Sprzęgła - to i owo

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

23 sie 2011, 13:26

majkel_c pisze:
Jacek176 pisze:To już tak zdrożało??? :shock:

Ano. Radzik już od jakiegoś czasu urwał się z kosmosu ze swoim cennikiem.

Po
eM


Reguła popytu i podaży?
Łoś
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

23 sie 2011, 13:55

Standby pisze:Reguła popytu i podaży?

Bardziej wody sodowej. Konkurencja produkuje tak samo dobrze a znacznie taniej, śpiewana przez Radzika cena 1500 zbliżona już jest do solidnych wielkoseryjnych konstrukcji... Gdzie tu logika. Ale jak są chętni aby u niego robić to cóż :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

23 sie 2011, 14:14

majkel_c pisze:
Standby pisze:Reguła popytu i podaży?

Bardziej wody sodowej. Konkurencja produkuje tak samo dobrze a znacznie taniej, śpiewana przez Radzika cena 1500 zbliżona już jest do solidnych wielkoseryjnych konstrukcji... Gdzie tu logika. Ale jak są chętni aby u niego robić to cóż :mrgreen:

Po
eM


Utarło się, że "tylko Radzik wzmacnia dociski". Jest to wielką bzdurą, bo ten człowiek przy nitowanych dociskach nawet nie chciał ze mną rozmawiać przez telefon, tylko odpowiedział "Panie, znajdź Pan skręcany to zrobimy... tak z miesiąc czasu". Prawda jest taka, że jak nie potrafią tam rozwiercić nitów i zanitować jeszcze raz, to trochę słaba ta usługa. Chociaż z drugiej strony (rozmawiałem tylko z kilkoma) nikt, kto zajmuje się robieniem spieków i innych rzeczy ze sprzęgłami nie chciał mi zaoferować wzmocnienia docisku. Powód?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

03 wrz 2011, 16:57

Drodzy,

Nawiązując do kwestii sprzęgła, zauważyłem, że przewija się informacja w temacie lekkiego koła zamachowego. Czytałem o plusach tego wynalazku, czy są natomiast jakieś skutki uboczne typu szybsze zużywanie się podzespołów silnika, etc?

Będę wdzięczny za info.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 wrz 2011, 13:12

Marcin30 odelżając koło zamachowe zmieniasz wyważenie całego wału i tym samym układu, więc nastąpi szybsze zużycie różnych elementów silnika :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

05 wrz 2011, 8:48

No chyba, że wyważy się wał z nowym kołem :mrgreen:
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

05 wrz 2011, 9:01

A czy nie odbywa się to niejako automatycznie przy wymianie koła zamachowego na lekkie?
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

06 wrz 2011, 14:08

Powinno odbywać się automatycznie ale fakty są takie, że w Polsce rzadko kto to robi ;)
Mówię tutaj o dynamicznym wyważeniu wału korbowego wraz kołem zamachowym, dociskiem, kołem pasowym itd. czyli wszystkimi elementami które są przymocowane do wału i obracają się wraz z nim.
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

06 wrz 2011, 17:27

Jacek176 pisze:Powinno odbywać się automatycznie ale fakty są takie, że w Polsce rzadko kto to robi ;)
Mówię tutaj o dynamicznym wyważeniu wału korbowego wraz kołem zamachowym, dociskiem, kołem pasowym itd. czyli wszystkimi elementami które są przymocowane do wału i obracają się wraz z nim.


Mówisz o przypadku ręcznego odelżania układu. Jak kupujesz gotowy "kit" pt. sprzęgło + zamach to możesz zapomnieć o takiej operacji. Ponadto w nowym aucie to będzie równoznaczne z utratą gwarancji :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

06 wrz 2011, 17:31

No cóż, to trochę sobie poczekam. Wielkie dzięki za informacje :kciuk:
Jacek176
Posty: 39
Rejestracja: 13 cze 2011, 8:36
Lokalizacja: Sochaczew

07 wrz 2011, 12:45

dmk pisze:Jak kupujesz gotowy "kit" pt. sprzęgło + zamach to możesz zapomnieć o takiej operacji.

Dlaczego?

dmk pisze:Ponadto w nowym aucie to będzie równoznaczne z utratą gwarancji

A no to oczywiste. Przecież do tego trzeba rozebrać silnik na części pierwsze.
Obrazek
1/4 mili: 15.182s >>> lotnisko Sochaczew 2009
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

07 wrz 2011, 17:01

Jacek176 pisze:Dlaczego?


Chodziło mi o to, że kupując gotowy kit nic nie jest wyważone, bo nikt do kitu nie dorzuca koła pasowego, wału itd. :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

21 lip 2012, 19:39

czytam i czytam i dalej nic nie wiem :p

sprzegło zaczęło mi się ślizgać, z tego co wyczytałem wróbel nie regeneruje docisków
sprzęgło będzie hulać jak zregeneruje tylko tarcze ?? no i wiadomo łożyska nówki ?
ktoś się orientuje ile teraz bierze wróbel za nabicie ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2012, 20:14

ktoś się orientuje ile teraz bierze wróbel za nabicie ?

120, albo coś koło tego

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

22 lip 2012, 16:08

zależy za jaka wersje
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

23 lip 2012, 10:41

dzwoniłem
do 1.6
70zł zwykła tarcza
120-150 organik

dla ludzi spoza wawy
wystarczy wysłać sprzęgło z napisanymi danymi
p. Wróbel odsyła zrobione za pobraniem
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2012, 10:44

SponeR;owi już pisałem na PW ale inni też niech wiedzą. Wróbel brał własnie 120 zł jak dobrze pamiętam i oprócz organika był wzmacniany docisk. Chyba jeszcze coś z okładziną modził. Powiększył ją ile sie dało czy coś takiego :P
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

23 lip 2012, 16:23

Tyle to bierze każdy zakład mniej-więcej.

Docisku Wróbel nie wzmacnia i nikt poza Radzikowskim w Polsce nie chce podejmować się tego robić jednocześnie pukając się w czoło co do stosowności takiej operacji (własnego zdania nie będę w tej materii wyrażał, bo nie widzę takiej potrzeby).

Zwiększenie powierzchni ciernej w Miacie jest możliwe, ale bardzo niewiele - po prostu podczas obijania dobiera się ciut większą okładzinę.

Pytanie: co za różnica między "zwykłym" a "organikiem"? Dla mnie to to samo.

PS Mój "brand new" większy (po średnicy) spiek 5-ramienny... jest nie do jeżdżenia w korkach itd. - sprzęgło spiekowe musi szarpać, wyrywać bebechy pasażera i doprowadzać do furii kierowcę, poirytowanego kangurami. Ale klei i trzyma jak głupie. Dłuższa relacja niebawem :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

28 lip 2012, 15:07

dla potomnych:
łożysko prowadzące (pilot bearing) nr oem: f801-11-303 (aso-105zł)
można kupić troche taniej :] i dobrej firmy
[URL=http://allegro.pl/lozysko-kulkowe-koyo-6202-zz-c3-15-x-35-x-11-f-v-i2507214482.html]LINK -> łożysko koyo 6202 zz c3[/URL]
MIATA nim jak szatan
Obrazek
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 lip 2012, 21:27

dmk pisze:PS Mój "brand new" większy (po średnicy) spiek 5-ramienny... jest nie do jeżdżenia w korkach itd. - sprzęgło spiekowe musi szarpać, wyrywać bebechy pasażera i doprowadzać do furii kierowcę, poirytowanego kangurami. Ale klei i trzyma jak głupie. Dłuższa relacja niebawem :wink:

Nie zgadzam się z taką opinią - posiadam pełną tarczę spiekową, na dodatek mega twardy docisk i nie mam takich problemów. Jedyna irytacja na początku eksploatacji tego sprzęgła to lekkie koło zamachowe które wymaga ruszania z wyższych obrotów....ale bez problemu można się do tego przyzwyczaić.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

28 lip 2012, 22:26

irakleo pisze:
dmk pisze:PS Mój "brand new" większy (po średnicy) spiek 5-ramienny... jest nie do jeżdżenia w korkach itd. - sprzęgło spiekowe musi szarpać, wyrywać bebechy pasażera i doprowadzać do furii kierowcę, poirytowanego kangurami. Ale klei i trzyma jak głupie. Dłuższa relacja niebawem :wink:

Nie zgadzam się z taką opinią - posiadam pełną tarczę spiekową, na dodatek mega twardy docisk i nie mam takich problemów. Jedyna irytacja na początku eksploatacji tego sprzęgła to lekkie koło zamachowe które wymaga ruszania z wyższych obrotów....ale bez problemu można się do tego przyzwyczaić.


Wybacz, z wyższych obrotów każdy potrafi. Największą sztuką jest wstrzelić się w przedział 100 obrotów, w których nie szarpie (oczywiście w niskich zakresach) - powoli się uczę tej sztuki.

Ponadto - lekki zamach jak sama nazwa wskazuje zniweluje ten efekt. Ciężki będzie szarpał jak jasna cholera.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

29 lip 2012, 21:37

dmk - a Ty dalej swoje :bang: napisałeś że :
dmk pisze: sprzęgło spiekowe musi szarpać, wyrywać bebechy pasażera i doprowadzać do furii kierowcę, poirytowanego kangurami.

a ja na to że guzik prawda, mam pełnego spieka i nic mi nie szarpie :wink: Fakt że posiadasz mało komfortowe sprzęgło spiekowe nie oznacza że wszystkie spieki zachowują się identycznie.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 sie 2012, 21:00

wymieniłem wczoraj sprzęgło, jako ciekawostkę wrzucam fotki tarczy, spójrzcie na sprężynę :bang:

dobrze, że bardziej nie pękła i nie narobiła jakiegoś spustoszenia :roll:
teraz w końcu samochód rusza bez kangurka i nie ma tego denerwującego brzęczenia na postoju, łożysko pilotujące po wyjęciu sprzęgła samo wypadło z koła zamachowego tak było wyrobione
Załączniki
01082012401.jpg
01082012402.jpg
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

27 wrz 2012, 20:53

pytanko
wysłałem do wróbla tarcze do nabicia organikiem
i wróciła z okładziną na której jest napisane "luk made in germany"
luk robił okładziny organiczne ? pytam z ciekawości
ew. czym (z wyglądu) rózni sie organizk od zwykłej okładziny ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 wrz 2012, 21:23

SponeR pisze:czym (z wyglądu) rózni sie organizk od zwykłej okładziny


Zwykłe sprzęgło to organik?

Ewentualnie robi się wzmocnionego organika ze zbrojeniem (metalowym lub np. kevlarowym) ?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 wrz 2012, 22:23

organik to zwykła tarcza, jak jak byś kupił jakiś zamiennik, tyle że pewnie Pan R. ma sprawdzone co daje mniej więcej radę i nabija czymś "dobrym", przynajmniej należy tak wierzyć. Nie ma co się martwić bo każdy seryjnie mocny samochód jeździ na organicznym sprzęgle w dalszym ciągu (tak jak słabeuszki), ogólnie wzmacniane tarcze z wszelkich materiałów i domieszek są przereklamowane i jak to kiedyś Five napisał, nawet do projektu soft turbo, tarcza inna niż organiczna to podchodzenie z armatą. Co innego docisk.

Można spotkać organiki z domieszkami materiałów trudnościeralnych, wszelkie "Stage"owe tarcze to właśnie mieszanki, chyba że dochodzi do "metalów" to wtedy mamy do czynienia najczęściej z spiekanymi okładzinami, (np. węglikami) lub wielotarczowe sprzęgła, chyba najlepsze z jakimi się spotykam to carbony, przeżyją wszystko;) tak w skrócie na temat tarcz.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

28 wrz 2012, 6:22

dzięki ci grzes, za wyjaśnienie :]
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 wrz 2012, 19:58

Dodam tylko, ze obecnie moja pelna tarcza z okladziana wzmacniana kewlarem w parze ze wzmocnionym dociskiem przenosi 480nm (190 seria) .... widac wiec ile potencjalu tkwi w pelnej tarczy bez potrzeby uciekania sie do mielenia sobie napędu tarcza listkową.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2013, 17:27

Gdzie ten 'Wróbel' ma warsztat co te sprzęgła robi bo nie moge znaleźć? Podajcie jakieś namiary bo w przyszlym tygodniu chce u siebie zmienić ew. zregenerować. Pozdr
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2013, 17:37

Donek pisze:Gdzie ten 'Wróbel' ma warsztat co te sprzęgła robi bo nie moge znaleźć? Podajcie jakieś namiary bo w przyszlym tygodniu chce u siebie zmienić ew. zregenerować. Pozdr


http://sprzegla-regeneracja.home.pl/html/kontakt.html
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ