dwu/sekcyjnej która chłodziłaby jednocześnie wodę i olej....podobne rozwiązania stosuje się w autach z automatycznymi skrzyniami biegów.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5460
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo pisze:ps. szkoda że żaden z producentów nie wpadł na pomysł wyprodukowania dla turbo Miaty chłodnicy dwu/sekcyjnej która chłodziłaby jednocześnie wodę i olej....podobne rozwiązania stosuje się w autach z automatycznymi skrzyniami biegów.
Wpadł. Wychodziły seryjnie do skrzyń automatycznych
irakleo pisze:Zawsze się pocieszałem porównując nasze chłodnice do oryginalnej z Hondy Civic VTEC, która jest o połowę mniejsza a silnik w tym aucie kręci się do 8200 obrotów i osiąga moc 150-160KM z pojemności 1,5...
pytanie czy nie sa grubsze
irakleo pisze:Five sprytnie zainstalował swoją chłodniczkę oliwy....ale należy pamiętać nie posiadał osłony dolnej silnika i była dość skutecznie wentylowana Ciekaw jestem czy u Five do momentu instalacji nowej, bardziej wydajnej chłodnicy temperatura silnika często i niebezpiecznie rosła? Chciałem zainstalować kiedyś dodatkowy wentylator od klimy ale ostatecznie zdecydowałem się poprowadzić przewody dolotowe pomiędzy chłodnicą a stabilizatorem....a w takim przypadku muszę przesunąć wentylator bardziej na środek chłodnicy i nie mam możliwości zainstalowania drugiego....dlatego moje dodatkowe płuco ostatecznie wylądowało u Five.
Tak dokladnie, nie mialem oslony bo nie moglem jej ożenic z orurowaniem. Przy silniku 1.6 T i seryjnym chlodzeniu temp podskakiwala nie na torze czy cwiartce a na autostradzie przy predkosciach 150+ .. tak wiec potwierdza sie pierwsze prawo szczesliwego uzytkownika uturbionego auta - nie sprawdzaj predkosci maksymalnej
Fiveopac pisze:Wpadł. Wychodziły seryjnie do skrzyń automatycznych
No to już wiadomo skąd wziąć chłodnicę oleju...
EDIT:
[URL=http://allegro.pl/item892600149_chlodnica_wody_mazda_mx5_f_vat.html]Chłodnica[/URL]
Zostaje kupić podstawkę pod filtr i węże
Ostatnio zmieniony 16 lut 2010, 18:49 przez Wroniasty, łącznie zmieniany 1 raz.
Wroniasty pisze:Fiveopac pisze:Wpadł. Wychodziły seryjnie do skrzyń automatycznych
No to już wiadomo skąd wziąć chłodnicę oleju...
już dawno o tym myślałem.....ale kwestia na jakie ciśnienia i temperatury została zaprojektowana ?
irakleo pisze:ale kwestia na jakie ciśnienia i temperatury została zaprojektowana
Powinna wytrzymać - nie wiem na ile została zaprojektowana, ale wiem że znajomi w Fordach Capri stosowali chłodnicę taką właśnie do chłodzenia oleju i dawało to radę.
Fiveopac pisze:Wpadł. Wychodziły seryjnie do skrzyń automatycznych
A któryś z producentów robi takie zamienniki Swego czasu były do kupienia w miatamania.com.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- brozyn89
- Donator
- Posty: 1608
- Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
- Kontakt:
majkel_c pisze:majk pisze:Chłodnice wody
Jak podejść do tego tematu? Five mi pisał żeby pobawić się w ten sposób, że kupić najtańszą chłodnicę alu(105$ + 40$ przesyłka na terenie US). A co gdyby na seryjną chłodnicę zapodać na początek 2 wentylatory seryjne Miatowe i spiąć je razem? Czy poprawi to chłodzenie czy będzie to zmiana raczej kosmetyczna i jedynie krok w stronę chłodnicy alu? Czy na chłodnicy alu zmieści się seryjny wentylator czy trzeba od razu slimy kombinować?
W wersji najbardziej budżetowej, można zostawić seryjną chłodnicę, dołożyć drugi wiatrak (seryjny od klimatyzacji), do tego termostat o niższej temperaturze otwarcia i w układ wlać czystą wodę demineralizowaną z inhibitorem korozji. Opcjonalnie większą chłodnicę alu, seryjne wiatraki się zdaje się jeszcze na nich mieszczą.
A w wersji najciekawszej Może się pokusić grupowo o garażowe odtworzenie zestawu reroutowego ? Wczoraj tak sobie właśnie o tych kitach ze Slubą gadaliśmy Coś na wzór któregoś z tych dwu :
http://www.bellengineering.net/product_info.php?cPath=5_65&products_id=300
http://949racing.com/m-tunedmiatacoolantreroutesystem.aspx
Po
eM
Co do wiatraków , ja mam tak u siebie- zwykły plus dokładka od klimy ( mieści się wszystko idealnie).Fakt ze na serii 1.6 jakiś przeciążeń nie ma w stosunku do turbionych ale nawet przy bardzo ostrej jeździe temperatura była stała.
brozyn89 pisze:Co do wiatraków , ja mam tak u siebie- zwykły plus dokładka od klimy ( mieści się wszystko idealnie).Fakt ze na serii 1.6 jakiś przeciążeń nie ma w stosunku do turbionych ale nawet przy bardzo ostrej jeździe temperatura była stała.
Jak dla mnie zakładanie wentylatora ma sens jeśli ktoś chce chłodzić silnik na wolnych obrotach stojąc po ostrej jeździe... W czasie jazdy i tak powietrze przez chłodnicę leci szybciej niż wentylator byłby wstanie się kręcić. Sam preferuje spokojną jazdę do wychłodzenia silnika choć wiem, że czasem się nie da
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Kudlaty pisze:Mayk, Nie do konca, przy ostrej jezdzie wentylator kierunkuje powietrze co tez ma znaczenie. (sprawdzone na wlasnej skorze-chlodnicy)
To ma w sumie trochę sensu, człowiek czy się całe życie
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Kudlaty pisze:Nie do konca, przy ostrej jezdzie wentylator kierunkuje powietrze co tez ma znaczenie
Faktycznie tak jest, chociaż to też zależy od konkretnego układu, chłodnicy, etc. Taka ciekawostka - Jaguar E'Type Lightweight (jeden z najszybszych wyczynowych wozów lat 60tych - LeMans, te sprawy) wogóle NIE MIAŁ wiatraka chłodnicy, po prostu liczył się każdy gram - a średnia prędkość w trakcie wyścigu była tak duża (tak dużo powietrza przelatywało przez chłodnicę), że z wiatraka można było zrezygnować.
Wroniasty, Spoko, ja tez dopisalem to jako dopelnienie twojej ciekawostki.
Z takich jeszcze ciekawostek moje auto z jednym wentylatorem zalozonym na chlodnice aluminiowa o grubosci 55 mm na hamowni z wentylatorem ktory podawal 20000 m3/h powietrza z zewnatrz rozpedzonego do 130 km/h. Bez drugiego wentylatora na chlodnicy niebylo wstanie stabilnie trzymac temperatury wody i do strojenia musielismy dodatkowo chlodzic je mgielka wody.
Z takich jeszcze ciekawostek moje auto z jednym wentylatorem zalozonym na chlodnice aluminiowa o grubosci 55 mm na hamowni z wentylatorem ktory podawal 20000 m3/h powietrza z zewnatrz rozpedzonego do 130 km/h. Bez drugiego wentylatora na chlodnicy niebylo wstanie stabilnie trzymac temperatury wody i do strojenia musielismy dodatkowo chlodzic je mgielka wody.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
??? KM / ??? NM
Odkopię stary temat:
Rozglądam się za wydajniejszą chłodnicą wody. Na szybko są dwie:
1. IL Motorsport
Wym. 655x407x60 (rdzeń 50mm) za 238,30Euro = 1001zł + przesyłka
2. Coś tam zapewne chińskiego z ebay.co.uk
Wym. 670x410x50 (rdzeń 40mm) za 125,99 GBP = 739zł + przesyłka
Pytanie, czy znalazł ktoś coś tańszego o podobnych parametrach lub dopasował od innego auta?
Jakieś opinie nt. poniżej załączonych?
Rozglądam się za wydajniejszą chłodnicą wody. Na szybko są dwie:
1. IL Motorsport
Wym. 655x407x60 (rdzeń 50mm) za 238,30Euro = 1001zł + przesyłka
2. Coś tam zapewne chińskiego z ebay.co.uk
Wym. 670x410x50 (rdzeń 40mm) za 125,99 GBP = 739zł + przesyłka
Pytanie, czy znalazł ktoś coś tańszego o podobnych parametrach lub dopasował od innego auta?
Jakieś opinie nt. poniżej załączonych?
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
http://www.kmparts.pl/692.Chlodnica-alu ... BNBFL-50mm
Czy Twojej obecnej coś dolega? Bo jak układ będzie czysty, to da sobie radę przez jakiś czas bez problemu. Water wetter polecam tylko dolać
Czy Twojej obecnej coś dolega? Bo jak układ będzie czysty, to da sobie radę przez jakiś czas bez problemu. Water wetter polecam tylko dolać
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/