Samochod na tor - przygotowanie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
To że jesteś najszybszy, latasz bokiem jak Przygoński i masz wielką wiedzę w przygotowaniu auta do sportu już wiemy, więc poluźnij sandał bo przy takiej napince skarpetki mogą tego nie wytrzymać, a szkoda by było
Przegrać z takim szpecem jak Ty na tak ważnej imprezie jak owe szkolenie jedynie o 5 sek to był mój wielki sukces, tydzień spać nie mogłem z radości, do dzisiaj wspominamy
Wracając do rzeczy i powagi, zawias to drużyna, wydanie 1,5k na staby i całe 100 na amory to imho głupota, właśnie tak NIE należy przygotowywać auta na tor.
Brawo Tomai coś tu jednak wniosłeś
Aha..i Hantkus nie "Hanktus". To nie jest zbyt trudne, winieneś podołać
Przegrać z takim szpecem jak Ty na tak ważnej imprezie jak owe szkolenie jedynie o 5 sek to był mój wielki sukces, tydzień spać nie mogłem z radości, do dzisiaj wspominamy
Wracając do rzeczy i powagi, zawias to drużyna, wydanie 1,5k na staby i całe 100 na amory to imho głupota, właśnie tak NIE należy przygotowywać auta na tor.
Brawo Tomai coś tu jednak wniosłeś
Aha..i Hantkus nie "Hanktus". To nie jest zbyt trudne, winieneś podołać
Rules are made to be broken
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Hantkus pisze:masz wielką wiedzę w przygotowaniu auta do sportu
Nigdzie tego nie napisałem. Nie wymyślaj.
Hantkus pisze:wydanie 1,5k na staby i całe 100 na amory
Po pierwsze liczby się nie zgadzają, po drugie moje pieniądze- moja sprawa - Nic Ci do tego.
Następna sprawa - nigdzie nie napisałem że moje auto jest przygotowane na tor. Padły pytania dotyczące stabów - to napisałem jak to u mnie wygląda i tyle.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Tomai pisze:Hantkus pisze:masz wielką wiedzę w przygotowaniu auta do sportu
Nigdzie tego nie napisałem. Nie wymyślaj.Hantkus pisze:wydanie 1,5k na staby i całe 100 na amory
Po pierwsze liczby się nie zgadzają, po drugie moje pieniądze- moja sprawa - Nic Ci do tego.
Następna sprawa - nigdzie nie napisałem że moje auto jest przygotowane na tor. Padły pytania dotyczące stabów - to napisałem jak to u mnie wygląda i tyle.
http://www.youtube.com/watch?v=yuR8YHzfTNU&sns=em
Tak mi się skojarzyli
Z mojej strony bez odbioru. Konsekwentnie
Rules are made to be broken
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Hantkus pisze:http://www.youtube.com/wa...8YHzfTNU&sns=em
Tak mi się skojarzyli
Nie dziwię się, faktycznie panowie z filmu są na Twoim poziomie
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Tomai pisze:I faktycznie w mojej miacie tak jest. A najprostszym sposobem na zakończenie tej dyskusji niech będzie to że każdy może przejechać się moją miatą na obecnym ustawieniu, potem wrócimy do mnie na kanał i przepniemy na inne ustawienie i tyle.
Hej, szybkie pytanie - czy masz regulowane łaczniki stabów?
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
To pogadajmy jeszcze 10 stron o stabach, bardzo to rozwijające
Wątek to "przygotowanie auta na tor". Z całym szacunkiem ale jeśli ktoś nie ma bladego o tym pojęcia to niech swoich mądrości tutaj nie szerzy
Wątek to "przygotowanie auta na tor". Z całym szacunkiem ale jeśli ktoś nie ma bladego o tym pojęcia to niech swoich mądrości tutaj nie szerzy
Rules are made to be broken
Hantkus pisze:To pogadajmy jeszcze 10 stron o stabach, bardzo to rozwijające
Jak już się wszyscy wyżyją o stabach posprzątamy ten wątek Szkoda sprzątać kilka razy, może ktoś jeszcze miałby coś do dodania. Jeszcze jest w końcu masa rzeczy do omówienia, łączniki, mocowania, rozpórki mocowań, różnice pomiędzy pełnymi a rurowymi, tematów że hej
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
majkel pisze:Hantkus pisze:To pogadajmy jeszcze 10 stron o stabach, bardzo to rozwijające
Jak już się wszyscy wyżyją o stabach posprzątamy ten wątek Szkoda sprzątać kilka razy, może ktoś jeszcze miałby coś do dodania. Jeszcze jest w końcu masa rzeczy do omówienia, łączniki, mocowania, rozpórki mocowań, różnice pomiędzy pełnymi a rurowymi, tematów że hej
Po
eM
Amen
Rules are made to be broken
Nie chodzi mi o to żeby maglować temat stabów w nieskończoność, na potrzeby tego wątku wystarczy info, że warto staby zmienić, a konkretne info powinno pewnie wylądować w wątku o stabach - sory za chlewik ...no ale skoro zaczęła się już taka "ożywiona" dyskusja to chciałem się tylko upewnić czy anomalie w samochodzie Tomai'a nie wynikają przypadkiem z nieregulowanych łączników, które dodatkowo zmieniają geometrie łącznik-stab.
W stanach twardosc sprezyn oznaczaja w lbs/in, natomiast w polsce sa tylko podane kilogramy - to jest nasza miara twardosci czy tylko dopuszczalna ladownosc?
Jesli twardosc to jak przeliczyc jedna na druga? nie znalazlem konwertera na goglach...
Jesli twardosc to jak przeliczyc jedna na druga? nie znalazlem konwertera na goglach...
Qbatron pisze:Jesli twardosc to jak przeliczyc jedna na druga? nie znalazlem konwertera na goglach...
Nie ma lekko...
twardość [N/mm] = (G*d^4)/(8*D^3*n)
G=79000 MPa lub dokładniej jak ktoś zna dane materiału
D=średnica sprężyny pomiędzy środkiem zwoju [mm]
d=średnica drutu [mm]
n=liczba pełnych zwojów
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
http://www.hraefn.net/projects/spring_rates.php
Albo po prostu w kalkulatorze zawieszenia jest też przelicznik na stronie fatcatmotorsports
Pozdri
Albo po prostu w kalkulatorze zawieszenia jest też przelicznik na stronie fatcatmotorsports
Pozdri
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Qbatron, podane kg zazwyczaj znaczą kg/mm. tak samo, jak czasem znajdziesz tylko lbs.
fifomaniak, żeby mówić o hamulcu aerodynamicznym, nie możemy zapomnieć o słowie "aktywny", albo "dynamiczny". nie ma stałego hamulca aerodynamicznego. kropka.
Przyczepię się też do:
żeby nie generowało kompletnie, musiałoby być kompletnie pionowe, a i wtedy bym się kłócił. założenie jest, jak napisałem - trzymanie kupra przy ziemi przy autocrossowych prędkościach. i działa, bo gdyby nie działało, to własciciel by z tym nie jeździł
fifomaniak, żeby mówić o hamulcu aerodynamicznym, nie możemy zapomnieć o słowie "aktywny", albo "dynamiczny". nie ma stałego hamulca aerodynamicznego. kropka.
Przyczepię się też do:
fifomaniak pisze:Docisku to nie generuje kompletnie
żeby nie generowało kompletnie, musiałoby być kompletnie pionowe, a i wtedy bym się kłócił. założenie jest, jak napisałem - trzymanie kupra przy ziemi przy autocrossowych prędkościach. i działa, bo gdyby nie działało, to własciciel by z tym nie jeździł
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
thx Szczupak, oraz thx sebna za kalkulator
KOlejna sprawa: niektore gwinty maja podana konkretna twardosc sprezyn (zazwyczaj 6,7,8kg/mm rpzod i 4 tyl), natomiast w przypadku d2 racing podana "Custom spring rates from 3 to 22 kg/mm" - czyli zamawiam jakie chce czy reguluje to twardoscią amortyzatora?
KOlejna sprawa: niektore gwinty maja podana konkretna twardosc sprezyn (zazwyczaj 6,7,8kg/mm rpzod i 4 tyl), natomiast w przypadku d2 racing podana "Custom spring rates from 3 to 22 kg/mm" - czyli zamawiam jakie chce czy reguluje to twardoscią amortyzatora?
Dobra. Rozważania o stabilizatorach zostały przeniesione do wątku stabilizatorowego --> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4295
Postaram się w miarę możliwości powyciągać stąd też inne zbyt szczegółowe rzeczy do dedykowanych wątków.
Po
eM
Postaram się w miarę możliwości powyciągać stąd też inne zbyt szczegółowe rzeczy do dedykowanych wątków.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
fajne porownanie: co szybsze seryjne auto z gwintem, czy seryjne auto z oponami semislick?
odpowiedz:
https://www.youtube.com/watch?v=ca3KmMZ577o
odpowiedz:
https://www.youtube.com/watch?v=ca3KmMZ577o
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
piwo pisze:fajne porownanie: co szybsze seryjne auto z gwintem, czy seryjne auto z oponami semislick?
odpowiedz:
https://www.youtube.com/watch?v=ca3KmMZ577o
hehe, dobre
- Domel
- Donator
- Posty: 358
- Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
- Model: NC FL
- Wersja: bordo z hameryki
- Lokalizacja: Kraków
Odkopuje wątek.
Więc tak - 19.08 jest trening driftu na jastrzębiu: http://www.torjastrzab.pl/trening-driftu,ww,447. Jako że, ani mój samochód się nie nadaje, ani mi latanie bokiem zawsze słabo wychodzi, zamierzam się wybrać
I tu pojawia się problem: jak sobie ułatwić początki?
Wstępny plan wygląda tak:
- stare toyo T1R zakładam na tył, nowe federale rs-r na przód
- usztywniam stab tylni na maksa, a odpuszczam przedni (regulowane od BNC)
- geometria - hmm... nie mam pojęcia - może max negatyw z przodu i na zero/plus z tył?
- no i drift-button z ZG na deser
Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Dopuszczam również konstruktywną krytykę mojego planu.
Nadmienię, że moja maździocha to prawie czysta seria, no może oprócz w/w stabów i amorów b6 i sprężyn ze sportiva i rozpórki z BNC
Więc tak - 19.08 jest trening driftu na jastrzębiu: http://www.torjastrzab.pl/trening-driftu,ww,447. Jako że, ani mój samochód się nie nadaje, ani mi latanie bokiem zawsze słabo wychodzi, zamierzam się wybrać
I tu pojawia się problem: jak sobie ułatwić początki?
Wstępny plan wygląda tak:
- stare toyo T1R zakładam na tył, nowe federale rs-r na przód
- usztywniam stab tylni na maksa, a odpuszczam przedni (regulowane od BNC)
- geometria - hmm... nie mam pojęcia - może max negatyw z przodu i na zero/plus z tył?
- no i drift-button z ZG na deser
Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Dopuszczam również konstruktywną krytykę mojego planu.
Nadmienię, że moja maździocha to prawie czysta seria, no może oprócz w/w stabów i amorów b6 i sprężyn ze sportiva i rozpórki z BNC
ta katy z tylu na zero i zrob rozbiezny tyl na minus 30 i lekko rozbiezny przod na minus 10. najlepiej jakbys z tylu dal jakies wezsze smietniki wtedy predkosci zaczynania driftu beda mniejsze.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Domel
- Donator
- Posty: 358
- Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
- Model: NC FL
- Wersja: bordo z hameryki
- Lokalizacja: Kraków
piwo pisze:ta katy z tylu na zero i zrob rozbiezny tyl na minus 30 i lekko rozbiezny przod na minus 10. najlepiej jakbys z tylu dal jakies wezsze smietniki wtedy predkosci zaczynania driftu beda mniejsze.
właśnie o taką krytykę mi chodziło - dzięki Piwo
Z oponami czas się kurczy, ale poszukam czegoś słabszego - chociaż mam dylemat czy jak wezmę słabsze to będę miał na czym wracać (ze 200km). Albo wezmę coś na przekładkę, o ile bagażnik mazdowy pozwoli...
Zbieżności podajesz w minutach sumarycznego kąta? czyli -15' na stronę tył i -5' przód?
Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że jak podniosę ciśnienie, to uzyskam podobny efekt . Na tor ok. 2atm było zawsze OK. Czy jak dopompuję do 2.5 to efekt będzie prawidłowy? Czy po prostu szybciej skończę zabawę (przetrę sam środek)?
Cześć, czy chcąc ustawić zbierzność i kąty w ND można się sugerować https://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php ?
Front
Caster: 8.0 degrees (basically, as much as possible)
Camber: 1.8 degrees negative (again, as much as possible)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.8 degrees negative (matching the front)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Napąkneli tam, że ten setup jest pod skidpad, czyli kręcioły, jak by po powinno wyglądać pod tor Poznań?
Jak to wygląda fabrycznie w ND 2.0?
Front
Caster: 8.0 degrees (basically, as much as possible)
Camber: 1.8 degrees negative (again, as much as possible)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Rear
Camber: 1.8 degrees negative (matching the front)
Toe-in: 1/16", 0.15° or 9 arcminutes total (1/32", 0.075° or 4.5 minutes per side)
Napąkneli tam, że ten setup jest pod skidpad, czyli kręcioły, jak by po powinno wyglądać pod tor Poznań?
Jak to wygląda fabrycznie w ND 2.0?
Napisali że tyle wyciągnęli na skidpadzie, a nie że samo ustawienie było pod to robione. Czysto teoretyzując i patrząc na mapę toru poznań, myślę że te ustawienia dadzą radę, choć oczywiście konkretne ustawienia pod konkretny tor na pewno dadzą lepsze efekty. Tylko że to już zależy od preferencji kierowcy i metody prób i błędów, tak więc powodzenia.
Ogólnie te ustawienia z FM są uniwersalne, tak żeby na ulicy się dało jeszcze przyjemniej jeździć i żeby opony zużywały się poprawnie i to mogę potwierdzić, tyle że w NA. Na torze jak to się sprawuje Ci nie powiem, bo mi szkoda samochodu
ALE, z tego co sobie przypominam to jakiś spec na forum ustawia zbieżność inaczej i ludzie też są zadowoleni, więc to nie jest tak, że jedno konkretne ustawienie jest najlepsze.
Ogólnie te ustawienia z FM są uniwersalne, tak żeby na ulicy się dało jeszcze przyjemniej jeździć i żeby opony zużywały się poprawnie i to mogę potwierdzić, tyle że w NA. Na torze jak to się sprawuje Ci nie powiem, bo mi szkoda samochodu
ALE, z tego co sobie przypominam to jakiś spec na forum ustawia zbieżność inaczej i ludzie też są zadowoleni, więc to nie jest tak, że jedno konkretne ustawienie jest najlepsze.
- Alex
- Donator
- Posty: 4595
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
czy takie mocowanie wentylatora a'la SPAL jest ok? nie wylamie sie toto na torze w miejsach przykrecenia srub do plastiku?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Alex mam dla Ciebie uchwyty. Miałeś pytać Piotra czy to dla Ciebie. Dam Ci przy okazji.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60