Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

26 sie 2017, 19:17

Dobry artykuł dla przymierzających się do modyfikacji N/A:

http://gwracing.altervista.org/factors- ... 2015-.html
Pozdrawiam, Danillo
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

03 paź 2017, 16:08

Mozę ktoś dorabiał trigger wheel do NB ? jak w ogóle cenowo to wygląda ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

03 paź 2017, 16:56

Ktoś na pewno dorabiał ale OEM Mazda 36-1 kosztuje jakieś 60-70PLN więc moim zdaniem nie warto :)
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

03 paź 2017, 17:49

rogI pisze:Ktoś na pewno dorabiał ale OEM Mazda 36-1 kosztuje jakieś 60-70PLN więc moim zdaniem nie warto :)


Dzięki wielkie za info = )

ps.
Jak by ktoś miał na zbyciu chętnie kupię
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

03 paź 2017, 19:17

Łap numer OEM: ZM0111408
Znalazłem na mailu ze płaciłem za to w Carspeed 55zl + 15 wysyłka ;)
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

04 paź 2017, 10:16

rogI pisze:Łap numer OEM: ZM0111408
Znalazłem na mailu ze płaciłem za to w Carspeed 55zl + 15 wysyłka ;)


nieźle = ) dzięki :senkju:

Mam jeszcze jeden problem może ktoś zmieniał czujnik położenia wału z halla na VR (z 3 pinowego na 2 pinowy) ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

04 paź 2017, 10:26

Kostek pisze:
rogI pisze:Łap numer OEM: ZM0111408
Znalazłem na mailu ze płaciłem za to w Carspeed 55zl + 15 wysyłka ;)


nieźle = ) dzięki :senkju:

Mam jeszcze jeden problem może ktoś zmieniał czujnik położenia wału z halla na VR (z 3 pinowego na 2 pinowy) ?

Ale po co? VR łatwiej zaszumić więc wymaga dobrego ekranu, Hall nie :)
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

09 paź 2017, 22:15

A bo miałem układ w ms'ie pod VR ale przerobiłem go i zrobiłem według twoich sugesti pod halla = ) Dzięki

No to czekam na koło i będę odpalał = )

może ktoś ma wszystkie gotowe ustawienia do ms'a pod wolno ssaka 1.6 nbfl ? = )

Idle mam zamiar ustawić według tych wskazówek:
http://megamiata.blogspot.com/2014/11/b ... tings.html
Mam nadzieję że będzie dobrze.
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

10 paź 2017, 5:55

Do Himbera uderz.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

10 paź 2017, 6:17

Z moich doświadczeń 10 stopni na idlu daje lepsze efekty.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

21 paź 2017, 14:20

Dobra moje odpaliłem na Ms'e i wszystko działa mniej więcej działa = )

Mam pytanie może ktoś posiada seryjną mapę zapłonu z nbfl 1.6 ?
albo chociaż jakie są kąty wyprzedzenia zapłonu ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

23 paź 2017, 16:13

Ja gdzieś mam. Jeśli jeszcze nie znalazłeś wyślij PW
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

28 paź 2017, 10:40

Do jakiego doładowania przy 1.8 starczają żółte wtryski z rx-8?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

28 paź 2017, 11:38

Dla Ciebie bedzie za malo
Możesz mi je sprzedać :P

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

28 paź 2017, 16:32

Na to się zapowiada.

Czy ktoś użytkował intercooler turboworks? Pamiętam piękne wykończenie kolektorów wydechowych, ale nie mogę znaleźć tego typu intercoolera jednostronnego nigdzie indziej:

http://turboworks.pl/Intercooler-TurboW ... ronny-p401
Obrazek
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2017, 18:01

Czemu chcesz akurat taki? Znajdziesz na niego miejsce i dziurę? Raczej podłużne wszyscy wsadzają
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

29 paź 2017, 10:27

Dlatego bo chcę mieć krótki dolot i tak mnie się podoba;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1697
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

30 paź 2017, 7:17

Fajny icek tylko będzie zasłaniał sporą powierzchnię chłodnicy wody. Rozwiązanie jest OK jeśli wymieniłeś chłodnicę na wydajniejszą.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

30 paź 2017, 22:42

Oczywiście że wpada duża chłodnica, czeka już chyba od roku. Nie zgodze się że dużo zasłania bokami dużo pójdzie na wodę, wąski jest ten icek.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

22 lis 2017, 15:58

W NBFL 1.6
Mam pytanie do czego służy układ po lewej stronie (1, 2) przy soleoid value ?
Mogę go bez konsekwencji wywalić ?
Obrazek

tak samo chcę zaślepić egr, po za wstawieniem kawałka blaszki coś jeszcze trzeba odłączyć ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

22 lis 2017, 19:00

Móc możesz, tylko po co? To filtr odpowietrzenia baku paliwa. Po co chcesz zaślepiać EGR jeżeli działa?
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

22 lis 2017, 20:22

Tak myślałem aby wrzucić w te miejsce zbiorniczek spryskiwaczy.

Mam wstawionego ms'a i się zastanawiam dla czego czasami afr mi strasznie rośnie na postoju i szukam przyczyny, jeszcze zbadam dokładnie ciśnienie paliwa. a EGR działa pneumatycznie ? bo chyba nie ma żadnego elektronicznego sterowania ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

22 lis 2017, 22:03

Jak masz podjętego msa? Elektronika steruje zawodnikiem w egr.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

23 lis 2017, 15:51

egr nie podłączałem tak w sumie to nawet nie wiem gdzie on ma ten zawór elektroniczny, bo nie widać go przy ścianie grodziowej jak to jest w 1.8,

a może któryś wtrysk się przycina ?

bo mam tak że jak jest zimnym to dobrze trzyma afr na postoju, pojeżdżę nagrzeję go na światłach jest wszystko ok jest i utrzymuje się afr na ~15,3.
a jak zatrzymam się na dłużej np. tankowanie to nagle jest 17 - 18 ...
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2017, 17:45

A podczas jazdy jak się zachowuje afr? Przy przyspieszaniu tez masz tak dużo?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

23 lis 2017, 19:06

na początku może trochę podwyższone ale później po przejeździe trochę dynamiczniej znowu wraca do normy
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

23 lis 2017, 19:50

Możesz wrzucić screen z loga albo loga?
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2017, 21:17

Nie ucieka Ci gdzieś powietrze?
Log będzie pomocny tak jak pisze RS
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

23 lis 2017, 21:56

tak to wygląda na postoju, na początku afr jest stabilne a później coraz bardziej się waha, co może być przyczyną?
jak coś to kompletne logi mogę podesłać na priv
Załączniki
graph1.png
graph1.png (72.22 KiB) Przejrzano 3098 razy
graph.png
graph.png (58.2 KiB) Przejrzano 3098 razy
Ostatnio zmieniony 24 lis 2017, 9:09 przez Kostek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
jerzj
Posty: 687
Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
Model: NB
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2017, 22:15

Kostek pisze:jutro zrobię dokładne logi i podeślę bo dziś robiłem ale są nie kompletne po za tym jeszcze poprawiałem dolot aby był bardziej zimny no mam bez turbo więc raczej nie ma co uciekać

Owszem, może, np przy kolektorze ssącym.
A obroty są stabilne na jałowym?
ODPOWIEDZ