jakie zegary kupować - megawątek o wskaźnikach

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

27 kwie 2012, 13:52

Mam podobne rozwiazanie, ale bardziej jako bajer. Radio 2 DIN z wejsciem video i telefon z androidem z wyjsciem video podlaczony do modulu ELM327 przez BT. Gdybym mial sie na to czesto spogladac to predzej czy pozniej bym w cos przygrzmocil :).
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

27 kwie 2012, 23:42

Czy na iPhona albo iPada też są takie aplikacje? Nienawidzę androida, dlatego używam telefonu i tableta Appla...widoczność idealna nawet w pełnym słońcu.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

27 kwie 2012, 23:54

Są. Na forum się przewijało, ktoś nawet się chwalił tym dziabągiem na BT << ODB2.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

03 cze 2012, 19:32

Przypadkiem znalazłem aplikację a iPhona o nazwie MobiSquirt :shock: może ktoś już się bawił tą aplikacją :?:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

03 cze 2012, 21:01

irakleo pisze:Przypadkiem znalazłem aplikację a iPhona o nazwie MobiSquirt :shock: może ktoś już się bawił tą aplikacją :?:


Instaluję ... jutro pobawię o ile zagada z v3 (bo może nie zagadać).

Pozdro

[ Dodano: 03-06-2012, 22:12 ]
Nie pobawię bo ten wynalazek chodzi po Wi-Fi a ja mam BT :kciukdol: .

Jak mi sie znudzi na Androidzie to może zakupię do MS-a odpowiedni moduł Wi-Fi. Ale nie sądze bo po BT mozna też odpalić standardowego PC-a, a dopiero co zanabyłem pudło z Androidem do bawienia z MS-em.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

17 paź 2012, 11:38

Czy macie jakies doswiadczenia z czujnikiem cisnienia z zegarow autogauge? Moj po pol roku zaczal swirowac, a i znajomym sprawiaja one problemy. Czy jest na rynku jakis czujnik lepszy jakosciowo, ktory bedzie wspolpracowac z zegarem autoauge?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 paź 2012, 11:45

Qbatron pisze:Czy macie jakies doswiadczenia z czujnikiem cisnienia z zegarow autogauge? Moj po pol roku zaczal swirowac, a i znajomym sprawiaja one problemy. Czy jest na rynku jakis czujnik lepszy jakosciowo, ktory bedzie wspolpracowac z zegarem autoauge?


Zero problemu, MAP działa tak samo dobrze jak pierwszego dnia. Sprawdź, czy nie "zaplułeś" go przypadkiem olejem. Wywaliłem też "filterek" który dodawali, bo zebrał się na nim jakiś syf i się zakleił - fakt faktem, że leci teraz na sam sensor, ale z drugiej strony co tam wleci musi zostać wyssane (o ile cokolwiek wleci) :kciuk:

I nie jestem pewny, czy u Mayka przypadkiem cały czas nie robi za główny MAP sensor. Swoją drogą to jest Motoroli produkt, więc jakościowo dobry.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

17 paź 2012, 12:38

Oj, niedokladnie napisalem. Chodzi mi o czujnik cisnienia oleju :)

Chociaz z MAPem mialem tez ciekawa sprawe - 2 razy trafilo sie z e wskaznik falowal i nie pokazywal dokladnie, ale odpiecie i podpiecie wtyczki pomagalo :)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

15 gru 2012, 9:12

Kolejne szybkie pytanie rasowego górnika:
Boost gauge mechaniczny czy elektroniczny(stepper motor) :?:
Rules are made to be broken
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 gru 2012, 12:28

Dziś pytanie, dziś odpowiedź :mrgreen:
Hantkus pisze:elektroniczny(stepper motor)


Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

15 gru 2012, 12:37

majkel pisze:Dziś pytanie, dziś odpowiedź :mrgreen:
Hantkus pisze:elektroniczny(stepper motor)


Po
eM


Podziękował :kciuk:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

15 gru 2012, 13:14

jak coś mechanicznego.. to tylko boost i tylko oreca!
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2013, 15:16

http://rpmotorsport.pl/auta/zegar-depo-turbo-temp-p-22299.html

Korzysta ktoś? Chciałbym ograniczyć liczbę zegarów, widzi ktoś jakieś wady korzystania z zegarów 2w1?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2013, 15:37

swimmer pisze:http://rpmotorsport.pl/auta/zegar-depo-turbo-temp-p-22299.html

Korzysta ktoś? Chciałbym ograniczyć liczbę zegarów, widzi ktoś jakieś wady korzystania z zegarów 2w1?

Wyjątkowo niefunkcjonalna wersja, ani czytelny boost ani temperatura. Ściągnij instrukcje obsługi i sprawdź, w jakich zakresach możesz ustawić linijkę temperatury, bo wersje diodowe zazwyczaj nie dają tu dowolności.

Jak chcesz minimalizować zegarki, to wstaw EGT i temperaturę oleju. Chyba starczy ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

04 sty 2013, 15:52

Niby limit to 3, chce zamontować zamiast zegara seryjnego i tej półki.

To może po prostu egt, oil temp i boost od auto gauge? Wolę jednak boosta mieć. Robią wersję z zielonym podświetleniem to by nie było choinki. Tylko czy one się do czegoś nadają? Chodzi mi o serię smoke peak.

http://www.dabtuner.pl/Cisnienie_doladowania_SM_Peak_BOOST-55.html
http://www.dabtuner.pl/EGT_Temperatura_spalin_SM_Peak-60.html
http://www.dabtuner.pl/Temperatura_oleju_SM_Peak-56.html
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 sty 2013, 8:49

swimmer działają bardzo dobrze, tylko białe diody w autogauge lubią padać (zwłaszca te lutowane w okolicach przycisku). Pierwszy zegar odesłałem do reklamacji, jak podświetlenie białe przestało być równomierne, a później równomiernie padły te diody w pozostałych zegarach, więc olałem temat (świecą teraz tak samo, tylko odrobinę mniej jasno niż na początku).

Co do wyboru trzech zegarów polecałbym: Boost, Oil. temp i na deser AFR. EGT jest fajne, ale moja termopara leży już od pół roku na stole niewłożona w kolektor (muszę to wreszcie zrobić, muszę to wreszcie zrobić...).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2013, 9:15

dmk pisze:swimmer działają bardzo dobrze

Poza EGT, które ma seryjnie tanią wersję czujnika. Oczywiście przepala się dość szybko i trzeba wymieniać.
dmk pisze:Co do wyboru trzech zegarów polecałbym: Boost, Oil. temp i na deser AFR.

Tu akurat się nie zgodzę. Wskaźnik jest po to, aby mieć kontrolę nad krytycznymi parametrami. Dlatego uważam że boost jest zbędny, poza oczywiście jego zastosowaniem na onboardach w YT... Znacznie ważniejsze jest EGT. AFR oczywiście tak, ale najlepszym wyjściem jest AFR pilnowany przez elektronikę, a nie przez oczy kierowcy.
Oczywiście idealnym rozwiązaniem jest pilnowanie wszystkich parametrów przez elektronikę z alarmem dźwiękowym przy przekroczeniu jakiegoś parametru :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 sty 2013, 9:20

majkel pisze:Poza EGT, które ma seryjnie tanią wersję czujnika. Oczywiście przepala się dość szybko i trzeba wymieniać.


To nie jest prawda. Autogauge miało kiepską serię termopar (u Mayka od trzech lata chodzi ta sama i działa bardzo dobrze, moja po pierwszym wyjęciu i włożeniu zaczęła mieć problemy, aż w końcu pękła - teraz mam ściągniętą z chin wersję pancerną, ale muszę rozwiercić port, bo ma większą średnicę). Zresztą rozmawiałem na ten temat z dabtunerem :wink:

majkel pisze:Wskaźnik jest po to, aby mieć kontrolę nad krytycznymi parametrami.


I mimo wszystko boost jak i AFR są krytycznymi parametrami. Jak widzisz, że jedzie, ale na budziku pojawi się 1bar to trzeba zdjąć nogę z gazu. Podobnie jak widzisz, że jedzie ale coś ciężko, a AFR nagle się zuboży do niecodziennych wartości to trzeba zdjąć nogę z gazu.

EGT może nie zdążyć urosnąć przez bardzo krótki czas, wszystko zależne jest od bezwładności termopary, ale o tym dyskutowaliśmy już kilka razy, więc nie ma sensu znowu tego tematu rozwlekać, tylko użyć szukajki, right?

PS EGT jest dobrym testem poprawnego wystrojenia, zwłaszcza podczas torowo-autostradowego upalania :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 sty 2013, 9:33

dmk pisze:To nie jest prawda. Autogauge miało kiepską serię termopar

autogauge, depo i tego typu klony cały czas mają bardzo średnie czujniki. Mayka może być ewenementem. Większość warszawskich się sypie po dość krótkim czasie, ludzie z RF mają to samo. Spójrz do dowolnego katalogu jaki jest prawdziwy koszt sondy K na 1250 stopni i wszystko będzie jasne.
dmk pisze:teraz mam ściągniętą z chin wersję pancerną,

W Raszynie jest firma od automatyki przemysłowej sprzedająca Kczujniki bardzo dobrej jakosci w dowolnym wykonaniu. Nie trzeba z Chin ściągać.
dmk pisze:ale na budziku pojawi się 1bar to trzeba zdjąć nogę z gazu.

Od tego jest ogranicznik w sterowaniu.
dmk pisze:a AFR nagle się zuboży do niecodziennych wartości

Analogicznie, tym się powinno zajmować sterowanie.
Kierowca nie jest od obserwowania zegarów. Jak się tym zajmuje, to prowadzi to do wypadków niestety. Dlatego napisałem że najlepszy jest alarm dźwiękowy. Nie interesuje go wtedy co się dokładnie wydarzyło, a jedynie to że parametr przekroczył wartość krytyczną. Taką, z którą elektronika nie jest w stanie sobie już sama poradzić. I należy natychmiast zdjąć nogę z gazu.
dmk pisze:PS EGT jest dobrym testem poprawnego wystrojenia

Jak najbardziej. Tyle że testy to się robi podczas konfiguracji :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

27 sty 2013, 13:57

Cześć,

Czy jest jakieś racjonalne uzasadnienie dla montażu czujnika ciśnienie oleju (SM Peak)
w niedoładowanym silniku 1.8 ? Z góry dzięki za info ..
John_Doe
Posty: 9
Rejestracja: 11 sty 2013, 11:42
Lokalizacja: Miękowo

27 sty 2013, 17:30

remik pisze:Cześć,

Czy jest jakieś racjonalne uzasadnienie dla montażu czujnika ciśnienie oleju (SM Peak)
w niedoładowanym silniku 1.8 ? Z góry dzięki za info ..


Imho zupełnie nie. Jeśli już chcesz montować jakieś zegary, to prędzej temperaturę oleju a nie ciśnienie. Przy upalaniu daje dobry obraz temperatury i smarowania silnika, dla drogowego użycia raczej przerost formy nad treścią.
Don't let the past create your future.
Let the future erase your past!
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

27 sty 2013, 18:13

Duzo sie mowi (glownie Majkel :) ) o slabych sondach EGT w zegararach autogauge. U mnie pojawila sie taka sprawa: po odpaleniu w mrozne dni na wolnych obrotach wskazowka EGT faluje w zakresie 100-300st.C. Po krotkim potrzymaniu na obrotach staje na wlasciwej wartosci. Generalnie wyglada to na swirowanie czujnika ponizej temp. 300 czy 400st.C.

Czy to jest poczatek konca sondy i nalezalo by ja wymienic zamin sie upali i wpadnie w wirnik?
A tak w ogole to w tych warszawskich projektach z upalonymi sondami, co powiedzialo rozpedzone turbo na wizytacje obcego kawalka metalu?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 sty 2013, 13:00

u mnie sonda egt auto gauge tez nawalila. awaria plegala nie na uszkodzneiu czujnika ale na stopieniu sie przewodow na koncu rurki i zwarciu ich do masy(rurki) co powodowalo odczyt zerowy. termopary sa drogie i wymiana to koszt 150zl.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

28 sty 2013, 13:38

Kiedy pojawi sie zerowy odczyt to zamawiasz nowa termopare i po klopocie, ale wizja upalonego kawalka sondy wpadajacej w wirnik jest tym co mnie bardziej ciekawi.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

28 sty 2013, 17:22

John_Doe pisze:Imho zupełnie nie. Jeśli już chcesz montować jakieś zegary, to prędzej temperaturę oleju a nie ciśnienie. Przy upalaniu daje dobry obraz temperatury i smarowania silnika, dla drogowego użycia raczej przerost formy nad treścią.


temp. oleju już nabyłem , wiem - że się przydaję. Jest sugestia - że ten od ciśnienia w kilku wypadkach może uratować życie silnikowi , więc szukam potwierdzenia tej tezy lub jej obalenia :wink: ..
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2013, 23:10

John_Doe pisze:Imho zupełnie nie. Jeśli już chcesz montować jakieś zegary, to prędzej temperaturę oleju a nie ciśnienie.

+1.
Qbatron pisze:A tak w ogole to w tych warszawskich projektach z upalonymi sondami, co powiedzialo rozpedzone turbo na wizytacje obcego kawalka metalu?

Padały bezkolizyjnie :mrgreen: Tzn czujnik przestawał działać ale pancerz był nadal w całości :mrgreen:
remik pisze:Jest sugestia - że ten od ciśnienia w kilku wypadkach może uratować życie silnikowi , więc szukam potwierdzenia tej tezy lub jej obalenia

Szczerze ? To zamiast czujnika ciśnienia ze wskaźnikiem wartości załóż progówkę. Może o innej wartości zadziałania niż seryjna, spokojnie można sobie takie wybrać z katalogu zamienników, ważne aby gwint był taki sam. I podłącz do niej dużą żarówkę albo głośną trąbkę. Wtedy jest szansa, że w przypadku utraty ciśnienia w układzie odpowiednio szybko zareagujesz. Chociaż osobiście nie znam nikogo, kto straciłby ciśnienie w układzie smarowania... A ja wskaźnik wartości ciśnienia mam, i to w seryjnym miejscu przed oczami. I jestem pewien, że gdyby mi spadło do zera, to bym tego nie zauważył aż bym silnik zatarł...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 sty 2013, 6:13

u mnie cisnieniowy ladnie ostrzegal gdy spadala ilosc leju w ukladzie ponizej minimum. na wolnych obrtach gdy leju bylo na kresce pod maks cisnienie okolo 2,5 bara a jak spadalo ponizej kreski to cisnienie lecialo w okolice 1,5 wiec w sm peaku mmozna bylo sobie spokojnie prog ustawic na 1,5 i wiadomo bylo ze czas na dolewke. fakt faktem ze wtedy sygnaly wnerwiajace na kazdym zakrecie gdy olej odplywa spod ssaka.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

17 lut 2013, 11:32

piwo pisze:..fakt faktem ze wtedy sygnaly wnerwiajace na kazdym zakrecie gdy olej odplywa spod ssaka.

moze warto go lekko zmodyfikowac, tak aby te odplywy oleju mialy mniejszy/zmiejszony wplyw na odczyt wskaznika...
pozdr.E.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 lut 2013, 15:28

Jest może wśród nas ktoś kto używał chińskiej termopary, mam ochotę zaryzykować i taką kupić:
http://www.ebay.com/itm/EGT-K-Type-Thermocouple-for-Exhaust-Gas-Temp-Probe-/321073518101?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4ac1791615&vxp=mtr
ubek
Donator
Donator
Posty: 1340
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

19 lut 2013, 15:50

sorry za lamerskie pytanie ale czy do orygnialnego wskaznika cisnienia oleju tego z prawdziwym wskazaniem <94r musi być zastosowany oryginalny czujnik czy wystarczy jakis zamiennik z takim samym gwintem?
ODPOWIEDZ