Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna

luźne mysli nieuczesane

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

28 maja 2018, 10:30

Czy ktoś wie czy pasują długie wtryski bosha pod listwę wtryskową i kolektor ?
http://fmic.pl/bosch/30307-wtrysk-bosch-420cc.html
bo kostkę to zawsze można zmienić
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

29 maja 2018, 9:43

Sądzę że nie pasują. Poluj na niebieskie z RX-8
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

14 cze 2018, 19:55

Mam pytanie czy w jaki sposób najłatwiej spasować kute korby przygotowane do pływającego sworznia z seryjnym tłokiem ? Ktoś to w ogóle robił ?
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

15 cze 2018, 9:02

A jaki to problem, wyciągasz zawleczkę wychodzi łatwo tulejka, wkładach nowy korbowód i gotowe.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

15 cze 2018, 9:05

W NBFL tłoki są prasowane na ciepło i nie ma zawleczek
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

15 cze 2018, 9:16

Dlatego u mnie są tłoki z NA. Według jakichś legend są nawet mocniejsze.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

15 cze 2018, 9:29

Ooo dzięki wielkie za podpowiedź no to zaczynam poszukiwania tłoków 1.6 z na lol, jak ktoś by miał jakieś nie potrzebne w dobrym stanie to pw
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
damianhere
Donator
Donator
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
Model: Inny
Lokalizacja: ...

14 lut 2019, 14:11

Co polecacie do NA 90hp? Chce zwiększyć moc tak do tych 110-120hp na razie bez turbienia.
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

14 lut 2019, 14:23

Tyle to ty masz obecnie jeśli motor zdrowy. Resztę znajdziesz na forum.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 lut 2019, 15:01

Nie popadajmy w nadmierny optymizm. 90ki maja zwykle w serii 100-105km,wiecej raczej nie. Kolejne 5-10 jest do ugrania walkami ze 115ki + remap albo instalacja ecu od 115ki po przerobce

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
VooR
Donator
Donator
Posty: 750
Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
Model: NB
Wersja: Miatoza
Lokalizacja: Poznań

14 lut 2019, 19:04

damianhere pisze:Co polecacie do NA 90hp? Chce zwiększyć moc tak do tych 110-120hp na razie bez turbienia.
Swap na 1.8 z NBFL Obrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."

Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
damianhere
Donator
Donator
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
Model: Inny
Lokalizacja: ...

14 lut 2019, 19:17

jakbym miał pieniądze na swapa to miałbym również na turbo :D Aktualnie jako uczeń ledwo co moge pozwolic sobie na miate więc na takie większe, droższe rzeczy musiałby poczekać :P
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

14 lut 2019, 19:19

Przy mocno ograniczonym budżecie ostatnie za co warto się zabierać to dłubanie wolnossącego silnika ;)
damianhere
Donator
Donator
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
Model: Inny
Lokalizacja: ...

14 lut 2019, 20:55

a sam przelot + zimny dolot dałby coś?
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

14 lut 2019, 21:00

Na pewno ładny dźwięk.
Do NA 1.8 zamontowałem dedykowany i warty miliony monet dolot Jackson Racing. Do tego dołożony Cobalt. W sumie przyrost średni był na poziomie 4 KM - maksymalny wyniósł około 7 KM w pewnym zakresie.
Koszt powyższych to około 2000zł ;)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 lut 2019, 16:33

Powtarzam - w przypadku 90ki jeśli ma być niedrogi a realny efekt to walki 115 + remap lub odpowiednik. Do tego przemyślany i przetestowany dolot. Jeśli jest okazja to dodatkowo: splanowanie głowicy, lekki zamach. Dalej imho przestaje być tanio.

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
damianhere
Donator
Donator
Posty: 86
Rejestracja: 16 gru 2018, 10:41
Model: Inny
Lokalizacja: ...

15 lut 2019, 17:18

dzięki wielkie :)
Hasło i mail zmienione - zapraszam na PW w celu ustalenia szczegółów przywrócenia konta - Admin.
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

22 lut 2019, 9:20

Hej, może ktoś się podzielić kalibracją czujnika CLT w NBFL w EMU? bo bawiłem się ustawieniami i wywaliłem = ( ehh
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

03 lut 2020, 8:53

Trochę odgrzeję kotleta.

Jaki jest przewidywany przyrost osiągów po założeniu do NA 115hp odelzonego zamachu i dolotu "z Raszyna"? Warto tam dołożyć trochę siana i zmieniać wydech?
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

03 lut 2020, 9:21

Po włożeniu dolotu z Raszyna moc prawdopodobnie spadnie, chyba że poświęcisz sporo czasu na odpowiednie skierowanie zimnego powietrza ;)
Za t znacznie wzrośnie poczucie mocy - będziesz miał wrażenie, że miata wyrywa do przodu jak szalona :D
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

03 lut 2020, 14:54

Zimne powietrze na pewno bym doprowadził :) a reszta?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3660
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 lut 2020, 15:00

Grzybohun pisze:
03 lut 2020, 8:53
Trochę odgrzeję kotleta.

Jaki jest przewidywany przyrost osiągów po założeniu do NA 115hp odelzonego zamachu i dolotu "z Raszyna"? Warto tam dołożyć trochę siana i zmieniać wydech?
Pierwsza sprawa w przedliftowym na to zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu ( o ile jeszcze tego nie zrobiłeś)
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

03 lut 2020, 17:12

Jeszcze nie zmieniałem, możesz przybliżyć temat?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3660
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

03 lut 2020, 18:26

Grzybohun pisze:
03 lut 2020, 17:12
Jeszcze nie zmieniałem, możesz przybliżyć temat?
viewtopic.php?f=25&t=24117&hilit=Wyprze ... p%C5%82onu
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

11 lut 2020, 21:50

Grzybohun pisze:
03 lut 2020, 8:53
Trochę odgrzeję kotleta.

Jaki jest przewidywany przyrost osiągów po założeniu do NA 115hp odelzonego zamachu i dolotu "z Raszyna"? Warto tam dołożyć trochę siana i zmieniać wydech?
przy odelżonym zamachu, zapłonie na 14 stopni i stożku z wuchan
26letni (w 2016) silnik wypluł tyle
Załączniki
12651374_1096400443744574_146920654366514371_n.jpg
12651374_1096400443744574_146920654366514371_n.jpg (34.29 KiB) Przejrzano 5200 razy
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

13 lut 2020, 20:00

A zmiany w osiągach mocno odczuwalne?
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

13 lut 2020, 22:49

Szybkie pytanie. Jest tu ktoś kto na poważnie dłubie wolnossace 1.8 w NA ? Czy ktoś poszedł na tyle do przodu że wrzucił ITB i wie z czym to się je ?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3660
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 lut 2020, 23:39

TofikGST pisze:
13 lut 2020, 22:49
Szybkie pytanie. Jest tu ktoś kto na poważnie dłubie wolnossace 1.8 w NA ? Czy ktoś poszedł na tyle do przodu że wrzucił ITB i wie z czym to się je ?
Jest jedno czy dwa itb na forum ale nie wiem czy akuratv1.8 z na
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

14 lut 2020, 11:41

Ostanio dość mocno zgłębiałem tematy modzenia 1,8. Jeżeli chodzi o 1,8 z NA to jedynie można zostawić blok ale to i tak raczej bez sensu i lepiej zrobić franka :) głowica z NB przed liftem BP4W, blok z 1,8 NBFL (bo ma najwyższy CR seryjnie). Swoje 1,8 pogonić w całości.

Do Franka zakładasz wałek ssący z BP5A, liźniesz lekko głowicę, kolektor Flat top z dobrze dobraną resztą dolotu, dobry kolektor wydechowy i reszta układu, strojenie i może uzyskasz ok. 165-170km.

Nakład pewnie ~10k. Czy jest sens to już kwestia indywidualna :D
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 217
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

16 lut 2020, 22:58

Na chwilę obecną posiadam kompletny silnik z NBFL'a który mi został po rozbiórce auta więc teoretycznie mogę z nim coś rzeźbić, ale z drugiej strony mój silnik ma niewielki nalot 80k ( ten z NBFL 80k mil) i jest w znakomitej formie bo miał lekki żywot ( przez ostatnie 14lat zrobił 15k km). Docelowo prawdopodobnie tego silnika nie będzię pod maską w ogóle więc też chyba nie ma za bardzo sensu robić w tym momencie jakiś swapów i budowy jakiegoś bardzo mocnego N/A.
Bardziej mnie interesuje jak obecny silnik mogę podkoksować trochę ogólnie dostępnymi częściami, nie wymagam wiele i jak dobije do 150KM to będę zadowolony. Myślałem o zmianie kolektora ssącego ( o ile jest sens), kolektora wydechowego, wałki w głowicy, regulowane kółka no i wiadomo jakiś dolot z porządnym filtrem. Pytanie np który kolektor ssący z dostępnych na rynku da najlepsze efekty i to samo z kolektorem wydechowym. Jakie wałki zastosować? chce żeby to było jak najmniej awaryjne, chce tym trochę postartować w zawodach a tak jak mówie plan jest na coś dużo większego pod maską więc nie chce za dużo nakładów i inwestycji w ten silnik, to co napisałęm to takie maksimum.
Aha... jak najbardziej chodzi mi o głowie ITB, lubie dźwięk 4rech gaźników :) Pytanie czy dobrze zestrojone ITB da lepszy rezultat niż którykolwiek kolektor dolotowy na pojedyńczej przepustnicy?
ODPOWIEDZ