jakie zegary kupować - megawątek o wskaźnikach

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 cze 2010, 7:41

Temp. oleju bym sobie darował w tym miejscu, aczkolwiek czujnik wrzuć pod MSa - myślę, że warto. EGT jest opóźnioną informacją, że robi się ciepło i np. jest trochę za ubogo. Problem z EGT jest taki, że aby to dobrze działało potrzebne by były 4 termopary (po 1 na cylinder) i z reguły gdy temperatura niebezpiecznie skoczy może być już za późno (bardziej charakter informacyjny), ale niekoniecznie. AFR daje fajny obraz składu mieszanki, ale mierzony jeszcze dalej w wydachu, więc nie zauważysz po AFR że np. w jednym cylindrze brakuje paliwa (podobnie jak w przypadku EGT). Myślę, że najrozsądniejszą opcją będzie więc Boost + EGT (chociaż tak naprawdę boost nie jest wcale potrzebny :mrgreen: ) lub AFR + EGT.

Btw wydaje mi się, że taki temat już kiedyś nawet był - chyba w temacie Grzesia, ale nie jestem pewien. Szukajki użyj ;)

Update: o [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4051&highlight=wska%BCniki]tutaj[/URL].
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2010, 9:06

Conrader
Jesteś już tyle na tym forum, że powinieneś umieć obsługiwać szukajkę, sprawa była wałkowana chyba w 2 tematach(ale w jednym na pewno)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2010, 14:17

majk pisze:Conrader
Jesteś już tyle na tym forum, że powinieneś umieć obsługiwać szukajkę, sprawa była wałkowana chyba w 2 tematach(ale w jednym na pewno)

No to łączymy...
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

05 cze 2010, 21:48

Sorry - jestem na wakacjach i lenistwo wzięło górę. Decyzja podjęta: Boost i EGT.

Zastanawiam się jeszcze czy faktycznie nie warto jeździć z sondą szerokopasmową na stałę? Czy jej żywotność jest ograniczona? Czy feedback i korekcja AFR nie przydaje się stosując MSa?

BTW. LC-1 już do mnie leci - będzie w poniedziałek (nie wytrzymałem - jest nowa)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2010, 21:53

conrader pisze:Zastanawiam się jeszcze czy faktycznie nie warto jeździć z sondą szerokopasmową na stałę?

A dlaczego nie jeździć na stałe ? Żywotność ma jak każda sonda, a przynajmniej wiesz na bieżąco co się dzieje. Zresztą czujnik LSU4.2 do LC-1 jest tańszy niż normalna wąskopasmówka do Mazdy, więc kosztami sondy bym się nie przejmował...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

06 cze 2010, 2:28

conrader, jeśli chcesz jeździć na stałe to warto się przyzwyczaić do grzania sondy przed startem - to powinno wystarczyć by śmigać z nią na codzień... Byłe nie była blisko silnika gdzie gorąco :)
110@???KM
134@???Nm
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

10 maja 2011, 16:38

Nie chce twozyc nowego watku wiec ten odkopie.

Chce zmienic miejsce termoelementu do wskaznika egt... teraz mialem w kolektorze ale nazmienialo sie i musze go gdzies przesunac.

1. Gdzie go umiescic? (downpipe?)
2. Jak zmienia sie odczyty, jak myslicie?
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

10 maja 2011, 22:16

OldTomFrost pisze:Nie chce twozyc nowego watku wiec ten odkopie.

Chce zmienic miejsce termoelementu do wskaznika egt... teraz mialem w kolektorze ale nazmienialo sie i musze go gdzies przesunac.

1. Gdzie go umiescic? (downpipe?)
2. Jak zmienia sie odczyty, jak myslicie?


Kolektor albo wcale. Za turbiną odczyty EGT sobie podaruj, są kompletnym śmieciem - turbina odbiera większość energii spalin i temperatura jest w DP znacząco niższa.

Jeśli masz na stałe szerokopasmówkę możesz sobie EGT podarować. I tak miałeś tylko jedną termoparę i była to dla Ciebie wyłącznie informacja, że może się dziać coś złego. A w których cylindrach... tego byś się nie dowiedziałem zanim by nie nastąpiło jakieś ka-bum.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

10 maja 2011, 22:39

dmk pisze:Kolektor albo wcale. Za turbiną odczyty EGT sobie podaruj, są kompletnym śmieciem - turbina odbiera większość energii spalin i temperatura jest w DP znacząco niższa.


To ze bedzie nizsza to sie spodziewam ale czy bedzie miala taki sam trend jak odczyt w kolektorze?

dmk pisze:Jeśli masz na stałe szerokopasmówkę możesz sobie EGT podarować. I tak miałeś tylko jedną termoparę i była to dla Ciebie wyłącznie informacja, że może się dziać coś złego. A w których cylindrach... tego byś się nie dowiedziałem zanim by nie nastąpiło jakieś ka-bum.
Teorie znam, wiem ze EGT to co najwyze info, lepsze samopoczucie i minimalizacja szkod a nie ich zapobieganie. :mrgreen: Mysle ze i tak wloze ta termopare do DP zaraz za sonda.

Jak juz jestem w temacie o wskaznikach to jaka szerokopasmowke polecacie? Jest sens szukac czegos innego do ecumajstra niz zestaw lc-1? Moze nowy zestaw Innovate MTX-L?
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

10 maja 2011, 22:46

OldTomFrost pisze:To ze bedzie nizsza to sie spodziewam ale czy bedzie miala taki sam trend jak odczyt w kolektorze?


Możesz spróbować, ale obawiam się, że nie będzie zależności pomiędzy odczytami teraz z kolektora a z za turbiny. Dlaczego w kolektorze nie możesz jej zamontować?

OldTomFrost pisze:Jak juz jestem w temacie o wskaznikach to jaka szerokopasmowke polecacie? Jest sens szukac czegos innego do ecumajstra niz zestaw lc-1? Moze nowy zestaw Innovate MTX-L?


U mnie LC-1 na stałe spisuje się bardzo dobrze. MTX-L to chyba gotowy kit z zegarem - nie wiem jak się to ma cenowo do LC-1, ale chyba kontroler i sama sonda mają te same możliwości.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

10 maja 2011, 23:05

dmk pisze:U mnie LC-1 na stałe spisuje się bardzo dobrze. MTX-L to chyba gotowy kit z zegarem - nie wiem jak się to ma cenowo do LC-1, ale chyba kontroler i sama sonda mają te same możliwości.


Wlasnie doczytalem na stronie producenta, wyglada na to ze to tylko wersja jeszce bardziej pnp niz LC-1...

dmk pisze:Dlaczego w kolektorze nie możesz jej zamontować?
Teraz nie mam takiego punktu gdzie termopara zbierala by temperature usredniona z 4 cylindrow. Wiec nie widze sensu.

Obrazek Obrazek
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 maja 2011, 6:16

Nawierć którykolwiek z kanałów i postaraj się, żeby termopary końcówka wylądowała w świetle flanszy pod turbinę - będzie to dużo bardziej racjonalne rozwiązanie, niż umieszczanie jej za turbiną :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

11 maja 2011, 7:57

dmk, masz absolutna racje, zdjecia tego nie oddaja jednak na zywo naprawde trudno bedzie znalezc miejsce na wspawanie tulejki. Pozatym mam niechec do rzezbienia w kolektorze po peknieciu poprzedniego... :neutral:
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 maja 2011, 8:11

OldTomFrost pisze:dmk, masz absolutna racje, zdjecia tego nie oddaja jednak na zywo naprawde trudno bedzie znalezc miejsce na wspawanie tulejki. Pozatym mam niechec do rzezbienia w kolektorze po peknieciu poprzedniego... :neutral:


Wiem, że dotykanie kolektora który ma nie pękać to bolesna sprawa (też popadam w różne paranoje), ale w takim razie umieść ją w którymkolwiek kanale w środku - będziesz wiedział przynajmniej jaką mają temperaturę spaliny z jednego cylindra, a kolektorowi się w tym miejscu nic nie stanie. Za turbo naprawdę nie opłaca się jej montować :wink:

Cytat z racingforum:

Niestety temperatura nie zależy tylko od odległości, ale również od od pracy jaką spalinom odbiera wirnik turbiny (gaz podczas rozprężania na wirniku traci swoją energie, mówi o tym entalpia czyli wartość fizyczna która jest ilorazem temperatury ciśnienia oraz ciepła właściwego), i teraz w zależności od tego jakich warunkach akurat pracuje turbo, spadek temperatury może być 100K jak i 300K. Oczywiście jeśli znał byś temperatury gazów wylotowych zaraz za głowica można by wyznaczyć jakąś charakterystykę korekcji, ewentualnie śmigasz sobie z ETG za turbo na wiarę ze jest wszytko okej z czasem po odczytach będziesz wiedział na "czuja" że coś jest nie tak ewentualnie z AFR.


i drugi:

rownie dobrze mozesz wystawic termopare za okno


:kciuk:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

11 maja 2011, 8:17

dmk pisze:rownie dobrze mozesz wystawic termopare za okno




Nie glupi pomysl, w koncu brak termometru w miacie :) Moze skala bedzie troche przeszkadzac ale co tam :jupi:
AWD + RWD = ;D
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

11 maja 2011, 9:59

dmk pisze:Kolektor albo wcale.

Sonda w kolektorze to bardzo zły pomysł. na początku miałem sonde w kolektorze, pech chciał że trafiłem na jakąś felerną sztuke która się 2 lata temu na ułeżu nadtopiła i odkruszyła. okruszek został zassany z kolektora do silnika stało sie to na wolnych obrotach jak wysiadałem z auta wiec jak tylko usłyszałem dziwne dzwieki zgasiłem silnik i nic sie nie stało ale głowice trzeba było ściagac żeby go wyciągnąć....

dmk pisze: Za turbiną odczyty EGT sobie podaruj, są kompletnym śmieciem - turbina odbiera większość energii spalin i temperatura jest w DP znacząco niższa.

tu sie tez nie zgodzę, u mnie po przełożeniu EGT za turbine temperatury spalin prawie wogóle nie spadły!! Najwiekszy spadek był na wolnych obrotach, ale przy pałowaniu różnice były moze rzedu 20 stopni....to jest przecież pęd spalin pod ciśnieniem 1 bara o temperaturze 800 stopni - turbina jest w stanie wchlonac tylko niewielką częśc tej temperatury.... wiec niech na racingforum sobie teoretyzują o entalpi i teorii rozpreżania gazów ale u mnie ta teoria sie nie sprawdziła i uważam że nie nalezy się nią przejmować!
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 maja 2011, 10:13

yanik pisze:Sonda w kolektorze


Mówiłem o termoparze. Sonda szerokopasmowa przed katem, wąskopasmowa w downpipie. Ukruszyła Ci się termopara?

yanik pisze:u mnie po przełożeniu EGT za turbine temperatury spalin prawie wogóle nie spadły


A powinny, tak przynajmniej twierdzi fizyka. Za turbiną wskaźnik może mieć dużo większą bezwładność (pomijam to, że i tak termopary dostępne z AutoGauge mają już dużego laga).

Z ciekawostek rozmawiałem ostatnio z dabtuner.pl i będą mieli w ofercie niebawem nową termoparę - znacznie odporniejszą na "upalanie" wolframu, ale za to z większą bezwładnością.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

11 maja 2011, 10:18

dmk, bierz poprawkę na to, że gaz różnie się będzie rozprężał w zależności od tego jaki jest układ wydechowy. Jeśli jest dość restrykcyjny to ciśnienie stalin przed katem nie będzie aż tak kosmicznie różne od tego przed wirnikiem ;)
110@???KM
134@???Nm
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

11 maja 2011, 10:22

dmk pisze:A powinny, tak przynajmniej twierdzi fizyka. Za turbiną wskaźnik może mieć dużo większą bezwładność (pomijam to, że i tak termopary dostępne z AutoGauge mają już dużego laga).


Mimo ze nie mam powodow zeby nie wierzyc yanik'owi, to bardziej mnie przekonuje to co pisze dmk.

Pojde jednak w EGT w DP i szerokopasmowke - mysle ze poziom "wrozenia z fusow" taki sam jak w konfiguracji z termopara w kolektorze i bez AFR.
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 maja 2011, 10:25

OldTomFrost pisze:Pojde jednak w EGT w DP i szerokopasmowke - mysle ze poziom "wrozenia z fusow" taki sam jak w konfiguracji z termopara w kolektorze i bez AFR.


Dużo skuteczniejsze niż bez AFR. Szybko zobaczysz, że temperatura spalin przestanie Cię interesować jeśli będziesz miał na całej mapie przyzwoite AFR. :kciuk:

U mnie przy dobrze wystrojonej mapie nie przekraczam często 800 stopni, a po mieście nawet 700... choć spaliny pewnie czasem są cieplejsze, to termpara nie zdąży tego wyłapać.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

11 maja 2011, 10:36

dmk pisze:Dużo skuteczniejsze niż bez AFR. Szybko zobaczysz, że temperatura spalin przestanie Cię interesować jeśli będziesz miał na całej mapie przyzwoite AFR.


Wiem ze EGT robi se troche zbedne, ale latwiej przespawac tulejke do DP niz wyciagac wskaznik z termopara :D
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 maja 2011, 10:38

OldTomFrost pisze:Wiem ze EGT robi se troche zbedne, ale latwiej przespawac tulejke do DP niz wyciagac wskaznik z termopara :D


Ja zostawiłem EGT, bo jest +1 do lansu na desce rozdzielczej :kciuk:

Napisz jakie będziesz miał odczyty za turbiną, bo jestem ciekawy :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

11 maja 2011, 11:08

dmk pisze:Mówiłem o termoparze. Sonda szerokopasmowa przed katem, wąskopasmowa w downpipie. Ukruszyła Ci się termopara?


pisząc sonda miałem na mysli termoparę, w końcu to tez sonda;) tak upaliła mi się, odpadla końcówka lugości 1 cm. musiala byc jakas fabryczna wada bo producent jak obejrzał fotki to dał mi nową za pół ceny
sunday_driver
Posty: 232
Rejestracja: 16 sty 2010, 15:03
Model: Inny
Lokalizacja: Wa

25 maja 2011, 19:57

Jakby co to nie polecam do mx'a zegarów AutoGauge z serii smoke te bez peak'a i warning'a, nic na nich nie widać nawet w małym słońcu, mają kiepskie podświetlenie.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

25 kwie 2012, 22:45

Odgrzebię stary temat :wink:
Znalazłem przypadkiem taką fotkę w sieci i dała mi do myślenia....może zamiast wskaźników zakupić monitor do zabudowy w zagłówkach, wpasować go w otwór 2din zamiast radia i półki pod nim. Do kompletu jakiś dół od niewielkiego netbooka, podłączyć to pod wejście do MS-a i jazda :mrgreen: Audio w turbo Miacie jest mi kompletnie nie potrzebne a na upartego można by podłączyć wyjście na słuchawki z kompa pod jakiegoś wzmaka i ogarniać od biedy prowizoryczne audio :wink: Nie wiem tylko na ile odporne są na wstrząsy w twardym aucie laptopy czy netbooki.
Załączniki
dsc00665_1.jpg
dsc00665_1.jpg (60.18 KiB) Przejrzano 2556 razy
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

25 kwie 2012, 22:48

Przy dysku SSD/flash USB kompletnie odporne na wstrząsy. Bardziej bym się obawiał o podpięcie matrycy. Zresztą są aplikacje które z ODB2 wysyłają dane i wyświetlają w podobny sposób na komórkach. Dobry uchwyt dałby radę.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

25 kwie 2012, 22:50

nie posiadam w NA chyba OBD2.....ba nawet seryjnego sterownika też już nie mam na pokładzie mojej Miaty :twisted:
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

26 kwie 2012, 9:22

irakleo, tez chorowalem na takie rozwiazanie ale po przetestowaniu jak sie "zyje" z takim ekranem w konserwie odpuscilem. Ogolnie super sprawa jak sie stoi z zamknietym dachem slonko zabardzo nie swieci itd. Wtedy przejzystosc wyswietlacza super i mozna sie pobawic setupem. Gorzej w trakcie jazdy - po prostu jest to malo przejrzyste a w sloncu nieczytelne. Ja poszedlem okrezna droga i zainwestowalem w umpc ktory sie miesci w schowku. http://www.chip.pl/chip-tv/2010/08/toshiba-libretto-w100-dwulicowy-maluch Jak mam ochote to podpinam swinie przez usb i mam odczyty. Innovate z tego co pamietam ma w ofercie modul bt/wifi i soft dla telefonu.
AWD + RWD = ;D
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2012, 10:24

irakleo pisze:Znalazłem przypadkiem taką fotkę w sieci i dała mi do myślenia....

Ja powiem tak. Niespecjalnie widzę taki telewizor jako rozwiązanie zamiast zegarów, raczej jako oprócz.
Jeden powód to to o czym Tom napisał. Jeździłem w NBfl z nawigacją oraz kamerą z wyświetlaczem na przodzie zainstalowaną, w słońcu nie widać nic. Te wszystkie softowe dashboardy nie mają alarmów dźwiękowych tak jak klasyczne zegarki więc nawet nie zapika jak coś jest nie teges. Poza tym na zdjęciu jest telewizor w NB, w NA byłby niżej więc jeszcze gorzej widoczny.
Druga rzecz to odczyty, które chcesz wyświetlać. Na zdjęciu jest stary soft do MSa, obecnie z TS byłoby łatwiej, bo tam sobie możesz wygląd ekranu dowolnie edytorkiem zaprojektować. Ale tak czy inaczej problem byłby z dwiema rzeczami, które się ma często na zegarku. EGT i temperatura oleju.
EGT po dość pojechanej modyfikacji sprzętowej można do MS w trybie logowania (czyli również wyświetlania) dopiąć. Blokuje to co prawda wykorzystanie drugiego MAPsensora do odczytu ciśnienia zewnętrznego on-line, ale Twój turbolot po górach nie śmiga więc pewnie nie będziesz tej funkcji nigdy używać.
Z temperaturą oleju jest w Twojej wersji jeszcze gorzej. MSMPNP czy też każdy MS z procesorem w wersji 1 ma bardzo ograniczoną ilość wejść i wyjść możliwych do użycia i nie za bardzo już można znaleźć jakiekolwiek wolne wejście z przetwornikiem analog-cyfra, na które czujnik temperatury można by powiesić i obsłużyć. Pomijam już konieczność dopisania kawałka kodu do oprogramowania aby wartości takiego czujnika przetworzyć i wyświetlić.

Więc wydaje mi się, że telewizor tak, ale oprócz kilku podstawowych zegarków osobno zamontowanych. Kiedyś z Majkiem kombinowaliśmy nad zamontowaniem w desce wyświetlaczy Liliputa z laptopem w bagażniku. Ale jakoś pomysł upadł.
Jeśli masz jakiś tablet lub telefon z androidem na pokładzie, to efianalytics ma nowy produkt, datalogger do MSa pod androida. Musiałbyś się jedynie wyposażyć w przejściówkę RS-Bluetooth. Nie używałem na żywo bo co prawda przejściówkę mam ale żadnego androidowego sprzętu pod ręką :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2012, 10:45

majkel_c pisze:
irakleo pisze:Znalazłem przypadkiem taką fotkę w sieci i dała mi do myślenia....

Ja powiem tak. Niespecjalnie widzę taki telewizor jako rozwiązanie zamiast zegarów, raczej jako oprócz.
Jeden powód to to o czym Tom napisał. Jeździłem w NBfl z nawigacją oraz kamerą z wyświetlaczem na przodzie zainstalowaną, w słońcu nie widać nic. Te wszystkie softowe dashboardy nie mają alarmów dźwiękowych tak jak klasyczne zegarki więc nawet nie zapika jak coś jest nie teges. Poza tym na zdjęciu jest telewizor w NB, w NA byłby niżej więc jeszcze gorzej widoczny.
Druga rzecz to odczyty, które chcesz wyświetlać. Na zdjęciu jest stary soft do MSa, obecnie z TS byłoby łatwiej, bo tam sobie możesz wygląd ekranu dowolnie edytorkiem zaprojektować. Ale tak czy inaczej problem byłby z dwiema rzeczami, które się ma często na zegarku. EGT i temperatura oleju.
EGT po dość pojechanej modyfikacji sprzętowej można do MS w trybie logowania (czyli również wyświetlania) dopiąć. Blokuje to co prawda wykorzystanie drugiego MAPsensora do odczytu ciśnienia zewnętrznego on-line, ale Twój turbolot po górach nie śmiga więc pewnie nie będziesz tej funkcji nigdy używać.
Z temperaturą oleju jest w Twojej wersji jeszcze gorzej. MSMPNP czy też każdy MS z procesorem w wersji 1 ma bardzo ograniczoną ilość wejść i wyjść możliwych do użycia i nie za bardzo już można znaleźć jakiekolwiek wolne wejście z przetwornikiem analog-cyfra, na które czujnik temperatury można by powiesić i obsłużyć. Pomijam już konieczność dopisania kawałka kodu do oprogramowania aby wartości takiego czujnika przetworzyć i wyświetlić.

Więc wydaje mi się, że telewizor tak, ale oprócz kilku podstawowych zegarków osobno zamontowanych. Kiedyś z Majkiem kombinowaliśmy nad zamontowaniem w desce wyświetlaczy Liliputa z laptopem w bagażniku. Ale jakoś pomysł upadł.
Jeśli masz jakiś tablet lub telefon z androidem na pokładzie, to efianalytics ma nowy produkt, datalogger do MSa pod androida. Musiałbyś się jedynie wyposażyć w przejściówkę RS-Bluetooth. Nie używałem na żywo bo co prawda przejściówkę mam ale żadnego androidowego sprzętu pod ręką :mrgreen:

Po
eM

No jakoś upadł, a w sumie szkoda. Co nie zmienia faktu, że tak jak pisałeś, w NA się robi po prostu brzydko. Z tabletem bym uważał bo jasność ekranu przy otwartym dachu będzie hmmm...średnia?
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/192/img0748large.jpg/]Obrazek[/URL]

Myślę, że ciekawe może być zastosowanie czegoś z AMOLEDem, bo na moim Galaxy S już przy otwartym dachu komfort korzystania jest bardzo przyzwoity.

Tak wygląda Shadow Logger od firmy, o której wspominałeś. Może za jakiś czas to u mnie odpalimy, ale najpierw - rozruch na serii :winner:
Obrazek

A na Androidzie tak na szybko: http://allegro.pl/show_item.php?item=2289321140&utm_source=okazje-allegro&utm_label=section741&utm_offer_id=17748 Jako centrum multimedialne połączone z radiem:)
Kupiłem ostatnio swojej mamie tableta w słynnej w internecie promocji Biedronki (Goclever A73 - 369zł) i przyznam, że sprzęt do użytku w domu w sam raz. Może się nada komuś w aucie?:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
ODPOWIEDZ