Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna
luźne mysli nieuczesane
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Na seryjnym silniku, czy masz coś pomodzone ?
W serii na 20 koni bym nie liczył, 10 jest bardziej realne.
Ogólnie w Polsce to promotor stroi NC chociaż opinie są, lekko mówiąc, mało zachęcające.
Lepiej moim zdaniem zaufać ECUTekowi i zagranicznym tunerom. Do wyboru: moto-east, orange-virus, dynotronics, TDR.
W serii na 20 koni bym nie liczył, 10 jest bardziej realne.
Ogólnie w Polsce to promotor stroi NC chociaż opinie są, lekko mówiąc, mało zachęcające.
Lepiej moim zdaniem zaufać ECUTekowi i zagranicznym tunerom. Do wyboru: moto-east, orange-virus, dynotronics, TDR.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
Na razie seria pełna ale trochę rzeczy bym dołożył. Tu u nas obrodziło teraz zczipowanymi 1,9 tdi a ja nie lubię tego czarnego dymu oglądać, wolę żeby sobie drechole piękną dupkę NC-ka pooglądali. Zastanawiam się właśnie nad strojeniem plus może wydech. Te 20 koni będzie na ulicę optymalnie. Co ewentualnie pomodzić żeby te 20 wskoczyło? Turbić nie chcę.
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
W 2.0 wygląda to tak:
- Kolektor ( guardian ma na sprzedaż ) + kompletny wydech + remap = 20-30 koni
- CAI = 3/4 konie jeżeli jest sensownie umiejscowiony, w przeciwnym wypadku to raczej tylko efekty dźwiękowe.
Ogólnie może okazać się, że koszt grzebania w 2.0 zbliża się do kosztów swapa na 2.5.
Szczególnie jeżeli uwzględnimy ceny nowych gratów, ciągnięcia tego zza granicy ( mowa o gratach do 2.0 ), oraz fakt, że 2.0 w wersji przedliftowej jest mniej wytrzymałym silnikiem niż z poliftówki i zdecydowanie mniej wytrzymałym niż 2.5 .
- Kolektor ( guardian ma na sprzedaż ) + kompletny wydech + remap = 20-30 koni
- CAI = 3/4 konie jeżeli jest sensownie umiejscowiony, w przeciwnym wypadku to raczej tylko efekty dźwiękowe.
Ogólnie może okazać się, że koszt grzebania w 2.0 zbliża się do kosztów swapa na 2.5.
Szczególnie jeżeli uwzględnimy ceny nowych gratów, ciągnięcia tego zza granicy ( mowa o gratach do 2.0 ), oraz fakt, że 2.0 w wersji przedliftowej jest mniej wytrzymałym silnikiem niż z poliftówki i zdecydowanie mniej wytrzymałym niż 2.5 .
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
Grom83 pisze:Co ewentualnie pomodzić żeby te 20 wskoczyło? Turbić nie chcę.
Zobacz stary wątek Zajcola w dziale nasze mx-5. On mniej więcej ten poziom w NC osiągnął, będziesz wiedział co trzeba zmodzić. Generalnie, cytując klasyka "to nie są tanie rzeczy"
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
Grom83 pisze:Faktycznie jest trochę zabawy. Chyba w 5 tysiącach nie uda się zmieścić? Tak czy inaczej dzięki za odpowiedzi. Najpierw zabiorę się za zawieszenie a te kunie to chyba zimą ogarnę.
Na używanych częściach pewnie by się dało. Na nowych raczej ni cholery.
Samo strojenie będzie kosztowało przynajmniej 1500 zł, co zostawia mały margines na kolektor + cały wydech...
Inną sprawą jest, na ile żartobliwie pisałes o wysypie 1.9 tdi . Może być tak, że nawet z tym +20hp nie będziesz w stanie ich dogonić/przegonić. Co wbrew pozorom, jest ok, miaty nie stworzyli na proste ( choć niektórzy z tym walczą ).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
ubek pisze:Dobra panowie takie pytanie czy mamy na forum jakies auto z turbo i klima ? Interrsuje mnie na/nb. Albo znacie taki projekt? Dzieki.
każdy MSM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
ubek pisze:No dobra wiem ale chodzi mi bardziej o niefabryczne konfiguracje.
Oczywiście. W czym miałby być problem?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:ubek pisze:No dobra wiem ale chodzi mi bardziej o niefabryczne konfiguracje.
Oczywiście. W czym miałby być problem?
No właśnie nie wiem, dlatego pytam i proszę o rady albo jakieś linki do tematów gdzie mogę podpatrzeć jakieś rozwiązania.
White NA BP'95
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Ale co byś chciał wiedzieć ?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ten link mniej więcej wyjaśnił mi większość moich wątpliwości
https://www.flyinmiata.com/support/inst ... turbos.pdf
przy okazji dobra lektura
zostaje dowiedziec sie czy kolektory z Revent pod td04 beda ok z klima czy trzeba jakaś kopie begi/fm
https://www.flyinmiata.com/support/inst ... turbos.pdf
przy okazji dobra lektura
zostaje dowiedziec sie czy kolektory z Revent pod td04 beda ok z klima czy trzeba jakaś kopie begi/fm
White NA BP'95
- flatline
- Donator
- Posty: 2191
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Na walkach, dolocie i wydechu + strojenie zajcol wykręcił 150KM z NA 1.8.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
czytałem temat zajcola i z tego co widzę tamta jest w turbo, myślałem że ktoś ma jakąś "listę' części na której można to spokojnie osiągnąć i są znane mniej więcej koszta, czytałem dużą liczbę tematów i niestety w 90% przypadków jest to turbo które unikam jak ognia.
SponeR pisze: jak N/A to kompresor maybe
Kompresor i wolnossak jeżdżą zupełnie inaczej.
zielin pisze:akieś konkretne tłoki doprężające , wałki, obróbkę głowicy polerownie kanałów itd. przyjmuję jako oczywiste.
Należy zacząć od przejścia na głowicę z NB, która ma lepsze przepływy. Generalnie celując w poziom 150hp+ swapnął bym 1.8 z NBfla, zrobił wydech i strojenie, lekki zamach (nie, założenie stożka, to nie jest zrobienie dolotu). Twój silnik jest ok czy w stanie agonalnym?
- flatline
- Donator
- Posty: 2191
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Poczytaj dokładnie, zajcol krótko latał wolnossakiem z takim wykresem i z modami które podałem:zielin pisze:czytałem temat zajcola i z tego co widzę tamta jest w turbo, myślałem że ktoś ma jakąś "listę' części na której można to spokojnie osiągnąć i są znane mniej więcej koszta, czytałem dużą liczbę tematów i niestety w 90% przypadków jest to turbo które unikam jak ognia.
A potem wymienił silnik na NBflowy i uturbił.
Co do modow w N/A zagadaj do Kokona, robił przynajmniej 3 projekty wolnossące znane na forum (i wszystkie są/będą turbione )
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Narazie jestem na etapie zakupu mx dla siebie, obecnie jeszcze jeżdżę civiciem a tam konie z wolnossaka nie są problemem, tylko napęd w złym miejscu zamontowali więc stąd decyzja o zakupie miaty. Druga sprawa że wychodzę z założenia że im mniej osprzętu tym mniej się ma co psuć, a więcej niż 150-160KM do latania bokiem nie jest potrzebne dlatego pytam co te silniki potrafią.
a jeśli swap z nb to vvt ma jakikolwiek sens? czy nie ma do tego wałków,gratów itd i nie ma sensu się bawić ? chodzi mi porostu żeby zbudować pancerny w miarę mocny piec, mieszcząc się w normalnych pieniądzach i zamykając się we ''w miare'' normalnym spalaniu.
Silniki mazdy są bardzo oporne na mody względem hondy. Takie życie i nic z tym nie zrobisz.
Jeśli chcesz grzebać N/A to swap ze zmienną fazą, bo silnik ma odrobinę wyższy stopień sprężania względem silnika bez zmiennej fazy, który jest lepszy pod doładowanie.
Przejrzyj temat kolegi Artek. I poszukaj jakieś z ITB.
W skrócie: głowica 2mm w dół, regulowane kółko na wałek/wałki, DET3 to minimum, aby dodać sobie +/- 10-15KM a jeśli zainwestujesz w ciekawsze wałki i ITB, to możliwe, że do 180 dojdziesz. (dolot ze stożkiem, wywalenie kata, zaślepienie egr są oczywiste od początku)
Jeśli chcesz grzebać N/A to swap ze zmienną fazą, bo silnik ma odrobinę wyższy stopień sprężania względem silnika bez zmiennej fazy, który jest lepszy pod doładowanie.
Przejrzyj temat kolegi Artek. I poszukaj jakieś z ITB.
W skrócie: głowica 2mm w dół, regulowane kółko na wałek/wałki, DET3 to minimum, aby dodać sobie +/- 10-15KM a jeśli zainwestujesz w ciekawsze wałki i ITB, to możliwe, że do 180 dojdziesz. (dolot ze stożkiem, wywalenie kata, zaślepienie egr są oczywiste od początku)
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=49&t=59457
BP z 323
kiedyś gdzieś wyczytałem że to auto robiło b18
BP z 323
kiedyś gdzieś wyczytałem że to auto robiło b18
MIATA nim jak szatan
- SponeR
- Posty: 1097
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa
ludki
1. zagwozdka
mam sonde mtxl innovate'e
ma 2 wyjscia z zegaru, narrowband i wideband
narrowband mam wpiete pod ecu
ale jak bedzie det3 to wideband wpinam do deta a narrowband zostawiam w ecu wpięty czy out ?
2. zagwozdka
przy wywaleniu przepływki trzeba coś mostkować w wtyczce ?
1. zagwozdka
mam sonde mtxl innovate'e
ma 2 wyjscia z zegaru, narrowband i wideband
narrowband mam wpiete pod ecu
ale jak bedzie det3 to wideband wpinam do deta a narrowband zostawiam w ecu wpięty czy out ?
2. zagwozdka
przy wywaleniu przepływki trzeba coś mostkować w wtyczce ?
MIATA nim jak szatan
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
SponeR pisze:1. zagwozdka
mam sonde mtxl innovate'e
ma 2 wyjscia z zegaru, narrowband i wideband
narrowband mam wpiete pod ecu
ale jak bedzie det3 to wideband wpinam do deta a narrowband zostawiam w ecu wpięty czy out ?
Zależy za co będzie robił det, jeżeli FI to nie będzie to potrzebne w ecu. Szerokopasmówka emuluje tylko narrow, więc wpinanie jej w deta mija się z celem.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/