Sprzęgła - to i owo

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

12 paź 2016, 20:46

Tarcza ze spiekiem to koszt od 400 do 800zł zależy od ilosci łopat i okładzin. Docisk może zostać seryjny.
Mayk i Andy mają sprzęgła od 1.6 i dmuchaja 1.2 bara. Ja mam sprzęgło od 1.8 ...ale dmucham mniej :(
Czego się obawiacie w spieku, że bierzecie pod uwagę szajs radzika... szajs, bo np. u rogIego szybko padł.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

12 paź 2016, 21:27

czyli wystarczy tarcze ze spiekiem u wróbla zrobić ?
a docisk ?
w moim przypadku to bedzie już jego 3 tarcza :D
MIATA nim jak szatan
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

12 paź 2016, 21:30

Ja też w ogóle nie bralbym radzika pod uwagę. Ceny kosmos i z dawną jakością nie ma nic wspólnego. Jak dla mnie exedy stage to paranoja. Po cholere skoro można dużo taniej i tak samo dobrze. Wrzuć 4-5 lopatkowego spieka na seryjnym docisku i będziesz miał spokój. Albo kevlar na zestawie z 1.8 bo przy 0,4 bara nie ma szans żeby tak szybko się poddał.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

12 paź 2016, 23:27

ok ale sęk w tym że docisk już dostał po dupie wiec mogę wrzucić stary z NA używany
czy kupić nowy jakiś dobry ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

13 paź 2016, 8:55

W mojej opinii seryjny zdrowy docisk utrzyma na dobrym spieku każdą moc jaką będziesz mógł dmuchnąć. Wrzuć po prostu zdrową używkę.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

13 paź 2016, 9:43

Rozważam wymianę sprzęgła przy okazji zimowego serwisu. Co prawda jest ok ale jakieś pierwsze oznaki zaczynają się pojawiać.
Auto w serii więc pewnie Exedy bez kombinacji.
Przeglądając internety trafiłem na seryjne i w wersji Heavy Duty za kilkadziesiąt baksów więcej. Ktoś się orientuje czym się różnią w praktyce? Chodzi mi o charakterystykę pracy, twardość pedała, punkt załapania itp.

Na stronie piszą, że jest 20% twardsze (zakładam, że o pedał chodzi) i poza tym nie powinno się znacząco różnic od stocka:
http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0220.html
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2016, 11:38

To może wsadź docisk z 1.8 i zrób spieka 5 łopatkowego lub w wersji bardziej cywilnej nabij kevlar?
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

13 paź 2016, 12:06

dzwoniłem do p.Wróbla i spiek 5 łopatkowy w miarę cywilny 400-450 także szukam starej tarczy i heja :D
MIATA nim jak szatan
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

13 paź 2016, 12:39

funky pisze:To może wsadź docisk z 1.8 i zrób spieka 5 łopatkowego lub w wersji bardziej cywilnej nabij kevlar?

docisk, tarcza i zamach gwoli ścisłości
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2016, 13:52

Skrót myślowy, dzięki za poprawienie.
Obrazek

miatasm.com
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

16 paź 2016, 10:04

ree pisze:Kiedyś z Grzesiem dyskutowalem na ten temat i nowil, że spoko.


Potwierdzam.
Jeżeli ma się zamach w dobrym stanie/przeszlifowany i odelżony bez wyfrezowania na wylot na brzegach można założyć też tarczę 225mm w miejsce MXowej 1.8 215mm. Jedyną wadą jest to, że padał sprzęgła staje się dużo twardszy i konieczne jest dospawanie blaszek po bokach łapy sprzęgła, ale cały zestaw (łożysko, docisk, seryjna tarcza, która na pewno znosi 0,45b, a przy krótkich testach większego boostu wydawała się też ok) kosztuje 520pln.
Ciekaw jestem ile siły trzeba używać w seryjnym setupie w 626 i jaka jest długość pedału oraz średnice pompy i wysprzęglika. Przez chwilę myślałem o założeniu pompy sprzęgła z serwem.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

27 paź 2016, 17:16

Właśnie porównałem setup z mx5 z KLowym i faktycznie wygląda to bardzo obiecująco. Tarcza 225mm ma 19% większą powierzchnię od mxowej, powierzchnia styku z tarczą zarówno zamachu jak i docisku jest taka sama. Docisk z KLa ładnie siada na kole zamachowym z BPka.

Dokumentacja zdjęciowa dla potomnych.

RS w jakim celu jest konieczne dospawanie blaszek skoro łożysko zostaje oem w przypadku o którym piszesz?

A przy okazji gdyby był ktoś chętny na kupno tarczy z 225mm z KLa to zaprszam na PW, bo ja chcę kupić docisk i łożyssko oporowe a są tylko zestawy do kupienia.
Załączniki
tarcza z kl na docisku bp.JPG
tarcza bp vs kl.JPG
sloneczko kl.JPG
sloneczko bp.JPG
łozysko z bp na kl.JPG
łozysko z bp na bp.JPG
lozysko bp.JPG
docisk bp vs kl.JPG
Ostatnio zmieniony 27 paź 2016, 23:14 przez autopaga, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

27 paź 2016, 22:58

autopaga pisze:Zamach z KLa jest sporo grubszy, więc nie ma sensu go przerzucać, tym bardziej że nie ma takiej potrzeby bo docisk z KLa ładnie siada na kole z MXa.

Ale to nie jest zamach z KLa tylko z mojego BPeka :D
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

27 paź 2016, 23:12

O to ciekawe, w takim razie faktycznie w mojej dawczyni japonce był fabrycznie odelżony zamach. To mnie zmyliło. Poprawiam żeby nie wprowadzać w błąd.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

27 paź 2016, 23:16

autopaga pisze:O to ciekawe, w takim razie faktycznie w mojej dawczyni japonce był fabrycznie odelżony zamach. To mnie zmyliło. Poprawiam żeby nie wprowadzać w błąd.



Kilka serii limitowanych Eunosow mialo lekkie zamachy. Moja podobno tez ma, wyjme silnik ot zwaze.
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

27 paź 2016, 23:24

może to tylko kwestia tego że to jest zamach z FWD, a w MX5 był lżejszy?
Bo mam jeszcze jeden zamach z BP4W który jakiś czas temu kupiłem na graty i był lżejszy o 1 kg. Ten co Wam wysłałem 8.7kg, Miatowy 7.8kg
Patrząc na Twoje zdjęcie zastanawiam sie czy nie ma innego odsadzenia, bo "mój" wydaje się wyższy?
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

28 paź 2016, 0:35

Przyglądałem się im, i miejsca na tarczę jest tyle samo, największa różnica jest w tym miejscu
Załączniki
zamach japonka.jpg
Awatar użytkownika
vlad
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2016, 10:27
Model: Inny
Wersja: R34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

08 gru 2016, 14:03

rozkminiam zmianę sprzęgła w 1.8 NB bo zrobilismy lekkie koło, a że roboty przy tym jest to bez sensu nie zmienić sprzęgła,

a że planujemy turbo w nadchodzącym sezonie i generalnie zastosowanie auta w drifcie (nie jakimś zawodowym, for fun only), to trzeba na coś postawić.... celujemy w softa na 0,6ba czyli pewnie okolice 200hp i nie więcej jak 300nm,

i teraz moje pytanie do osób mających doświadczenie - czy pod taki setup te jakieś wynalazki robione w wawie typu tarcza oem ze zmienionymi okładzinami podoła takiemu wyzwaniu?

czy olać temat i iść od razu w spieka? dla przykładu jest Competition Clutch stage 4 za około 1 tys pln by wyszlo, jeżdżę na takim sprzęgle w R34 na slikach 18" 265 szerokich i póki co po pierwszym sezonie się nie poddało więc wiem że bedzie dobre,

ale ze traktuję Marty miatę jako auto budżetowe to szukamy rozwiązania lowcostowego :D

opinie? :D
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

16 lut 2017, 14:40

Panowie to w końcu jak jest z tym spiekiem, bo słyszałem, że do auta miejskiego to mocno chybiony pomysł.
Chce włożyć lekki zamach to i przy okazji bym sprzęgło wymienił żeby tam już nie zaglądać przez jakiś czas, problem w tym, że chce za jakiś bliżej nie określony czas dmuchnąć silnik na jakieś 0.5 bara, seryjne sprzęgło mi to wytrzyma? Mogę spokojnie brać Exedy S1 i będzie git czy trzeba kombinować? Nie chce mieć pedału sprzęgła jak w traktorze bo nie ustoję w korku :D
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

16 lut 2017, 18:22

daj tarczę do nabicia półkewlarem na 225mm i do tego wzmocniony docisk wedle uznania jaki.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

16 lut 2017, 18:36

henorek mi organik od Wróbla wytrzymuje 0.45 na seryjnym używanym docisku i odelżonym zamachu :D koszt coś koło 200zł
MIATA nim jak szatan
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

16 lut 2017, 19:38

Przy 0,5bara żaden wzmocniony docisk nie jest potrzebny. Wręcz uważam, że to chybiony pomysł. Mój kevlar od Wróbla na seryjnym docisku wytrzymuje bez zajakniecia 1 bara. Oczywiście całość na gratach z 1.8 (zamach, tarcza, docisk). Jak chcesz koniecznie spieka to ładuj przynajmniej 5 łopatek.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

16 lut 2017, 19:47

Ja wręcz nie chce spieka, buduje zadziorne auto na miasto a nie fure na tor, próbuję utrzymać możliwie sensowny poziom komfortu, zwłaszcza w korkach. Czyli przy spieku ilość łopatek definiuje niejako agresje sprzęgła? I im ich więcej tym bardziej cywilne a im mniej tym ostrzej bierze? Najwygodniej byłoby mi coś kupić zamiast oddawać do obicia bo fura stoi już w warsztacie, jakbym szybko coś ogarnął to jeszcze teraz bym to zrobił i miał z bańki
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

16 lut 2017, 19:55

Zrobisz jak chcesz, ale zakup używanej tarczy i nabicie jej u wrobla to koszt ok 200-220zl. Za takie pieniadze nie kupisz zupelnie nic sensownego. Ze spiekiem po krotce tak jak piszesz. Im wiecej lopatek tym bardziej cywilne i wieksze przebiegi, im mniej tym wiecej przeniesie, bardziej 0-1 i mniejsze przebiegi.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

16 lut 2017, 19:59

A jakie przebiegi robi takie sprzęgło obite kevlarem i jaką ma charakterystykę pracy? Jest jak OEM tylko wytrzymalsze? Bo w sumie to mnie przekonałeś, że lepiej obić niż kupować nowe które zaraz i tak będzie do wymiany
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

16 lut 2017, 20:33

Nabicie u wróbla i powiększenie tarczy to koszt 150zl na kewlarze. Robi na poczekaniu w 1h. Chcesz dobrze a żal ci 2 dni poczekać ?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

16 lut 2017, 20:47

Myślałem, że to trwa o wiele dłużej, w tej sytuacji sprawa jest jasna, dzięki! Btw tarcza z NA pasuje? Bo tylko takie widzę na allegro :D
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

16 lut 2017, 20:59

Sprzegla w NA,NB,NBFL sa takie same. Roznia sie jedynie rozmiarami w zaleznosci od pojemnosci.
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

16 lut 2017, 21:04

Super, dziękuję za pomoc Panowie, z mojej strony to wszystko :D
Awatar użytkownika
urabura
Posty: 53
Rejestracja: 24 kwie 2016, 0:04
Model: NB
Wersja: 1.8

19 lut 2017, 23:03

A ja dorzucę swoje dwa grosze.
Mimo wielu niepochlebnych opinii o spieku zdecydowałem się na 4 łopatkowy od wróbla. Powiem wam, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Sprzęgło nie działa 0 1, wcale noga nie boli od wciskania sprzęgła, moja dziewczyna czy mama śmiało mogą tym samochodem jeździć bez najmniejszych problemów.

Z minusów to - nie jest łatwo operować tym sprzęgłem by "aksamitnie" zmieniać biegi bez żadnego szarpnięcia, oraz podczas ruszania jest taki efekt poszarpywania jakby był dwumas rozwalony - ale da się nauczyć ruszać zupełnie normalnie.

Tak więc jestem bardzo zadowolony i pozdrawiam durniów co opowiadają bajki o spiekach.
brożyn miał racje.
ODPOWIEDZ