Sprzęgła - to i owo

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2013, 21:13

majkel, dzięki, jutro jadę zrobić rekonesans :)
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

03 mar 2013, 21:28

Sory panowie za kompletny offtop, ale nie mogę się skontaktować w żaden sposób z majkelem od miesiąca: napisz do mnie pw w sprawie ramki konsoli, którą kupiłeś i a paczka do mnie wróciła.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2013, 21:33

autopaga pisze:w żaden sposób z majkelem od miesiąca

Buahahhahaha :mrgreen: Od miesiąca łapałem kangury po drugiej stronie planety i dopiero wróciłem :mrgreen: Zaraz się ogarniam i się skontaktuję w sprawie ;)

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

31 maja 2013, 10:58

Odswieze..
Po 6 tys /km Exedy Stage 1 niestety sie poddalo.
Widac zazwyczaj spokojna jazda i od czasu do czasu szybsze ruszenie ze swiateł zabiło szybciutko ten zestaw.
Autko generuje skromne 250nm.Od kilku dni zauwazylem ze powyzej 4 t/rpm najzwyczajniej obroty ida w gore a Mazda nie przyspiesza jak trzeba.Najczesciej objawia sie uslizgiem na 3-4 biegu.
Zakladam ze wysprzeglik nie ma nic z tym wspolnego bo olej w normie i nie ma wyciekow.
Chyba czas zalozyc cos mocniejszego.. :neutral:
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

31 maja 2013, 11:27

hej Gunner, ja tez jak na razie jestem srednio zadowolony z mojego exedy stage 1, ale z innego powodu. przy wysprzeglaniu pojawia sie wibracja - kazdy downshift powoduje drgania na skrzyni/sprzegle. Nie przeszkadza mi to za bardzo, ale nie wiem do konca czym to jest spowodowane. Dotarlem je powoli przez 500km, jezdze bez szalonych startow i mam dopiero ~1500 km na sprzegle (silnik jak na razie N/A).

W kazdym razie zle slyszec ze tak szybko sie poddalo, zaczynam sie martwic ze nie dolozylem paru stowek na ACT.. czas pokaze

EDIT (30/1/14) - Sprzeglo ma sie dobrze, wibracje zniknely gdy przestalem piescic sie ze sprzeglem i zwalniac je delikatnie. Staram sie teraz jak najszybciej i najplynniej zwalniac sprzeglo i nie ma problemu.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 12:40 przez Polinski, łącznie zmieniany 1 raz.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

31 maja 2013, 11:28

sachs performance ? :wink:
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

31 maja 2013, 11:34

Zastanowie sie teraz wlasnie nad ACT wraz z lekkim kołem .
Np: http://www.bellengineering.net/product_info.php?cPath=5_12&products_id=23
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

31 maja 2013, 11:44

Jak mi padnie Exedy Stage 1 to na pewno uderzę do Śluby vel Dr Kokona po lekkie kółko, wzmocnione sprzęgło i docisk. W dodatku wymiana na miejscu :mrgreen:
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

09 lip 2013, 23:50

Na ACT HD1 w Mizi zrobiłem dokładnie 30 tys km. Było w tym troche torów (Nuerburgring, Poznań), jakieś Kielce, parę Ułęży i Alpy. Auta nie katuję ale nogą do najlżejszych nie nalezy tym bardziej że Mizia słuzy do zabawy. Mam też lekkie koło dla ścisłości. Tarcza jeszcze by coś tam wytrzymała ale wymieniłem teraz przed wyjazdem w Pireneje i w Alpy.
Zdecydowanie polecam.
Jedyna wada to dość ciężko w porównaniu do serii chodzący pedał. Za to klei niesamowicie. I uważam że 30 tys to baaaardzo przyzwoity wynik.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 lip 2013, 7:33

pytanie do fachowcow - czy sprzeglo z NB (200mm zdaje sie) pasuje do NA (190mm?) plug and play? Chodzi mi o zwykle sprzeglo, zaden stejdż 1-2-3 a pytanie jest podyktowane troska o obecne ktore ma juz troche kkm nalatane a ostatnio musi znosic czasem wiecej niz emerycka jazda i nie wiem czy nie zazada niedlugo odpoczynku :wink:
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

31 lip 2013, 19:45

nb 1.6 pasuje do na 1.6
MIATA nim jak szatan
Obrazek
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

21 lip 2014, 21:36

Odświeżam temat .

Czy wzmocnione sprzęgło typu ACT czy exedy stage 1/2 ma w ogóle sens w 1,8 N/A ?

Oczywiście piszę to z pozycji upalającego , bo np. na takim Torze Poznań, to mi się wydaje - że moja seria nieźle oberwała ostatnio ..

Prawdopodobnie muszę wymienić jednak, i weryfikuje temat , co polecacie w moim przypadku ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

22 lip 2014, 0:38

remik pisze:Prawdopodobnie muszę wymienić jednak, i weryfikuje temat , co polecacie w moim przypadku ?

W WAW to bysmy Ci poradzili pojechać do Wróbla na pl. Hallera i za 100 PLN nabić mocniejsze okładziny. W Poz pewnie też kilku takich Wróbli jest.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

22 lip 2014, 14:19

dzięki za info , chyba się przyda na przyszłość . Póki co , diagnoza - płyn . Dodatkowo wleci przewód HELa. Problem ewidentnie
jest przy upalaniu, dziś przy jeździe w mieście - wszystko OK ..
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

01 sie 2014, 18:31

majkel pisze:
remik pisze:Prawdopodobnie muszę wymienić jednak, i weryfikuje temat , co polecacie w moim przypadku ?

W WAW to bysmy Ci poradzili pojechać do Wróbla na pl. Hallera i za 100 PLN nabić mocniejsze okładziny. W Poz pewnie też kilku takich Wróbli jest.

Po
eM



Byłem ostatnio u takiego naszego polecanego wszędzie speca w PO. Samo nabicie tarczy kevlarowymi okładzinami do 1.6 to 700zł.

Pozdr.
DEX
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

01 sie 2014, 22:03

to dawaj je do wawki, będzie taniej :)
Obrazek

miatasm.com
Tetryk
Posty: 14
Rejestracja: 16 mar 2016, 12:02
Model: ND
Lokalizacja: Poznan

13 kwie 2016, 21:09

Szukałem, a nie znalazłem. Czy sprzęgła w NB/ NBFL w skrzyniach 5-biegowych i 6-biegowych są inne czy takie same?
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

14 kwie 2016, 6:45

Tetryk pisze:Szukałem, a nie znalazłem. Czy sprzęgła w NB/ NBFL w skrzyniach 5-biegowych i 6-biegowych są inne czy takie same?


Sprzęgła od Na do NBFL dzielą się tylko w oparciu o pojemności. Do 1.6 i 1.8
koucz
Posty: 160
Rejestracja: 25 maja 2010, 20:12
Lokalizacja: Białystok

24 sie 2016, 9:11

Czy ktoś z forumowiczów jest mi w stanie powiedzieć jaką moc i nituka wytrzymuję seryjne sprzęgło w NCku?

Chciałem ACT, natomiast jest dostępne tylko w USA, a termin oczekiwania to 1-1,5 msc, obawiam się, że tyle nie wytrzymam i szkoda mi sezonu. Aktualnie na wykresie jest 2.5l 170km i 250 Nm. Pytanie czy seria to zniesie i jak długo?
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

08 wrz 2016, 0:15

koucz pisze:Czy ktoś z forumowiczów jest mi w stanie powiedzieć jaką moc i nituka wytrzymuję seryjne sprzęgło w NCku?

Chciałem ACT, natomiast jest dostępne tylko w USA, a termin oczekiwania to 1-1,5 msc, obawiam się, że tyle nie wytrzymam i szkoda mi sezonu. Aktualnie na wykresie jest 2.5l 170km i 250 Nm. Pytanie czy seria to zniesie i jak długo?

Trochę rychło wczas, ale może coś pomogę.
U mnie przy 320nm ślizgało na prawie każdym biegu. Na ebayu masz Competition Clutch, którego ja też używam.
Wiem, że któryś tuner rekomendował CC do turbo/kompresora.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

12 paź 2016, 10:47

ostatnio mam objawy zużycia sprzęgła ale nietypowe
na zimnym gdy wyjeżdżam z garażu czasami nie chcą mi wejść biegi :D najczęściej jedynka
w trasie się to nie zdarza za to w korku już wraca
wysprzęglik ma z 2 lata, pompa była regenerowana też jakoś tak
docisk z NB i tarcza od wróbla - pracowały pół roku na 0.4 bara bez intercoolera
nie rozbierałem i nie patrzyłem co pada - tarcza czy docisk
pytanie
-exedy stage 1 - ale niby wytrzymuje tylko 8 psi :cry:
-exedy stage 2 ????
wolałbym nie sprowadzać z usa bo dolar drogi i idzie długo
-czy może wzmocnić docisk + tarcza wróbla ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

12 paź 2016, 15:07

ja też potrzebuje dobre sprzęgło, jestem za jakimś porządnym zg w tym temacie. Najlepiej z uk bo tani funy jak nigdy tylko które?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 paź 2016, 15:31

Jest jeszcze opcja z dociskiem z KL'a i tarcza nabita kewlarem. Kiedyś z Grzesiem dyskutowalem na ten temat i nowil, że spoko.
Sam jestem ciekaw co wykombinujecie bo mi też potrzeba sprzęgła, ale się nie pali.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

12 paź 2016, 15:47

SponeR pisze:docisk z NB i tarcza od wróbla

1.6 czy 1.8?

Chłopaki a jaki problem zrobić porządnego spieka 5 łopatkowego? Koszt mniejszy i komfort zachowany.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 paź 2016, 16:10

Nie miałem styku z 5 lopatkowym, ale na normalnych to raczej z komfortem słabo. Na tor i drąg ok, ale na ulicę (i np jazdę w korku) to lipa.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

12 paź 2016, 16:39

Dlatego właśnie 5 łopatek. Różnica w komforcie w stosunku do organika niewielka i przebiegi jakieś sensowne już można zrobić. O 3 łopatkach w ogólnie nie mówię bo to hardcore.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 paź 2016, 17:02

sophisty pisze:Dlatego właśnie 5 łopatek. Różnica w komforcie w stosunku do organika niewielka i przebiegi jakieś sensowne już można zrobić. O 3 łopatkach w ogólnie nie mówię bo to hardcore.


Takie pytanie, masz u siebie tak spiek, albo miales okazję takie testować w warunkach miejskich? Ja nie dlatego pytam o doświadczenia praktyczne.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

12 paź 2016, 19:25

Andy spiek trzy łopatki
Ja spiek cztery łopatki
Mayk spiek pięć łopatek... albo sześć
Wszystkie auta używane na co dzień i nikt nie narzeka ;)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 paź 2016, 20:02

Mam nadzieje, że kiedyś będę miał okazję sprawdzić samemu. Bo mam mocno mieszane uczucia.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

12 paź 2016, 20:08

sophisty pisze:
SponeR pisze:docisk z NB i tarcza od wróbla

1.6 czy 1.8?

1.6

ktoś podpowie czy radzik czy exedy ?
jestem w stanie zaaplikować stage 2 bo niby stage 1 radzi sobie tylko do 8psi (0.57 bar)
na stronie sprzęgła24 znalazłem za 1600 stage 1 i 1800 za stage 2
MIATA nim jak szatan
Obrazek
ODPOWIEDZ