Sprzęgła - to i owo

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 gru 2009, 16:53

Exedy - nie podlega żadnej dyskusji :mrgreen: ale stage1 tego producenta to spory wydatek, nawet za wielką wodą. Można skorzystać z rzemieślniczych warsztatów które wyspecjalizowały się w modyfikacjach sprzęgieł takich jak Radzik czy Wróbel....kilku forumowiczów śmiga jużna takich sprzęgłach. Kolejną alternatywą są gotowe zestawy w cenie od 110-150USD na temat których krążą rozmaite, bardzo skrajne opinie. Przejrzałem opinie na wielu forach motoryzacyjnych na temat tych wynalazków i zauważyłem że najbardziej negatywne wystawili uzytkownicy aut które legitymują się mocą powyżej 300KM, które są eksploatowane w dość ekstremalnych warunkach. Natomiast użytkownicy wolnossaków i softowo uturbionych samochodów chwalą sobie sprzęgła zza wielkiej wody.
Może macie jakieś doswiadczenia związane ze sprzęgłami zamieszczonymi na poniższych fotach?
Załączniki
Exedy Stage1 280-300USD.jpg
Kultowe organiczne Exedy Stage1 które ma najlepszy stosunek jakość/cena
Exedy Stage1 280-300USD.jpg (34.7 KiB) Przejrzano 6393 razy
XTD Stage3 130-150USD.jpg
XTD, spiek na którym jeździ wielu użytkowników Nysek
XTD Stage3 130-150USD.jpg (25.1 KiB) Przejrzano 6384 razy
XTR Stage3 120-140USD.jpg
XTR....soiek który poza kolorem praktycznie nie różni się od XTD
XTR Stage3 120-140USD.jpg (39.99 KiB) Przejrzano 6349 razy
F1 Racing Stage2 110-130USD.jpg
F1 Racing to chyba najtańsze dostępne sprzęgła stage1,2,3
F1 Racing Stage2 110-130USD.jpg (31.71 KiB) Przejrzano 6384 razy
eCLUTCHMASTER Stage2 120-140USD.jpg
jest tego cała masa na Ebay
eCLUTCHMASTER Stage2 120-140USD.jpg (30.23 KiB) Przejrzano 6348 razy
eCLUTCHMASTER Stage1 110-120USD.jpg
Organiczne Stage1 - ciekaw jestam jak wypadłoby w tescie versus seryjne OEM-owe sprzęgło
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

08 gru 2009, 20:33

Zapomniałeś, drogi kolego, o Advanced Clutch Technology - a robią zacne sprzęgła do naszych aut i w zestawach dają takie fajne naklejki :mrgreen:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
tel: 500294594 skype: lediable86
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 gru 2009, 23:40

irakleo pisze:F1 Racing Stage2 110-130USD.jpg
F1 Racing to chyba najtańsze dostępne sprzęgła stage1,2,3

Badziew! Unikac jak ognia! Moj zestaw zabil 2 lozyska oporowe (czyli 3 zrzuty skrzyni) zanim wzialem do reki miarke i zmierzylem sloneczko docisku. Okazalo sie , ze wewnętrzny otwor mial o kilka mm za duza srednice i sprezyny ryły lozysko zabijajac je w ciagu dwoch dni. Poza tym lozysko oporowe z zestawu bylo zrobione z gliny i smoły (czytaj - plastikowy pierscien uszczelniajacy) az blagalo na wymiane na lozysko NTN. Z kolei drugei lozysko z zestawu (te w kole zamachowym) kulalo sie bez problemu.

Podsumowujac:
Docisk - śmieć
Oporowe - śmieć
Tarcza - ok
Łożysko zamachu - ok
Narzędzie do centrowania - ok
Opakowanie - ok
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

08 gru 2009, 23:46

O łożyskach w tanich zestawach czytałem podobne recenzje.....guzik warte :wink:
leDiable pisze:Zapomniałeś, drogi kolego, o Advanced Clutch Technology - a robią zacne sprzęgła do naszych aut ]

ACT to półka cenowa zbliżona do Exedy....prowokowałem dyskusję na temat tanich zestawów.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 gru 2009, 23:55

I kolejna opinia tym razem nt.:

irakleo pisze:XTD Stage3 130-150USD.jpg
XTD, spiek na którym jeździ wielu użytkowników Nysek


:arrow: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=83725 :roll:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 gru 2009, 0:01

Fiveopac pisze:F1 Racing to chyba najtańsze dostępne sprzęgła stage1,2,3

Badziew! Unikac jak ognia! Moj zestaw zabil 2 lozyska oporowe (czyli 3 zrzuty skrzyni) zanim wzialem do reki miarke i zmierzylem sloneczko docisku.[/quote]
Trzykrotne zrzucanie skrzyni - ałała....to musiało boleć :twisted:

Fiveopac pisze:I kolejna opinia tym razem nt.:

irakleo pisze:XTD Stage3 130-150USD.jpg
XTD, spiek na którym jeździ wielu użytkowników Nysek


:arrow: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=83725 :roll:

to też czytałem szukając opinii....organiczne stage1 "made in china" raczej odpadają. W Nysach użytkownicy na ogół instalują XTD stage3 z 6-ramienny spiek.
sq2jul
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:56
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Bydgoszcz

09 gru 2009, 0:34

Pewnie najodppwiedniejsza osoba do madrowania sie w temacie nie jestem ale z tego co wywnioskowalem z leltury naszego (forum.mazdaspeed.pl) forum to tak jak pisal Five - xtd jest do bani. Jacolowi to sprzeglo rozsypalo si po tysiacu km. Z tego co pamietam Five poleca 'radzika' z reszta podobnie jak radekkm ( z forum mazdaspeed) jezdzacy mocno doladowana podtlenkiem azotu mx-3, wiec chyba cos w tym musi byc... ;)

Pozdrawiam,
Juliusz
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

09 gru 2009, 0:41

Ze sprzęglami od Pana Radzikowskiego też bywalo różnie.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

09 gru 2009, 0:49

Ale czego wy się spodziewacie za takie pieniądze? Na czymś muszą oszczędzać by tak tanio sprzedawać - to oszczędzają na materiałach i kontroli jakości. Nie ma na tym świecie nic za darmo. Wiadomo Exedy i ACT mają wyrobioną markę i dzięki temu mogą sobie narzucić większą marżę na końcowy produkt, ale nie jest z kolei ona w wysokości 80% ceny produktu, a o tyle mniej więcej tańsze są te zestawy które pokazał Irak. Czyli oczywiste jest że coś śmierdzi. To trochę tak jakby wam ktoś chciał sprzedać prawie nową mazdę mx-5 ncfl z przebiegiem 5k km. W salonie to 94tys pln. Jeżeli ktoś by ją sprzedawał za 20tys pln to chyba oznaczałoby że coś raczej nie tak jest z tym autem - że albo MOCNO bite, albo silnik kaputt I NIE DO ODRATOWANIA, albo ma inny mankament ktory tak drastycznie wpływa na cenę.
tel: 500294594 skype: lediable86
sq2jul
Posty: 44
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:56
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: Bydgoszcz

09 gru 2009, 0:55

Kudlaty pisze:Ze sprzęglami od Pana Radzikowskiego też bywalo różnie.


Mozesz cos wiecej nakreslic w tym temacie?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2009, 7:59

irakleo pisze:ACT to półka cenowa zbliżona do Exedy....prowokowałem dyskusję na temat tanich zestawów.

Cudów nie ma, albo dobrze, albo bardzo tanio... Niestety, ale w przypadku produktów branych z _zupełnie_ lowendowej półki na ebay nie należy się spodziewać jakiś szczególnych cudów.

Ja się dorzucę ze sprzęgłami SPEC, dość dobre opinie zbierają:
http://www.specclutch.com/cars/Mazda/Miata/1997/Single

Niedawno byłem bliski kupienia sprzęgła Bully (nieznana jakoś szerzej marka w EU, ale interesujące konstrukcje):
http://www.bullyclutch.com/stage2.html
Ale niestety ktoś mi skubnął w okazyjnej cenie a cena listowa jest niestety hmmm... niemała :neutral:

sq2jul pisze:Mozesz cos wiecej nakreslic w tym temacie?

Popieram. Kudłaty, takie ogólne stwierdzenia mało wnoszą do dyskusji i bardziej przypominają ploty z magla, warto się może jakimiś konkretnymi przypadkami podzielić...

Po
eM
Ostatnio zmieniony 09 gru 2009, 8:08 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

09 gru 2009, 8:01

Ja zamówiłem z tej wyższej półki czyli ACT Stage 1 (HD), choć mi to sprzęgło w Stanach odradzano. Wymaga podobno dość dużego nacisku na pedał i jeżeli ktośc używa auta na codzień, szczególnie w korkach, może nie być komfortowe.
Za wodą polecają sprzęgła modyfikowane np. z Flyin' Miata czy z TDR. Ja zaufałem i wybrałem markę.

Oto co napisał mi Gary z TDR:
Since switching to SPEC clutches 5 years ago we have sold 2 ACT clutches. ACT makes a good clutch, but the Stage 1 is really a stock organic disc with a very strong pressure plate and intern strong pedal pressure. Organic clutches will not hold up to high heat such as hard track use under high power, but on daily driving it is fine. We have SPEC make for us a custom clutch that is the perfect street/track combo. We start with a Kevlar surface on one side and Carbon Ceramic on the other side. Our Stage 3 clutch is Carbon Ceramic on both sides and is little too much on/off for the street so by using the Kevlar which is our Stage 2 setup on one surface it allows a little more slip, perfect for the street. The Carbon Ceramic does not slip so perfect for track and high horsepower use. We use this setup on normally aspirated setups up to my car which has 290 HP. The other reason is pedal pressure is about 10% more than stock verses 50% more with the ACT.
Our current website does not show the Stage 2 Plus only the Stage 2 and 3, but we give our customers the Stage 2 Plus for the same price as the Stage 2. I also prefer the aluminum flywheels over steel as they absorb more heat and intern run cooler. They are also lighter than steel. As a performance adder we also sell the Stage 2 Plus with an aluminum pressure plate assembly $189 adder that saves another 2 lbs.


Niestety za wodą za dobre sprzęgło trzeba zapłacić ok. 300-350 USD co i tak uważam nie jest wygórowana ceną w porównaniu nawet do cen naszych rodzimych fachowców typu Radzikowski. Do tego jak ktoś chce lekkie koło ok. 350 USD. TDR poleca koła aluminiowe, o których na miata.net chodzą złe opinie że się gną. Z kolei na miata.net twierdzą, żę ACT z lekkim kołem potrafi bardzo hałasować.
Tak więc jak to bywa każdy chwali swoje, a wybór nalezy do nas. Podstawowa zasada: pytać, czytać i pytać.

Jak zamontuję to Wam powiem jak z tym ACT jest naprawdę.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2009, 8:07

pmcomp pisze:Wymaga podobno dość dużego nacisku na pedał i jeżeli ktośc używa auta na codzień, szczególnie w korkach, może nie być komfortowe.

Nie będzie aż tak źle, miałem to pod nogą, wystarczy dzień czy dwa i się przyzwyczaisz...
pmcomp pisze:Z kolei na miata.net twierdzą, żę ACT z lekkim kołem potrafi bardzo hałasować.

Tia :wink: A miata to jest w ogóle wyciszona jak limuzyna :mrgreen:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

09 gru 2009, 8:14

majkel_c pisze:
pmcomp pisze:Wymaga podobno dość dużego nacisku na pedał i jeżeli ktośc używa auta na codzień, szczególnie w korkach, może nie być komfortowe.

Nie będzie aż tak źle, miałem to pod nogą, wystarczy dzień czy dwa i się przyzwyczaisz...


Oby. Choć przecież Mizia nie jest moim codziennym autem.
Za to podobno klei fantastycznie.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

09 gru 2009, 10:18

pmcomp pisze:Ja zamówiłem z tej wyższej półki czyli ACT Stage 1 (HD), choć mi to sprzęgło w Stanach odradzano. Wymaga podobno dość dużego nacisku na pedał i jeżeli ktośc używa auta na codzień, szczególnie w korkach, może nie być komfortowe.

Co prawda nie miałem okazji mieć HD pod nogą (na codzień w mojej miacie mam XT) ale sądzę że różnicy dużej nie będzie. Nie wierz we wszystko co mówią. O ile sprzęgło rzeczywiście twardo chodzi to nie jest to wcale męczące albo niekomfortowe. Jedynie raz miałem sytuacje że mnie noga rozbolała (prawie 2 godziny w korku wciskania i puszczania na przemian).

pmcomp pisze:Z kolei na miata.net twierdzą, żę ACT z lekkim kołem potrafi bardzo hałasować.

Totalna bzdura, słyszę je tylko jak wyłączę radio, nie prowadzę konwersacji z pasażerem i zamknę dach oraz szyby - a to i tak tylko jak się specjalnie wsłuchuję :razz:

Co prawda nie miałem nigdy porównania do innych sprzęgieł niż seryjne ale uważam że ACT to dobry wybór jeżeli nie mamy w planach 300+ konnego potwora :wink:

ZM2-HDSS wg strony ACT wytrzymuje do 315 Nm.
ZM2-XTSS wg strony ACT wytrzymuje do 415 Nm.
tel: 500294594 skype: lediable86
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

09 gru 2009, 14:33

Kudlaty pisze:Ze sprzęglami od Pana Radzikowskiego też bywalo różnie.

Moje problemy ze sprzeglem skonczyly sie po wizycie u Radzikowskiego. Wzmocniony zostal docisk, pelna organiczna tarcza, splanowane kolo zamachowe. Moment seryjny 135 NM , moment obecny 317NM. Zero poslizgu, nawet przy flat shiftach (zmiana biegow z gazem w podlodze) i procedurze startowej przy zachowaniu 100% funkcjonalnosci seryjnego sprzegla. No i na koniec wisienka na torcie, silnik mam 1.8 a sprzeglo jest z silnika 1.6 (mniejsza srednica, lzejsze kolo zamachowe). Dla mnie Radzikowski to jedyny sluszny wybór. 1,5 sezonu totalnie bezproblemowej jazdy od momentu zrobienia u niego sprzegla.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

09 gru 2009, 14:43

Fiveopac, Bardzo fajnie ze dobrze trafiłes. Jednak widziałem spieki od Radzikowskiego które potrafiły się rozlecieć przy pierwszym ostrym ruszeniu w samochodzie rwd, stąd moje stwierdzenie że różnie bywło z tymi sprzęgłami.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

09 gru 2009, 15:04

Sprzęgło od Radzikowskiego jest również w uturbionej NBFL Mayka
Z tego co się orientuję - działa bezproblemowo od kilku miesięcy. Bardzo podoba mi się działanie pedału - w miarę lekko - przyjemnie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

09 gru 2009, 16:55

Odwiedziłem dzisiaj lokalny zakład regeneracji sprzęgieł który zna się na rzeczy i ma długoletnią praktykę. Modernizacja tarczy sprzęgła + montaż pięciu spieków to koszt 450zł....docisk pozostaje seryjny. Za identyczne pieniądze dostępne są gotowe zestawy wyszczególnione na początku tego wątku....Jak myślicie? Czy seryjny docisk nadaje się do takiej zmodyfilkowanej tarczy sprzęgła? Chyba majk ma sprzęgło które przeszło podobny mod?
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

09 gru 2009, 18:13

irakleo pisze: Czy seryjny docisk nadaje się do takiej zmodyfilkowanej tarczy sprzęgła? Chyba majk ma sprzęgło które przeszło podobny mod?


Gość który robi twierdzi że seryjny jest ok. Majk jeździ z seryjnym ja również będę śmigał z seryjnym dociskiem.... zobaczymy jak się sprawdzi w praniu....
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 gru 2009, 18:49

Mogę okazyjnie kupić sprzęgło do NA 1,8....ale nie wiem czy pasuje do 1,6 :?: Macie na biegu jakieś info na temat różnic pomiędzy sprzęgłami w 1,6 i 1,8 :?:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 gru 2009, 19:04

Mogę okazyjnie kupić sprzęgło do NA 1,8....ale nie wiem czy pasuje do 1,6 :?: Macie na biegu jakieś info na temat różnic pomiędzy sprzęgłami w 1,6 i 1,8 :?:

Pasuje bez problemu ale do kompletu potrzebujesz koła zamachowego z 1.8 :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

12 gru 2009, 20:27

Fiveopac pisze:
Mogę okazyjnie kupić sprzęgło do NA 1,8....ale nie wiem czy pasuje do 1,6 :?: Macie na biegu jakieś info na temat różnic pomiędzy sprzęgłami w 1,6 i 1,8 :?:

Pasuje bez problemu ale do kompletu potrzebujesz koła zamachowego z 1.8 :)


Jak wymienię swoje sprzęgło to takie moje koło trafi do działu giełda.
:mrgreen:

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

12 gru 2009, 21:26

Fiveopac pisze:Pasuje bez problemu ale do kompletu potrzebujesz koła zamachowego z 1.8 :)

No to lipa....wstawiać cięższe koło to chyba nie ma sensu
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 gru 2009, 22:26

irakleo pisze:No to lipa....wstawiać cięższe koło to chyba nie ma sensu

Cięższe kolo, cięższy docisk i cięższa tarcza ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

10 lut 2010, 9:30

Rozważywszy wszystkie za i przeciw zdecydowałem się jednak na organiczne sprzęgło porzucając ostatecznie pomysł na spiekową tarczę. Mam trzech faworytów i nie mogę się zdecydować....
Exedy Stage 1 - dobre, sprawdzone, cena najniższa spośród moich faworytów....tylko czy przeniesie moment i moc jaką chciałbym uzyskać po strojeniu?
ACT model ZM1-HDMM - cena porównywalna z Exedy- droższe o 10-20 dolków....do przyjęcia, myślę że jakość również zbliżona....gdzieś czytałem że docisk jest dość twardy i pedał spręgła pracuje dość opornie....pmcomp zakłada u siebie identyczne i niecierpliwie czekam na relację :wink:
ACT model ZM1-XTMM - najmocniejsze organiczne sprzęgło do Miaty w ofercie ACT. Tarcza sprzęgła identyczna jak w powyższym modelu, natomiast docisk zupełnie inny - mocniejszy i jest obawa że będę musiał potrenować lewą nogę na siłowni :mrgreen: Cena o 20-30 dolków wyższa niż w przypadku powyższego modelu...da się znieść ten szczegół.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

10 lut 2010, 10:01

Jeżeli możesz to bierz to ostatnie:) Dobrego trzymania nigdy za wiele. Dlaczego odrzucasz spiek?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

10 lut 2010, 10:25

Podobno 3-4 ramienny spiek jest bardzo agresywny w działaniu. Spina bardzo szybko, bez poślizgu i z mało wyczuwalnym półsprzęgłem ale wystarcza przy normalnej jeździe na 20-40 tys. kilometrów a przy ostrych pojeżdżawkach na dużo krócej. Tarcza spiekowa działa w wyższej temperaturze....na tyle wysokiej że powierzchnie docisku i zamachu potrafią być fioletowe od przegrzania a przy tych temperaturach nierzadko i bez trudu spieki zbierają metal z ich powierzchni.
Reasumując - spiek niszczy powierzchnie cierne docisku i koła zamachowego, zwłaszcza w ruchu miejskim, dlatego przy wymianie spieków trzeba przeszlifować obie te powierzchnie....pytanie ile razy można to robić? Na domiar złego/dobrego przy spieku spięcie napędu jest dużo szybsze, stąd siła generowana przez silnik uderza gwałtownie w skrzynie biegów w półosie, w przeguby, w poduszki zawieszenia skrzyni i silnika. Na 1/4 jest idealny, ale do zwykłego jeżdżenia po mieście trochę się nie nadaje.....nie mam ochoty raz w roku zdejmować skrzyni i bawić się w regeneracje albo wymiany - spędziłem po Miatą stanowczo za dużo czasu....teraz czas na przyjemności :wink:
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

10 lut 2010, 16:40

Znowu małe OT :arrow: mój pedał sprzęgła chodzi tak miękko, jak nóż w budyń :grin:
Czy to dobrze, czy też jest oznaką zbliżającego się końca "czegoś" :?:
Zaznaczam, że nie mam żadnych problemów ze zmianą biegów.
Raz musiałem dolać DOT4, bo było min. ale żadnych wycieków nie zauważyłem.
Proszę o uwagi :smile:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

10 lut 2010, 16:46

vox pisze:Znowu małe OT :arrow: mój pedał sprzęgła chodzi tak miękko, jak nóż w budyń :grin:
Czy to dobrze, czy też jest oznaką zbliżającego się końca "czegoś" :?:
Zaznaczam, że nie mam żadnych problemów ze zmianą biegów.
Raz musiałem dolać DOT4, bo było min. ale żadnych wycieków nie zauważyłem.
Proszę o uwagi :smile:


Sprawdź wysprzęglacz i tłoczek u góry + węże. Jak nigdzie nie jest mokro to dziwne, bo tego płynu nie ma prawa ubywać (hydraulika jeśli działa - musi być szczelna). Miękki pedał to raczej oznaka kończącego się wysprzęglika - masz do wyboru reperaturki albo nowy wysprzęlgik (cena poniżej 100zł). Robota na 1.5h - poszukaj mojego tematu kiedyś na ten temat.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ