Sprzęgła - to i owo
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
robacek, niewiele zrozumiałem z Twojej powyższej wypowiedzi, a bardzo chciałem bo temat mnie interesuje. Możesz napisać to jakoś... jaśniej?
Jedyne co zrozumiałem a z czym będę polemizował to sensowność odelżania zamachu. Przy turbo eksploatowanym na co dzień nie widzę sensu...
U mnie siedzi doskonale znane sprzęgło spiekowe od Wróbla. Koszt obicia tarczy do 1.6 (odrobinę mniejsza średnica niż w 1.8) to 350PLN - w porównaniu do wzmacnianego organika od Radzika koszt wręcz śmieszny.
Sprężynki wymienione na nowe, 4 "łapki", całość wygląda solidnie i profesjonalnie.
Jeśli chodzi o komfort, ja nie widzę jakiejś drastycznej zmiany. Człowiek potrzebuje 1-2 dni by się przestawić. Z pewnością sprzęgło nie pracuje tak kulturalnie jak organiczne i czuć przy zmianach biegów minimalne szarpnięcia, nie mamy za to dyskomfortu związanego z twardym pedałem jak przy wzmocnionym docisku (osoby których się radziłem sugerowały pozostawienie seryjnego docisku i tak też zrobiłem).
Oczywiście szarpnięcia owe są minimalne i dla kierowcy po pewnym czasie stają się niewyczuwalne...
Żywotność zależy w dużej mierze od sposobu traktowania (spiek traktowany odpowiednio bezczelnie pożyje najdłużej ). Ja początkowo miałem problemy z przestawieniem się na pracę 0-1, co na pewno skróci żywot mojej tarczy. Póki co wykręciłem na niej ~15-18kkm i działa jak w dniu montażu.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto byłoby się chyba przejechać Miatą wyposażoną w spieka...
Jedyne co zrozumiałem a z czym będę polemizował to sensowność odelżania zamachu. Przy turbo eksploatowanym na co dzień nie widzę sensu...
U mnie siedzi doskonale znane sprzęgło spiekowe od Wróbla. Koszt obicia tarczy do 1.6 (odrobinę mniejsza średnica niż w 1.8) to 350PLN - w porównaniu do wzmacnianego organika od Radzika koszt wręcz śmieszny.
Sprężynki wymienione na nowe, 4 "łapki", całość wygląda solidnie i profesjonalnie.
Jeśli chodzi o komfort, ja nie widzę jakiejś drastycznej zmiany. Człowiek potrzebuje 1-2 dni by się przestawić. Z pewnością sprzęgło nie pracuje tak kulturalnie jak organiczne i czuć przy zmianach biegów minimalne szarpnięcia, nie mamy za to dyskomfortu związanego z twardym pedałem jak przy wzmocnionym docisku (osoby których się radziłem sugerowały pozostawienie seryjnego docisku i tak też zrobiłem).
Oczywiście szarpnięcia owe są minimalne i dla kierowcy po pewnym czasie stają się niewyczuwalne...
Żywotność zależy w dużej mierze od sposobu traktowania (spiek traktowany odpowiednio bezczelnie pożyje najdłużej ). Ja początkowo miałem problemy z przestawieniem się na pracę 0-1, co na pewno skróci żywot mojej tarczy. Póki co wykręciłem na niej ~15-18kkm i działa jak w dniu montażu.
Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto byłoby się chyba przejechać Miatą wyposażoną w spieka...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Dżunior pisze:Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto byłoby się chyba przejechać Miatą wyposażoną w spieka...
Mam to na liście to-do.
Boję się tylko, że moje flat-shifty, darcie przyczepności kopnięciami w sprzęgło itd. mogą tarczę szybko załatwić
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
temat wałkowany wiele razy...http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3502&start=0
dobra rada - nie kombinuj z fabrycznym zamachem i dociskiem połączonym z rzemieślniczym spiekiem
-jeśli spiek to tylko zestaw z min. średniej półki - np. Exedy, ACT itd.
-do codziennej jazdy po mieście polecałbym organiczny zestaw ze wzmocnionym dociskiem - ACT typ. ZM2-XTSS byłby idealny - koszt 460 dolków w USA....plus bagatelne koszta bezcłowego shippingu przez polamer mail order
bzdura - jeździłeś kiedyś autami w których zainstalowano dwu/tarczowe spieki albo chociaż sprzęgła ze wzmocnionymi dociskami ? Mój pełen spiek z dociskiem twardym jak beton kompletnie się nie uślizguje przy cywilnych oponach i mocy poniżej 200KM Generalnie tarcza ma znikomy wpływ na uślizg sprzęgła.....decydujące znaczenie ma siła docisku
dobra rada - nie kombinuj z fabrycznym zamachem i dociskiem połączonym z rzemieślniczym spiekiem
-jeśli spiek to tylko zestaw z min. średniej półki - np. Exedy, ACT itd.
-do codziennej jazdy po mieście polecałbym organiczny zestaw ze wzmocnionym dociskiem - ACT typ. ZM2-XTSS byłby idealny - koszt 460 dolków w USA....plus bagatelne koszta bezcłowego shippingu przez polamer mail order
dmk pisze:
PS I nie wierzę, że są to sprzęgła 0-1 bo uślizg jest zawsze - tylko znacząco mniejszy, niż w przypadku okładziny organicznej...
bzdura - jeździłeś kiedyś autami w których zainstalowano dwu/tarczowe spieki albo chociaż sprzęgła ze wzmocnionymi dociskami ? Mój pełen spiek z dociskiem twardym jak beton kompletnie się nie uślizguje przy cywilnych oponach i mocy poniżej 200KM Generalnie tarcza ma znikomy wpływ na uślizg sprzęgła.....decydujące znaczenie ma siła docisku
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
irakleo pisze:temat wałkowany wiele razy...http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3502&start=0
dobra rada - nie kombinuj z fabrycznym zamachem i dociskiem połączonym z rzemieślniczym spiekiem
-jeśli spiek to tylko zestaw z min. średniej półki - np. Exedy, ACT itd.
-do codziennej jazdy po mieście polecałbym organiczny zestaw ze wzmocnionym dociskiem - ACT typ. ZM2-XTSS byłby idealny - koszt 460 dolków w USA....plus bagatelne koszta bezcłowego shippingu przez polamer mail order
Napisałem dość wyraźnie, że chodzi o koszta poniżej 500zł i o takiej opcji chciałem porozmawiać - "rzemieślnicze" sprzęgła od Wróbla, Radzika czy zakładu który znam w Poznaniu jeżdżą na 1/4mili, w samochodach do driftu itd., więc tą wypowiedź uważam za bezzasadnąch. Ofertę Exedy, ACT itd. znam na wskroś i mimo wszystko zaufałbym bardziej 300hp+ od FY - tak jakoś. Chwilowo jednak pytam głównie o zrobienie samej tarczy spiekowej.
irakleo pisze:dmk pisze:PS I nie wierzę, że są to sprzęgła 0-1 bo uślizg jest zawsze - tylko znacząco mniejszy, niż w przypadku okładziny organicznej...
bzdura - jeździłeś kiedyś autami w których zainstalowano dwu/tarczowe spieki albo chociaż sprzęgła ze wzmocnionymi dociskami ? Mój pełen spiek z dociskiem twardym jak beton kompletnie się nie uślizguje przy cywilnych oponach i mocy poniżej 200KM Generalnie tarcza ma znikomy wpływ na uślizg sprzęgła.....decydujące znaczenie ma siła docisku
Nie chodziło mi o uślizg ze względu na moc tylko uślizg w momencie sklejania - jest minimalny, ale jest (musi być - fizyka). Dlatego mówienie on/off czy 0/1 jest dla mnie nie do końca precyzyjne. Fakt faktem że sklejenie z uślizgiem znanym z organika, jak robacek słusznie zwrócił mi uwagę, skończyłoby się załatwieniem docisku i zamachu bardzo szybko.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ja mam u siebie spieka od wrobla i powiem ze jest troszke szarpania przy ruszaniu. denerwuje mnie to. Majk twierdzi ze u niego jest tak samo i tak ma byc, znowu Arojano uwaza ze cos jest nie tak bo szarpanie jest zbyt duze-podejrzewa za tarcza jest krzywa... bede musial wyciagnac skrzynie i zobaczec what's the fuck bo nie podoba mi sie tak jak jest teraz. a co do trzymania to nie ma najmniejszego problemu. zero uslizgow.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Krzywa tarcza to faktycznie jakiś trop...
irakleo, dlaczego uważasz że montaż rzemieślniczego spieka wraz z seryjnym zamachem i dociskiem nie ma sensu? U mnie póki co konfiguracja taka sprawuje się bardzo dobrze...
Jeśli masz wątpliwości co do trwałości takiego rozwiązania, tu także nie widzę problemu - w razie pojawienia się przyspieszonego zużycia koszt zakupu nowego seryjnego docisku i używanego zamachu będzie i tak duuużo niższy niż koszt zakupu kompletnego zestawu sprzęgła z USA.
irakleo, dlaczego uważasz że montaż rzemieślniczego spieka wraz z seryjnym zamachem i dociskiem nie ma sensu? U mnie póki co konfiguracja taka sprawuje się bardzo dobrze...
Jeśli masz wątpliwości co do trwałości takiego rozwiązania, tu także nie widzę problemu - w razie pojawienia się przyspieszonego zużycia koszt zakupu nowego seryjnego docisku i używanego zamachu będzie i tak duuużo niższy niż koszt zakupu kompletnego zestawu sprzęgła z USA.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
DMK... nie kombinuj tylko rób sprzęgło u wroble koszty smieszne a z montażem o ile sie nie myle z Mykem dacie rade sami
sam mam takie sprzęgło i jestem z niego zadowolon. jezdze z nim na co dzień i nie odczuwam dyskomfortu w poruszaniu sie po mieście a jesli chodzi o latanie bokiem to podcina auto pieknie.
i wolal bym wydac 3-4 razy 300 zloty na wrobla zmieniając sprzęgło co 15K niz wydawać 1500 na organika od radzika którego można zawsze przypadkiem spalic. jechałeś zemną autem jako pasażer przez chwile czy bardzo bylo odczuwalne to ze jest spiek?
sam mam takie sprzęgło i jestem z niego zadowolon. jezdze z nim na co dzień i nie odczuwam dyskomfortu w poruszaniu sie po mieście a jesli chodzi o latanie bokiem to podcina auto pieknie.
i wolal bym wydac 3-4 razy 300 zloty na wrobla zmieniając sprzęgło co 15K niz wydawać 1500 na organika od radzika którego można zawsze przypadkiem spalic. jechałeś zemną autem jako pasażer przez chwile czy bardzo bylo odczuwalne to ze jest spiek?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Sluba pisze:DMK... nie kombinuj tylko rób sprzęgło u wroble koszty smieszne a z montażem o ile sie nie myle z Mykem dacie rade sami
sam mam takie sprzęgło i jestem z niego zadowolon. jezdze z nim na co dzień i nie odczuwam dyskomfortu w poruszaniu sie po mieście a jesli chodzi o latanie bokiem to podcina auto pieknie.
i wolal bym wydac 3-4 razy 300 zloty na wrobla zmieniając sprzęgło co 15K niz wydawać 1500 na organika od radzika którego można zawsze przypadkiem spalic. jechałeś zemną autem jako pasażer przez chwile czy bardzo bylo odczuwalne to ze jest spiek?
Wcale nie było czuć
Generalnie jestem przekonany, tylko chciałbym uniknąć zrzucania skrzyni co pół roku (bo chwilowo się zapowiada, że takie prawie robię przebiegi)
Wróbel ruszał też Twój docisk czy jak to było (co masz za docisk)? Wiem, że rozmawialiśmy o tym 5 razy, ale już nie pamiętam :neutral:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Mayk pisze:Ciekawe w jakim byliście stanie skoro nie pamiętasz
To było via GG albo coś podobnego - więc: wyśmienitym
A "palto" mnie naprawdę urzekło
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5457
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Nie wiem czemu wszyscy idą z armatą na muchę. U mnie przy 315 nm wystarczylo sprzeglo od 1.6 z pełną organiczną tarczą i wzmocnionym dociskiem. Przezylo na tym setupie dwa sezony i dalej sie nie slizga a wytrzymalo sporo jak np. flat shifty (wobrazcie sobie zmiane biegow przy pelnym obciazeniu bez puszczania gazu...) czy procedure startowa bez zadnego uslizgu... osobiscie uwazam ze spiek to przerost formy nad trescia przy mocach naszych aut i cichy zabójca skrzyni.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Fiveopac pisze:Nie wiem czemu wszyscy idą z armatą na muchę. U mnie przy 315 nm wystarczylo sprzeglo od 1.6 z pełną organiczną tarczą i wzmocnionym dociskiem. Przezylo na tym setupie dwa sezony i dalej sie nie slizga a wytrzymalo sporo jak np. flat shifty (wobrazcie sobie zmiane biegow przy pelnym obciazeniu bez puszczania gazu...) czy procedure startowa bez zadnego uslizgu... osobiscie uwazam ze spiek to przerost formy nad trescia przy mocach naszych aut i cichy zabójca skrzyni.
Jasne, że bardzo mocny organik jest najlepszą opcją. Tylko wzmocniony docisk u Radzika teraz to jak policzyłem już wyżej 1.5k zł, a to bardzo blisko do sprzęgła z FY do ponad 300hp itd. itd.
Zresztą nie twierdzę, że obecne ma problemy z trzymaniem czy z flat-shiftami, tylko po ostrzejszych przejazdach zaczęło puszczać (albo naprawdę ostatnio zacząłem agresywnie latać, co również jest wysoce prawdopodobne). W każdym razie moment ogarnia bez najmniejszego problemu, tylko problem jest z tymi agresywnymi zmianami, strzelaniu ciągłym.
Dlatego myślę o spieku. A teoretyzując (bo tego mam nadzieję nigdy nie musieć w tym aucie robić) - ostatnio bucky proponował skrzynię chyba za 250zł...
Nie ukrywam, że się ciągle boję.. szkoda, że tylko jedna firma ogarnia temat wzmacniania docisku.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Cientki pisze:Ja tylko dodam tutaj ze zaklad Wróbla jest juz czynny od dzisiaj po przerwie urlopowej. Dzisiaj oddalem tam swoje sprzeglo. Tarcza organiczna u Wróbla to jedyna 120 zl
Zależy od stanu Twojej tarczy... Ostatnio jedno wyszło drożej...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
-
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
Dodam do tematu, że spiek XTR Stage 3 jest m.in. w pomarańczowej 1.8T z Adamówka. Miałem przyjemność przejechać się tym autem i powiem, że sprzęgło łapie bardzo gwałtownie, ciężko było zmieniać biegi (również na wyższych) bez szarpnięcia ze względu na bardzo krótki skok pedału między załączonym, a rozłączonym sprzęgłem. Być może na dłuższą metę jest to do opanowania, ale absolutnie niewygodne w trybie miejskim. No ale nic się nie ślizga
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Żeby nie zakładać nowego tematu,
chciałbym się dowiedzieć ile waży zamach z 1.6 oraz z 1.8
oraz jak ktoś może zważyć albo już wie ile waży komplet czyli zamach+docisk+tarcza
ważyłem przed chwilą na dokładnej wadze i zamach seria z 1.6 -7,9kg
zestaw - 12kg.
zamach z 1.6 ma być rzekomo lżejszy niż w 1.8 a tymczasem jeden z forumowiczów (hary) pisał, że u niego przed odelżeniem zamach z wersji 1.8 ważył 7,8kg. a więc jak to jest?
zamach waży tyle samo ale na wadze całości są profity czy jak?
[edit]nastąpiła pomyłka i zamach Haryyy'ego przed stoczeniem ważył nie 7,8 jak napisał a 8,7kg
ciekawe ile całość jest lżejsza (docisk zamach tarcza) sprawdzę jak będę ściągać skrzynie, a tymczasem ktoś może również napisać jaką średnicę ma zamach z 1.8
chciałbym się dowiedzieć ile waży zamach z 1.6 oraz z 1.8
oraz jak ktoś może zważyć albo już wie ile waży komplet czyli zamach+docisk+tarcza
ważyłem przed chwilą na dokładnej wadze i zamach seria z 1.6 -7,9kg
zestaw - 12kg.
zamach z 1.6 ma być rzekomo lżejszy niż w 1.8 a tymczasem jeden z forumowiczów (hary) pisał, że u niego przed odelżeniem zamach z wersji 1.8 ważył 7,8kg. a więc jak to jest?
zamach waży tyle samo ale na wadze całości są profity czy jak?
[edit]nastąpiła pomyłka i zamach Haryyy'ego przed stoczeniem ważył nie 7,8 jak napisał a 8,7kg
ciekawe ile całość jest lżejsza (docisk zamach tarcza) sprawdzę jak będę ściągać skrzynie, a tymczasem ktoś może również napisać jaką średnicę ma zamach z 1.8
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
chciałem zrobic lzejszy zamach i przy okazji moze wymienie sprzegło mozecie jakies poradzic do 1.8 w rozsadnej cenie?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Hołek pisze:Może ktoś podać namiar na Wróbla?
http://www.sprzegla-regeneracja.pl/
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
dmk pisze:Tylko wzmocniony docisk u Radzika teraz to jak policzyłem już wyżej 1.5k zł
To już tak zdrożało???
Jak wzmacniałem docisk u Radzika 3 lata temu to zapłaciłem 600PLN. No i jestem bardzo zadowolony. Mam sprzęgło średnicy 200mm (1.8 SOHC bo do skrzyni od 1.3 większe nie pasuje), które seryjnie pracowało z silnikiem o mocy 103KM. Teraz daje sobie radę z prawie 170 koniami bez problemu. Jak w czwartek stroiliśmy Mazdę z Coobciem na ulicy to był pod wrażeniem jak sprzęgło pięknie "gryzie" po każdej zmianie biegu. Zero uślizgu.
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
Jacek176 pisze:To już tak zdrożało???
Ano. Radzik już od jakiegoś czasu urwał się z kosmosu ze swoim cennikiem.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Hołek pisze:majkel_c, dzieki
Bardock, a nie dowiedział bys sie ile spiek do 1.8 taki żeby zniósł 250ps i troche codziennej jazdy?
Myślisz, że jak tak zapytam to mu to wystarczy?, może chociaż podpowiedz do jakiego auta.