Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

24 lut 2017, 11:21

SponeR pisze:ludki
1. zagwozdka
mam sonde mtxl innovate'e
ma 2 wyjscia z zegaru, narrowband i wideband
narrowband mam wpiete pod ecu
ale jak bedzie det3 to wideband wpinam do deta a narrowband zostawiam w ecu wpięty czy out ?

wąskopasmówke możesz wpiąc pod kompa żeby nie sypał błędami
szerokopasmówkę dajesz na wejście analogowe DETa. Tam konfigurujesz zakres w jakim chodzi i w logach będziesz miał podgląd na AFR ;)

SponeR pisze:2. zagwozdka
przy wywaleniu przepływki trzeba coś mostkować w wtyczce ?

w klapkowej trzeba zrobić zworę pomiędzy 2 pinami które uruchamiaja pompę paliwa, ale nie pamietam które to były piny (tak przynajmniej było w 323 hehe). Jak nie zapomnę to później postaram się sprawdzić.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

25 lut 2017, 18:15

Wpinanie szerokopasmówki w deta w trybie fuel implant przydaje się nie tylko do strojenia, można użyć z nią algorytmu korekcji dawki przeznaczonego dla narrowband - ekonomiczne bardzo rozwiązanie na wszelkie trasy i spokojną jazdę.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4582
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 lut 2017, 18:21

tekkenfan pisze:
SponeR pisze:2. zagwozdka
przy wywaleniu przepływki trzeba coś mostkować w wtyczce ?

w klapkowej trzeba zrobić zworę pomiędzy 2 pinami które uruchamiaja pompę paliwa, ale nie pamietam które to były piny (tak przynajmniej było w 323 hehe). Jak nie zapomnę to później postaram się sprawdzić.

styki A i B (jasno-zielony i czarny)
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

21 mar 2017, 11:23

Ma ktoś może konkretne dane co przy swapie z 1.6 90km NA na 1.8NBfl trzeba zmienić, ew co można zostawić? Chce zrobić rozpiskę jak mniej więcej wyglądałby koszta sprowadzenia anglika a kupno konkretnych gratów pod swap.
Obrazek
Psychotulanek
Donator
Donator
Posty: 482
Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
Model: NB
Wersja: Robi się :-D
Lokalizacja: Kraków

21 mar 2017, 11:54

kacper-k48 pisze:Ma ktoś może konkretne dane co przy swapie z 1.6 90km NA na 1.8NBfl trzeba zmienić, ew co można zostawić? Chce zrobić rozpiskę jak mniej więcej wyglądałby koszta sprowadzenia anglika a kupno konkretnych gratów pod swap.


Jeśli masz kompetencje i kontakty to sprowadzenie Angola wyjdzie na 99% lepiej, bo jeszcze zostanie Ci stos części do szabru, a forumowi ludzie się ucieszą :mrgreen:

T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
kacper-k48
Posty: 230
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

21 mar 2017, 12:36

Psychotulanek pisze:
kacper-k48 pisze:Ma ktoś może konkretne dane co przy swapie z 1.6 90km NA na 1.8NBfl trzeba zmienić, ew co można zostawić? Chce zrobić rozpiskę jak mniej więcej wyglądałby koszta sprowadzenia anglika a kupno konkretnych gratów pod swap.


Jeśli masz kompetencje i kontakty to sprowadzenie Angola wyjdzie na 99% lepiej, bo jeszcze zostanie Ci stos części do szabru, a forumowi ludzie się ucieszą :mrgreen:

T.



I mam, i nie mam :D Na pewno trochę by zajęło znalezienie dobrego egzemplarza, bo sam też myślałem o swapie np dachu z szybą, lecz znalezienie jakiejś miaty i jej sprowadzenie zajmie trochę czasu. Dlatego chce się dowiedzieć ile musiałbym "dopłacić" za "wygodę" którą miałbym kupując graty z polski. Po prostu chcę to przekalkulować, gdyby nie gonił mnie czas na pewno w wakacje miałbym anglika na podwórku, lecz w mojej pękł pasek rozrządu i nie wiem ile szkód narobił, a i tak plan swapa pojawił się już rok temu :P
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

21 mar 2017, 14:25

kacper-k48 pisze: kupując graty z polski

Silnik z osprzętem (przepustnica, kolektory, sprzegło, alternator itp.), ECU, wiązka elektryczna silnik-komputer ECU. Oczywiście nowy rozrząd do silnika, olej itp. do tego robocizna (za 1500zł bym się tego nie podjął) i nieprzewidziane wydatki.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

21 mar 2017, 18:38

Dla samego silnika nie chciałoby mi się sprowadzać całego auta, ale dla Silnika skrzyni 6b i torsena temat należy dobrze skalkulować.
Bukos
Posty: 319
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

22 mar 2017, 6:52

Ja kupilem angola. Nie wyobrazam sobie osobiscie robic tego nie mając obok drugiego auta (o elekrtryke chodzi) Wzialem co potrzeba, reszta na szaber + robocizna za elektryka, bo mechanicznie w wlasnym zakresie.
Bukos
Krzdry
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2013, 19:57
Model: NA
Lokalizacja: Poznań/OstrówWlkp

03 kwie 2017, 18:05

a pamiętasz może co potrzebowałeś z angola jeszcze ? po za oczywistymi sprawami jak kolektory czy napęd

czy w silnikach 1.6NA/1.8NB
-jest taki sam rozrusznik ?
-ta sama chłodnica ?
-te same cewki ?
-ta sama średnica wydechu ?
-ta sama pompa wspomy ?
tel:668-827-402
Krzdry
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2013, 19:57
Model: NA
Lokalizacja: Poznań/OstrówWlkp

04 kwie 2017, 18:59

dobra pytanie o cewki było głupie :bang:

ale rozrusznik i wspomagane nadal mnie pokonują
tel:668-827-402
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

04 kwie 2017, 19:22

pytanko jakie macie węże podciśnienia
gumowe mi popękują od temperatury po czasie a mam wrażenie że silikonowe puchną pod obciążeniem
może jakieś specjalne są 8-)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

08 kwie 2017, 1:49

ja mam silikony, ale od roku zbieram się na przejście na tekalany.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

20 kwie 2017, 13:27

Witam.

Mam dosyć nietypowe pytanie. Ile palą Wasze turbo miaty ? (miasto bez szaleństw ;)/trasa/agresywna jazda 4 fun )
Chciałbym za jakiś czas nieco podnieść moc seryjnej na 115km, chciałbym uzyskać około 180-200 km ale jednocześnie nie chciałbym aby moja mx5tka zaczęła palić 20l/100 :lol: gdyż użytkuje ją na codzien (chodzi mi o normalną jazdę/czasem jakieś trasy, bez szaleństw bo przy jeździe dla zabawy to i n/a potrafi 15 wypić :mrgreen: ) nie chciałbym aby koszty jazdy turbomiatą były dla mnie nie do przeskoczenia, jeśli spalanie miałoby znacznie wzrosnąć to rozsądniejszym dla mnie wyborem byłby swap na 1.8 z nbfl plus wydech plus dolot i troche mniejsza moc

Pozdrawiam ;)
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2017, 13:52 przez Phill, łącznie zmieniany 1 raz.
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

20 kwie 2017, 13:52

Panowie jak wygląda sprawa szlifu wału i dobór panewek pod kute korbowody? Zakład szlifujący sam dobierze panewki/wytłumaczy co kupić? :)
Awatar użytkownika
ochKarol
Donator
Donator
Posty: 192
Rejestracja: 25 sie 2016, 11:45
Model: NC
Wersja: NiCo
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

23 kwie 2017, 22:55

Silnik 1.8 z nbfl. Czy zakładając pod koło pasowe (tak?) kółko 36-1 (OEM Mazda jbc) wyrzucam oryginalny czujnik prędkości obrotowej? - ten na dole. Montaż w celu przyspieszenia zapłonu (edis +det 3) i pytanie drugie czy mogę założyć czujnik który jest w fordach z edisem i będzie to współpracowało.

Co do pozostałych modyfikacji jest (na razie wszystko czeka na montaż przy okazji swapu)
Wydech na jakimś aftermarketowym kolektorze 4>2>1 + cały reszta luźniejsza z katem.
Lżejsze koło by otoczak i dolot na polecanym stożku odizolowany w miarę od źródeł ciepła.
Postaram się w najbliższym czasie stworzyć wątek dla tego auta.
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

26 kwie 2017, 23:40

Phill pisze:Witam.

Mam dosyć nietypowe pytanie. Ile palą Wasze turbo miaty ? (miasto bez szaleństw ;)/trasa/agresywna jazda 4 fun )

Jak znasz położenia pedału gazu inne niż 0 i 1 to przy normalnej jeździe powinna palić porównywalnie, na trasie też, a nawet może minimalnie mniej (względem ori ECU bo możesz sobie zubożyć mieszankę przy delikatnym muskaniu gazu). Wszystko zależy jakie dasz turbo, jak będzie wstawało itp.
Dzisiaj przecież większość nowych aut jest turbodołądowanych i przecież nie palą 30 l/100km ;)
Oczywiście jak dasz turbinę która będzie ładowała już na postoju to na mniej liczyć nie ma co hehe[/quote]

Bardock pisze:Panowie jak wygląda sprawa szlifu wału i dobór panewek pod kute korbowody? Zakład szlifujący sam dobierze panewki/wytłumaczy co kupić? :)

zależy kto Ci robi. jak zwykły szlifierz to raczej tylko sama robota ale jak coś tam się bawią w tjuningi to z racji doświadczenia mogą coś doradzić czy też zamówić.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

27 kwie 2017, 9:49

Bardock pisze:Panowie jak wygląda sprawa szlifu wału i dobór panewek pod kute korbowody? Zakład szlifujący sam dobierze panewki/wytłumaczy co kupić? :)

Nie idź tą drogą, szukaj lepiej dobrego nominału.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2017, 11:54

tekkenfan pisze:
Phill pisze:Witam.

Mam dosyć nietypowe pytanie. Ile palą Wasze turbo miaty ? (miasto bez szaleństw ;)/trasa/agresywna jazda 4 fun )

Jak znasz położenia pedału gazu inne niż 0 i 1 to przy normalnej jeździe powinna palić porównywalnie, na trasie też, a nawet może minimalnie mniej (względem ori ECU bo możesz sobie zubożyć mieszankę przy delikatnym muskaniu gazu). Wszystko zależy jakie dasz turbo, jak będzie wstawało itp.
Dzisiaj przecież większość nowych aut jest turbodołądowanych i przecież nie palą 30 l/100km ;)
Oczywiście jak dasz turbinę która będzie ładowała już na postoju to na mniej liczyć nie ma co hehe
[/quote]

Znasz kogoś kto mając doładowanie jedzie delikatnie? :) Mi średnie wzrosło o 3l chyba czyli ok 12l/100km teraz, a staram się nie pałować bo widać w oczach jak wskazówka spada. Na torze idzie grubo, 100-120km i po baku.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

27 kwie 2017, 12:36

turbo pchała pisze:
Znasz kogoś kto mając doładowanie jedzie delikatnie? :) Mi średnie wzrosło o 3l chyba czyli ok 12l/100km teraz, a staram się nie pałować bo widać w oczach jak wskazówka spada. Na torze idzie grubo, 100-120km i po baku.



Moja bez turbo pod 11l/100 podchodzi :lol: Zakładam turbo może mi spalanie spadnie :mrgreen:
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2017, 13:41

Jak będzie padać to tak:D
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

27 kwie 2017, 14:20

sophisty pisze:
Bardock pisze:Panowie jak wygląda sprawa szlifu wału i dobór panewek pod kute korbowody? Zakład szlifujący sam dobierze panewki/wytłumaczy co kupić? :)

Nie idź tą drogą, szukaj lepiej dobrego nominału.

a to niby czemu? Skoro producent przewidział 2 szlify to czemu tego nie robić?
Ja mam wał po pierwszym szlife, 2-3 lata katowania i żyje. Nie rozumiem trochę tego rozumowania, ale mi to pasuje, w takim razie jak nie chcecie robić szlifów to ja przyjmę te wały :D

turbo pchała pisze:
tekkenfan pisze:
Phill pisze:Witam.

Mam dosyć nietypowe pytanie. Ile palą Wasze turbo miaty ? (miasto bez szaleństw ;)/trasa/agresywna jazda 4 fun )

Jak znasz położenia pedału gazu inne niż 0 i 1 to przy normalnej jeździe powinna palić porównywalnie, na trasie też, a nawet może minimalnie mniej (względem ori ECU bo możesz sobie zubożyć mieszankę przy delikatnym muskaniu gazu). Wszystko zależy jakie dasz turbo, jak będzie wstawało itp.
Dzisiaj przecież większość nowych aut jest turbodołądowanych i przecież nie palą 30 l/100km ;)
Oczywiście jak dasz turbinę która będzie ładowała już na postoju to na mniej liczyć nie ma co hehe


Znasz kogoś kto mając doładowanie jedzie delikatnie? :) Mi średnie wzrosło o 3l chyba czyli ok 12l/100km teraz, a staram się nie pałować bo widać w oczach jak wskazówka spada. Na torze idzie grubo, 100-120km i po baku.

znam siebie haha
nie twierdzę że nie korzystałem z boosta ale przy normalnej jeździe w mieście nie zauważyłem jakiegoś drastycznego wzrostu spalania, bo i nie widziałem sensu pałowania auta na każdych światłach.

kammich pisze: Zakładam turbo może mi spalanie spadnie :mrgreen:

się śmiej ale jak miałem trasy to spalanie się nie zmieniło, bo jadąc sobie 120-130 AFR zamiast 13 (czy ile tam jest w serii) sobie ustawiłem 15-15.5, a jak chciałem coś wyprzedzić to nie trzeba było szukać biegów (chociaż turibnie chwilę zajmowało żeby się ogarnąć ze ma już zacząć pompować haha)
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2017, 15:15

To fakt, na trasie przy prędkościach autostradowych pali mniej, znacznie mniej
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

28 kwie 2017, 14:02

to chciałem wiedzieć, dzięki ;)
oczywiście chciałbym korzystać z turbo ale miate mam na codzień i do jazdy po mieście i jakieś trasy i nie chciałem żeby spalanie drastycznie mi wzrosło przy eko jeździe do 3 tys rpm :D
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

28 kwie 2017, 14:06

tekkenfan pisze:a to niby czemu? Skoro producent przewidział 2 szlify to czemu tego nie robić?

Bo większość znanych mi przypadków kończy się fuckupem z uwagi na brak fachowości szlifierzy. Ty najwyraźniej miałeś dużo szczęścia ;)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

28 kwie 2017, 16:41

Phill pisze:to chciałem wiedzieć, dzięki ;)
oczywiście chciałbym korzystać z turbo ale miate mam na codzień i do jazdy po mieście i jakieś trasy i nie chciałem żeby spalanie drastycznie mi wzrosło przy eko jeździe do 3 tys rpm :D



Nie rob tego do daily:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Phill
Posty: 253
Rejestracja: 29 maja 2016, 10:42
Model: NA
Lokalizacja: Nowy Sącz

28 kwie 2017, 18:09

turbo pchała pisze:
Phill pisze:to chciałem wiedzieć, dzięki ;)
oczywiście chciałbym korzystać z turbo ale miate mam na codzień i do jazdy po mieście i jakieś trasy i nie chciałem żeby spalanie drastycznie mi wzrosło przy eko jeździe do 3 tys rpm :D



Nie rob tego do daily:)

daily nie daily, głównie na dojazdy na uczelnie ew czasem trasa na zawody - do 100km :lol: (jeżdżę w DH).
W dłuższe trasy itd mam możliwość wzięcia większego i "normalniejszego" auta :lol: w tym roku raczej nie uda mi się i tak tego zrobić (ogranicza mnie budżet, na chwile obecna mazda stoi u blacharza, chce doprowadzić auto do ideału, kupiłem gwint, felgi musze jeszcze pomyśleć nad hamulcami-small brakei w NA to straszna padaka chyba, że mam jakieś dziwne klocki bo tarcze są w dobrym stanie, założyć rozpórki, rollbara) a jak wszystko ogarnę to być może zmienią mi się poglądy i pójdę w swapa :lol: ogólnie autko całkiem przyjemne i póki co nie wykorzystuję jego możliwości w 100% i dopóki tego nie zrobie to nie bd turbił ale gdzieś z tyłu głowy siedzi mi marzenie o takim małym uturbionym potworku :mrgreen:
Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
Awatar użytkownika
MadSquirrel
Posty: 6
Rejestracja: 25 lip 2015, 14:31
Model: NB
Wersja: Z ogrzewaniem
Lokalizacja: Wrocław

30 kwie 2017, 8:32

MX5 NB, da się włożyć intercooler przed chłodnice bez cięcia blachy? Przykłady mile widziane ;).

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
zbynie
Donator
Donator
Posty: 394
Rejestracja: 20 paź 2013, 21:38
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Gdynia

02 maja 2017, 14:54

Da się , kwestia wielkości i odpowiedniego wyjścia rur. A przykładów znajdziesz dużo, w moim wątku chocby
Był Escort 1,6 Cabrio '95
Był Mercedes SLK 200 compressor
Jest Madzia NBFL Phoenix Supercharged
Jest Madzia ND Recaro Sport
Jest Mustang V8 4.6 GT 06
Awatar użytkownika
PuszekOkruszek
Posty: 104
Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
Model: NB
Wersja: Stock

11 maja 2017, 21:44

Panowie, pytanie warte być może nowego tematu, ale nie chcę śmiecić.

Jak kwestia podciśnienia przy turbo?
Podciśnienie jest używane jak nam wiadomo do kilku celów min:
-"wentylowania" pokrywy zaworów
-serwa hamulca (chyba najważniejsze)
-regulatora ciśnienia paliwa
-filtra węglowego

Jak poradzić sobie ze sporym zapotrzebowaniem na podciśnienie kiedy cały kolektor najczęściej pracował będzie na nadciśnieniu?
Wentylowanie pokrywy opisal Mayk w poście:
viewtopic.php?t=6116
i jest to spoko rozwiązanie, chociaż wolę chyba połączyć to jak w oryginale czyli prawą część pokrywy za filtr, a przed turbo no i dołożyć OCC żeby nie zawalić turba niepotrzebnym olejem.
Jak z serwem hamulca i resztą?
I czy filtr węglowy nie powinien raczej trafić na listę "do usunięcia"?
ODPOWIEDZ