ND 1.5 - Upgrade
Opcje?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Moze ktos cos wiecej dopisze do listy pomyslow i opcji?
Jesli juz sie trafi komus 1.5 i chce je pomodowac to pytanie czy zostaje mu tylko kompresor czy Turbo kit od BBR?
Widze jakies custom kolektory ale w Japonii i Australii.
Czy 1.5 mozna zeswapowac na 2.0 czy tam jest wiecej roznic niz miedzy 1.8, 2.0, 2.3 i 2,5 w NC?
Jesli juz sie trafi komus 1.5 i chce je pomodowac to pytanie czy zostaje mu tylko kompresor czy Turbo kit od BBR?
Widze jakies custom kolektory ale w Japonii i Australii.
Czy 1.5 mozna zeswapowac na 2.0 czy tam jest wiecej roznic niz miedzy 1.8, 2.0, 2.3 i 2,5 w NC?
Korzystając z okazji - czy ktoś na forum jeździ 1.5?
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
brawo pozostan oryginalny i trzymaj 1.5. Potrzebujesz wiecej do szalenstw w NO ?
Generalnie jest to calkiem ladnie fabrycznie zdlubana wersja 1.5, cos kojarze ze pare KM daje sie wykrzesac remapem.
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Ostatnio jezdze wiecej 1.8 po Norwegii niz modowanym 2.0 i serio nie czuje wielkiej roznicy w mocy. Za to czuje zajebista ulge kiedy nie musze uzywac skrzyni 6biegowej. Dlatego wlasnie nie przekreslam od razu 1.5 w ND. W tygodniu mam umowiona jazde testową i jesli nie wypadnie gorzej niz 1.8 z NC to pewnie to wezmę, silniki na allegro widze sa tak tanie ze to sie w glowie nie miesci. Wiec pewnie nie bede jakos bardzo dmuchac i chuchac na ten silnik
Kolektor chce tylko dorzucic i wystroic ECU i bedzie ok. Auto juz jest obnizone, poszerzone, oklejone, spoilerowane itp.
Kolektor chce tylko dorzucic i wystroic ECU i bedzie ok. Auto juz jest obnizone, poszerzone, oklejone, spoilerowane itp.
- Alex
- Donator
- Posty: 4617
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
moim zdaniem ND 1.5 nie ma prawa wypasc gorzej niz NC 1.8, to 1.5 ma przyzwoite 150Nm a auto jest lekkie no i ma skrzynie 6b. Fakt ze ty masz jakies zmodzone 1.8 chyba, byc moze np. ma zmodyfikowana charakterystyke pracy przepustnicy. Robilem to w 1.8 i dupohamownia daje odczucia na plus
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- MMRS
- Donator
- Posty: 1776
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Alex pisze: ↑02 sty 2022, 16:10moim zdaniem ND 1.5 nie ma prawa wypasc gorzej niz NC 1.8, to 1.5 ma przyzwoite 150Nm a auto jest lekkie no i ma skrzynie 6b. Fakt ze ty masz jakies zmodzone 1.8 chyba, byc moze np. ma zmodyfikowana charakterystyke pracy przepustnicy. Robilem to w 1.8 i dupohamownia daje odczucia na plus
Pomijając fakt, że motor kilka klas lepszy …
Tez tak mysle, tzn ze nie powinno wypasc gorzej.Alex pisze: ↑02 sty 2022, 16:10moim zdaniem ND 1.5 nie ma prawa wypasc gorzej niz NC 1.8, to 1.5 ma przyzwoite 150Nm a auto jest lekkie no i ma skrzynie 6b. Fakt ze ty masz jakies zmodzone 1.8 chyba, byc moze np. ma zmodyfikowana charakterystyke pracy przepustnicy. Robilem to w 1.8 i dupohamownia daje odczucia na plus
Ale nie dopisalem ze owe ND ktore rozwazam to RF, wiec chyba bedzie tych 1100kg. Najbardziej zalezy mi na plynnej skrzyni. Jezdzilem kiedys ND 1.5 juz i skrzynia chodzila bosko, ale to bylo nowe, salonowe auto. Tutaj mowa o aucie z przebiegiem 20kkm.
@MMRS Na korzysc Skyactive, tak?
Porównałem na Zeperfs.com ND 1.5 z najszybszą (nie licząc Mazdaspeed) wersją NBFL - 1.8 146KM 6b, oraz z NC 1.8 126KM przedlift (NCFL 1.8 ma gorsze osiągi przez dłuższe przełożenie dyfra, o czym wspominał już Dżunior w sąsiednim wątku).
NBFL 1.8 146KM 6b vs ND 1.5
https://zeperfs.com/en/duel7272-5734.htm
NC 1.8 126KM vs ND 1.5
https://zeperfs.com/en/duel1478-5734.htm
Czyli według tego porównania, to właśnie ND 1.5 ma najlepsze osiągi z pośród tych 3 modeli, a w szczególności góruje na torze nad NBFL 1.8
NBFL 1.8 146KM 6b vs ND 1.5
https://zeperfs.com/en/duel7272-5734.htm
NC 1.8 126KM vs ND 1.5
https://zeperfs.com/en/duel1478-5734.htm
Czyli według tego porównania, to właśnie ND 1.5 ma najlepsze osiągi z pośród tych 3 modeli, a w szczególności góruje na torze nad NBFL 1.8
No, to akurat fakt, że ND 1.5 trzeba kręcić wysoko żeby jechało.
Nawet podczas prezentacji Mazda podkreślała, że to właśnie 1.5 ma się chętniej wkręcać na obroty niż 2.0, co było dosyć dziwnym posunięciem marketingowym i pewnie dlatego w ND2 również 2.0 podkręcili podobnie.
Porównanie wykresów momentu obrotowego i mocy dla NC 1.8, ND1 1.5 131KM i ND2 1.5 132KM można znaleźć na stronie https://www.automobile-catalog.com
Na tej stronie są też podane szczegółowe osiągi RF 1.5 (oczywiście jest trochę wolniejszy od ST), bo na Zeperfs.com aż tak egzotycznej wersji nie mają
Wartości z wykresu należałoby jeszcze skorygować o różnice w masie względem NC (ND ST jest ok. 10% lżejsze, RF tylko ok. 5%), oraz przełożenia skrzyni biegów, dyfra i różnice w średnicy opon.
Różnice w przełożeniach (wg www.roadster.blog) wrzuciłem do poniższej tabeli:
Wychodzi z tego, że ND 1.5 braki momentu obrotowego 10-15% względem NC 1.8, nadrabia z nawiązką dzięki niższej masie i krótszym przełożeniom.
Idąc dalej tym tokiem myślenia - proponowana przez Alexa w wątku "1.8 turbo nc" zmiana w NC 1.8 dyfra z seryjnego 4,1 (a tym bardziej z 3,9 w NCFL) na 4.444 z REX-a, dałaby przełożenia finalne zbliżone do tych z ND 1.5, co przy uwzględnieniu że wyższy moment obrotowy 1.8 kompensuje większy ciężar NC, to zmiana taka powinna zapewnić osiągi zbliżone do ND 1.5, a maksymalne prędkości na poszczególnych biegach dalej pozostałyby na akceptowanych poziomach (pomijając brak 6-ki do jazdy autostradowej)
Nawet podczas prezentacji Mazda podkreślała, że to właśnie 1.5 ma się chętniej wkręcać na obroty niż 2.0, co było dosyć dziwnym posunięciem marketingowym i pewnie dlatego w ND2 również 2.0 podkręcili podobnie.
Porównanie wykresów momentu obrotowego i mocy dla NC 1.8, ND1 1.5 131KM i ND2 1.5 132KM można znaleźć na stronie https://www.automobile-catalog.com
Na tej stronie są też podane szczegółowe osiągi RF 1.5 (oczywiście jest trochę wolniejszy od ST), bo na Zeperfs.com aż tak egzotycznej wersji nie mają
Wartości z wykresu należałoby jeszcze skorygować o różnice w masie względem NC (ND ST jest ok. 10% lżejsze, RF tylko ok. 5%), oraz przełożenia skrzyni biegów, dyfra i różnice w średnicy opon.
Różnice w przełożeniach (wg www.roadster.blog) wrzuciłem do poniższej tabeli:
Wychodzi z tego, że ND 1.5 braki momentu obrotowego 10-15% względem NC 1.8, nadrabia z nawiązką dzięki niższej masie i krótszym przełożeniom.
Idąc dalej tym tokiem myślenia - proponowana przez Alexa w wątku "1.8 turbo nc" zmiana w NC 1.8 dyfra z seryjnego 4,1 (a tym bardziej z 3,9 w NCFL) na 4.444 z REX-a, dałaby przełożenia finalne zbliżone do tych z ND 1.5, co przy uwzględnieniu że wyższy moment obrotowy 1.8 kompensuje większy ciężar NC, to zmiana taka powinna zapewnić osiągi zbliżone do ND 1.5, a maksymalne prędkości na poszczególnych biegach dalej pozostałyby na akceptowanych poziomach (pomijając brak 6-ki do jazdy autostradowej)
Dzieki @Mayor za kawa roboty.
@Alex Co do dodatkowych koni po strojeniu ECU, są raczej słabe recenzje. BBR sami nie wiedzą dlaczego ludziom nie wychodzą ich reklamowane wyniki i oddają kasę co zreszta niedziwne bo onia zawsze lecą po bandzie z reklamami swoich produktów/przyrostów.
Wszystko w wątku - https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... 927&page=3
@Alex Co do dodatkowych koni po strojeniu ECU, są raczej słabe recenzje. BBR sami nie wiedzą dlaczego ludziom nie wychodzą ich reklamowane wyniki i oddają kasę co zreszta niedziwne bo onia zawsze lecą po bandzie z reklamami swoich produktów/przyrostów.
Wszystko w wątku - https://forum.miata.net/vb/showthread.p ... 927&page=3