MX5ND K20 TypeR

trackday upalatoR killeR K20 swap

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
buni
Posty: 20
Rejestracja: 19 maja 2018, 9:39
Model: ND
Wersja: Skyactive
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

07 kwie 2020, 21:31

zapadła decyzja żeby coś zrobić z tym wozem. 200KM - brakuje nawet żeby dobrze kapcia zapalić pod Tesco :ryjezesmiechu: do tego padajace skrzynie .. :poklony:
w 1 wersji miał być silnik LFX ( 3.5V6 GM ) ale z racji dostepnosci silnikow / wiedzy w PL / elektroniki / wagi silników + skrzyń - wybór padł na znany silnik Hondy K20 :kciuk:

Technicznie z grubsza : motor K20a2 + flansza do skrzyni BMW + customowe koło zamachowe + skrzynia BMW ZF-5 pd manual + dyfer 4.44
Drobiazgów jest dużo dookoła i jak się to pozbiera do kupy to ..... :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm:

no nic.. pierwsze przymiarki . wygląda wszystko dobrze. dużo miejsca w komorze. silnik został w miejscu oryginalnego. miski nie trzeba było przerabiać jak w przypadku NA/NB
Pod autem nic nie wystaje / maska się bez problemu zamknie :) łapy silnika wypadają w dobrych miejscach
kolektory się mieszczą bez problemu ( wydechowy i ssący )

tak to się prezentuje
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


niebawem update.
MX-5 ND powered by K20 & Rotrex C30-91
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1770
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

07 kwie 2020, 21:38

Kiedy bestia będzie gotowa do walki? 😈
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

07 kwie 2020, 22:05

Dyfer 4.44, to jakie skrzynia ma przełożenia? Jeśli samochód jest używany jako daily to warto mieć na względzie sensowne (nie wysokie) obroty przy prędkościach autostradowych. Osobiście przy oryginalnej skrzyni w NC 5 biegów przy wymianie otwartego dyfra na LSD z 4.11 , poszedłem w drogą stronę na 3.73 żeby trochę zmniejszyć RPM przy prędkościach autostradowych. Auto dalej na suchym obraca kołami w miejscu na 3 biegu...😅 Generalnie to przy 4.11 przełożenia skrzyni wydawały mi sie dość krótkie jak na DD, szczególnie doskwierały dość wysokie obroty przy większych prędkościach...no ale jeśli tor jest priorytetem to ..
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

08 kwie 2020, 0:46

Z ciekawości, widzę że najmocniejszy K20 z godnie z Wiki ma 221 km/ 215 Nm. Jakie są możliwości w ND?
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2175
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

08 kwie 2020, 5:59

To będzie typowe daily - daily on track 😉

Jesli będzie z ITB a chyba będzie? to na takim setupie USUL miał 250 KM i podobne niuty przy 8800 obr/min. Miodnie jak na seryjny słupek 🙂
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

08 kwie 2020, 7:36

A jak wsadzi się turbo czy kompresor rotrexa/Jackson Racing to 300-350 można nawet wykrzesać :)

Kibicuję i trzymam kciuki :D
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

08 kwie 2020, 8:20

Pieknie! Kseria to chyba jedyna słuszna droga jak chce się bezawaryjnie i dość prędko poruszać po torze :)
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1173
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

08 kwie 2020, 8:50

lukasmc pisze:
08 kwie 2020, 8:20
Pieknie! Kseria to chyba jedyna słuszna droga jak chce się bezawaryjnie i dość prędko poruszać po torze :)
Czy ja wiem? LS3 też dałby radę
Awatar użytkownika
lukasmc
Posty: 101
Rejestracja: 21 lip 2017, 9:32
Model: NA
Lokalizacja: Kraków

08 kwie 2020, 9:55

Wszystko można, ale to już chyba nie ten poziom kosztowy
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

08 kwie 2020, 13:23

To brzmi jak dużo łatwiejszy swap niż w NA/NB - ta sama miska, sanki, kolektor ssący bez kombinacji. No tylko trzeba zmienić całą resztę gratów z tyłu :mrgreen:

Mistrzowski projekt, róbcie swap kity!
ODPOWIEDZ