Swap NBFL vs 1.6 + M45 / M62 w NA czy da się taniej zrobić SC niż SWAP ?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

01 maja 2020, 23:28

Cześć,
W obydwu tematach zwiększenia mocy (swap/kompresor) było już naprawdę sporo napisane na forum jednak pozwolę sobie założyć oddzielny temat na potrzeby porównania 2 najtańszych wariantów tuningu mocowego miaty do 150 KM .

Założenia kalkulacji:
Koszt wykonania modyfikacji powinien być jak najniższy.

obecna moc silnika NA 1.6 - 115KM
oczekiwana moc silnika 145-160 KM NA lub turbo.


Z uwagi na koszty wyłączam z rozważań gotowe sety super chargerów TDR, Jackson racing, Salon racing etc. tam koszt zestawu i strojenia przy zakupie nowych gratów przekracza 10k PLN nie mówiąc o przypadku rotrex gdzie sam zestaw to 4000-5000 USD więc .... nope...

opcje porównywane:

1) SWAP NBFL
2) eaton M45 lub M62 z szukaniem jak najtańszych części i ze strojeniem w granicach 150 KM

Ad.1 SWAP NB FL - obecnie na allegro,olx/ mx-5 centrum jest około 5-6 gotowych zestawów na swap NBFL do kupienia w granicach 2600-3000 PLN jeśli chodzi o koszty części.
koszt robocizny dla kogoś kto zna temat miaty ( kilka polecanych osób w PL robiących swapy ) najczęściej kwotowany w okolicach 2,5-3 k PLN do tego dochodzi jeszcze zazwyczaj rozrząd/ termostat/pompa wody etc, za ok 1,5k (najwyższa wycena jaką dostałem od jednej firmy specjalizującej się w miacie to 8000 PLN za wszystko "pod klucz" czyli razem z nową chłodnicą wody, sprzęgłęm i uszczelnieniami, z kilkumiesięczną gwarancją) - dla potrzeb tego porównania zakładam wariant bardziej oszczędnościowy (bez wymiany rozrządu/ sprzęgła i robione w tańszym warsztacie - wtedy pewnie realnie można zamknąć się nawet w okolicach 4500 PLN- zaznaczam że to są ceny o jakich słyszałem w Warszawie ( inne lokalizacje mogę mieć niższe cenniki);

Efekt ? Jeśli nie natrafiliśmy na jakąś minę mamy 144 KM radości i bazę pod dalsze modyfikacje NA lub turbo.
Plusy: hipotetycznie to powinna być najtańsza opcja bo nie trzeba stroić silnika. Również dla wyspecjalizowanych firm cały proces powinien być szybki. Dodatkowo można spróbować pchnąć własny silnik w całości lub na części i wyciągnąć kilkaset PLN z powrotem. Nie pakujemy się w żadne problemy związane z eksploatacją silnika turbo.


Ad.2 Kompresor- dlaczego? - głównie dlatego że cena M45 lub m62 które są bardzo popularne i wykorzystywane masowo w tuningu w PL ( KJS/ drift etc) jest relatywnie niska, w założeniu zestaw z kompresorem powinien też wymagać mniejszej uwagi w trakcie eksploatacji niż turbo- no i zapewniać liniowy przyrost mocy co w przypadku projektu obliczonego na stosunkowo niewielką moc może być zaletą. Temat kompresorów żyje na tym forum mniej więcej od 2009 roku - sądzę że od tego czasu poziom wiedzy społeczności na temat źródeł części i samego setupu wzrósł niepomiernie i sporo egzemplarzy mx-5 jeździ z "workiem jęczących kotów" pod maską w tej czy innej wersji. (naliczyłem co-najmniej 10 użytkowników forum podejrzanych o ten setup)

Przy założeniu niewielkiego zwiększenia mocy moją szczególną uwagę zwrócił poniższy temat:
https://grassrootsmotorsports.com/artic ... ent-more-/
tam setup był wykonany na eaton M 45 metodą chałupniczą i doszli bodajże do 157 KM . Panowie oczywiście nie policzyli kosztów swojej robocizny, kosztów niektórych części więc ich zapewnienie o uturbieniu za 200 USD można włożyć między bajki :)))... ale..

Podsumujmy ten budżetowy setup:
  • eaton M45 (z mini)
    mocowanie + flansze wylot/ dolot
    rury
    seryjna pompa paliwa i wtryskiwacze
    DET 3
    brak intercoolera
Warto zwrócić uwagę na brak intercoolera i seryjny układ paliwowy co powinno w założeniu nieco ściąć koszty.
Z tego co czytałem na forum warto do tego zestawu opisanego powyżej dodać bypass valve z mini w okolicach 350 PLN

Plusy są takie że to znany kompresor i po necie krążą projekty w CAD dla różnych części do MX-5 do niego.

Głownie wyzwanie in minus(poza standardowymi wadami sc/turbo) to ogarnąć mocowanie i wszystkie rzeźbione graty do adaptacji kompresora w bp . Większość firm robiących turbo miaty nie podejmuje się tego strugać z uwagi na brak czasu- zdecydowane preferencja idzie w kierunku turbo, Oczywiście można pójść na skróty i kupić ładny zestaw z http://www.salonmotorsport.com/ ale po podliczeniu całego zestawu jesteśmy na poziomie 5000 k bez kompresora/ strojenia montażu itp więc 8-10 k pyknie jak nic :)

Na olx są firmy które rozwiązują część problemów z częściami np. ta z Białegostoku która powiedziała, że może się podjąć tematu dorabiania gratów do Mx-5- podobno już kilka wykonali - może ktoś na forum ich zna?
https://www.olx.pl/oferta/kompresor-eat ... 7;promoted
może ktoś obeznany w temacie mógłby ocenić czy te części które są opisane wystarczą do prawidłowego umocowania tego kompresora ?

Licząc koszt ładnego eatona na jakieś 1000 PLN + 1300 graty mocowania/flansze custom made do mx-5 + DET 3 ok 600 PLN plus montaż oraz strojenie....3000, myślicie że można zamknąć się w granicach 6000 k ?
Jeśli tak to jest to jakaś alternatywa dla SWAP- tym bardziej że krzywa momentu powinna być ciekawsza niż seria w NBFL.

Jestem ciekaw waszych przemyśleń- najbardziej ucieszyłbym się gdyby wypowiedział się ktoś kto już przechodził temat montażu kompresora u siebie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2020, 23:59

W oczekiwaniu na wypowiedź ew. posiadaczy kompresorów w miacie postanowiłem sam zacząć zgłębiać temat sourcing-u części oraz przeanalizować za i przeciw budżetowego kompresora.

Przede wszystkim w pierwszej kolejności trzeba się zdecydować na sam kompresor- od tego zależy rozmowa z firmami dorabiającymi w PL mocowania i flansze.

W rozsądnym budżecie mamy do wyboru:

Eaton M45 z Mini (gen 4)

plusy: CAD-y do mocowań do bloku silnika z zagranicznych forów mx-5 dotyczą właśnie tego modelu
niektóre problemy budowy układu są już rozwiązane (dostępny bypass valve z mini)
minusy: wcale nie tak łatwo dostępny w ofertach sprzedaży ( mało egzemplarzy)

cena: od 900 PLN

Eaton M45 z Mercedesa (gen 3)
plusy: sporo projektów na forach hondy zrobionych na tym kompresorze ( jest gdzie szukać wiedzy)
cena:od 500 PLN

Eaton M62 z Mercedesa -(ze sprzęgłem elektromagnetycznym, występował w silnikach od poj.,2.0 )- w wielu egzemplarzach aftermarketowych sprzęgło jest usunięte na rzecz mniejszego koła pasowego.- model znany z projektu MEDYKA na tutejszym forum.
plusy: bardziej rozwojowy jeśli ktoś chciałby uzyskać mocniejsze doładowanie
minus: dla mnie minusem jest konieczność montażu razem z intercoolerem ( znany z mocnego grzania się)

Eaton M65 z Mercedesa ( występował w silnikach od 1.8 M111 w m.in w modelu w203)- ponoć sprawność ma taką jak m45 ale ma część rozwiązań z M62
plusy: zdecydowanie najtańsze oferty kupna i mnóstwo egzemplarzy do kupienia
minusy: stan egzemplarzy wydaje się słaby a nie ma gotowych zestawów naprawczych jak do m62
cena: od 200 PLN

Podejrzane jest również zdjęcie różnic pomiędzy kompresorami które pokazuje jakoby m65 nie był polecany z jakiegoś powodu.
Obrazek

Żródła:
https://www.mx5nutz.com/forum/index.php ... pic=310098
http://civicklub.pl/forum/archive/index ... 72045.html
http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 396-0.html
https://www.ebay.com/itm/MINI-Eaton-M45 ... 3177536397
https://www.pistonheads.com/gassing/top ... 26&t=92760

Tutaj dla ciekawych porównanie wymiarów m45 i m62 z mercedesa żeby zrobić sobie pomiar w komorze silnika ile mniej więcej to żelastwo zajmuje miejsca.
Obrazek

UPDATE:
Znalazłem thread dotyczący montażu M65- więc najwyraźniej da się :) https://www.youtube.com/watch?v=tUB_qo-14f8

UPDATE 2: w kwestii stanu kompresora jeśli zajdzie potrzeba regeneracji znalazłem firmę która to robi :https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/5pscx/ koszt 750 PLN w mini i 650 PLN wszystkie ze stajni Mercedesa
Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

05 maja 2020, 12:48

W tekście nie znalazłem żadnego info o kole pasowym na wał. To też koszt. Wydaje mi się że 1300pln na flansze i mocowania to trochę mało jeżeli nie robi się tego samemu. Co do zaworu bypass można zamontować zwykły BOV wychodzi trochę taniej. Osobiście przy założeniu docelowych 150koni jednak skłaniał bym się w stronę SWAPa. Sam jestem w trakcie wkładania 1,8 z nbfl do NB. I korzystając z gratów na wierzchu przymiarki wszystkiego pod kompresor.
IrU
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 14 sie 2017, 17:14
Model: NB

06 maja 2020, 0:40

Dr_Ozda pisze:
05 maja 2020, 12:48
Osobiście przy założeniu docelowych 150koni jednak skłaniał bym się w stronę SWAPa. Sam jestem w trakcie wkładania 1,8 z nbfl do NB. I korzystając z gratów na wierzchu przymiarki wszystkiego pod kompresor.
Osobiście mam padające 1.6 w nb, długo rozmyślam co zrobić, ten temat może mi pomóc rozwiązać dylemat :P Jak to jest z tym 1.8 do nb? Kickster kiedyś coś mówił, że tam nic nie pasowało, bo zly silnik kupił. Czy biorąc całą wiozke z silnikiem, nie będę miał takiego problemu? Jakie brać 1.8 do nb? czy wchodzi na miejsce 1.6 bez ciecia, spawania? Kiedyś o tym szukalem tu info, ale tematy poruszane tylko trochę i to w róznych wątkach i sie pogubiłem, szczerze mówiąc, wiec liczę że tu ktoś to streści ładnie. Bo wydaje mi się, że nawet ten wzrost mocy w stosunku 1.6 a 1.8 bedzie odczuwalny, a no i tez na przyszłość lepsza baza chyba.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

06 maja 2020, 2:16

SWAP na 1.8 nbfl jest plug-n-play pod warunkiem że kupisz silnik z wiązką i przyległościami.
Podejrzewam że forumowi magicy ogarniają ten temat jedną ręką z zawiązanymi oczami w trzy dni 😉
Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

06 maja 2020, 7:30

No z tym SWAPem to nie jest tak do końca różowo. Mi się również 1,6 skończył. Silnik nabyłem 1,8 z nbfl. Silnik siada bez problemowo na miejscu. Różnice w wiązce są więc trzeba trochę czasu jak się to robi pierwszy raz. Największy problem mam co z ABS :) W NB sterownik ABS podpinamy do ECU w NBFL chyba już nie :/ Ja już w trakcie decyzji o swapowaniu wiedziałem że moc będę podnosił więc stawiam się na EMU to też trochę inaczej działam.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 maja 2020, 7:45

Kickster to akurat w tym temacie nie jest najlepszy autorytet :) Zamiast oddać samochód na swapa do kogoś z forum to dał pewnie jakimś Mirkom, którzy pierwszy raz na oczy widzieli mx-5 i wyszło jak wyszło.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

06 maja 2020, 7:46

Kurna, 2020 rok, a ludzie dalej traktują głupawych jutuberów jako autorytety i wyrocznie. xD I to jeszcze kickster jako guru motoryzacyjny, masakra.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

06 maja 2020, 10:08

Swap NBFL vs 1.6 + M45 / M62 w NA czy da się taniej zrobić SC niż SWAP ?
Nie.

Pozdrawiam
Igor
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2020, 11:01

Dzięki za opinie,
Mały update z moich poszukiwań: Brożyn ma w chwili obecnej kilka silników z NB FL z czego standardowo komplet gratów do przekładki kosztuje 3000 PLN ale jest jeden silnik pomalowany, uszczelniony, z nowym rozrządem zrobiony na tip top do wzięcia za 4600.
Jak robić przekładkę to kupować wszystko silnik, wiązkę, komputer etc.

Co do rozważań na temat kompresora czekam na info od firmy dorabiającej mocowania/ koła pasowe/ napinacze ile kosztuje gotowy zestaw do M45 z merca dla 1.6 - jeśli kwota nie przekroczy 2000 można się zastanawiać dalej. Obecnie m45 chodzi 500 PLN używka i 800 PLN po kompletnej regeneracji ( czyli mniej więcej tyle co turbina);
Rozmawiałem z gościem specjalizującym się w kompresorach powiedział że w układach bez intercoolera temperatura powietrza w dolocie przy 0,5 bara potrafi osiągnąć 120 C więc ogólnie odradza taki setup (ew. podał jako alternatywę układ dotrysku metanolu z wodą ale nie wiem jak takie rozwiązanie mogłoby wyglądać) - podsumowując do kalkulacji raczej należy doliczyć intercooler .

Dodatkowo jeśli ktoś ma obawy przed głośną pracą kompresora ( opisywaną przez niektórych użykowników jako odgłos Landspeedera Luka Skywalkera) należałoby przemyśleć dołożenie drugiej przepustnicy odciążającej BOV -temat powszechnie znany przez Hondziarzy - 240 PLN na alledrogo.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

06 maja 2020, 13:20

Osobiście zakładałbym turbo, żadnych dziwnych montaży, napinaczy, pasków napiętych jak struna i umęczonych zwykle kompresorów.
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

06 maja 2020, 16:38

wojteks pisze:Osobiście zakładałbym turbo, żadnych dziwnych montaży, napinaczy, pasków napiętych jak struna i umęczonych zwykle kompresorów.
Dzięki za komentarz generalnie na forum jest o wiele więcej zwolenników turbo niż kompresora (to samo u wykonawców) nie ma się co spierać w tym wątku na temat przewag jednego nad drugim wg. moich założeń układ na kompresorze aby miał sens powinien być pancerny /idiotoodporny i przyjazny w eksploatacji (brak konieczności chłodzenia/rozgrzania turbo na krótkich trasach które stanowią 90% moich przebiegów. Zacząłem się jedynie zastanawiać czy miata z kompresorem przejdzie badanie techniczne już teraz na cobalcie zaprzyjaźniony diagnosta stara się za bardzo nie pałowac silnika w trakcie przeglądu żeby nie włączyły się wiatraki... z tego co czytałem kompresory potrafią więcej nakopcic bo w przeciwieństwie do turbo w układzie nie ma tzw. Wastegate.

Update: układ dotrysku metanolu zamiast/oprócz intercoolera kosztuje ok 1700 PLN więc odpada http://www.topendpower.pl/p/pl/aem-30-3 ... owych.html
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Update 2: robota za samego swapa nie licząc jakichkolwiek ekstra kosztów ew. grzebania przy silniku (np. Wymiany uszczelnień ) to 2200 PLN (pytałem w znanym i sprawdzonym miejscu u Śluby) tak więc całość to 5000-7000 k w zależności od ceny zakupu części i zakresu prac przy silniku
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

07 maja 2020, 11:38

Znam auto które miało kompresor (M62), 2 przepustnice, intercooler itp. Drugi raz bym nie montował.

To czy przejdzie przegląd zależy od mapy paliwa, jak będzie bogato to kopci.
IrU
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 14 sie 2017, 17:14
Model: NB

07 maja 2020, 12:28

Hookie pisze:
06 maja 2020, 7:46
Kurna, 2020 rok, a ludzie dalej traktują głupawych jutuberów jako autorytety i wyrocznie. xD I to jeszcze kickster jako guru motoryzacyjny, masakra.
Kurna, 2020 rok, a ludzie dalej czytać nie potrafią. Jaki autorytet i wyrocznia? o czym Ty piszesz w ogóle, wspomniałem go, bo wiedziałem że miał jakiś problem i po to tu piszę, by się dowiedzieć. I jeśli na klubowym takie odpowiedzi mam dostawać, to już serio wolałbym tego "guru" słuchać.
Żeby nie robić off topic to "SWAP na 1.8 nbfl jest plug-n-play pod warunkiem że kupisz silnik z wiązką i przyległościami." czym są te przyległości? cała reszta kabelków np do lamp itp?
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

07 maja 2020, 12:32

Z tego co się zorientowałem to zestaw do swap składa się z kompletnego silnika, wiązki elektrycznej i komputera.

Co do kosztów instalacji kompresora to sprawdzone w 2 miejscach koszty samej robocizny czyli montaż + strojenie to pomiędzy 3500 a 4000 PLN (w Warszawie)
Jak będę miał chwilę pokuszę się o jakieś podsumowanie.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 maja 2020, 12:40

IrU pisze:
07 maja 2020, 12:28
Hookie pisze:
06 maja 2020, 7:46
Kurna, 2020 rok, a ludzie dalej traktują głupawych jutuberów jako autorytety i wyrocznie. xD I to jeszcze kickster jako guru motoryzacyjny, masakra.
Kurna, 2020 rok, a ludzie dalej czytać nie potrafią. Jaki autorytet i wyrocznia? o czym Ty piszesz w ogóle, wspomniałem go, bo wiedziałem że miał jakiś problem i po to tu piszę, by się dowiedzieć. I jeśli na klubowym takie odpowiedzi mam dostawać, to już serio wolałbym tego "guru" słuchać.
Żeby nie robić off topic to "SWAP na 1.8 nbfl jest plug-n-play pod warunkiem że kupisz silnik z wiązką i przyległościami." czym są te przyległości? cała reszta kabelków np do lamp itp?
Nie powiem Ci dokładnie bo nigdy 1.6 nie dotykałem. Na pewno kompa musisz mieć razem z silnikiem. U mnie w nb1.8 jest inna puszka bezpieczników niż w w moim nbfl 1.8.
Nie wiem jak wygląda kwestia np pompy paliwa w 1.6
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

07 maja 2020, 16:19

IrU pisze:
07 maja 2020, 12:28
Kurna, 2020 rok, a ludzie dalej czytać nie potrafią. Jaki autorytet i wyrocznia? o czym Ty piszesz w ogóle, wspomniałem go, bo wiedziałem że miał jakiś problem i po to tu piszę, by się dowiedzieć. I jeśli na klubowym takie odpowiedzi mam dostawać, to już serio wolałbym tego "guru" słuchać.
Upuść se trochę pary synek. XD Potrafię czytać bardzo dobrze, natomiast ty masz ewidentny problem z poprawnym odczytywaniem intencji czyichś słów i straszny z ciebie delikates. :D

Fifkers i mutra dobrze Ci odpisali.

Sluchaj kogo chcesz, nikogo tutaj to nie obchodzi specjalnie, tylko potem nie mieszaj innym w głowach opiniami zasłyszanymi z gównianych źródeł. ;) Miałem swapa z nb 1.6 na 1.8 nbfl, mutra powiedział ci jak to działa, a ja dodałem, że doskonale to pokazuje ile są warci rzeźbiarze kickstera i jego opinia w temacie. Przede mną mutra Ci odpisał ad meritum, więc co miałem jeszcze w temacie swapa dodawać?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
IrU
Donator
Donator
Posty: 42
Rejestracja: 14 sie 2017, 17:14
Model: NB

07 maja 2020, 21:54

Hookie pisze:
07 maja 2020, 16:19
IrU pisze:
07 maja 2020, 12:28
Kurna, 2020 rok, a ludzie dalej czytać nie potrafią. Jaki autorytet i wyrocznia? o czym Ty piszesz w ogóle, wspomniałem go, bo wiedziałem że miał jakiś problem i po to tu piszę, by się dowiedzieć. I jeśli na klubowym takie odpowiedzi mam dostawać, to już serio wolałbym tego "guru" słuchać.
Upuść se trochę pary synek. XD Potrafię czytać bardzo dobrze, natomiast ty masz ewidentny problem z poprawnym odczytywaniem intencji czyichś słów i straszny z ciebie delikates. :D

Fifkers i mutra dobrze Ci odpisali.

Sluchaj kogo chcesz, nikogo tutaj to nie obchodzi specjalnie, tylko potem nie mieszaj innym w głowach opiniami zasłyszanymi z gównianych źródeł. ;) Miałem swapa z nb 1.6 na 1.8 nbfl, mutra powiedział ci jak to działa, a ja dodałem, że doskonale to pokazuje ile są warci rzeźbiarze kickstera i jego opinia w temacie. Przede mną mutra Ci odpisał ad meritum, więc co miałem jeszcze w temacie swapa dodawać?
Wybacz, miałem bardzo zły dzień, więc przyjąłem to tak jak byś Ty miał jakiś problem do mnie ;) Przepraszam, nie zaśmiecam już, wiem co chciałem, dzięki ;)
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

08 maja 2020, 23:42

Dostałem wycenę z firmy robiacej mocowania do kompresorów za kompletny zestaw montażowy eatonow do 1 6 NA chcą 1500 PLN w zestawie są flansze dolot/wylot mocowania do bloku silnika, śruby montażowe i koło pasowe na wał korbowy.
M45 i m62 można kupić w przedziale 500-800 PLN jeśli ktoś nie chce się bawić w IC to z kosztów dojdzie jeszcze bov druga przepustnica i rury plus cała zabawa w elektronikę do wystrojenia. Pytanie ile wyjdzie robocizna. Osobiście pułap 4k za poskladanie i wystrojenie prostego zestawu wydaje mi się trochę za wysoki chciaz z drugiej strony Hondziarze robią tuning Civica na tych kompresorach za cenę ok 5500-6k "pod klucz," więc ten benchmark wychodzi dość wiarygodnie. Podsumowujac koszt/efekt mógłby być podobny przy znalezieniu kogoś kto podejmie się tematu w granicach 3k ale przy swapie jest zdecydowanie mniej niewiadomych i mniej rzeczy moze pójść nie tak :)

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Dr_Ozda
Donator
Donator
Posty: 47
Rejestracja: 08 kwie 2018, 7:00
Model: NB
Lokalizacja: Bartoszyce/Warszawa

11 maja 2020, 18:30

Można prosić o namiar na tę firmę? Montuje kompresor do mazdy ale nie jest to żaden z wymienionych, a chciałbym zapytać o cenę w moim przypadku.
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2020, 13:00

Dr_Ozda pisze:
11 maja 2020, 18:30
Można prosić o namiar na tę firmę? Montuje kompresor do mazdy ale nie jest to żaden z wymienionych, a chciałbym zapytać o cenę w moim przypadku.
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/FfEJ/ - oczywiście nie mogę zarekomendować bo nic u nich nie robiłem i nie wiem czy ostatecznie się zdecyduje

Edit:
Dzisiaj rozmawiałem z nimi telefonicznie: zestawy montażowe chodzą 1500 PLN ale mogą też skompletować całość: kompresor montaż węże rury IC bov det 3 itp gotowe do złożenia na aucie i strojenia (rury już pospawane pod mx-5) za 4500-5000 PLN
ODPOWIEDZ