Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna
luźne mysli nieuczesane
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
do NA żaden inny kolektor ssący nie pasuje z seryjnych dostępnych, jest inny rozstaw kanałów w NA i NB/NBFL. Wg mnie nakład jest niewspółmierny do osiągów przy tej platformie.
Wałki 3k, kółka 1k, dolot 0,5k, kolektor porządny 2k, wydech minimum 1k jak sam będziesz spawał, komp jakiś używany i strojenie to kolejne min 2,5k i będziesz miał 150KM nie ingerując w obróbkę głowicy i doprężenie bloku tłokami. Jakby nie liczyć 10 musisz wydać
ITB to kolejne minimum 1000pln nie twoje
Wałki 3k, kółka 1k, dolot 0,5k, kolektor porządny 2k, wydech minimum 1k jak sam będziesz spawał, komp jakiś używany i strojenie to kolejne min 2,5k i będziesz miał 150KM nie ingerując w obróbkę głowicy i doprężenie bloku tłokami. Jakby nie liczyć 10 musisz wydać
ITB to kolejne minimum 1000pln nie twoje
Czy jest ktoś w Polsce kto ogarnia "z głową" porting głowicy do BP z potwierdzeniem rezultatów przed/po na Flow Benchu? Nie chodzi mi o Pana Kazia albo innego magika który porozwierca kanały bez pojęcia, tylko osobę, która zna się na przepływach, promieniach, kątach itd
Topmar tego nie ogarnie?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 sie 2018, 2:11
- Model: NB
Szybkie pytanie.
Czy wymiana wałków rozrządu w NB 1.6 na wałki z NA 115km coś daje czy mit?
Jakiś czas temu mi sie obiło o uszy, że ww modyfikacja coś daje.
Czy wymiana wałków rozrządu w NB 1.6 na wałki z NA 115km coś daje czy mit?
Jakiś czas temu mi sie obiło o uszy, że ww modyfikacja coś daje.
Ok to teraz tak - jaki jest sens robić ITB, zmieniać walki i robić program w silniku 1.8 VVT? Gra warta świeczki? Okolice 180-190KM na wale wystarczą w zupełności, obróbka głowicy również może być grana
Ktoś robił? Ma wykresy/dupohamownie? Jakieś koszta tego zabiegu tak π*oko?
Ktoś robił? Ma wykresy/dupohamownie? Jakieś koszta tego zabiegu tak π*oko?
Wiem wiem pytanie dotyczy wolnossącego BP a nie turbo. Wolę charakter silnika N/A i darcie mordy ITB przy wysokich obrotach. Opcja modowania 1.6 115 N/A jest bardzo nieopłacalna, a SWAP K20 to duuza rzeźba i okropnie duże jednorazowe koszta.
Ktoś na forum modził 1.8 VVT w wolnossaku, abym mógł sobie poczytać o tym procesie i problemach?
Ktoś na forum modził 1.8 VVT w wolnossaku, abym mógł sobie poczytać o tym procesie i problemach?
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dzięki Arvi
Generalnie to temat przerabiany wielokrotnie np. przez Ślubę czy Pepega.
Ja przetarłem trochę szlak jeśli chodzi o adaptery drukowane na drukarce 3d.
Jak coś to proces poniekąd opisałem na fb. Migrena srebrna wyścigówka.
Moim zdaniem jak chcesz zlecać wszystkie działania to koszt porównywalny do turbienia, ale jeśli masz trochę czasu i smykałki to jest przyzwoicie.
Osiągnąłem ok 190 koni robiąc:
wałki cat cams 274 stopnie ( teraz brałbym ostrzejsze z potencjałem na 200 HP)
głowica bez zmiennych faz obniżona o 1 mm ( teraz zjechałbym więcej i dał doprężające tłoki)
ITB
regulowane koła rozrządu
kolektor 4-2-1 sportowy kat 100 cpsi
Do tego dochodzi kosztowny komp i strojenie.
Pozdrówka.
Generalnie to temat przerabiany wielokrotnie np. przez Ślubę czy Pepega.
Ja przetarłem trochę szlak jeśli chodzi o adaptery drukowane na drukarce 3d.
Jak coś to proces poniekąd opisałem na fb. Migrena srebrna wyścigówka.
Moim zdaniem jak chcesz zlecać wszystkie działania to koszt porównywalny do turbienia, ale jeśli masz trochę czasu i smykałki to jest przyzwoicie.
Osiągnąłem ok 190 koni robiąc:
wałki cat cams 274 stopnie ( teraz brałbym ostrzejsze z potencjałem na 200 HP)
głowica bez zmiennych faz obniżona o 1 mm ( teraz zjechałbym więcej i dał doprężające tłoki)
ITB
regulowane koła rozrządu
kolektor 4-2-1 sportowy kat 100 cpsi
Do tego dochodzi kosztowny komp i strojenie.
Pozdrówka.
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
A może jeszcze lepiej - kto ciekaw niech śledzi Migrenę na FB - fajne foty, ciekawe patenty i kultowy już podnośnik
https://www.facebook.com/Migrena-srebrn ... 815512682/
https://www.facebook.com/Migrena-srebrn ... 815512682/
Czyli dobrze rozumiem, że głowica z VVT jest gorsza niż ta bez VVT? Szczerze mówiąc myślałem żeby wykorzystać zmienne fazy i potencjał jaki w nich drzemie (zdaniem miatowców z USA). Dzięki za cynk, już się zabieram za lekturę
Głowica VVT nie jest zła, natomiast dochodzi problem wysterowania zmiennej fazy.
Oj, będę cię niebawem atakował bo buduje właśnie bliźniaczy motor do swojej NABroonek pisze: ↑08 mar 2020, 11:06Osiągnąłem ok 190 koni robiąc:
wałki cat cams 274 stopnie ( teraz brałbym ostrzejsze z potencjałem na 200 HP)
głowica bez zmiennych faz obniżona o 1 mm ( teraz zjechałbym więcej i dał doprężające tłoki)
ITB
regulowane koła rozrządu
kolektor 4-2-1 sportowy kat 100 cpsi
A jaki to problem? No ok inne wałki są i na pewno komp musi ogarniać VVT ale wydaje mi się że to nie powinno być żadnym problemem
W jaki sposób jest sterowany VVT w tym silniku z NBFL? Det3 z tego co kojarzę dawał sobie radę z takim głupim SOHC VTEC w VII genie civica, ale tam to jeden solenoid włącza cały układ...
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Hej.
Ja wybrałem głowicę bez VVT bo obawiałem się że przy ostrym wałku po tym jak faza się przestawi może się coś stać.
Poza tym również tylko moim zdaniem zmienna faza w MX-5 ma taki sobie przebieg w porównaniu do v-tec na przykład.
Jak będziesz kombinował z głowicami to pamiętaj, że dekle nie pasują zamiennie, i uszczelki są inne a podłączenie olejowe zmiennej fazy do bloku fajnie można zaślepić czujnikiem, więc usuniecie VVT nie jest problemem
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Przyświeca mi idea wzięcia zdrowego słupka VVT, wsadzenie itb, wałków i wydechu oraz wsadzenia do NA, co do VVT to bez porównania z VTEC, bo tu mamy tylko zmienna fazę a nie wznios
- Broonek
- Donator
- Posty: 441
- Rejestracja: 24 sty 2017, 23:52
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To do dzieła !!! w lekkiej NA będzie szatan !!!
MC 2019 - I miejsce w klasie 2
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
MC 2018 - III Miejsce w klasie 1.6
Była Migrena 1.6 Tor Poznań 1:59 semi slick. Silesia 2:08 semi slick.
Jest Migrena 1.8 Tor Poznań 1:53 semi slick. Silesia 2:00 semi slick. Łódź 1:00
Jest Nygus NC 2.0 PRHT Sport daily.
Fundusze jeszcze muszę obrać, mniej więcej ile może to kosztować? SWAP od Brożyna to 3k, wsadzę sobie z kolegą do budy samemu, a reszta? ITB ile Cię wyszło?
komp + dosztukowana wiązka + strojenie min 4k
ITB jak zlecisz komuś zrobienie to 2-2,5k
wałki, zależy jaką drogę obierzesz, piper ok 1,5k, catcamsy ok 3,5k
uszczelki, rozrządy, obróbka głowicy, itp 1,5k
Wydech 1k
kolektor wydechowy który jest sensowny a nie tylko ładnie wygląda 2,5k
Nie są to tanie konie
ITB jak zlecisz komuś zrobienie to 2-2,5k
wałki, zależy jaką drogę obierzesz, piper ok 1,5k, catcamsy ok 3,5k
uszczelki, rozrządy, obróbka głowicy, itp 1,5k
Wydech 1k
kolektor wydechowy który jest sensowny a nie tylko ładnie wygląda 2,5k
Nie są to tanie konie
Podobnie jak dobrze zrobione turbo
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ma ktoś pomysł jak obniżyć temperaturę w dolocie w NCkach? Pod maską gorąco, cały dolot się nagrzewa od silnika i powietrza ktore przechodzi przez chłodnicę. Łatwo uzyskać 40 stopni i więcej co kończy się spadkiem momentu i mocy.
na razie wydłubałem coś takiego ale może ktoś ma lepszy patent?
na razie wydłubałem coś takiego ale może ktoś ma lepszy patent?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
- Alex
- Donator
- Posty: 4610
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Mam nadzieję. Oprócz tego że gęstość powietrza zależy od temperatury to korekty zapłonie są spore. Fiveopac pokazał kiedyś mapę z ECU z której wynika ze przy 100st chlodziwa (na torze norma mimo że używam patentu na włączanie wentylatorow wcześniej niż w serii) i 40 w dolocie korekta zapłonie to minus 5 stopni.waran pisze:Hmm...myślisz, że to coś da?
Będąc ostatnio w Kielcach naprawdę czułem że poniżej 4000rpm auto nie chce jechac
Michalwd - samorobka czy gotowiec?
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
-
- Donator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Alex, to nie moze być tylko kwestia temperatury w dolocie. U mnie od 4 tys właśnie silnik super wstajeAlex pisze: ↑14 wrz 2020, 16:39Mam nadzieję. Oprócz tego że gęstość powietrza zależy od temperatury to korekty zapłonie są spore. Fiveopac pokazał kiedyś mapę z ECU z której wynika ze przy 100st chlodziwa (na torze norma mimo że używam patentu na włączanie wentylatorow wcześniej niż w serii) i 40 w dolocie korekta zapłonie to minus 5 stopni.waran pisze:Hmm...myślisz, że to coś da?
Będąc ostatnio w Kielcach naprawdę czułem że poniżej 4000rpm auto nie chce jechac
Michalwd - samorobka czy gotowiec?
Pozdrawiam, Danillo