Strona 8 z 11

: 18 cze 2011, 19:29
autor: mateo
jakie sa felgi w tej NC 340 km?

: 18 cze 2011, 19:36
autor: mszczyrek
Jeśli mnie wzrok nie myli to Rota Torque, które są chińską podróbką Work Emotion CR.

Michal

: 18 cze 2011, 19:46
autor: mateo
źle się wyraziłem, chodziło mi o rozmiar :/

: 18 cze 2011, 19:47
autor: Johny
Rota Torque 17x8''. Dla ścisłości - Filipińskie. :wink:

A jeśli to miał być przytyk co do ich wątpliwej jakości to muszę zdementować, gdyż są naprawdę wytrzymałe, ładnie polakierowane i lekkie. Przejechały ponad 8tys km po Polskich i Europejskich dziurach, łatwego życia nie mają, a wciąż są bez skazy :smile:

: 18 cze 2011, 19:51
autor: dmk
Johny to Twoje auto? Wiem, że były o nim różne informacje, ale może przedstaw co jest w nim i jak zrobione? Bo wygląda na totalnego rodzynka.

: 18 cze 2011, 20:37
autor: mateo
Jeśli o mnie chodzi, to żadnego przytyku nie było. Chciałem tylko wiedzieć czy przez takie wielkie hamulce nie został/eś zmuszony do jeżdżenia na czymś całkiem nie-drogowym

: 18 cze 2011, 22:05
autor: Johny
Kolejność była odwrotna. Najpierw pojawił się spory problem z trakcją, który wymusił użycie szerszych opon (obecnie 225 R1R), te z kolei źle 'leżały' na seryjnych felgach, więc doszły lekkie Roty, a hamulce miały już pasować do seryjnych felg i były zamówione czas temu, ale jako że to pierwszy egzemplarz do NC na Świecie (jak to brzmi :roll: ) przyszło mi na nie czekać ponad pół roku - teraz są już 'od ręki' :smile:

: 24 cze 2011, 15:19
autor: sebna
Ciekawostka - zestaw BBK na bazie 4 tłoczkowych wilwoodów za przyzwoite pieniądze na 280mm tarczach - faza testów.

http://www.mx5nutz.com/forum/index.php?showtopic=76560

: 08 mar 2012, 10:10
autor: funky
czy ktoś z Was ma może na kompie wzór adaptera do czterotłoczkowych zacisków Brembo z np. AR166/BMW E38 itd.? Czy orientujecie się ile taki zacisk razem z adapterem zajmie miejsca i jakie dystanse należałoby zastosować, aby weszła zimowa felga 15"? gdzie w Warszawie wytną mi taki adapterek (jeśli go sobie zaprojektuję) i nie wezmą za to worka pieniędzy?

: 09 mar 2012, 11:05
autor: majkel
funky pisze:czy ktoś z Was ma może na kompie wzór adaptera

Przeniosłem do innego wątku. Ale szczerze mówiąc nie podejrzewam, abyś znalazł u nas u kogokolwiek gotowy projekt.

Po
eM

: 09 mar 2012, 11:18
autor: funky
tak mi się wydawało właśnie... :(
narazie szukam jak najmniejszych brembo, żeby weszły z adapterami do 15" i biorę się za adaptery

: 09 mar 2012, 13:05
autor: majkel
i biorę się za adaptery

Pobaw się po prostu w sklejce lub MDF aby zrobić pasujący prototyp a potem to wytniesz ze stali i sprawa załatwiona :mrgreen:

Po
eM

: 14 mar 2012, 9:22
autor: funky
Ok, jestem po przymiarkach do zwrotnicy pożyczonej od Brozyna, niestety nie jest kolorowo. Nasze zwrotnice maja rozstaw srub 120mm, Brembo z e38 ma 110mm, różnica jest zbyt mala, żeby coś ugrać.
Czy może ktoś się orientuje jakie zaciski mogą mieć 120mm rozstawu śrub montażowych? Może komuś rzuciło się w oczy gdzieś na jakimś forum..

: 14 mar 2012, 11:48
autor: Bardock
Różnica zbyt mała? adapter takiego typu by rozwiązał sprawy?:

Obrazek

Trzeba by pewnie kupić większą tarczę, ale wtedy może nie wejść w 15 calową felgę :D

Generalnie sporo ludków kombinuje z tymi zaciskami z E38


edt1.

tu masz podobny problem:

http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t65813-300.html

Kolesiowi niewiele brakuje, tak jak u Ciebie ale zostaje pytanie czy ten zacisk z tarczą 280 zmieści się. Trzeba zwrócić uwagę, że zacisk też sporo wystaje niż taki seryjny.

: 14 mar 2012, 11:58
autor: funky
zacisk by wszedł swoim rozmiarem, ale mocowanie jest problemem, ponieważ zwrotnica w MXie ma rozstaw śrub 120mm, a zacisk ma 110mm. W takiej sytuacji powyższy adapter nie pomoże, ponieważ otwory zachodzą na siebie. Odsunięcie zacisku od zwrotnicy to większa tarcza (dużo większa), też nie jest to rozwiązanie.
Narazie udało mi się znaleźć info, że e32 (jeszcze starsza 7mka) ma zaciski pod zwrotnicę 120mm, ale kupienie ich nie jest łatwe :)
szukam dalej :mrgreen:

: 15 mar 2012, 5:40
autor: irakleo
Długo szukałem na aukcjach zacisków wielotłoczkowych do swojej NA. Próbowałem z zaciskiem od RX7 i poległem. Tak naprawdę problemu nie ma z "uniwersalnymi" zaciskami produkowanymi przez Wilwooda, AP Racing, Tarox itd. ponieważ są zupełnie inaczej mocowane do zwrotnicy. Ale kosztują słono...nawet używki. Posłuchałem bardziej doświadczonych i założyłem tarcze z zaciskami od NB 255mm, zaopatrzyłem się w dobre tarcze i klocki. W zupełności wystarczą do ulicznych pojeżdżawek :wink:

: 15 mar 2012, 8:14
autor: funky
irakleo, tak jak pisałem w moim wątku, ja bym nic nie zmieniał, gdyby nie to, że mam zaciski pod 255 z przodu, bo ktoś takie założył, a mi do głowy nie przyszło mierzyć tarcze :bang: i teraz jestem w kropce, bo z tyłu mam 275, a z przodu 255mm.

irakleo pisze: Tak naprawdę problemu nie ma z "uniwersalnymi" zaciskami produkowanymi przez Wilwooda, AP Racing, Tarox itd. ponieważ są zupełnie inaczej mocowane do zwrotnicy. Ale kosztują słono...nawet używki.

to prawda.. niby śledzę giełdę na nutzach, ale nie łudzę się, że coś dorwę w normalnych pieniądzach.

Ale szukam dalej, może coś na rozstawie 120mm wpadnie mi w oko, jak nie to tymczasowo może jakieś 2 tłoczki założę, byle ogarnęły tarczę 270mm, bo nowe od miesiąca czekają na założenie..

: 15 mar 2012, 17:30
autor: pszemmek
Jak będzie potrzeba wyciąć model ze sklejki - mam na czym więc służe pomocą.

Niestety nasza maszyna nie tnie w stali, ale mam kontakty więc nie będzie problemu. Z tym że adaptery które oglądałem są frezowane - a to zdecydowanie podniesie koszty.


Może warto pomyśleć nad tarczą z Corrado - wchodzi pod 15 a jest trochę większa. tak jak te "big brake" http://949racing.com/miata-big-rotor-kit.aspx:

Nieduże zaciski brembo miały peugoty 406 coupe i fiaty cupe. Jakby podpasowały to razem z tą większą tarczą było by fajne hamowanie.

Niestety nie mam czasu/możliwości się tym zająć.

: 26 maja 2012, 22:48
autor: sebna
Szybkie pytanko nim wygoogluje.

Jak naciskam pedał hamulca, przez chwilę pedał podróżuje w martwej strefie, która nie powoduj nawet zapalenia świateł stopu. Czy taki luz reguluje się na pedale?

W zasadzie to pytam jaki jest warunek zapalenia świateł stopu?

Pozdro

: 01 sie 2012, 12:10
autor: irakleo
piękna cena....aż mnie palce swędzą :mrgreen:

http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0692BWNL.html

: 12 lis 2012, 21:56
autor: Kurak
Czy pojawił się jakiś development w tym wątku? [b]funky,[b] Ty na pewno coś wiesz :twisted:

: 13 lis 2012, 8:12
autor: funky
Kurak, szczerze mówiąc to od zmiany NBFL na NA nie tykałem tego tematu. U mnie są małe heble, czyli 235 i 231mm, więc niby bez rewelacji, ale jedyny mod jaki mi został to renowacja zacisków i wymiana płynu. Klocki stoptecha w połączeniu z tarczami TRW sprawdziły się na pojeżdżawce w Lublinie i sprawdzają się w mieście, więc napewno nie będę nic rzeźbił narazie :mrgreen:

: 25 lis 2012, 11:39
autor: sebna
Też jeżdżę na StopTechac Street Performance tyle, że na hamulcach ze sportiva i tak jak funky na same klocki nie mogę narzekać. Różnica między OE klockiem jest kolosalna a tanie są bardzo.

Od momentu zakupu najbardziej w NBflce nie odpowiadały mi właśnie hamulce. Bardzo słabe hamowanie, tragiczny feel pedału, tragicznie duży skok pedału. Wszystkie wymienione prowadziły w moim przypadku do małej powtarzalności hamowań na granicy oraz kiepściutkiej modulacji czyli ogólnie słabej precyzji, która nijak szła w parze z dość precyzyjnym układem sterowniczym, który się przez to marnował bo hamować trzeba było wcześnie bo było dość nieprzewidywanie.

Najpierw wymieniłem przewody na stalowe oraz płyn na świeży. Poprawiło się czucie pedału i powtarzalność.

Potem zregenerowałem wszystkie zaciski (wraz z wymianą wszystkich tłoczków) i sam zrobiłem wymianę całego płynu wraz z upewnieniem się, że wydostałem cały płyn z pompy ABSu oraz wymieniłem wszystkie klocki na właśnie StopTechy.

Poprawna wymiana płynu wraz z opróżnieniem pompy zrobiła potężną robotę w czuciu pedału oraz jego wysokości. Pedał się utwardził oraz zmniejszyła się martwa strefa do akceptowalnego poziomu (teraz Heal and Toe to przyjemność). W sumie podczas tej wymiany przepuściłem koło 2l :O płynu przez układ bo cały czas byłem niezadowolony z efektów i w kółko testowałem, nie podobało mi się i dalej bleedowałem myśląc, że gdzieś musi być jeszcze powietrze w układzie... podłamka aż w końcu znalazłem na miata.net zapomnianego posta o tym jak ktoś walczył ze słabym czuciem pedału tak jak ja i naprawił sprawę bleedując pompę ABSu i chwała im za tą informację.

Na tym etapie siła hamowania ze StopTechami i PZero Nero jest naprawdę bardzo, bardzo dobra. Auto staje w miejscu (nie polecam testować po posiłku :mrgreen: ). Pedał jest twardy i stoi bardzo wysoko przez co czucie i modulacja jest dobra (to też zasługa klocków).

Ogólnie na tym etapie wycisnąłem już wszystko co się dało z OE BBK zestawu i o ile siła hamowania jest bardzo dobra, modulacja też, czucie pedału i powtarzalność również to niestety dużego skoku pedału nie da się zmienić bo tak ten system został zaprojektowany i jest to sól w oku dla mnie i powód dla, którego nie jestem do końca zadowolony (chociaż sportive i tak ma najbardziej agresywną kombinację boostera i master cylindra z wszystkich generacji do NC (nie wiem jak jest w NC) dający największy prze mnożnik siły z nogi).

Pedał hamulca nie powinien być "meeetttrrr" wpychany w podłogę, żeby dobić się do maks siły hamowania. Ja najbardziej lubię jak pedał ma bardzo mały skok i praktycznie się nie rusza a siłę hamowania wyznacza się samą siłą docisku a nie tym jak głęboko i jak silno pedał wciśniemy co niestety jest sytuacją w miatkach.

Także zwracam honor hamulcom Miatki bo auto hamuje bardzo dobrze w tej chwili. Tylko sposób pozyskiwania tego hamowania nie jest idealny dla mnie.

: 25 lis 2012, 12:28
autor: Kim Son San
sebna, fajny post. Cieszę się, że u nas poruszamy ten temat, a nie tylko turbo i turbo :razz:

Kiedyś szukałem trochę informacji o układzie hamulcowym miatki i natrafiłem na wątek wymiany MBC na ten z mazdy 929 - [URL=http://forum.miata.net/vb/showpost.php?p=4669166&postcount=6]LINK[/URL], gdzie Keith z Flyin' miata pisze:

The 929 master is 1", compared to the 15/16" 2001+ master and the 7/8" used from 1990-00. The first two will only fit a 2001+ booster, the latter only on a 1990-00 booster.

When you go to a larger master, you'll get less pedal travel but you will require more pressure on the pedal for the same stopping power. Most performance drivers prefer a "hard" pedal like this, but the average driver will think it feels like bad brakes because they have to press so hard.



hehe, jeszcze jeden fajny cytat:

it is funny that you can improve your stopping distance in an early miata by downgrading the front brakes. A 1.6l front and 1.8l rear combo stops better than ether 1.8 or 1.6 brakes as long as you don't run out of thermal capacity on a track.

: 25 lis 2012, 13:10
autor: sebna
O widzisz ja czytałem inny wątek na ten temat gdzie Keith porównuje różne MC i boostery między generacjami miatek i opisuje różne kombinacje i ich efekty ale nikt tam wtedy nie wspominał o używaniu MC z innej mazdy !

Z OE kombinacji sportive ma największy booster i największy MC dający najmniejszy skok pedału (czyli na przestrzeni lat mazda sama zaczęła problem poprawiać bo co nowa generacje albo lift to MC się zwiększał - booster niestety też ale to norma, żeby kowalski nie musiał chodzić na siłownie, żeby zahamować na światłach :D).

To teraz muszę się zastanowić czy jestem gotowy na wymianę MC na tego większego z innej mazdy. Odpowietrzanie MC to cała nowa zabawa a robił bym to pierwszy raz :) chociaż w teorii wiem jak to zrobić.

Ale to raczej nie kwestia czy tylko kiedy :) bo mnie ten skok irytuje i tylko tego mi brakuje to bycia naprawdę zadowolonym.

Dobre info Kitson :kciuk:

EDIT:

Jeszcze dorzucę szybkie info jak wymienić płyn w pompie ABSu z mojego wątku:
Normalnie mazda ma specjalny diwajs, który podłącza do auta i robi tak zwany cycling ABSu po to żeby wydostać niego stary płyn (normalne odpowietrzanie nie ruszy pompy ABSu i znajdującego się w niej płynu).

Żeby wydostać z niego płyn w warunkach domowych i tym samym zrobić pełny flush systemu, wystarczy przy normalnym odwietrzaniu układu co kilka pompek pedału odpalić samochód (jak stoi na kobyłkach), wrzucić najlepiej 2jke, rozpędzić auto na sucho do w moim przypadku 4k rpm+ i depnąć po hamulcach. ABS się włącza próbując przywrócić rotacje kołom, pompa ABSu zaczyna pompować płyn i tada, bleedujemy pompę ABSu :D .


Pozdro

: 03 mar 2013, 23:35
autor: Kim Son San
sebna, jak tam - majstrowałeś coś przy układzie hamulcowym? :twisted:

: 04 mar 2013, 0:10
autor: Davey
Mam pytanie, jakie klocki na tył, Ferodo premier kiedyś miałem kupować, dobre będą? Standardowa NA 1.6.

http://moto.allegro.pl/mazda-323-mx5-klocki-hamulcowe-ferodo-i3016266623.html Takie znalazłem ale pewnie padaka za taką kase

http://moto.allegro.pl/ebc-klocki-tyl-mazda-323-mx-5-suzuki-baleno-krakow-i3041186677.html
Nie wiem co brac..

Edit przy okazji, mam bardzo twardy pedał hamulca, szczególnie w "początkowej fazie wcisniecia", co to może być?

: 04 mar 2013, 3:57
autor: Gunner
Edit przy okazji, mam bardzo twardy pedał hamulca, szczególnie w "początkowej fazie wcisniecia", co to może być?


Prawdopodobnie jest zapowietrzony :wink:

: 12 kwie 2013, 8:22
autor: Davey
Batalii z hamulcami ciag dalszy, w intercarsie maja trw na tyl, cos mi potrzeba jeszcze do wymiany klockow oprocz nich samych? :mrgreen:

: 12 kwie 2013, 10:45
autor: LubMich
klucze (czasami większe klucze i penetrant - jak coś nie chce puścić ;-P), lewarek, przesmarowanie ślizgów też jest wskazane, posmarowanie samego klocka (do obu odpowiedni smar - taki biało/przeźroczysty lub miedziane), w NA chyba też są takie blaszane prowadnice klocków - ale na przód w TRW dostałem je nowe z klockami (na tył musiałem sobie dokupić... zestaw montażowy klocka), papier ścierny.. powierzchnie dociskające klocek powinny być równe/w miarę czyste (tłoczek/zacisk).