Samochod na tor - przygotowanie

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 paź 2013, 20:31

To że jesteś najszybszy, latasz bokiem jak Przygoński i masz wielką wiedzę w przygotowaniu auta do sportu już wiemy, więc poluźnij sandał bo przy takiej napince skarpetki mogą tego nie wytrzymać, a szkoda by było :lol:
Przegrać z takim szpecem jak Ty na tak ważnej imprezie jak owe szkolenie jedynie o 5 sek to był mój wielki sukces, tydzień spać nie mogłem z radości, do dzisiaj wspominamy :slinotok:

Wracając do rzeczy i powagi, zawias to drużyna, wydanie 1,5k na staby i całe 100 na amory to imho głupota, właśnie tak NIE należy przygotowywać auta na tor.
Brawo Tomai coś tu jednak wniosłeś :noob:

Aha..i Hantkus nie "Hanktus". To nie jest zbyt trudne, winieneś podołać :kciuk:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 paź 2013, 21:16

Hantkus pisze:masz wielką wiedzę w przygotowaniu auta do sportu


Nigdzie tego nie napisałem. Nie wymyślaj.


Hantkus pisze:wydanie 1,5k na staby i całe 100 na amory


Po pierwsze liczby się nie zgadzają, po drugie moje pieniądze- moja sprawa - Nic Ci do tego.

Następna sprawa - nigdzie nie napisałem że moje auto jest przygotowane na tor. Padły pytania dotyczące stabów - to napisałem jak to u mnie wygląda i tyle.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 paź 2013, 21:29

Tomai pisze:
Hantkus pisze:masz wielką wiedzę w przygotowaniu auta do sportu


Nigdzie tego nie napisałem. Nie wymyślaj.


Hantkus pisze:wydanie 1,5k na staby i całe 100 na amory


Po pierwsze liczby się nie zgadzają, po drugie moje pieniądze- moja sprawa - Nic Ci do tego.

Następna sprawa - nigdzie nie napisałem że moje auto jest przygotowane na tor. Padły pytania dotyczące stabów - to napisałem jak to u mnie wygląda i tyle.


http://www.youtube.com/watch?v=yuR8YHzfTNU&sns=em
Tak mi się skojarzyli :lol:
Z mojej strony bez odbioru. Konsekwentnie
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 paź 2013, 22:01

Hantkus pisze:http://www.youtube.com/wa...8YHzfTNU&sns=em

Tak mi się skojarzyli


Nie dziwię się, faktycznie panowie z filmu są na Twoim poziomie :lol:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2013, 23:03

Proponuje darować sobie te wzajemne animozje i nie psuć ciekawego dla wielu osób tematu.
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2013, 23:23

Tomai pisze:I faktycznie w mojej miacie tak jest. A najprostszym sposobem na zakończenie tej dyskusji niech będzie to że każdy może przejechać się moją miatą na obecnym ustawieniu, potem wrócimy do mnie na kanał i przepniemy na inne ustawienie i tyle.


Hej, szybkie pytanie - czy masz regulowane łaczniki stabów?
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

22 paź 2013, 6:28

Na pewno remik ma takie, nie pamiętam czy Tomai też.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

22 paź 2013, 7:51

To pogadajmy jeszcze 10 stron o stabach, bardzo to rozwijające :lol:
Wątek to "przygotowanie auta na tor". Z całym szacunkiem ale jeśli ktoś nie ma bladego o tym pojęcia to niech swoich mądrości tutaj nie szerzy :idea:
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2013, 9:24

Hantkus pisze:To pogadajmy jeszcze 10 stron o stabach, bardzo to rozwijające

Jak już się wszyscy wyżyją o stabach posprzątamy ten wątek :mrgreen: Szkoda sprzątać kilka razy, może ktoś jeszcze miałby coś do dodania. Jeszcze jest w końcu masa rzeczy do omówienia, łączniki, mocowania, rozpórki mocowań, różnice pomiędzy pełnymi a rurowymi, tematów że hej :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

22 paź 2013, 9:51

majkel pisze:
Hantkus pisze:To pogadajmy jeszcze 10 stron o stabach, bardzo to rozwijające

Jak już się wszyscy wyżyją o stabach posprzątamy ten wątek :mrgreen: Szkoda sprzątać kilka razy, może ktoś jeszcze miałby coś do dodania. Jeszcze jest w końcu masa rzeczy do omówienia, łączniki, mocowania, rozpórki mocowań, różnice pomiędzy pełnymi a rurowymi, tematów że hej :mrgreen:

Po
eM


Amen :kciuk:
Rules are made to be broken
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2013, 10:10

Nie chodzi mi o to żeby maglować temat stabów w nieskończoność, na potrzeby tego wątku wystarczy info, że warto staby zmienić, a konkretne info powinno pewnie wylądować w wątku o stabach - sory za chlewik ;)...no ale skoro zaczęła się już taka "ożywiona" dyskusja to chciałem się tylko upewnić czy anomalie w samochodzie Tomai'a nie wynikają przypadkiem z nieregulowanych łączników, które dodatkowo zmieniają geometrie łącznik-stab.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

22 paź 2013, 21:01

W stanach twardosc sprezyn oznaczaja w lbs/in, natomiast w polsce sa tylko podane kilogramy - to jest nasza miara twardosci czy tylko dopuszczalna ladownosc?

Jesli twardosc to jak przeliczyc jedna na druga? nie znalazlem konwertera na goglach...
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

22 paź 2013, 21:08

arturo_tiburon pisze:Przy okazji gróbszy przedni <ciach> ...ale to juz całkiem OT


Jak OT, to całkiem grubo :wink:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2013, 22:52

Qbatron pisze:Jesli twardosc to jak przeliczyc jedna na druga? nie znalazlem konwertera na goglach...

Nie ma lekko...

twardość [N/mm] = (G*d^4)/(8*D^3*n)

G=79000 MPa lub dokładniej jak ktoś zna dane materiału
D=średnica sprężyny pomiędzy środkiem zwoju [mm]
d=średnica drutu [mm]
n=liczba pełnych zwojów

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

22 paź 2013, 23:00

http://www.hraefn.net/projects/spring_rates.php

Albo po prostu w kalkulatorze zawieszenia jest też przelicznik na stronie fatcatmotorsports

Pozdri
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

22 paź 2013, 23:28

Ooo sebna :mrgreen: dawno Cię nie było :mrgreen:
Wrzucaj update co u sportiva :kciuk:
Obrazek

miatasm.com
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

23 paź 2013, 5:15

Qbatron, podane kg zazwyczaj znaczą kg/mm. tak samo, jak czasem znajdziesz tylko lbs.

fifomaniak, żeby mówić o hamulcu aerodynamicznym, nie możemy zapomnieć o słowie "aktywny", albo "dynamiczny". nie ma stałego hamulca aerodynamicznego. kropka.
Przyczepię się też do:
fifomaniak pisze:Docisku to nie generuje kompletnie

żeby nie generowało kompletnie, musiałoby być kompletnie pionowe, a i wtedy bym się kłócił. założenie jest, jak napisałem - trzymanie kupra przy ziemi przy autocrossowych prędkościach. i działa, bo gdyby nie działało, to własciciel by z tym nie jeździł :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

23 paź 2013, 8:46

thx Szczupak, oraz thx sebna za kalkulator :)

KOlejna sprawa: niektore gwinty maja podana konkretna twardosc sprezyn (zazwyczaj 6,7,8kg/mm rpzod i 4 tyl), natomiast w przypadku d2 racing podana "Custom spring rates from 3 to 22 kg/mm" - czyli zamawiam jakie chce czy reguluje to twardoscią amortyzatora?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2013, 13:05

Dobra. Rozważania o stabilizatorach zostały przeniesione do wątku stabilizatorowego --> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4295
Postaram się w miarę możliwości powyciągać stąd też inne zbyt szczegółowe rzeczy do dedykowanych wątków.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

15 lip 2015, 18:51

fajne porownanie: co szybsze seryjne auto z gwintem, czy seryjne auto z oponami semislick?
odpowiedz:
https://www.youtube.com/watch?v=ca3KmMZ577o
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

16 lip 2015, 23:06

piwo pisze:fajne porownanie: co szybsze seryjne auto z gwintem, czy seryjne auto z oponami semislick?
odpowiedz:
https://www.youtube.com/watch?v=ca3KmMZ577o


hehe, dobre :kciuk:
Awatar użytkownika
Domel
Donator
Donator
Posty: 358
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
Model: NC FL
Wersja: bordo z hameryki
Lokalizacja: Kraków

09 sie 2017, 21:38

Odkopuje wątek.
Więc tak - 19.08 jest trening driftu na jastrzębiu: http://www.torjastrzab.pl/trening-driftu,ww,447. Jako że, ani mój samochód się nie nadaje, ani mi latanie bokiem zawsze słabo wychodzi, zamierzam się wybrać :)
I tu pojawia się problem: jak sobie ułatwić początki?
Wstępny plan wygląda tak:
- stare toyo T1R zakładam na tył, nowe federale rs-r na przód
- usztywniam stab tylni na maksa, a odpuszczam przedni (regulowane od BNC)
- geometria - hmm... nie mam pojęcia - może max negatyw z przodu i na zero/plus z tył?
- no i drift-button z ZG na deser :)

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Dopuszczam również konstruktywną krytykę mojego planu.
Nadmienię, że moja maździocha to prawie czysta seria, no może oprócz w/w stabów i amorów b6 i sprężyn ze sportiva i rozpórki z BNC :)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1400
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

10 sie 2017, 5:11

ta katy z tylu na zero i zrob rozbiezny tyl na minus 30 i lekko rozbiezny przod na minus 10. najlepiej jakbys z tylu dal jakies wezsze smietniki wtedy predkosci zaczynania driftu beda mniejsze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Domel
Donator
Donator
Posty: 358
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
Model: NC FL
Wersja: bordo z hameryki
Lokalizacja: Kraków

10 sie 2017, 10:48

piwo pisze:ta katy z tylu na zero i zrob rozbiezny tyl na minus 30 i lekko rozbiezny przod na minus 10. najlepiej jakbys z tylu dal jakies wezsze smietniki wtedy predkosci zaczynania driftu beda mniejsze.


właśnie o taką krytykę mi chodziło :) - dzięki Piwo
Z oponami czas się kurczy, ale poszukam czegoś słabszego - chociaż mam dylemat czy jak wezmę słabsze to będę miał na czym wracać (ze 200km). Albo wezmę coś na przekładkę, o ile bagażnik mazdowy pozwoli...

Zbieżności podajesz w minutach sumarycznego kąta? czyli -15' na stronę tył i -5' przód?
Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że jak podniosę ciśnienie, to uzyskam podobny efekt . Na tor ok. 2atm było zawsze OK. Czy jak dopompuję do 2.5 to efekt będzie prawidłowy? Czy po prostu szybciej skończę zabawę (przetrę sam środek)?
debek007
Posty: 14
Rejestracja: 20 mar 2017, 15:15
Model: ND

10 sie 2017, 18:11

Cześć, czy chcąc ustawić zbierzność i kąty w ND można się sugerować https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php ?
Front
Caster: 8.0 degrees (basically, as much as possible)
Camber: 1.8 degrees negative (again, as much as possible)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.8 degrees negative (matching the front)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)

Napąkneli tam, że ten setup jest pod skidpad, czyli kręcioły, jak by po powinno wyglądać pod tor Poznań?
Jak to wygląda fabrycznie w ND 2.0?
Awatar użytkownika
D4C
Posty: 419
Rejestracja: 05 mar 2016, 11:04
Model: NA
Lokalizacja: Sędziszów Młp

11 sie 2017, 18:30

Napisali że tyle wyciągnęli na skidpadzie, a nie że samo ustawienie było pod to robione. Czysto teoretyzując i patrząc na mapę toru poznań, myślę że te ustawienia dadzą radę, choć oczywiście konkretne ustawienia pod konkretny tor na pewno dadzą lepsze efekty. Tylko że to już zależy od preferencji kierowcy i metody prób i błędów, tak więc powodzenia.

Ogólnie te ustawienia z FM są uniwersalne, tak żeby na ulicy się dało jeszcze przyjemniej jeździć i żeby opony zużywały się poprawnie i to mogę potwierdzić, tyle że w NA. Na torze jak to się sprawuje Ci nie powiem, bo mi szkoda samochodu :lol:
ALE, z tego co sobie przypominam to jakiś spec na forum ustawia zbieżność inaczej i ludzie też są zadowoleni, więc to nie jest tak, że jedno konkretne ustawienie jest najlepsze.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

24 paź 2017, 14:28

czy takie mocowanie wentylatora a'la SPAL jest ok? nie wylamie sie toto na torze w miejsach przykrecenia srub do plastiku?

IMG_20171024_150719.jpg
IMG_20171024_150719.jpg (256.38 KiB) Przejrzano 1919 razy
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2017, 14:43

Alex mam dla Ciebie uchwyty. Miałeś pytać Piotra czy to dla Ciebie. Dam Ci przy okazji.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

24 paź 2017, 16:58

Ale te Alexa będą chyba nawet lepsze.
ODPOWIEDZ