Sterowanie
Czyli co lepsze co by ECU wspomóc:)
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Ponieważ tak sobie oglądam i ogarniam(stage 2 mojego setupu zbliża się razem z zimą) zacząłem po raz kolejny zastanawiać się czym turbomiatę wysterować. Z tego co można sobie ogarnąć są różne szkoły a mniej więcej wygląda to tak w punktach:
1)FMU
2)SMT6
3)SMT7
4)Ecumaster
5)Megassacz
6)inne świnie(emanage?)
Chodzi mi o za i przeciw każdego rozwiązania. Co nie co już wiem ale dobrze by było żeby użytkownicy przedstawili wszystkie wady swoich rozwiązań bo to nas tu interesuje. Myślę że taki temat może się każdemu przydać.
Moje spostrzeżenia na temat FMU
Jak wiadomo jest to najprostsze i najtańsze do miaty ale chyba nie da się ogarnąć wtrysków i innych pomysłów na rozbudowę.
1)FMU
2)SMT6
3)SMT7
4)Ecumaster
5)Megassacz
6)inne świnie(emanage?)
Chodzi mi o za i przeciw każdego rozwiązania. Co nie co już wiem ale dobrze by było żeby użytkownicy przedstawili wszystkie wady swoich rozwiązań bo to nas tu interesuje. Myślę że taki temat może się każdemu przydać.
Moje spostrzeżenia na temat FMU
Jak wiadomo jest to najprostsze i najtańsze do miaty ale chyba nie da się ogarnąć wtrysków i innych pomysłów na rozbudowę.
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
nie posiadam niczego jeszcze (na dniach MS)ale... trochę się orientowałem w temacie co prawda robię coś zupełnie innego niż "wszyscy" ale kiedyś tez myślałem nad turbo .. i:
FMU - proste tak jak napisałeś ograniczone rozwiązanie....
SMT 6&7 - po rozmowie ze znajomym co zajmuje sie strojeniem skwitował ze smt już dawno odeszły do lamusa...
ECUmajster - polecił mi to właśnie rozwiązanie jeśli chodzi o strojenie aut turbo .. sadze jednak ze w potworach 250+ już mogło by być za mało.... a cenowo nie jest zle .. 1200-1300 za sprzęt montaż strojenie i można bezpiecznie śmigać
MS - to rozwiązanie wybrałem ja bardzo rozwojowe i wszechstronne można bez problemu "udoskonalać" nasz komputer... ale wersje do poskładania wyszło mnie 1080zł z transportem i podatkami lecz cena zestawu P&P jakie są dostępne do NA (do NB i NBFL nie ma i nie wiadomo kiedy będzie) są dosyć wysokie 800?900?$ plus transport podatek wychodzi z 2-3 razy tyle co za ECUmajstre
z innych rozwiązań są jeszcze jakieś na FlyinMiata ale ich ceny są zupełnie dojechane
FMU - proste tak jak napisałeś ograniczone rozwiązanie....
SMT 6&7 - po rozmowie ze znajomym co zajmuje sie strojeniem skwitował ze smt już dawno odeszły do lamusa...
ECUmajster - polecił mi to właśnie rozwiązanie jeśli chodzi o strojenie aut turbo .. sadze jednak ze w potworach 250+ już mogło by być za mało.... a cenowo nie jest zle .. 1200-1300 za sprzęt montaż strojenie i można bezpiecznie śmigać
MS - to rozwiązanie wybrałem ja bardzo rozwojowe i wszechstronne można bez problemu "udoskonalać" nasz komputer... ale wersje do poskładania wyszło mnie 1080zł z transportem i podatkami lecz cena zestawu P&P jakie są dostępne do NA (do NB i NBFL nie ma i nie wiadomo kiedy będzie) są dosyć wysokie 800?900?$ plus transport podatek wychodzi z 2-3 razy tyle co za ECUmajstre
z innych rozwiązań są jeszcze jakieś na FlyinMiata ale ich ceny są zupełnie dojechane
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Szczerze mówiąc to kompletnie nie znam się na elektronice w aucie i się zastanawiam jakie są dokładnie ograniczenia ECUmajstra w stosunku do MSa. Z jakimi funkcjami świnia będzie w plecy od standalone'a? I może ktoś coś słyszał o nowym ECUmasterze DET3?
http://www.ecumaster.com/download/DET3/det3_features_pl.pdf
Folder dla megassaczy do przeczytania i porównania:)
http://www.ecumaster.com/download/DET3/det3_features_pl.pdf
Folder dla megassaczy do przeczytania i porównania:)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Nie mialem stycznosci z ecumaster ale wydaje sie ze ma wszystko co potrzeba, tyle ze to nadal jest świnką i poza paramerty seryjnego ecu nie wyjdzie. Np konwersja na map to po prostu "tlumaczenie" odczytow z map na sygnal maf zrozumialy dla ecu i wszystko co robi musi miescic sie w tych granicach, nie wiem czy da sie np. zwiekszyc obroty odcinki albo jej typ (sama iskra, samo paliwo lub paliwo+iskra). Nie wiem jak wygalda sparwa bezposredniego sterowania wtryskami ale chyba EM daje rade to ogarnac. Do tego an plus trzeba zaliczyc sterowanie zaworkiem ebc, zmiana map "w locie", interpolacje komórek czy bajerki jak procedura startowa (ciekawe czy flat shifty takze sa?). Do tego dochdzi fajna cena i osoby, ktore ci to ogarna za rozsadne pieniadze.
Na twoim miejscu jesli nei potrzebujesz standalone'a i wladzy nad doslownie wszystkim, kupilbym duze wtryski i zalozyl ecumastera
Megasquirt z drugiej strony to wielka biblioteka map roznych uzytkownikow , ktorymi chetnie sie dzielą i olbrzymią bazą rozwiązanych problemów szczegolowo opisanych na forach. Problem w tym,z e troche czasu zajume zapanowanie nad wszystkimi parametrami. Za cene gotowego MS'a mozesz spokojnie kupic EM wraz ze strojeniem i zostanie jeszcze na paliwo
Jednym slowem jesli nie chcesz/nie potrzebujesz MS'a (ktory, swoją drogą, tez moze pracowac jako swinka) to bierz EM
Na twoim miejscu jesli nei potrzebujesz standalone'a i wladzy nad doslownie wszystkim, kupilbym duze wtryski i zalozyl ecumastera
Megasquirt z drugiej strony to wielka biblioteka map roznych uzytkownikow , ktorymi chetnie sie dzielą i olbrzymią bazą rozwiązanych problemów szczegolowo opisanych na forach. Problem w tym,z e troche czasu zajume zapanowanie nad wszystkimi parametrami. Za cene gotowego MS'a mozesz spokojnie kupic EM wraz ze strojeniem i zostanie jeszcze na paliwo
Jednym slowem jesli nie chcesz/nie potrzebujesz MS'a (ktory, swoją drogą, tez moze pracowac jako swinka) to bierz EM
czy w MSie da sie zmieniac mapy w locie? np jakims przelacznikiem? czy trzeba podlaczac kompa?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:czy w MSie da sie zmieniac mapy w locie? np jakims przelacznikiem? czy trzeba podlaczac kompa?
Dotyczy MS2/Extra (nie pamiętam czy tak samo jest w MS1, ale chłopaki na pewno uzupełnią). Możesz mieć równolegle załadowane 2 komplety map i je niezależnie od siebie przełączać (niezależnie mapy paliwa i zapłonu). Przełączasz na podstawie parametrów obrotów lub ciśnienia lub położenia przepustnicy. Druga wersja to przełączenie na podstawie sygnału z zewnątrz ("przełącznik", lub hmm... sygnał ze sterownika gazowego, albo coś z WI, do woli). Z tym że drugi sposób (przełączenie sygnałem zewnętrznym) wymaga wykonania dość delikatnej modyfikacji sprzętowej megasquirta. Prostej w założeniu (1 kabelek), delikatnej w wykonaniu Screen konfiguracyjny w załączeniu, zorientujesz się ocb...
Oprócz przełączania masz oczywiście jeszcze do dyspozycji chwilową korektę na podstawie gradientu odczytów MAP lub TPS (lub ich kombinacji). Do wyboru do koloru w zależności do czego Ci to jest potrzebne...
Czyżbyś ogarnął mocowania do kompresora ?
Po
eM
- Załączniki
-
- ms2_ts_conf.JPG (26.24 KiB) Przejrzano 20665 razy
czyli sie da super.
tylko tak sie zastanawiam czy nie przydaloby sie jednak zeby oprocz manulanego trybu tez automatycznie potrafilo sie dostosowywac np w zaleznosci od TPS czy rpm...
wtedy potrzebowalbym ze 4 niezalezne komplety... czy sie myle? do czego w praktyce takie automatyczne przelaczanie moglo by sie przydac?
wlasnie znow wzialem sie za poszukiwanie firmy ktora by zrobila takie mocowanie i jedna wstepnie sie zgodzila. czekam na wycene...
mysle ze skoro i tak bede potrzebowal MS'a to go po prostu sciagne i bede sie nim bawil na razie na wolnossaku a potem jak juz sie zdecyduje na konkretny rodzaj doladowania to sterowanie bedzie gotowe
zreszta tak jak Ty... bardzo podoba mi sie Twoje podejscie do tematu i bede szedl Twoimi sladami:)
kiedy u Ciebie MS sie pojawia?
tylko tak sie zastanawiam czy nie przydaloby sie jednak zeby oprocz manulanego trybu tez automatycznie potrafilo sie dostosowywac np w zaleznosci od TPS czy rpm...
wtedy potrzebowalbym ze 4 niezalezne komplety... czy sie myle? do czego w praktyce takie automatyczne przelaczanie moglo by sie przydac?
wlasnie znow wzialem sie za poszukiwanie firmy ktora by zrobila takie mocowanie i jedna wstepnie sie zgodzila. czekam na wycene...
mysle ze skoro i tak bede potrzebowal MS'a to go po prostu sciagne i bede sie nim bawil na razie na wolnossaku a potem jak juz sie zdecyduje na konkretny rodzaj doladowania to sterowanie bedzie gotowe
zreszta tak jak Ty... bardzo podoba mi sie Twoje podejscie do tematu i bede szedl Twoimi sladami:)
kiedy u Ciebie MS sie pojawia?
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 6:55 przez blaise, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
w moim MSie nie ma takiej możliwości ale zastanówmy sie po co komu 2 mapy?? jedna dobra mapa paliwa bedzie sie sprawdzać przy spokojnej jazdzie i na torze, tym bardziej ze na podstawie sondy szerokopasmowej AFR MS potrafi dośc skutecznie korygować mapę paliwa. Skoro mapa paliwa jest w 2 funkcjach obrotów i cisnienia w dolocie to mozna ją ustawić dokładnie tak jak chcemy we wszystkich warunkach, czyli najprawdopodobniej ubogo przy spokojnej jezdzie i bogato przy wyższym doładowaniu. Co do mapy zapłonu to może sie przydać jesli ktoś zamierza wykrzesać wszystkie możliwe kucyki z silnika i chce mieć na specjalne okazje bardzo agresywną mapę zapłonu, zrobioną np pod Vpower racing. Ale powiedzmy sobie szczerze że przy naszym turbieniu to gra nie warta swieczki - gdybym nawet miał mozliwość przełączania sie między mapami paliwa i zapołonu to nie sądze bym z tego korzystał.
tylko mi w glowie caly czas siedzi plan zamontowania kompresora ze sprzeglem - czyli zebym mogl go w dowolnej chwili wlaczac i wylaczac... wtedy mogloby sie przydac takie reczne przelaczanie map wraz z recznym przelaczaniem kompresora...
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
yanik pisze:w moim MSie nie ma takiej możliwości ale zastanówmy sie po co komu 2 mapy??
Ja się spotkałem z 2 przypadkami praktycznego zastosowania. Jeden to LPG (tak tak, do tego też ludzie MSa używają, podobno bardzo ładnie działa ). Wtedy mają niezależne komplety map Pb i LPG. Drugi to komplet map awaryjnych przy WI. Czujnik przepływu cieczy w przypadku awarii pompy lub braku płynu załącza jakąś awaryjną, łagodną mapę. No i trzeci przypadek to taka czysta developerka, jeżdżę na dopracowanej mapie a obok jest załadowana jakaś taka beta wersja którą sobie mogę włączyć i ją testować... To już oczywiście na zasadzie że jak już mam tą funkcjonalność przełączania z dobrodziejstwem inwentarza w MSsie to mogę ją wykorzystać, nie jako kryterium wyboru pomiędzy wersją MS1 i MS2. Resztę się faktycznie da wrzucić w pojedynczą mapę...
blaise pisze:wtedy mogloby sie przydac takie reczne przelaczanie map wraz z recznym przelaczaniem kompresora..
Bez sensu, wtedy robisz tak jak Yanik napisał. Dolna część mapy jest dla trybu N/A, górna dla doładowania. Jak zapniesz kompresor i będziesz pompować to będzie wykorzystywać inny obszar i tyle...
blaise pisze:do czego w praktyce takie automatyczne przelaczanie moglo by sie przydac?
Do czego jeszcze... Jakiś element którego pracy nie jesteśmy w stanie w prosty sposób wykryć na podstawie odczytów rpm/MAP... Może jakiś mocny VTEC, albo coś przy NOS ?
Może wtedy takie przełączenie na zupełnie inne nastawy byłoby przydatne...
Po
eM
Ostatnio zmieniony 01 gru 2009, 7:28 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
ale chodzi o to ze bedzie sie zdarzalo ze bede palowal silnik bez zalaczania kompresora... czy wtedy taka mapa pisana pod kompresor bedzie odpowiednia?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:ale chodzi o to ze bedzie sie zdarzalo ze bede palowal silnik bez zalaczania kompresora... czy wtedy taka mapa pisana pod kompresor bedzie odpowiednia?
Dobra, będzie na palcach Zobacz na załącznik i wyobraź sobie że to jest Twoja mapa (uwaga, to jest tylko ilustracja zasady a nie żadna mapa !). Poziomo masz obroty pionowo doładowanie. Jak pompujesz kompresorem wykorzystujesz górny obszar. Jak jeździsz N/A dolny. Jak pałujesz silnik bez włączonego doładowania nigdy nie wskoczysz w górny zakres i na odwrót. W uproszczeniu. Wszystko się da upchnąc w jednej mapie, tak jak Yanik pisał...
blaise pisze:kiedy u Ciebie MS sie pojawia?
Testowo się pojawił już parę razy. Miałem go zamiar wsadzić na stałe w ostatni weekend ale trochę czasu nie stykło. Zresztą po zabawach z wiązką u Sluby muszę jeszcze kilka drobiazgów u siebie zmienić... Pewnie najbliższy weekend jak się wszystko uda...
Pozdr
eM
- Załączniki
-
- example1.JPG (64.19 KiB) Przejrzano 1485 razy
mhm wszystko jasne.
tylko tak sobie mysle ze jesli kompresor bedzie wylaczony to jakos sztucznie bede sie staral na stale miec calkowicie uchylony zawor recyrkulacyjny (aby pominac opory wylaczonego kompresora w dolocie)...
a gdy kompresor bedzie zalaczony to zawor recyrkulacyjny bedzie pracowal standardowo...
czy taka zmienna ilosc dostarczanego powietrza w roznych trybach przy tych samych obrotach wplywa jakos na mape? czy mapa jest niezalezna od ilosc powietrza dla danych obrotow?
hmm a moze to doladowanie w mapie to jest wlasnie ilosc powietrza o ktorej ja mowie?
tak z ciekawosci skad ten madry MS wie jakie jest doladowanie? wlasnie z ilosci powietrza?
a co jesli wywalamy przeplywke i zostaje map sensor?
no no jestem ciekaw co ci sie uda wyciagnac z tego MSa jak bedzie odczuwalna zmiana to tez zamawiam do wolnossaka
tylko tak sobie mysle ze jesli kompresor bedzie wylaczony to jakos sztucznie bede sie staral na stale miec calkowicie uchylony zawor recyrkulacyjny (aby pominac opory wylaczonego kompresora w dolocie)...
a gdy kompresor bedzie zalaczony to zawor recyrkulacyjny bedzie pracowal standardowo...
czy taka zmienna ilosc dostarczanego powietrza w roznych trybach przy tych samych obrotach wplywa jakos na mape? czy mapa jest niezalezna od ilosc powietrza dla danych obrotow?
hmm a moze to doladowanie w mapie to jest wlasnie ilosc powietrza o ktorej ja mowie?
tak z ciekawosci skad ten madry MS wie jakie jest doladowanie? wlasnie z ilosci powietrza?
a co jesli wywalamy przeplywke i zostaje map sensor?
no no jestem ciekaw co ci sie uda wyciagnac z tego MSa jak bedzie odczuwalna zmiana to tez zamawiam do wolnossaka
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:tak z ciekawosci skad ten madry MS wie jakie jest doladowanie?
zwykle z czujnika ciśnienia w dolocie. A hardkory sterują na podstawie odczytów obrotów i położenia przepustnicy. Jak mają dużo czasu i zapasowy silnik w garażu
blaise pisze:tylko tak sobie mysle ze jesli kompresor bedzie wylaczony to jakos sztucznie bede sie staral na stale miec calkowicie uchylony zawor recyrkulacyjny (aby pominac opory wylaczonego kompresora w dolocie)..
Czy Ty nie próbujesz sobie przypadkiem życia utrudnić ?
czyli taki czujnik tez trzeba dokupic... bo rozumiem ze standardowo nie ma takiego czujnika doladowania?
nie chce utrudniac sobie zycia a jedynie chce zeby dolatywalo powietrze jak kompresor bedzie wylaczony i bedzie stawial duze opory choc czytalem gdzies ze nie stawia az takich oporow bo wirniki kreca sie bezproblemowo - mi jednak ciezko w to uwierzyc
nie chce utrudniac sobie zycia a jedynie chce zeby dolatywalo powietrze jak kompresor bedzie wylaczony i bedzie stawial duze opory choc czytalem gdzies ze nie stawia az takich oporow bo wirniki kreca sie bezproblemowo - mi jednak ciezko w to uwierzyc
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Blaise do boju! W końcu coś się rusza. Dzwoniłeś do Qowaxa z tym kompresorem? Bo już myślałem pompakompa zwiedza stajnie tuningowe;P
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
tak, to ja do niego pisalem maila:)
zaden pompacomp
tylko jeszcze mi nie wycenil... mam nadzieje ze jakas dobra cene rzuci
zaden pompacomp
tylko jeszcze mi nie wycenil... mam nadzieje ze jakas dobra cene rzuci
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:czyli taki czujnik tez trzeba dokupic... bo rozumiem ze standardowo nie ma takiego czujnika doladowania?
MS ma wbudowany map sensor, który w połączeniu z czujnikiem temperatury w dolocie IAT mierzy Ci dokładnie ilośc powietrza,
lepiej pomysl nad tym sprzegłem do odłączania kompresora - resztę zrobi za Ciebie MS:)
tak dla pewnosci... map sensor mierzy cisnienie w dolocie.
a czy da sie podlaczyc do map sensora jakis wskaznik zeby wyswietlal to cisnienie w kokpicie i zeby nie trzeba bylo dodatkowego wskaznika doladowania montowac?
a czy MS jakos modyfikuje mapy na biezaco przy zmieniajacej sie temperaturze powietrza? bo pisaliscie ze w mapach brane pod uwage sa tylko obroty i doladowanie a wyobrazam sobie ze temperatura powietrza tez jest dosc istotna.
uff ale jestem lamer
a czy da sie podlaczyc do map sensora jakis wskaznik zeby wyswietlal to cisnienie w kokpicie i zeby nie trzeba bylo dodatkowego wskaznika doladowania montowac?
a czy MS jakos modyfikuje mapy na biezaco przy zmieniajacej sie temperaturze powietrza? bo pisaliscie ze w mapach brane pod uwage sa tylko obroty i doladowanie a wyobrazam sobie ze temperatura powietrza tez jest dosc istotna.
uff ale jestem lamer
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise pisze:tak dla pewnosci... map sensor mierzy cisnienie w dolocie.
tak
blaise pisze:a czy da sie podlaczyc do map sensora jakis wskaznik zeby wyswietlal to cisnienie w kokpicie i zeby nie trzeba bylo dodatkowego wskaznika doladowania montowac?
nie da sie założyć wskaźnika nie montując dodatkowego wskaźnika w kabinie hehe;) wskaźnik kupujesz razem z sondą i montujesz sobie w kabinie - no chyba że nie potrzebujesz patrzec na cisnienie doładowania - MSma wbudowany overboost protection na wypadek jakby Ci niekontrolowanie skoczyło doładowanie to odetnie Ci paliwo albo iskrę (albo i to i to w zalezności co wybierzesz) - wiec na strojenie można zczytywać doładowanie z laptopa a pózniej bez dodatkowego wskaźnika jezdzić.
blaise pisze:a czy MS jakos modyfikuje mapy na biezaco przy zmieniajacej sie temperaturze powietrza? bo pisaliscie ze w mapach brane pod uwage sa tylko obroty i doladowanie a wyobrazam sobie ze temperatura powietrza tez jest dosc istotna.
pisałem powyżej że MS ma wbudowany map sensor, który w połączeniu z czujnikiem temperatury w dolocie IAT mierzy Ci dokładnie ilośc powietrza, jakis algorytm na uwzględnianie temperatury napewno musi być
blaise pisze:uff ale jestem lamer
zrób to sprzęglo na kompresorze to bedziesz bogiem;)
yanik pisze:zrób to sprzęglo na kompresorze
Użyj sprzęgła od sprężarki klimy ale:
1) sprężarka klimy powinna być dość spora
2) bedziesz musiał zrobić albo redukcje kółka bo niestety kola napędowe od klimy sa dosc spore i zamontowane na kompresorze nie dadza odpowiedniego cisnienia albo użyc paska pośredniego ale moze byc problem z miejscem.
Życze dużo samozaparcia i powodzenia w pracach.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
??? KM / ??? NM
ogolnie kompresor mam juz ze sprzeglem... seryjny od mercedesa slk 230 - m62:)
kolko dosc duze to prawda... wlasnie sie zastanawiam jakie bede mial opcje jak sie okaze zbyt duze zeby osiagnac sensowne doladowanie (i tak w sumie chce soft-a zeby nie musiec uzywac IC). co dokladnie rozumiesz pod redukcja kolka i paskiem posrednim?
a ty nie znasz moze jakiegos magika co by dorabil mocowanie kompresora do bloku silnka?
kolko dosc duze to prawda... wlasnie sie zastanawiam jakie bede mial opcje jak sie okaze zbyt duze zeby osiagnac sensowne doladowanie (i tak w sumie chce soft-a zeby nie musiec uzywac IC). co dokladnie rozumiesz pod redukcja kolka i paskiem posrednim?
a ty nie znasz moze jakiegos magika co by dorabil mocowanie kompresora do bloku silnka?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
blaise pisze:ogolnie kompresor mam juz ze sprzeglem... seryjny od mercedesa slk 230 - m62:)
kolko dosc duze to prawda... wlasnie sie zastanawiam jakie bede mial opcje jak sie okaze zbyt duze zeby osiagnac sensowne doladowanie (i tak w sumie chce soft-a zeby nie musiec uzywac IC). co dokladnie rozumiesz pod redukcja kolka i paskiem posrednim?
a ty nie znasz moze jakiegos magika co by dorabil mocowanie kompresora do bloku silnka?
A może spróbować kupić w hameryce od Mossa ich mocowanie do MP62 jako część zamienną?
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
juz o tym myslalem ale moj m62 ma zupelnie inne wymiary i zadne gotowe mocowania nie podejda. trzeba dorabiac na zamowienie - projektowac i spawac.
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise, Znam magików co się kompresorami (głównie vw'ejowskimi G) bawią, tylko są z gdańska. Pewnie by coś takiego ogarneli.
Do kompresorów MB są dostępne mniejsze kółka.
Do kompresorów MB są dostępne mniejsze kółka.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
??? KM / ??? NM
hmm a dalbys do nich jakis namiar?
a te kolka do MB to sa od razu ze sprzeglem? nie wiesz gdzie je mozna dostac?
a te kolka do MB to sa od razu ze sprzeglem? nie wiesz gdzie je mozna dostac?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise, Namiar na PW. Ale odrazu mówie że bez auta nic nie zrobią nawet ceny nie powiedzą. Co do kolek to musze kolege spytać bo kiedyś właśnie 230 dłubał.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
??? KM / ??? NM
Panowie, co mają wspólnego rolki ze sterowaniem, o którym jest ten wątek ? Na dodatek mocowania kompresora blaise'a mają już swój własny zaszczytny wątek w tym dziale -> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2549
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Odgrzewam temat
Czy ktoś z Was na podstawie poniższego opisu mógłby stwierdzić jak wygląda kwestia dobrania się do zapłonu NB/NBfl 1.6 za pomocą EcuMastera DET III?
Na systemach zapłonowych nie znam się ani trochę, a chciałbym wiedzieć czy owa świnka jest w stanie "ruszyć" zapłon w mojej Miacie (z myślą o turbo oczywiście ):
STEROWANIE KĄTEM WYPRZEDZENIA ZAPŁONU
Urządzenie umożliwia modyfikację kąta wyprzedzenia zapłonu dla typowych systemów zapłonu występujących
na rynku. Dzięki zaawansowanemu technologicznie adaptacyjnemu wejściu zapłonowemu typu „True Zero
Cross Detection”, Digital ECU Tuner 3 umożliwia precyzyjną modyfikację sygnałów z czujników indukcyjncyh
jak również z czujników optycznych i Halla. Co więcej urządzenie umożliwia modyfikację sygnału sterującego
wzmacniaczem zapłonu. Aktualnie urządzenie umożliwia modyfikację paternów 60-2, 36-1, 36-2,
Multitooth, Ign modules signals, EDIS SAW signal. Dzięki funkcji aktualizacji oprogramowania w
urządzeniu, istnieje możliwość dodania obsługi kolejnych systemów zapłonu.
Czy ktoś z Was na podstawie poniższego opisu mógłby stwierdzić jak wygląda kwestia dobrania się do zapłonu NB/NBfl 1.6 za pomocą EcuMastera DET III?
Na systemach zapłonowych nie znam się ani trochę, a chciałbym wiedzieć czy owa świnka jest w stanie "ruszyć" zapłon w mojej Miacie (z myślą o turbo oczywiście ):
STEROWANIE KĄTEM WYPRZEDZENIA ZAPŁONU
Urządzenie umożliwia modyfikację kąta wyprzedzenia zapłonu dla typowych systemów zapłonu występujących
na rynku. Dzięki zaawansowanemu technologicznie adaptacyjnemu wejściu zapłonowemu typu „True Zero
Cross Detection”, Digital ECU Tuner 3 umożliwia precyzyjną modyfikację sygnałów z czujników indukcyjncyh
jak również z czujników optycznych i Halla. Co więcej urządzenie umożliwia modyfikację sygnału sterującego
wzmacniaczem zapłonu. Aktualnie urządzenie umożliwia modyfikację paternów 60-2, 36-1, 36-2,
Multitooth, Ign modules signals, EDIS SAW signal. Dzięki funkcji aktualizacji oprogramowania w
urządzeniu, istnieje możliwość dodania obsługi kolejnych systemów zapłonu.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT