Rollbar - Ireco Motorsport

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

23 sty 2010, 18:17

irakleo pisze:
pmcomp pisze:
To co ja zamówię u nich to będzie Hard Dog M2 Sport bez poprzeczek. Wtedy i szyba i windshot będą OK.


to taki jak na focie poniżej?


Nie. Hi, hi, na tym zdjęciu jest taka plexa jak w radiowozach co by nie pluć na ... z tylnego siedzenia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Do NBFL 2001-2005 ma inne wsporniki opierające się o półkę, tak jak na zdjęciu poniżej. Są one przesunięte bliżej przodu auta, tak jakby zagięte, tak aby większa szyba mogła się złożyć na pólce..
Poza tym ja mam windshot z głosnikami. Taki:

[URL=http://img214.imageshack.us/i/schowek01mz.jpg/]Obrazek[/URL]

To jest M2 Sport. Tu widać wyraźnie że ta poprzeczka nie pozwoli na podniesienie winshota. Obawiam się, że podniesienie mocowania poprzeczki na dole (po lewej) o 1 cal dalej nic nie pomoże.

Poniżej zdjęcie tego samego roll bara w wersji ze starym windshotem bez głośników. Jak się dorysuje ta poprzeczkę, zawet o podniesioną i oznaczy miejsca zakończenia głosników to i tak się chyba nie będzie podnosił. Ten stary windshot ze zdjęcia na pewno nie będzie się podnosił w M2 Sport niezaleznie od wersji.

[URL=http://img693.imageshack.us/i/schowek02w.jpg/]Obrazek[/URL]

[URL=http://img258.imageshack.us/i/schowek03.jpg/]Obrazek[/URL]
To drugie zdjęcie symuluje Robbinsa czyli o 1" wyżej.
Na stronach piszą, że można nawiercić i nagwintować otwory i przesunąć windshot troszkę w stronę przodu. Tylko że wtedy windshot będzie pod innym kątem, nie będzie licował z kątem tylnej ściany i nie wiadomo jakie powstaną zawirowania powietrza podczas jazdy. Mozna też do roll bara w Polsce przyspawać krótsze poprzeczki imiejscowione duzo wyżej tak by tego windshota nie blokowały. Np. w Bielsku Białej :mrgreen: .


A ja muszę mieć dostęp do półki przy postawionym dachu żeby mi tam wlazł "worek na małego trupa". Bo moja małżonka nie ma gdzie włożyć szczoteczki do zębów, kart kredytowej, wałków do włosów, majtalonów i czego tam jeszcze to wiecie sami ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pokazuję to wszystko po to, żeby uświadomić wszystkim jakie mogą być problemy z dopasowaniem robionego roll bara do "wszystkich miat". A nie dotykamy wogóle najważniejszego czyli sposobu mocowania do auta.

Ale nie zniechęcajcie się ... jak wyjdzie Wam dobrze to ja też najwyżej do Bielska pojadę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 848
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

23 sty 2010, 20:02

To kiepsko. Ja mam właśnie takiego "starego" windshota bez głośników.
A jak z deuce? Też problem z windoshotem/szybą?
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

23 sty 2010, 20:08

Skyluker pisze:To kiepsko. Ja mam właśnie takiego "starego" windshota bez głośników.
A jak z deuce? Też problem z windoshotem/szybą?


Z racji konstrukcji będziesz go musiał wywalić:

http://www.bethania-garage.com/images/deucebpc3.jpg

Szyba da radę.

Pozdro
Ostatnio zmieniony 23 sty 2010, 20:10 przez pmcomp, łącznie zmieniany 1 raz.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 sty 2010, 20:10

pmcomp - to właśnie jedyny Hard Dog jaki mi się podoba :wink:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

23 sty 2010, 20:12

irakleo pisze:pmcomp - to właśnie jedyny Hard Dog jaki mi się podoba :wink:


Mi też się podoba ale ... stare przysłowie pszczół mówi:
jak się nie ma co się lubi to sie lubi co się ma.

I dlatego ja będę miał M2 Sport bez poprzeczek.
I wejdzie i szyba i widshot i jak by co to i hard top.

:sad: :lol:

BTW ja męczę ten temat od 3-ech miesięcy i to są dwie najlepsze strony o Hard Dogach gdzie jest coś więcej niż marketing i cena:
http://www.bethania-garage.com/guide.htm
http://www.teammiata.com/hard-dog.htm

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 sty 2010, 20:32

to właśnie chciałem powiedzieć - ten bez poprzeczek jest najfajniejszy :wink:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

24 sty 2010, 15:22

tylko ze skladanie/rozkladanie dachu bez wysiadania to wtedy akrobacja... :/
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

24 sty 2010, 15:29

Qbatron pisze:tylko ze skladanie/rozkladanie dachu bez wysiadania to wtedy akrobacja... :/


Dwoma rękami trzeba. Trcohę gimnastyki.
Prawa podaje pod poprzeczką a lewa odbiera nad poprzeczką. To tylko moja teoria, zapytajcie Sluby, on na pewno to przetrenował.
Z rozkładaniem nie widzę problemu: odpinasz, do poprzeczki podtrzymujesz a potem bęc i puszczasz :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 sty 2010, 19:27

Qbatron pisze:tylko ze skladanie/rozkladanie dachu bez wysiadania to wtedy akrobacja... :/


W NB ????? :roll: Proszę Cię - bardzo proste i do wykonania.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

25 sty 2010, 22:08

Do wykonania, ale nie takie proste... Jedynie tak jak mowi pmcomp...

Dla latwosci zabawy z dachem musialo by byc cos na ksztalt HardDoga Deuce - bez poprzeczki za fotelami..
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

25 sty 2010, 22:13

Qbatron pisze:Do wykonania, ale nie takie proste... Jedynie tak jak mowi pmcomp...

Dla latwosci zabawy z dachem musialo by byc cos na ksztalt HardDoga Deuce - bez poprzeczki za fotelami..


Możliwe że ułatwia mi to mój wzrost -190 cm. Ale kiedyś jadąc NBFL około 70- 80 km/h odpiąłem klamry i jedną reką ( delikatnie obracając się do tyłu) - poprostu położyłem dach jedną ręką
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2010, 22:18

Tomai pisze:
Qbatron pisze:Do wykonania, ale nie takie proste... Jedynie tak jak mowi pmcomp...

Dla latwosci zabawy z dachem musialo by byc cos na ksztalt HardDoga Deuce - bez poprzeczki za fotelami..


Możliwe że ułatwia mi to mój wzrost -190 cm. Ale kiedyś jadąc NBFL około 70- 80 km/h odpiąłem klamry i jedną reką ( delikatnie obracając się do tyłu) - poprostu położyłem dach jedną ręką


W NBfl to jest jeszcze prostsze, unosisz go lekko i wiatr go składa sam -) W NA chyba trudniejsze ze względu na miękką szybę. Ale tu teoretyzuję, bo nie miałem okazji składać dachu w NA :mrgreen:
Ale w temacie, zauważyłem że cena na stronie jest netto, ale tak czy inaczej to dobra cena. Jak mi się kiedyś jakiegoś rollbara zachce to na pewno u nich go zrobię :mrgreen:

Po
eM
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

25 sty 2010, 22:39

Tomai pisze:Możliwe że ułatwia mi to mój wzrost -190 cm. Ale kiedyś jadąc NBFL około 70- 80 km/h odpiąłem klamry i jedną reką ( delikatnie obracając się do tyłu) - poprostu położyłem dach jedną ręką


Chyba sie nie zrozumielismy... Ja mowie o przypadku, kiedy w aucie zamontowany jest roll bar z poprzeczka na wysokosci zaglowkow. (jak ten, na ktory sie tu w watku zdecydowali) Ja przy wzroscie 180cm nie wyobrazam sobie zlozenia dachu wygianjac reke nad taka poprzeczka. Nawet na postoju.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

26 sty 2010, 1:24

Tomai pisze:
Qbatron pisze:Do wykonania, ale nie takie proste... Jedynie tak jak mowi pmcomp...

Dla latwosci zabawy z dachem musialo by byc cos na ksztalt HardDoga Deuce - bez poprzeczki za fotelami..


Możliwe że ułatwia mi to mój wzrost -190 cm. Ale kiedyś jadąc NBFL około 70- 80 km/h odpiąłem klamry i jedną reką ( delikatnie obracając się do tyłu) - poprostu położyłem dach jedną ręką


Tomai, chcesz pogiąć stelaż komuś? Większość samochodów z elektrycznie składanym dachem ma ogranicznik nie pozwalający go otwierać bez zaciągniętego ręcznego - a co za tym idzie, praktycznie stania w miejscu. Nie wyobrażam sobie składania dachu przy takiej prędkości, bardzo niebezpieczne... dach zadziała jak spadochron i jeśli nie wyrwie konstrukcji, to z pewnością ją może pogiąć.

Otwieranie dachu w NB(fl) z oryginalnym stylebarem i windshotem do tego jest... karkołomne, ale wykonalne. W przypadku harddoga może być jeszcze trudniejsze - zwłaszzcza, jeśli będzie poprzeczka na całej szerokości tak samo wysoka.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

26 sty 2010, 15:22

dmk pisze:Tomai, chcesz pogiąć stelaż komuś?


Ale Ty lubisz dramatyzować ! :twisted: W jaki sposób pogiąć stelaż ? Dachu nie wypuściłem z ręki nawet.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

26 sty 2010, 15:24

Tomai pisze:Ale Ty lubisz dramatyzować ! :twisted: W jaki sposób pogiąć stelaż ? Dachu nie wypuściłem z ręki nawet.


Tomku, nie mogło być to 70km/h... Przy takiej prędkości wyrwało by Ci dach z ręki :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

26 sty 2010, 15:27

Mayk pisze:
Tomai pisze:Ale Ty lubisz dramatyzować ! :twisted: W jaki sposób pogiąć stelaż ? Dachu nie wypuściłem z ręki nawet.


Tomku, nie mogło być to 70km/h... Przy takiej prędkości wyrwało by Ci dach z ręki :)


Jechałeś za mną moją mazdą, chyba nie pamiętasz ? Na hetmańskiej. Ja jechałem z Asią w Twojej , a niepamiętam żebyśmy na hetmańskiej jakoś wolno jeździli razem.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2010, 15:34 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

26 sty 2010, 15:32

Tomai pisze:Ale kiedyś jadąc NBFL około 70- 80 km/h odpiąłem klamry i jedną reką ( delikatnie obracając się do tyłu) - poprostu położyłem dach jedną ręką


Tomai pisze:Jechałeś za mną moją mazdą, chyba nie pamiętasz ? Na hetmańskiej.


Zgubiłem się, NBfl czy Twoją? Pamięć mam słabą i nie pamiętam - możliwe, że zdejmowałeś dach ale nie sądzę by było to 70km/h...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

26 sty 2010, 15:35

Mayk pisze:Zgubiłem się, NBfl czy Twoją? Pamięć mam słabą i nie pamiętam


Twoją. I to było conajmniej 70 km/h
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

26 sty 2010, 15:44

Tyle razy dach był ściągany, że po prostu nie pamiętam. W każdym razie masz 'power' w ręce :mrgreen:
110@???KM
134@???Nm
ODPOWIEDZ