Sprzęgła - to i owo
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
dmk, Wroniasty, AroJano,
Dziękuję
Dziękuję
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
wykopałem takie JDM-owe sprzęgło z zamachem.....koszt nowego to około 4000zł, to bardzo wysoka JDM-owa półka....za tą używkę z shippingiem z Japonii musiałbym zapłacić około 1500zł. Tylko czy aby nie za bardzo hardcore to sprzęgło
- Załączniki
-
- kei555do-img600x450-1269597670wv5nt759419.jpg (29.61 KiB) Przejrzano 1645 razy
-
- kei555do-img600x450-1269597671cu35dv59419.jpg (30.83 KiB) Przejrzano 1632 razy
-
- kei555do-img600x450-1269597671kjyfhp59419.jpg (26.84 KiB) Przejrzano 1622 razy
A ja mam pytanko o sprzeglo Exedy Standard Clutch, dokladnie to http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/531
Rozumiem, ze do zwyklej jazdy w zupelnosci wystarczy?
Wedlug opisu na mx5parts sprzeglo pasuje do NA, NB oraz NBFL, tu http://www.exedy.pl/MX_5-k3779-0-3-default.html znalazlem standardowe Exedy, ale rozne zestawy dla NA oraz NB.
Dziwi mnie troche cena (aktualnie £76 w mx5parts), w PL jesli dobrze widze ten sam kit jest ponad dwukrotnie drozszy.
Rozumiem, ze do zwyklej jazdy w zupelnosci wystarczy?
Wedlug opisu na mx5parts sprzeglo pasuje do NA, NB oraz NBFL, tu http://www.exedy.pl/MX_5-k3779-0-3-default.html znalazlem standardowe Exedy, ale rozne zestawy dla NA oraz NB.
Dziwi mnie troche cena (aktualnie £76 w mx5parts), w PL jesli dobrze widze ten sam kit jest ponad dwukrotnie drozszy.
Niminum pisze:76 bo mają teraz promocję - 10% na wszystkie produkty. A tego produktu akurat obecnie nie mają.
Jasne, ale standardowa cena £85 to nadal okazja w porownaniu do krajowej
Spokojnie, poczekam, az beda dostepne, bardziej interesuja mnie odpowiedzi na moje pytania.
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ja również się podpisuję pod pytaniem, interesuje mnie konwersja między różnymi modelami. czy np. można wrzucić cały set z 1.6 NA do NB itd.
doszedłem do wniosku że przy wymianie wrzucę do swojej NB lżejsze z 1,6 i dodatkowo odchudzę zamach...
w planach dłubnięcie N/A a później może się dmuchnie ale z tego co czytam operacja dosyć popularna i mniejsze 200mm dają rade tak?
jak się mylę poprawcie mnie proszę...
doszedłem do wniosku że przy wymianie wrzucę do swojej NB lżejsze z 1,6 i dodatkowo odchudzę zamach...
w planach dłubnięcie N/A a później może się dmuchnie ale z tego co czytam operacja dosyć popularna i mniejsze 200mm dają rade tak?
jak się mylę poprawcie mnie proszę...
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
MiC pisze:ja również się podpisuję pod pytaniem, interesuje mnie konwersja między różnymi modelami. czy np. można wrzucić cały set z 1.6 NA do NB itd.
doszedłem do wniosku że przy wymianie wrzucę do swojej NB lżejsze z 1,6 i dodatkowo odchudzę zamach...
w planach dłubnięcie N/A a później może się dmuchnie ale z tego co czytam operacja dosyć popularna i mniejsze 200mm dają rade tak?
jak się mylę poprawcie mnie proszę...
Niech sie lepiej wypowie AroJano ale i ja spróbuje dorzucić swoje 3 grosze.
Zacznę tak: gdyby do NB 1.8 "nadawało" się sprzęgło od 1.6 to by tam takie wkładano. Wieksza moc powoduje jednak potrzebę większego i wytrzymalszego sprzęgła. W związku z tym nie ma najmniejszego sensu pakować do silnika 1.8 sprzęgła od 1.6 po to aby je odchudzić wagowo. Jak chcesz lżejsze to wymień koło zamachowe na lżejsze i tyle.
Mało tego, przy uturbianiu silników 1.6 właściciele często zakładają sprzęgła od 1.8 bo są wytrzymalsze. Oczywiscie nalezy też wymienić koło zamachowe na takie od 1.8.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
Five w swoim niebieskim turbolocie miał zmodyfikowane sprzęgło od 1,6 i było OK. Oczywiście musisz przełożyć cały zestaw z zamachem
ps. tu masz kończącą się aukcję używki która uciągnie spokojnie 200KM
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280519996955&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
ps. tu masz kończącą się aukcję używki która uciągnie spokojnie 200KM
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280519996955&ssPageName=STRK:MEWAX:IT
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
dokładnie, w mydelniczce jest sprzęgło od 1.6 (wzmocnione u Radzika)
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
właśnie obserwuję tą aukcję
gdzieś czytałem, że te mniejsze sprzęgła z powodzeniem dają rade...
a w serii wie ktoś jaka jest różnica w masie? gdzieś ktoś na forum pisał ale nie mogę znaleźć...
gdzieś czytałem, że te mniejsze sprzęgła z powodzeniem dają rade...
a w serii wie ktoś jaka jest różnica w masie? gdzieś ktoś na forum pisał ale nie mogę znaleźć...
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
ravestation pisze:dokładnie, w mydelniczce jest sprzęgło od 1.6 (wzmocnione u Radzika)
Ale porównanie Radzika do dostępnych seryjnych sprzęgieł to przegięcie (nawet Exedy Stage 2 pewnie). Ja nie wiem, czy Mayk ma zajechaną hydraulikę i wysprzęglik (ale jak by tak było to by już dawno stał, a nie jechał), ale jego pedał sprzęgła jest potwornie twardy, więc domyślam się, że słoneczko jest masakrycznie twarde i podobnie sprężyny boczne.
Przychylam się raczej do zdania pmcomp'a - jeśli wymieniać to tylko na "firmowe" tych samych rozmiarów o ewentualnie niższej wadze (zamachu) - "downgrade" w dół nie jest najlepszym pomysłem (zwlaszcza, jeśli mówimy o serii).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
no tak, tego nie uściśliłem... na pewno nie mówimy o serii
bo to oczywiste, że bez sensu... prawdopodobnie zostanę przy wielkości 1,8 tylko odchudzę koło...
tak czy tak, dalej proszę o podanie wagi serii jak ktoś zna - chodzi o różnicę między 1,6 a 1,8
bo to oczywiste, że bez sensu... prawdopodobnie zostanę przy wielkości 1,8 tylko odchudzę koło...
tak czy tak, dalej proszę o podanie wagi serii jak ktoś zna - chodzi o różnicę między 1,6 a 1,8
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
dmk, ja nic nie porównywałem, tylko potwierdziłem słowa irakleo, że w mydelniczce jest sprzęgło z 1.6 wzmocnione u Radzikowskiego
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
ravestation pisze:dmk, ja nic nie porównywałem, tylko potwierdziłem słowa irakleo, że w mydelniczce jest sprzęgło z 1.6 wzmocnione u Radzikowskiego
Wiem wiem, ale to jest kawał kloca, jeśli chodzi o wytrzymałość - w sensie niech nikt sobie nie myśli, że wrzuci sprzęgło od 1.6 bo "w mydelniczce takie jest i daje radę". Po prostu masz coś bardzo wartościowego
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
JarMan - nawet jeśli zyskałeś te 8-10KM (w co nie bardzo wierzę) to taki przyrost jest kompletnie nie odczuwalny dla seryjnego sprzęgła Może tarcza jest zwyczajnie zużyta, docisk już nie trzyma jak należy albo uszczelniacze na wale i skrzyni przepuszczają oliwę i masz nią zabryzgane sprzęgło Spieki przy takich przyrostach to gruba przesada....pomijając ich praktyczność, żywotność i oddziaływanie na płaszczyzny przylegania na docisku oraz kole zamachowym. Za kasę wyrzucaną na spieka kup lepiej nowy zestaw Exedy (tarcza + docisk)
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
irakleo pisze:Za kasę wyrzucaną na spieka kup lepiej nowy zestaw Exedy (tarcza + docisk)
Gdzie dostaniesz to sprzęgło za 300zł? Bo tyle kosztuje przygotowanie właśnie tarczy spiekowej...
Btw z pewnością sprzęgło albo przypalone wcześniej, albo mokre od oleju. Ewentualnie docisk puszcza...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
u mnie z burbo sprzęgło sobie radzi bez problemu, no ale może po prostu miałeś w kiepskim stanie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
AroJano pisze:A ja bym zrobił dobrego organika... U tego samego Wróbla... Cena nieporównywalna...
O dokładnie. W zestawie z odelżonym zamachem powinno śmigać aż miło
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
AroJano pisze:A ja bym zrobił dobrego organika... U tego samego Wróbla... Cena nieporównywalna...
Obicie tarczy nową okładziną to faktycznie bagatelny koszt, ale czy ten Wróbel modernizuje w jakikolwiek sposób docisk? Na przenoszenie przez sprzęgło większych momentów decydujący wpływ ma docisk a nie sama tarcza.
Zdaniem Wróbla docisk jest nierozbieralny i modernizowanie go nie zwiększa jego żywotności... Jeśli pierwszy raz zaglądasz do sprzęgła to docisk z nową tarczą powinien dać radę. Wróbel robi oględziny docisku...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5468
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
AroJano pisze:Zdaniem Wróbla docisk jest nierozbieralny i modernizowanie go nie zwiększa jego żywotności... Jeśli pierwszy raz zaglądasz do sprzęgła to docisk z nową tarczą powinien dać radę. Wróbel robi oględziny docisku...
Dociski sa rozne, zalezy od producenta, jedna sa rozbieralne, drugie nie. Rozbieralne to na ktorych sprezyny trzymaja sie na nitach. Sam musialem radzikowskiemu dosyłać drugi docisk bo pierwszy byl nierozbieralny.
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Fiveopac pisze:AroJano pisze:Zdaniem Wróbla docisk jest nierozbieralny i modernizowanie go nie zwiększa jego żywotności... Jeśli pierwszy raz zaglądasz do sprzęgła to docisk z nową tarczą powinien dać radę. Wróbel robi oględziny docisku...
Dociski sa rozne, zalezy od producenta, jedna sa rozbieralne, drugie nie. Rozbieralne to na ktorych sprezyny trzymaja sie na nitach. Sam musialem radzikowskiemu dosyłać drugi docisk bo pierwszy byl nierozbieralny.
truu
co nie zmienia faktu ze ja bym docisku nie ruszał .. bo przy naszych ogromnych mocach po dłubaniu raczej nie wpłynie ona jakoś bardzo na ślizganie się sprzęgła(dobra tarcza seria docisk), poszedł bym w dobra tarcze, bo spiek to do aut do zabawy tylko. Wsadzenie drugiej sprężyny w docisk (teoretyczne wzmocnienie go) z powoduje ze będzie się trzeba grubo zapierać o fotel aby to ruszyć... a loterie z dobieraniem innej sprężyny niby mocniejszej raczej bym sobie darował
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Sluba pisze:Wsadzenie drugiej sprężyny w docisk (teoretyczne wzmocnienie go) z powoduje ze będzie się trzeba grubo zapierać o fotel aby to ruszyć... a loterie z dobieraniem innej sprężyny niby mocniejszej raczej bym sobie darował
Pan Wróbel powiedział że często "mądrzy" ludzie dokładają drugą sprężynę, co powoduje bardzo duże wzmocnienie i zrywanie linek sprzęgła bądź awarie układu hydraulicznego. Aby było dobrze trzeba zmienić sprężynę na grubszą o 0,2 mm. Ale on się nie podejmie i nie zna warsztatu, który zrobi to dobrze...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jakoś nie widzę większego sensu by modernizować tarczę organiczną sprzęgła nie zmieniając docisku. Przy Wróblowym, czterołopatkowym spieku w niebagatelny sposób zmienia się powierzchnia przylegania tarczy, a co za tym idzie siła nacisku sprężyny na tej płaszczyźnie jest większa....i teoretycznie tarcza nie powinna się uślizgiwać. Teoretycznie - bo to co widziałem w spieku od Wróbla po małym przebiegu dało mi do myślenia. Powierzchnia docisku i zamachu zrezana i najwyraźniej niejednokrotnie przegrzana. Obecnie mam u siebie pełnego spieka który przywędrował jako używka z Japonii i nie ma na nim jakichkolwiek śladów ekstremalnej pracy jak na spiekach od Wróbla - ale mam mega twardy docisk przy którym poddały się dwa używane wysprzęgliki i musiałem zamontować nowy, przy którym sprzęgło dopiero zaczęło pracować. Stara, tuningowa szkoła w kwestii modernizacji sprzęgła mówi -najpierw mocniejszy docisk....później mody tarcz. To co zamontowałem u siebie najwyraźniej za tym przemawia. Nie chcę tutaj robić żadnej antyreklamy Wróblowi a reklamy Radzikowi.....ale mody tarczy i docisku jakie robił Five zdały egzamin i sam miałem taki zamiar dopóty, dopóki nie usłyszałem ceny za jaką robi to Radzik. Wówczas przy kursie dolara ( 3zł ) można było zakupić nowiuteńkie, kompletne ACT z mocnym dociskiem i profi tarczą, kompletem łożysk, bolcem centrującym i kosztem przesyłki przez Polamer A przy zakupie identycznego zestawu Exedy Stage1 jeszcze spokojnie zostałoby na pół zbiornika paliwa na testy
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Pytania wyłącznie do osób jeżdżących na spiekach lub mających doświadczenie z nimi. Stoję przed małym dylematem (może już na przyszły sezon...) związanym ze sprzęgłem. Obecny organik (ebayowe sprzęgło stage 2) utrzymuje moc i moment bez problemu, ale mój charakter jazdy ostatnio, latanie bokiem, strzelanie i dwukrotne mocniejsze przypalenie tarczy przez głupotę spowodowało, że potrafię po ostrych pojeżdżawkach i kręceniu bączków rozgrzać tarczę na tyle, że zaczyna się ślizgać.
Wróćmy jednak do tematu.
1) Ile łopatek? Im więcej tym bardziej cywilizowane (w teorii), ale też niższa żywotność. Nie chciałbym za 20k km znowu zrzucać skrzyni itd., a jednocześnie bardzo duża część mojego jeżdżenia to jednak miasto, a nie tor. Myślałem o 6 łopatkach... podobno też robi się sprzęgła pełne z okładziną spiekową - ktoś coś słyszał?!
2) Jaki docisk? Myślałem o seryjnym docisku który leży sobie na półce - macie wzmocnione dociski?
3) Co z zamachem? Podobno robi się nadlewy z wytrzymalszych metali (termicznie), ale to są duże koszty już - bardziej mnie zastanawia czy/kiedy może wymagać wymiany (bo przetoczenia pewnie już przy zakładaniu spieka).
4) Skrzynia/dyfer/gumy/poduszki itd. - podobno dostają dużo mocniej. Chciałbym je oszczędzić.
No i oczywiście odpowiedzi na czym wy jeździcie, jakie wrażenia, jakie przebiegi itd.
Dlaczego spiek? Głównie koszty - chyba w 500zł da się zamknąć z naprawdę dobrze przygotowaną tarczą. Jeżeli pojawi się konieczność zrobienia mocniejszego docisku itd. to automatycznie to rozwiązanie odpadnie, bo niestety policzyłem, że zrobienie sprzęgła (nawet organicznego) u Radzika w tej chwili to jakieś 1500zł (łącznie z kurierem do stolicy z kołem zamachowym itd.), a za tą cenę już bym myślał o czymś poważnym z flyinmiata (a są organiki z dociskami do 400hp ).
PS I nie wierzę, że są to sprzęgła 0-1 bo uślizg jest zawsze - tylko znacząco mniejszy, niż w przypadku okładziny organicznej...
Wróćmy jednak do tematu.
1) Ile łopatek? Im więcej tym bardziej cywilizowane (w teorii), ale też niższa żywotność. Nie chciałbym za 20k km znowu zrzucać skrzyni itd., a jednocześnie bardzo duża część mojego jeżdżenia to jednak miasto, a nie tor. Myślałem o 6 łopatkach... podobno też robi się sprzęgła pełne z okładziną spiekową - ktoś coś słyszał?!
2) Jaki docisk? Myślałem o seryjnym docisku który leży sobie na półce - macie wzmocnione dociski?
3) Co z zamachem? Podobno robi się nadlewy z wytrzymalszych metali (termicznie), ale to są duże koszty już - bardziej mnie zastanawia czy/kiedy może wymagać wymiany (bo przetoczenia pewnie już przy zakładaniu spieka).
4) Skrzynia/dyfer/gumy/poduszki itd. - podobno dostają dużo mocniej. Chciałbym je oszczędzić.
No i oczywiście odpowiedzi na czym wy jeździcie, jakie wrażenia, jakie przebiegi itd.
Dlaczego spiek? Głównie koszty - chyba w 500zł da się zamknąć z naprawdę dobrze przygotowaną tarczą. Jeżeli pojawi się konieczność zrobienia mocniejszego docisku itd. to automatycznie to rozwiązanie odpadnie, bo niestety policzyłem, że zrobienie sprzęgła (nawet organicznego) u Radzika w tej chwili to jakieś 1500zł (łącznie z kurierem do stolicy z kołem zamachowym itd.), a za tą cenę już bym myślał o czymś poważnym z flyinmiata (a są organiki z dociskami do 400hp ).
PS I nie wierzę, że są to sprzęgła 0-1 bo uślizg jest zawsze - tylko znacząco mniejszy, niż w przypadku okładziny organicznej...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
zaczne od tego ze gotowce firmowe nie zawsze dzialają. ja kupowalem z driftworks'a sprzeglo do 300hp i pakowalem to do auta ktore mialo niecale 200 i sprzeglo slizgalo sie odrazu po zalozeniu. niestety najlepszym rozwiazaniem jest wydanie ok 1500 na komplet od radzika. teraz odpowiadajac na Twoje pytania wyjasnie troche czemu..
1. Ja mialem chyba 6 bylo ok.
2. docisk wzmocniony u Radzika. zwykly docisk zajezdzi Ci kazdą tarcze nie wazne co tam wsadzisz. bez tego nie ma sensu zmieniac sprzegla bo co z lepszej okladziny jak docisk bedzie za slaby. a jak juz sie tarcza poslizgnie to 2sek i mozna ją zjarać do dna.
3. ja u radzika odelzalem zamach. oddali to do zakladu i wrocil o kilka kg lzejszy. nie pamietam ile to kosztowalo ale za nabicie tarczy 5spiekami i odelzanie zaplacilem 550.
4. zawsze wszystko dostaje w dupe;] taki zywot naszych aut. sam spiek wiele nie zmienia. problem jest ze nie mozna w korkach na polsprzegle jezdzic bo sie spali sprzęgło. do miasta srednie rozwiazanie ale ja przez rok prawie tak jezdzilem wiec sie da. sprzeglo przy spieku musi dzialac w 2 pozycjach on/off i tyle.
pzdr
1. Ja mialem chyba 6 bylo ok.
2. docisk wzmocniony u Radzika. zwykly docisk zajezdzi Ci kazdą tarcze nie wazne co tam wsadzisz. bez tego nie ma sensu zmieniac sprzegla bo co z lepszej okladziny jak docisk bedzie za slaby. a jak juz sie tarcza poslizgnie to 2sek i mozna ją zjarać do dna.
3. ja u radzika odelzalem zamach. oddali to do zakladu i wrocil o kilka kg lzejszy. nie pamietam ile to kosztowalo ale za nabicie tarczy 5spiekami i odelzanie zaplacilem 550.
4. zawsze wszystko dostaje w dupe;] taki zywot naszych aut. sam spiek wiele nie zmienia. problem jest ze nie mozna w korkach na polsprzegle jezdzic bo sie spali sprzęgło. do miasta srednie rozwiazanie ale ja przez rok prawie tak jezdzilem wiec sie da. sprzeglo przy spieku musi dzialac w 2 pozycjach on/off i tyle.
pzdr
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
1. A jak to się miało do np. wersji 3 łopatkowej? Żywotność chociażby...
2. Docisk (jeśli będę musiał wzmocnić - a to koszt znalezienia nowego kompletu, który da się rozłożyć, a nie jest nitowany + robocizna radzika + wysyłka) to dla mnie w tym wypadku nieopłacalna chyba inwestycja, wtedy wolę już naprawdę porządnego, twardego fabrycznie organika z FY (np. to: http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4531&parentid=10&stocknumber=08-19015).
3. Zamachu odelżać nie chcę, chociażby dlatego, że nie chcę naruszać wyważenia całości. Cena dobra..
4. Z tym że musi działać on/off (0-1) słuszna uwaga, inaczej faktycznie wszystko się pali do okoła.
2. Docisk (jeśli będę musiał wzmocnić - a to koszt znalezienia nowego kompletu, który da się rozłożyć, a nie jest nitowany + robocizna radzika + wysyłka) to dla mnie w tym wypadku nieopłacalna chyba inwestycja, wtedy wolę już naprawdę porządnego, twardego fabrycznie organika z FY (np. to: http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=4531&parentid=10&stocknumber=08-19015).
3. Zamachu odelżać nie chcę, chociażby dlatego, że nie chcę naruszać wyważenia całości. Cena dobra..
4. Z tym że musi działać on/off (0-1) słuszna uwaga, inaczej faktycznie wszystko się pali do okoła.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/