jakie zegary kupować - megawątek o wskaźnikach

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

27 sty 2010, 20:08

Mayk pisze:
pmcomp pisze:Kupuję. I do tego takie coś: http://www.good-win-racin...rt/61-0408.html


Za niecałą stówkę:

http://allegro.pl/item902105982_podkladka_pod_filtr_oleju_honda_nissan_m18_m20.html



Ale toto jest na gwint metryczny, a z USA chyba przyjdzie czujnik z gwintem ichnim w tych częściach cala
???

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 sty 2010, 20:10

irakleo pisze:wskaźników elektronicznych (..) z programowanym alarmem

Popieram w całej rozciągłości :)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

27 sty 2010, 20:10

irakleo pisze:Jeśli chcesz dogadzać na maxa swojej mizi to zafunduj sobie zestaw wskaźników elektronicznych (boost, temp. oleju, egt) Greddy z programowanym alarmem itd. Nie jesteś w stanie w trakcie jazdy kontrolować wszystkich wartości na bieżąco podczas ostrego przyspieszania , gdy z mijanych drzew robi się żywopłot :mrgreen:
http://www.greddy.com/products/display/?Category=electronics&SubCategory=71
http://www.greddy.com/products/display/?Category=electronics&SubCategory=57


Nie podpuszczaj mnie, ja już wybrałem serię Auto Meter Phantom i zdania nie zmienię :twisted: :mrgreen: :twisted: .
Te Greddy są super tylką swiecą na niewłasciwy kolor. Tzn. właściwy dla NA z tego co pamiętam ale na pewno nie dla NB :razz: .

Po za tym nie widzę tam wskaźnika AFR :razz: :shock: dla 52mm .
Ta seria warning gauges bardzo łądna ale niestety 60mm.

Pozdro
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 20:21 przez pmcomp, łącznie zmieniany 2 razy.
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 sty 2010, 20:13

pmcomp pisze:Ale toto jest na gwint metryczny, a z USA chyba przyjdzie czujnik z gwintem ichnim w tych częściach cala
???


Gwint to standardowy NTP do czujników, ja mam taką podkładkę:
http://allegro.pl/item891345887_podkladka_pod_filtr_oleju_ulatwia_mont_auto_gauge.html

Pasować musi :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

27 sty 2010, 20:17

Mayk pisze:
pmcomp pisze:Ale toto jest na gwint metryczny, a z USA chyba przyjdzie czujnik z gwintem ichnim w tych częściach cala
???


Gwint to standardowy NTP do czujników, ja mam taką podkładkę:
http://allegro.pl/item891345887_podkladka_pod_filtr_oleju_ulatwia_mont_auto_gauge.html

Pasować musi :)


Dzięki. Tzn. zaoszczędziłem stówkę. Wiszę Ci browara.

:mrgreen:

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 sty 2010, 21:00

pmcomp pisze:Dzięki. Tzn. zaoszczędziłem stówkę. Wiszę Ci browara.


Z browara skorzystam jak będziemy kiedyś wspólnie świętowali zakończenie Twojego projektu ;)

100 to przy takim projekcie to kropla w morzu - ale zawsze coś :)

Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2010, 12:23

Ktoś może zna ofertę tych hamburgerów?
http://zeitronix.com/

Wygląda na całkiem ciekawy kontroler i logger
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

28 sty 2010, 16:38

majk pisze:Ktoś może zna ofertę tych hamburgerów?
http://zeitronix.com/

Wygląda na całkiem ciekawy kontroler i logger


Fajny ... tylko w złym kolorze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

05 kwie 2010, 11:38

Podaję mój tok myślenia, to co myślę "że tak jest", pewnie w kilku miejscach będę się mylił, proszę tych którzy mają doświadczenie i wiedzę w tym temacie i swoje refleksje.

Więc tak, jest czas to wziąłem się za zgłębianie wiedzy jaką doświadczeni Turbiarze z forum mi podsuwają, mianowicie wszystko wokół FMU 12:1 i tego, czy silnik na doładowaniu (min. 0.3- 0.5max bara) dostanie odpowiednią dawkę paliwa, bo mimo że FMU 12:1 będzie dawało "Za bogato" to może stać się coś nieoczekiwanego do końca, jakiś PEAK doładowania i układ dostarczania paliwa nie wydoli, wtryski padną, pompa nie napompuje i efekt będzie ten sam, tłoki spłyną, bo będzie ubogo, zastuka, no i będzie po wszystkim. Z mojego punktu widzenia i jazdy na 0.5 bara to czarny o ostateczny scenariusz, ale postanowiłem poświęcić chwilę czasu i sprawę przeanalizować.

Więc tak, zbyt uboga mieszanka, czyli nie prawidłowy stosunek powietrze/paliwo (mas), czyli AFR (air/fuel ratio) może i na pewno przy doładowaniu spowoduje tragedie, jeżeli mieszanka jest zbyt uboga, mówimy wtedy o zbyt wysokim stosunku powietrza do paliwa. bezpośrednim towarzyszem zbyt niskiego AFR jest EGT- Exhaust Gas Temperature, Taki proces daje nam na wylocie z silnika czyli wydechu zbyt wysoką temperaturę spalin.

Istnieją wskaźniki i AFR i EGT. O tyle różnica że, AFR wymaga sondy szerokopasmowej, niestety sprzedawane wskaźniki AFR nie mają jej w swoich zestawach, i taki wskaźnik żeby funkcjonował jest dość drogi, (chyba że się mylę i są jakieś cenowo przystępne kity?). Co innego EGT, tutaj dostajemy wskaźnik + czujnik temperatury, który możemy spokojnie wkręcić za turbina np. w downpipe, np. w okoliach gdzie sondę lambda bo przy FMU pozostaje ona konieczna. No i w ten sposób zyskamy widoczną wartość temp. spalin, zbyt wysoka ich wartość, wskazywać będzie na zbyt ubogą mieszankę (o jakich wartościach mówimy?, nie mam pojęcia).

No i więc tak, z tego co mi wiadomo, jedyny w moim zasięgu finansowym pozostaje wskaźnik EGT, ale co logiczne, wskazanie o zbyt wysokiej temp. spalin, będzie już sygnalizował po fakcie że dzieję się coś nie dobrego. Można oczywiście sobie w głowie aproksymować trochę wyniki, przewidywać, znając wartości bezpieczne i niebezpieczne i spodziewać się nieco wcześniej, taka trochę gra w kotka i myszkę, no i można by powiedzieć "lepszy rydz niż nic", może się uda w momencie kiedy będzie następowała tragedia akurat spojrzeć na wskaźnik EGT i pomyśleć: o kurczę pieczone, spaliny idą coś za wysoko, noga z gazu!. Na ile jest to możliwe w rzeczywistości? chyba tylko na tyle na ile drogi pozwoli pilnować tej temperatury, pomocy w tym na pewno będzie wskaźnik z nastawną funkcją PEAK, ale czy nam pomoże uratować silnik? Przede wszystkim przydadzą się konkretne dane o dopuszczalnych temp. spalin.

Jako że dyskusja w tym temacie już się potoczyła na forum, przytoczę najważniejsze moim zdaniem wnioski jakie padały:

Jaro pisze:Chodzi o to aby mieć potrzebne wskazania i nie popłynąć fiansowo....
Chodzi o konfigurację prostą:
- NA 1.6+turbawka+Icek+FMU12:1.

yanik pisze:ja uważam ze poza boostem to w kazdej turbawce powinno byc egt. lepiej wydac pare stówek niż wyjmowac stopione tłoki....

irakleo pisze:Jeśli na EGT zobaczysz jakieś krytyczne wartości to Twoje tłoki i tak juz bedą do wymiany.
...
Reasumując - jeśli nie zamierzasz tłoczyć więcej niż pozwala Tobie na to seryjny westgate IHI, czyli 0,45-0,5 bara to moim zdaniem wystarczy Tobie jakiś dobry wskaźnik doładowania, najlepiej elektroniczny z map/sensorkiem a nie mechaniczny który z czasem ulega rozkalibrowaniu.


Fiveopac pisze:irakleo dobrze to ujął. Osobiscie ze wskazników wierze we dwa:

1. Boost
2. Temp. oleju

Z czego tylko mam jeden a drugi zaniechalem z racji chlodnicy oleju, aczkolwiek uwazam,ze to jest rownie wazny wskaznik co boost. Dlaczego? Bo to on tak naprawde wskazuje granice smierci naszego silnika. Zerwanie filmu olejowego na panewkach, cylindrach to pewna kaplica. Wyrok natychmiastowy.

Czemu nie EGT? Dobrze zestrojone auto i z niestukajacym zaplonem i sprawnymi wtryskami operuje w bezpiecznych zakresach temp. spalania mieszanki. Gdy cos z tych elementow nagle zawiedzie, a jak juz sie sypie to robi to w ulamku sekundy, to podobnie jak w zerwaniu filtru oleju czeka natychmiastowy zgon tłoków i/lub zaworów - czyli wskaznik potwierdzi ze wlasnie cos wylecialo wydechem
Druag sparwa odnoscie EGT. Są wskazniki egt i EGT. Te pierwsze to popierdułki w stylu afr na seryjnej sondzie, pokazuaj odczyt z duzym opoznieniem i powolnym odswiezaniem. Prawdziwe EGT to drogie EGT reagujace blyskawicznie.
Tak wiec do kompletu Boost/olej mozna by dorzucic EGT ale niestey tylko z wysokiej półki.

Wskaznik AFR ma te sam cechy co EGT. Bez awarii nic sie nie zmieni.
I jeszcze jedna uwaga co do AFR i EGT - pamietajcie, ze pomiar tych wartosic to średnia odczytu z 4 cylindrów, czyli moze byc sytuacja, ze 3 cylindry maja bogato a jeden spłyną mimo iz AFR wynosil 13:1 Podobnie jest z EGT.

Co do konkretnych modeli zegarow do chwale sobei Autogauge stepper motor (elektroniczne z osobnym czujnikiem, nie mechaniczne)
irakleo pisze:Kiedyś już poruszałem ten wątek i wziąłem sobie do serca radę Five który ma tylko boost-a i mu w zupełności styka. Jeśli na EGT zobaczysz jakieś krytyczne wartości to Twoje tłoki i tak juz bedą do wymiany. Jeśli zamierzasz tłoczyć tylko 0,5bara i podłączysz bezpośrednio wężyk sterujący westgate do przewodu za turbiną to i tak nie dmuchniesz więcej (co innego jak wężyk spadnie i westgate wogóle nie będzie się otwierał-znam taki przypadek lepiej założyć opaski). U mnie zegar nie pokazuje więcej niż 0,3 bara i nawet na niego nie spoglądam. Czujniej bym go obserwował gdybym miał zwykłe MBC ale nawet przy EBC lub MS-ie który steruje doładowaniem to zbędny drobiazg. Co innego gdy posiadasz jakieś markowe zegary które mają wbudowaną pamieć oraz sygnalizator alarmowy w postaci diody świecącej i brzęczyka....inaczej nie jesteś w stanie na bieżąco wszystkiego kontrolować bo zamiast patrzeć na drogę będziesz gapić się we wskaźniki na które wydasz ponad tysiąc złotych. Miałem przez krótki czas EBC Greddy który był fenomenalnym urządzeniem. Programowało się w nim max. i min. ciśnienie doładowania, max. i min. peak-a itd. Zapamietywał najwyższe i najniższe wartości wskazań, miał brzęczyk ostrzegawczy i wyświetlacz w dwóch kolorach który po przekroczeniu zaprogramowanych wartości zmieniał się z niebieskiego na czerwony. Ale EBC poszło do ludzi po zakupie MS-a Temperatura oleju....hmmm...seryjny wskaźnik ciśnienia oleju mówi sporo o jego temperaturze (przy bardzo gorącej oliwie ciśnienie leci mocno w dół) a w połączeniu z chłodnicą oleju powinno wystarczyć.
Reasumując - jeśli nie zamierzasz tłoczyć więcej niż pozwala Tobie na to seryjny westgate IHI, czyli 0,45-0,5 bara to moim zdaniem wystarczy Tobie jakiś dobry wskaźnik doładowania, najlepiej elektroniczny z map/sensorkiem a nie mechaniczny który z czasem ulega rozkalibrowaniu.


Więc tak, podsumowując, mam mętlik po tym wszystkim w głowie, i nie wiem czy powinienem w końcu dołożyc EGT i sobie pilnować temp. czy może nie?
Słuchając wszystkim musiałbym bym go i posiadać i nie;) Nie będę szufladkował nikogo czyja rada jest więcej warta, czyja nie, bo 1 stronie jazda na FMU nie stwarzała kłopotów i było cacy, inni tak sie zrazili że zaraz uciekli do świnek.

Pozdrawiam i dziękuje.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 kwie 2010, 11:48

AFR zawsze warto zmierzyć na hamowni po złożeniu wszystkiego do kupy, bo się możesz zdziwić.

Sonda szerokopasmowa z kontrolerem to niecałe 800zł (wala mi się tu gdzieś taka po biurku - nie twierdzę, że to tania zabawka, bo niestety nie jest) i zawsze warto ją wkręcić chociaż na 50km żeby się przekonać, że dolewa w miarę dobrze we wszystkich zakresach. Chociaż hamownia też da Ci raczej pełen obraz tego co się dzieje w komorze spalania.

EGT da Ci tylko informację o niedolaniu - temperatura skoczy w momencie, gdy będzie za ubogo, ale czasem może być za późno. Do tego gdy skoczy temperatura poza możliwością uszkodzenia samego silnika można.. rozwalić turbawkę. Zbyt wysoka temperatura spowoduje, że pojawią się mikropęknięcia na muszli gorącej i zaczną Ci gazy uchodzić gdzieś na boki.

Choć żaden zestaw normalny pewnie nie będzie jeździł z sondą szerokopasmową cały czas wpiętą i wskaźnikiem AFR- raz wystrojone auto powinno trzymać parametry (no, pomijam temperaturę zewnętrzną itp., która też ma wpływ - dlatego świniakiem można ogarnąć takie różnice dodatkowo).

Dołożyć EGT chyba zawsze warto, bo to dodatkowa wiedza o tym, co się może dziać w silniku. Przy turbodoładowanej benzynie EGT w granicach 900-920'C jest jeszcze bezpieczne. Jak zacznie wyjeżdżać wyżej - pora się zatrzymać. Ale to tylko dodatkowa wiedza, że coś może iść nie w tą stronę co trzeba..

PS Jak miałbym wybór kupienia wskaźnika EGT czy włożenia świniaka - wybrałbym to drugie chyba jednak.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 11:55 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 kwie 2010, 11:55

grzes pisze:AFR wymaga sondy szerokopasmowej, AFR nie mają jej w swoich zestawach, i taki wskaźnik żeby funkcjonował jest dość drogi,


To nie jest prawda: http://www.autometer.com/cat_gaugedetail.aspx?gid=3605&sid=7 . Ten wskaźnik na eBayu kosztuje ok. 250 USD.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 kwie 2010, 11:57

pmcomp pisze:
grzes pisze:AFR wymaga sondy szerokopasmowej, AFR nie mają jej w swoich zestawach, i taki wskaźnik żeby funkcjonował jest dość drogi,


To nie jest prawda: http://www.autometer.com/cat_gaugedetail.aspx?gid=3605&sid=7 . Ten wskaźnik na eBayu kosztuje ok. 250 USD.

Pozdro


Dla kogo to jest tanio dla tego tanio :twisted:

Btw tutaj taniej: 780zł sonda z kontrolerem + 160 zł autogauge zegar.. poniżej 1k zł.

edit: mea culpa, USD to nie EUR... inny mnożnik zastosowałem :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 11:57 przez dmk, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

05 kwie 2010, 11:57

Zarówno wskaźnik AFR jak i EGT będzie wskazywał uśrednione wartości z wszystkich czterech cylindrów...nigdy nie będziesz miał pewności co tak naprawdę dzieje się w poszczególnych cylindrach. Zawsze może zaszwankować jakiś wtrysk, oring na wtrysku itd....i nieszczęście gotowe. Pocieszającym jest fakt że używane silniki 1,6 do NA nie kosztują majątku i są łatwo dostępne. Samopoczucie mogą Tobie poprawić wskaźniki z programowanymi alertami.....tylko nasuwa się kwestia na ile dokładne są np. Autogauge "made in china" za drobne, zaś za markowe zegary zapłacisz majątek. Projekt oparty na FMU niebagatelnie podnosi ciśnienie w układzie wtryskowym co jest jego piętą achillesową, ale jak sam stwierdził Five pół ameryki na tym śmiga i nie ma tragedii. Ja w swoim samochodzie instaluję jedynie wskaźnik doładowania na który zerknę zapewne tylko co jakiś czas....bo nad doładowaniem będzie czuwał MS i podłączony do niego map sensor.Kolejnym wskaźnikiem jaki zamierzam zainstalować jest temperatura oleju - tylko do czasu kiedy nie dorobię się chłodnicy z termostatem. Mam jeszcze wskaźnik AFR podłączony do kontrolera sondy szerokopasmowej. Ten wskaźnik pasuje mi wizualnie do projektu jak przysłowiowa "dziura w moście" i próbuję go zbyć na allegro od kilku miesięcy. Jeśli się nie sprzeda to wyląduje w panelu pod radiem jako trzeci wskaźnik dla zwykłego bajeru. Jestem fanem prostoty i skromnego, spartańskiego wnętrza w NA i daleki jestem od przerabiania konsoli w moim aucie na coś co przypomina wnętrze kabiny w samolocie w której roi się od wskaźników i kontrolek.

dmk pisze:
Sonda szerokopasmowa z kontrolerem to niecałe 800zł

za oceanem kupisz nowy zestaw Innovate już za kwotę 180-200 dolków....używki można zakupić za dużo mniejsze pieniądze.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 12:06 przez irakleo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 kwie 2010, 12:00

dmk pisze:
pmcomp pisze:
grzes pisze:AFR wymaga sondy szerokopasmowej, AFR nie mają jej w swoich zestawach, i taki wskaźnik żeby funkcjonował jest dość drogi,


To nie jest prawda: http://www.autometer.com/cat_gaugedetail.aspx?gid=3605&sid=7 . Ten wskaźnik na eBayu kosztuje ok. 250 USD.

Pozdro


Dla kogo to jest tanio dla tego tanio :twisted:

Btw tutaj taniej: 780zł sonda z kontrolerem + 160 zł autogauge zegar.. poniżej 1k zł.

edit: mea culpa, USD to nie EUR... inny mnożnik zastosowałem :mrgreen:


Nie napisałem, że jest tanio.Grześ napisał, że takie wskaźniki nie są sprzedawane w zezestawie, co nie jest prawdą.

A czy ktoś chce na to wydać 700-800 zł to już jego możliwości i jego decyzja.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 kwie 2010, 12:01

irakleo pisze:tylko nasuwa się kwestia na ile dokładne są np. Autogauge "made in china" za drobne, zaś za markowe zegary zapłacisz majątek.


Nie wiem czego chcesz od tych zegarów - jak goniliśmy miatę Mayka i EGT przekroczyło peak'a 900'C to rozległ się piękny alert i ją schłodziliśmy trochę. Co może być nie tak w termoparze? Dokładność zegarów to dokładność czujników... a te w autogauge są dość dobre (działają, cudów nie ma, ale nie zawieszają się etc. - i są względnie tanie). :wink:

pmcomp przepraszam, zrozumiałem, że nie jest prawdą, że jest drogi :mrgreen: :oops:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

05 kwie 2010, 12:04

Autogauge wypuścił niedawno swój kontroler AFR z zegarem, w wersji cyfrowej 600zł - z analogowym zegarem nieco więcej :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 kwie 2010, 12:05

Apropos wskaźników, dorzucę info od Garego z Track Dog Racing, który w Californi trochę superchargerów namontował.

Twierdzi on, że przy większych doładowaniach, pow. 0.5 bara, obowiązkowymi wskaźnikami być powinny: AFR, temp. wody i boost. Jesli z czegoś chcemy zrezygnować to powinniśmy zostawić ... temp. wody. I za nic nie przekonują go argumenty, że przecież wskaźnik temperatury wody na pokłądzie w serii już jest.

Ot taka ciekawostka.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 kwie 2010, 12:09

pmcomp pisze:Twierdzi on, że przy większych doładowaniach, pow. 0.5 bara, obowiązkowymi wskaźnikami być powinny: AFR, temp. wody i boost. Jesli z czegoś chcemy zrezygnować to powinniśmy zostawić ... temp. wody. I za nic nie przekonują go argumenty, że przecież wskaźnik temperatury wody na pokłądzie w serii już jest.


A wiesz, w którym miejscu go za wielką wodą wkręcają? Bo jest ich już fabrycznie "kilka" zgodnie z tym, co pisał majkel_c...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 kwie 2010, 12:11

dmk pisze:A wiesz, w którym miejscu go za wielką wodą wkręcają? Bo jest ich już fabrycznie "kilka" zgodnie z tym, co pisał majkel_c...


Gdzieś na jakimś trójniku. Muszę zobaczyć w mailach od niego. Jak u siebie taki trójnik założę to dam znać w moim samochodzie.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

05 kwie 2010, 12:13

dmk pisze:
irakleo pisze:tylko nasuwa się kwestia na ile dokładne są np. Autogauge "made in china" za drobne, zaś za markowe zegary zapłacisz majątek.


Nie wiem czego chcesz od tych zegarów

Opinie na temat Autogauge na różnych forach są dość skrajne...ja nie mam zdania bo nigdy ich nie używałem, nigdy bym ich nie zamontował w NA bo jak dla mnie - kompletnie nie komponują się z fabrycznymi zegarami w tym aucie. Cena rodzi moje podejrzenia co do jakości tych instrumentów, ale mogę się mylić.
pmcomp - do Twojego wysokobudżetowego projektu pasuje to :mrgreen: :
http://949racing.com/RacepakIQ3.aspx
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

05 kwie 2010, 12:23

irakleo pisze:Opinie na temat Autogauge na różnych forach są dość skrajne


Po prostu wszelkie stare modele mechaniczne to szmelc niedokładnie pokazujący wartości.

Seria SM ( na silniku krokowym ) jest pozbawiona wad modeli mechanicznych i zachowuje rozsądną cenę.

Stąd skrajne oceny, kiedyś były tylko mechaniczne i ich wskazania znacząco się różniły od wskazań markowych zegarów.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 kwie 2010, 12:49

irakleo pisze:pmcomp - do Twojego wysokobudżetowego projektu pasuje to :mrgreen: :
http://949racing.com/RacepakIQ3.aspx


Okropna choinka ... a teraz jajeczne święta mamy :razz: .

Ja już zegary wybrałem, mają pasować do obecnych.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

05 kwie 2010, 13:55

czyli dla mnie wniosek taki, że mogę asekuracyjnie się wspomóc wskaźnikiem EGT, choć i tak nie wiele on zmieni, ale może dla poprawy samopoczucia jak uda się gdzieś wyhaczyć w dobrej cenie kupię EGT, ale to dopiero po zainwestowaniu w Turbotimer, jest 1 w kolejności.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

05 kwie 2010, 16:03

pmcomp pisze:
Ja już zegary wybrałem, mają pasować do obecnych.

Pozdro


Dobry azymut :wink:
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

14 maja 2010, 18:40

pytanie z innej beczki apropos egt. gdzie dostac tuleje do wspawania w wydech aby umocowac termopare? ja kupilem od demola i w zestawie jej nie ma. gwint 1/8nct.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

14 maja 2010, 19:23

Tu dają za Bóg zapłać: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

05-850 Bronisze k / Warszawy
ul.Piastowska 25
tel./fax 0 22 7211574
FLEXPRESS 605 760283
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

14 maja 2010, 20:24

rafal pisze:gwint 1/8nct.


ncp? A nie npt?

To gwint stożkowy - wystarczy, że nawiercisz to na wymiar początku gwintu i wkręcisz używając odrobiny siły - trzeba uważać by otwór nie był zbyt duży.

Można to też nagwintować rozmiarem z początku gwintu i czynność z poprzedniego zdania powtórzyć.

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

14 maja 2010, 22:13

Mayk pisze:ncp? A nie npt?


masz racje.
znalazlem gotowe tulejki po 20pln do wspawania. juz jedzie.
http://moto.allegro.pl/item1011024077_tulejka_egt_do_wspawania_w_kolektor_tuning.html
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 maja 2010, 22:43

A tak przez ciekawość bo jakoś nikt nie wspomina nić o nich jak się sprawdzają takie modowalne kombajny jak system EGS G techa? Tam są właśnie alerty itp itd i jeden gaug zamiast 10.
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

05 cze 2010, 0:06

Witajcie,

jeżeli ktokolwiek zaglądał w mój temat to wie, że na środkowej konsoli zamiast nawiewów mam dwa liczniki (zupełnie bezużyteczne). Chce je aktualnie wymienić na coś znacznie bardziej praktycznego no i mam dylemat. Miejsce jest tylko dla 2 sztuk (w tym jedno zarezerwowane dla Boost) i zastanawiam się, który zainstalować poza tym:

- AFR (bo szerokopasmowa sonda jest już w drodze)
- Temp. Oleju
- Temp. Spalin

KS
ODPOWIEDZ