Speeduino PNP do NBfl NB i NA
: 15 mar 2023, 20:29
Czołem,
tak sobie myślę że możnaby coś zrobić dla posiadaczy dwóch pierwszych generacji MX-5, tak by dało się wystroić te auta najlepiej zarówno w wersji wolnossącej jak i doładowanej, z zachowaniem jak największej części funkcjonalności, prostoty i w sensownej cenie. Seryjne ECU dwóch pierwszych generacji dość słabo - granicząco z prawie wcale - poddają się remapowaniu. Wiadomo zawsze można postawić EMU czy innego wypasionego standalone ale konieczność dorabiania wiązki sprawy ani nie upraszcza ani nie obtania ani nie przyspiesza
Tak więc powstaje Speeduino PNP, na pierwszy ogień do NBfl
Założenia (NBFL):
- jak najbardziej plug and play
- sterowanie alternatorem, wentylatorem, klimą, pompą paliwa
- obsługa seryjnej sondy lambda ew. szerokopasmowej na zewnętrznym kontrolerze
- sterowanie doładowaniem i zmiennymi fazami
- obsługa knock sensora (o ile uda mi się to rozpracować )
- korekcja Baro
- opcjonalna obsługa COPsów
- wejścia na dodatkowe czujniki (ciśnienia paliwa i oleju)
- opcjonalnie bluetooth
- EGR, druga sonda lambda out
- MAF out, praca w trybie SD ew. Alpha-N jeśli ktoś się uprze na ITB
Stan na:
lipiec: wersja do NBfl gotowa
sierpien: dołącza wersja do NB
wrzesien: i finalnie także do NA
tak sobie myślę że możnaby coś zrobić dla posiadaczy dwóch pierwszych generacji MX-5, tak by dało się wystroić te auta najlepiej zarówno w wersji wolnossącej jak i doładowanej, z zachowaniem jak największej części funkcjonalności, prostoty i w sensownej cenie. Seryjne ECU dwóch pierwszych generacji dość słabo - granicząco z prawie wcale - poddają się remapowaniu. Wiadomo zawsze można postawić EMU czy innego wypasionego standalone ale konieczność dorabiania wiązki sprawy ani nie upraszcza ani nie obtania ani nie przyspiesza
Tak więc powstaje Speeduino PNP, na pierwszy ogień do NBfl
Założenia (NBFL):
- jak najbardziej plug and play
- sterowanie alternatorem, wentylatorem, klimą, pompą paliwa
- obsługa seryjnej sondy lambda ew. szerokopasmowej na zewnętrznym kontrolerze
- sterowanie doładowaniem i zmiennymi fazami
- obsługa knock sensora (o ile uda mi się to rozpracować )
- korekcja Baro
- opcjonalna obsługa COPsów
- wejścia na dodatkowe czujniki (ciśnienia paliwa i oleju)
- opcjonalnie bluetooth
- EGR, druga sonda lambda out
- MAF out, praca w trybie SD ew. Alpha-N jeśli ktoś się uprze na ITB
Stan na:
lipiec: wersja do NBfl gotowa
sierpien: dołącza wersja do NB
wrzesien: i finalnie także do NA