Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Grom83
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2015, 15:24
Model: NC
Wersja: Niseko

07 sie 2016, 16:59

Szybkie pytanko, gdzie w Wawie udać się na strojenie silnika?

Czytam sobie forum i z postów wynika że to powinno załatwić sprawę bo na razie wystarczy mi 20 koni więcej.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

08 sie 2016, 22:33

Na seryjnym silniku, czy masz coś pomodzone ?
W serii na 20 koni bym nie liczył, 10 jest bardziej realne.
Ogólnie w Polsce to promotor stroi NC chociaż opinie są, lekko mówiąc, mało zachęcające.
Lepiej moim zdaniem zaufać ECUTekowi i zagranicznym tunerom. Do wyboru: moto-east, orange-virus, dynotronics, TDR.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Grom83
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2015, 15:24
Model: NC
Wersja: Niseko

09 sie 2016, 5:49

Na razie seria pełna ale trochę rzeczy bym dołożył. Tu u nas obrodziło teraz zczipowanymi 1,9 tdi a ja nie lubię tego czarnego dymu oglądać, wolę żeby sobie drechole piękną dupkę NC-ka pooglądali. Zastanawiam się właśnie nad strojeniem plus może wydech. Te 20 koni będzie na ulicę optymalnie. Co ewentualnie pomodzić żeby te 20 wskoczyło? Turbić nie chcę.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

09 sie 2016, 12:50

W 2.0 wygląda to tak:
- Kolektor ( guardian ma na sprzedaż ) + kompletny wydech + remap = 20-30 koni
- CAI = 3/4 konie jeżeli jest sensownie umiejscowiony, w przeciwnym wypadku to raczej tylko efekty dźwiękowe.
Ogólnie może okazać się, że koszt grzebania w 2.0 zbliża się do kosztów swapa na 2.5.
Szczególnie jeżeli uwzględnimy ceny nowych gratów, ciągnięcia tego zza granicy ( mowa o gratach do 2.0 ), oraz fakt, że 2.0 w wersji przedliftowej jest mniej wytrzymałym silnikiem niż z poliftówki i zdecydowanie mniej wytrzymałym niż 2.5 .
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2016, 13:40

Grom83 pisze:Co ewentualnie pomodzić żeby te 20 wskoczyło? Turbić nie chcę.

Zobacz stary wątek Zajcola w dziale nasze mx-5. On mniej więcej ten poziom w NC osiągnął, będziesz wiedział co trzeba zmodzić. Generalnie, cytując klasyka "to nie są tanie rzeczy" :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Grom83
Posty: 6
Rejestracja: 19 lut 2015, 15:24
Model: NC
Wersja: Niseko

10 sie 2016, 15:42

Faktycznie jest trochę zabawy. Chyba w 5 tysiącach nie uda się zmieścić? Tak czy inaczej dzięki za odpowiedzi. Najpierw zabiorę się za zawieszenie a te kunie to chyba zimą ogarnę.
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

11 sie 2016, 1:07

Grom83 pisze:Faktycznie jest trochę zabawy. Chyba w 5 tysiącach nie uda się zmieścić? Tak czy inaczej dzięki za odpowiedzi. Najpierw zabiorę się za zawieszenie a te kunie to chyba zimą ogarnę.

Na używanych częściach pewnie by się dało. Na nowych raczej ni cholery.
Samo strojenie będzie kosztowało przynajmniej 1500 zł, co zostawia mały margines na kolektor + cały wydech...

Inną sprawą jest, na ile żartobliwie pisałes o wysypie 1.9 tdi . Może być tak, że nawet z tym +20hp nie będziesz w stanie ich dogonić/przegonić. Co wbrew pozorom, jest ok, miaty nie stworzyli na proste ( choć niektórzy z tym walczą ;) ).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 sie 2016, 10:14

Dobra panowie takie pytanie czy mamy na forum jakies auto z turbo i klima ? Interrsuje mnie na/nb. Albo znacie taki projekt? Dzieki.
White NA BP'95
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2016, 11:32

ubek pisze:Dobra panowie takie pytanie czy mamy na forum jakies auto z turbo i klima ? Interrsuje mnie na/nb. Albo znacie taki projekt? Dzieki.

każdy MSM :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 sie 2016, 12:06

No dobra wiem ale chodzi mi bardziej o niefabryczne konfiguracje.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 sie 2016, 20:42

ubek pisze:No dobra wiem ale chodzi mi bardziej o niefabryczne konfiguracje.


Oczywiście. W czym miałby być problem?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

11 sie 2016, 21:14

ja tam się nie znam ale jedynym problem jaki przychodzi mi do głowy to walka z temperaturą była by większa
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

11 sie 2016, 22:54

dmk pisze:
ubek pisze:No dobra wiem ale chodzi mi bardziej o niefabryczne konfiguracje.


Oczywiście. W czym miałby być problem?

No właśnie nie wiem, dlatego pytam i proszę o rady albo jakieś linki do tematów gdzie mogę podpatrzeć jakieś rozwiązania.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

12 sie 2016, 8:06

Ale co byś chciał wiedzieć ;)?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ubek
Donator
Donator
Posty: 1345
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

19 sie 2016, 16:57

ten link mniej więcej wyjaśnił mi większość moich wątpliwości
https://www.flyinmiata.com/support/inst ... turbos.pdf

przy okazji dobra lektura :D

zostaje dowiedziec sie czy kolektory z Revent pod td04 beda ok z klima czy trzeba jakaś kopie begi/fm
White NA BP'95
Awatar użytkownika
zielin
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:34
Model: NA
Lokalizacja: Lubin

31 sty 2017, 21:03

Witam, jest jakiś sprawdzony przepis w miacie na 1.8 wolnossące 150-160KM ? jakieś konkretne tłoki doprężające , wałki, obróbkę głowicy polerownie kanałów itd. przyjmuję jako oczywiste.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2191
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

31 sty 2017, 21:15

Na walkach, dolocie i wydechu + strojenie zajcol wykręcił 150KM z NA 1.8.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 246
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

31 sty 2017, 21:20

A ktoś robił podobne zabiegi w 1.8 nbfl vvt?
Awatar użytkownika
zielin
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:34
Model: NA
Lokalizacja: Lubin

31 sty 2017, 23:59

czytałem temat zajcola i z tego co widzę tamta jest w turbo, myślałem że ktoś ma jakąś "listę' części na której można to spokojnie osiągnąć i są znane mniej więcej koszta, czytałem dużą liczbę tematów i niestety w 90% przypadków jest to turbo które unikam jak ognia.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

01 lut 2017, 0:04

chcesz mieć liniowo jak N/A to kompresor maybe ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

01 lut 2017, 6:28

SponeR pisze: jak N/A to kompresor maybe


Kompresor i wolnossak jeżdżą zupełnie inaczej.

zielin pisze:akieś konkretne tłoki doprężające , wałki, obróbkę głowicy polerownie kanałów itd. przyjmuję jako oczywiste.


Należy zacząć od przejścia na głowicę z NB, która ma lepsze przepływy. Generalnie celując w poziom 150hp+ swapnął bym 1.8 z NBfla, zrobił wydech i strojenie, lekki zamach (nie, założenie stożka, to nie jest zrobienie dolotu). Twój silnik jest ok czy w stanie agonalnym?
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2191
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

01 lut 2017, 6:49

zielin pisze:czytałem temat zajcola i z tego co widzę tamta jest w turbo, myślałem że ktoś ma jakąś "listę' części na której można to spokojnie osiągnąć i są znane mniej więcej koszta, czytałem dużą liczbę tematów i niestety w 90% przypadków jest to turbo które unikam jak ognia.
Poczytaj dokładnie, zajcol krótko latał wolnossakiem z takim wykresem i z modami które podałem:Obrazek
A potem wymienił silnik na NBflowy i uturbił.
Co do modow w N/A zagadaj do Kokona, robił przynajmniej 3 projekty wolnossące znane na forum (i wszystkie są/będą turbione ;) )
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
zielin
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:34
Model: NA
Lokalizacja: Lubin

01 lut 2017, 20:57

Narazie jestem na etapie zakupu mx dla siebie, obecnie jeszcze jeżdżę civiciem a tam konie z wolnossaka nie są problemem, tylko napęd w złym miejscu zamontowali :lol: więc stąd decyzja o zakupie miaty. Druga sprawa że wychodzę z założenia że im mniej osprzętu tym mniej się ma co psuć, a więcej niż 150-160KM do latania bokiem nie jest potrzebne dlatego pytam co te silniki potrafią.
Awatar użytkownika
zielin
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:34
Model: NA
Lokalizacja: Lubin

01 lut 2017, 21:20

a jeśli swap z nb to vvt ma jakikolwiek sens? czy nie ma do tego wałków,gratów itd i nie ma sensu się bawić ? chodzi mi porostu żeby zbudować pancerny w miarę mocny piec, mieszcząc się w normalnych pieniądzach i zamykając się we ''w miare'' normalnym spalaniu.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

02 lut 2017, 6:00

Silniki mazdy są bardzo oporne na mody względem hondy. Takie życie i nic z tym nie zrobisz.
Jeśli chcesz grzebać N/A to swap ze zmienną fazą, bo silnik ma odrobinę wyższy stopień sprężania względem silnika bez zmiennej fazy, który jest lepszy pod doładowanie.
Przejrzyj temat kolegi Artek. I poszukaj jakieś z ITB.
W skrócie: głowica 2mm w dół, regulowane kółko na wałek/wałki, DET3 to minimum, aby dodać sobie +/- 10-15KM a jeśli zainwestujesz w ciekawsze wałki i ITB, to możliwe, że do 180 dojdziesz. (dolot ze stożkiem, wywalenie kata, zaślepienie egr są oczywiste od początku)
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

02 lut 2017, 9:05

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=49&t=59457
BP z 323
kiedyś gdzieś wyczytałem że to auto robiło b18 8-)
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
zielin
Posty: 21
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:34
Model: NA
Lokalizacja: Lubin

02 lut 2017, 14:24

dzięki tego właśnie szukałem :D temat z 323 wiele mi uświadomił
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2017, 11:12

Wałki rozrządu można komuś oddać do naostrzenia czy się kupuje dedykowane ostre?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

23 lut 2017, 16:06

ludki
1. zagwozdka
mam sonde mtxl innovate'e
ma 2 wyjscia z zegaru, narrowband i wideband
narrowband mam wpiete pod ecu
ale jak bedzie det3 to wideband wpinam do deta a narrowband zostawiam w ecu wpięty czy out ?
2. zagwozdka
przy wywaleniu przepływki trzeba coś mostkować w wtyczce ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 lut 2017, 10:52

SponeR pisze:1. zagwozdka
mam sonde mtxl innovate'e
ma 2 wyjscia z zegaru, narrowband i wideband
narrowband mam wpiete pod ecu
ale jak bedzie det3 to wideband wpinam do deta a narrowband zostawiam w ecu wpięty czy out ?


Zależy za co będzie robił det, jeżeli FI to nie będzie to potrzebne w ecu. Szerokopasmówka emuluje tylko narrow, więc wpinanie jej w deta mija się z celem.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ