Pomoc przy słuchaniu stukowego

Szukam kogoś, kto posłuchałby spalania stukowego w okolicach Łodzi

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
czarobest
Posty: 154
Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
Model: NB FL
Wersja: Icon 1.8
Lokalizacja: Łódź

08 sie 2023, 18:20

Hej, przesiadłem się na Speeduino od @Alex ;) i powoli uczę się strojenia.

Jednakże ciągle z tyłu głowy mam strach przed stukami :D. Namieszałem trochę przez zmianę triggera, ale jeździ i mapa paliwa zaczyna wyglądać zacnie, auto zbiera się też całkiem dobrze, nawet chwilami zaskakująco, ale problem mam z podejściem do zapłonu. Mam podłączony wzmacniacz do seryjnego czujnika spalania stukowego i teoretycznie coś na tym słychać, ale problem polega na tym, że nie wiem czy słyszę to dobrze i czy coś na podstawie tego da się w ogóle określić.

Stąd poszukuję kogoś, kto słuchał kiedyś czegoś takiego i ma w tym jakieś doświadczenie, oraz chciałby poświęcić chwilę czasu, posłuchać tego i mnie nakierować, czy na podstawie tego jestem coś w stanie usłszeć i że jeszcze jest dobrze (bo tu mam ciągle stracha).

Super gdyby trafił się ktoś w okolicach Łodzi, ale i dalej mogę spróbować dotrzeć.
Moja Miatka na forum oraz Instagram
I mój blog motoryzacyjno/miatowo/modelarski - revvedup.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 sie 2023, 18:50

Z moich doświadczeń zarówno z bardzo starymi autami typu FSO polonez ale też nowszymi jak Honda Prelude, Impreza GD czy NC to

- spalanie stukowe słychać wyraźnie nawet gołym uchem. Dźwięk jest charakterystyczny jakby się gwoździe w silniku przesypywaly albo ktoś młotkiem tłukł. W silnikach wolnossących nie powoduje to wcale momentalnej katastrofy

- wystarczy przesadzić albo cofnąć o 2-3 stopnie by zjawisko pojawiło się bądź zniknęło (to pamiętam np z Prelude gdzie można było podobnie jak w NA kręcić aparatem zapłonowym wpływając na kat bazowy)

- stuk pojawia się szczególnie łatwo w chwili gwałtownego wzrostu obciążenia np szybka zmiana biegu i od razu gaz. Tak miałem w NC 1.8 która jak potem odkryłem miała korekty paliwowe na sporym plusie więc po restarcie ECU zanim się zaadaptowała to było to słychać.

Sproboj dołożyć np z 5 stopni zapłonu w 2 sąsiadujących komórkach np przy 2500rpm przy map 95 i 100. Powinieneś coś usłyszeć. Jeśli nie dołóż więcej.

A i sprawdź wczesniej lampa stroboskopowa czy 10st to na pewno 10

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
czarobest
Posty: 154
Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
Model: NB FL
Wersja: Icon 1.8
Lokalizacja: Łódź

08 sie 2023, 19:24

Alex pisze:
08 sie 2023, 18:50
Z moich doświadczeń zarówno z bardzo starymi autami typu FSO polonez ale też nowszymi jak Honda Prelude, Impreza GD czy NC to

- spalanie stukowe słychać wyraźnie nawet gołym uchem. Dźwięk jest charakterystyczny jakby się gwoździe w silniku przesypywaly albo ktoś młotkiem tłukł. W silnikach wolnossących nie powoduje to wcale momentalnej katastrofy

- wystarczy przesadzić albo cofnąć o 2-3 stopnie by zjawisko pojawiło się bądź zniknęło (to pamiętam np z Prelude gdzie można było podobnie jak w NA kręcić aparatem zapłonowym wpływając na kat bazowy)

- stuk pojawia się szczególnie łatwo w chwili gwałtownego wzrostu obciążenia np szybka zmiana biegu i od razu gaz. Tak miałem w NC 1.8 która jak potem odkryłem miała korekty paliwowe na sporym plusie więc po restarcie ECU zanim się zaadaptowała to było to słychać.

Sproboj dołożyć np z 5 stopni zapłonu w 2 sąsiadujących komórkach np przy 2500rpm przy map 95 i 100. Powinieneś coś usłyszeć. Jeśli nie dołóż więcej.

A i sprawdź wczesniej lampa stroboskopowa czy 10st to na pewno 10

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Dzięki, pewnie masz rację, ja się jednak boję i jakoś za ostrożnie podchodzę może ;).

Faktycznie muszę tak zrobić z tym przesunięciem przy obciążneniu i po prostu słuchaniem, bo chyba wyjścia innego nie ma niż to w końcu usłyszeć, wtedy będę spokojniejszy o inne komórki.

Lampą już ustawiłem jak trzeba i jest w punkt ;).
Moja Miatka na forum oraz Instagram
I mój blog motoryzacyjno/miatowo/modelarski - revvedup.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 sie 2023, 21:58

Szukanie limitu polega m.in na tym że się go czasem przekracza. Najlepiej w kontrolowanych warunkach. Kilka st zapłonu za dużo przez moment silnika nie zabije.


W NC (seryjnych a czasem nawet w wystrojonych) w logach rejestrują się okazjonalne sygnaly stuku na poziomie 2-3 stopnie czasem więcej. W większości przypadków ECU reaguje tak szybko że tego nie słychać. Ale zjawisko jest i wynika raz ze z niedoskonałości czujników i obróbki sygnału (czujniki nie tylko w Mazdzie potrafią łapać rezonanse np wydechu) dwa z faktu że dla optymalnej efektywności silnik musi pracować blisko stuku.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
czarobest
Posty: 154
Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
Model: NB FL
Wersja: Icon 1.8
Lokalizacja: Łódź

09 sie 2023, 19:32

No dobra, dzisiaj tak zrobiłem i dawałem dużo przy 2500-3000 obrotów, chyba udało się w końcu z raz usłyszeć taki inny charakterystyczny dźwięk w słuchawkach, jakby metaliczny. Z tym, że musiałem dać aż z 30 stopni. No w każdym razie powoli będę może odważniej z tym trochę próbował :).
Moja Miatka na forum oraz Instagram
I mój blog motoryzacyjno/miatowo/modelarski - revvedup.pl
wyc1_
Posty: 29
Rejestracja: 26 paź 2020, 7:05
Model: NA
Wersja: '96
Lokalizacja: ww

26 sty 2024, 19:46

Tu fajnie słychać jak to brzmi
[youtube]https://youtu.be/DPgVKgzc6WE?si=jlGlik_GJwHKSYeh&t=305[/youtube]
ODPOWIEDZ