Zakucie silnika [NA][1.8]

jakie "graty" do kutego silnika ?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

09 paź 2019, 23:51

przekopiuje post z fb, gdzie nie bardzo otrzymałem odpowiedzi :

Pogoda już nie dopisuje, więc i pora na zimowanie miatki :)

A przy okazji na otworzenie silnika i powysyłanie góry do planowania i regeneracji

1 ) tutaj dodatkowe pytanie, zastanawiam się może od razu nad dodatkowym "podkuwaniem" silnika

nad jakimi konkretnie częściami myśleć ?

kute tłoki, kute korby, wał jakiś lżejszy ?

ktoś może się wypowiedzieć ?

2) sprawa, turbo Holset HX27, wysłać komuś do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji ?

** jak sprawdzić jakoś czy wszystko z turbo hula ?

*mam NA z seryjnym BP 1.8 + ecu

ustawione na +/- 300 KM/320 Nm
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

14 paź 2019, 15:05

Podstawowe pytanie brzmi: czy będziesz kombinował, aby wyjść z mocą i momentem powyżej 350/350?
Jeśli odp. brzmi: Nie ...to odpuść sobie, bo wydasz niepotrzebnie sporo gotówki.
Pierwszą rzeczą, którą bym sprawdził, jak już rozbierasz silnik, to wtryski... wysyłaj do regeneracji i nawet się nie zastanawiaj... bo koszt żaden, w stosunku do tego co się może stać, jak zaczną niedomagać.
Jeśli turbina nie syfi olejem dolotu czy/i wydechu... pompuje zgodnie z oczekiwaniami... nie wyczuwasz luzów na wirniku... i łopatki wirników nie szlifują o muszlę... to nic niej nie jest i szkoda wydawać kasę.
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

16 paź 2019, 16:00

okey jasne, a jak już tłoki na "lekko kute" bym chciał ? znaczy tak,, nie chce kupować używanych , nie chce z aso brać - bo pewnie ceny kosmos.

rozbiorę górę silnika i będę wiedzieć

ps..

macie polecanych speców co regeneracji wtrysków ? głowicy może/ pokrywy z popychaczami itp ?
Awatar użytkownika
JozekLodz
Posty: 95
Rejestracja: 10 lut 2016, 3:41
Model: NB

16 paź 2019, 22:29

Wtryski wyślij do firmy Top Setup w Krośnie
Awatar użytkownika
Takumi Fujiwara
Posty: 46
Rejestracja: 16 wrz 2018, 18:59
Model: NA
Wersja: 93' Turbo

17 paź 2019, 7:43

Ja w swojej NA mam 1.8 z NBFL i przy okazji rozebrania całego, postawiliśmy tylko na kute korby, które ponoć mają tendencje do wyginania się. Tłoki zostały seryjne.

https://www.maxpeedingrods.co.uk/high-p ... x4pcs.html
Obrazek
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 paź 2019, 22:01

tłoki dla 99% ludzi nie są problemem w BPeku. Pierwsza rzecz która klęknie to korba. Wiec tak jak szymek pisał jak celujesz w 350NM + to zmień korbę jak chcesz 600/700KM+ to zmień też tłoki.
Jak chcesz wysoko kręcić i dużo latać na odcince/procedurze itp to pomysl o wkładzie pompy oleju
Jak tylko wysoko kręcić to sprężynki i mechanika itp
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

24 paź 2019, 21:18

Takumi Fujiwara pisze:
17 paź 2019, 7:43
Ja w swojej NA mam 1.8 z NBFL i przy okazji rozebrania całego, postawiliśmy tylko na kute korby, które ponoć mają tendencje do wyginania się. Tłoki zostały seryjne.

https://www.maxpeedingrods.co.uk/high-p ... x4pcs.html
zamawiałeś z tamtej stronki ? chyba spoko cena :D

ps. myślę że do 350 KM bezpiecznie i na spokojnie , pojeżdzić sezon / 2 i zdecydować czy "ładować " kolejną walizkę kasiorki w autko
a te wszystkie nowe śrubk do skręcania głowicy/ uszczelki , pierścienie sprawdzić i pewnie też kupić, gdzie tego szukać ? mamy gdzieś w kraju stronki ? carspeed chyba powinno mieć takie pierdoły
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

27 paź 2019, 23:32

a szybkie pytanko, gdybym chciał np. bliżej 400 KM/400 Nm ? to co trzeba by robić ?
skrzynia ,, torsen też tego nie wytrzyma ?
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2019, 12:27

Pierwsza będzie umierać skrzynia, torsen znosi trochę więcej. /dużo zależy od stylu jazdy i czy używasz np. procedury startowej, bawisz się w latanie bokiem itd./
Najbardziej optymalny, byłby swap napędu z któregoś bmw... znoszą wiele i są dostępne w dobrych cenach.
Jak celujesz w 400 to zdecydowanie musisz "robić" głowicę... chińskie korby, tłoki supertecha i szpilki arp'a już nie wystarczą... przepustowość głowicy warto byłoby zwiększyć.
...no i poszukaj info nt. swojej sprężarki, czy ma wydajność na te 400 i upewnij się, że sprzęgło przeniesie /tu już musisz mieć spiek na 100% i jakiś mocniejszy docisk/ ...no i jeśli masz klasyczne żółte wtryski RX... to nie wystarczą... na 400 to nawet niebieskie nie dadzą rady.
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

28 paź 2019, 17:51

to może żeby nie kupować 2x korb i tłoków , a dać już trochę na zapas :
https://fab9tuning.com/eagle-forged-h-beam-rods/
https://fab9tuning.com/wiseco-forged-pi ... des-rings/

- takie coś daję radę ?
czy to nie są te pułki cenowe ? bo widzę tam i 2x droższe nawet

ah czyli grubo trzeba by tam robić, to tak jak myślałem, żeby zrobić nad wymiar tłoki / korby , głowicę oczywiście chce wysłać i tak do zrobienia , chce wysłać do "Top-Mar Regeneracja Głowic" , turbo chce wysłać na sprawdzenie i ewentualnie coś zrobić z nim w "Profi Turbo Wrocław"
lub może ktoś polecić kogoś od tej roboty ?
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2019, 18:20

Odezwij się do Andego, bo ma pod łóżkiem wszystko, co potrzeba do budowy ponad 400KM BP'ka.
Fab9 to dobry kierunek... pewnie i pompa oleju by się od nich przydała.
Idąc już tak grubo, to nie ma sensu ładować kasy w przestarzałą sprężarkę, która będzie późno wstawać i zamienić na jakiegoś Borga... idąc dalej, to najlepiej wyciągnij obecny setup, sprzedaj go i zbuduj nowy od zera... bo za chwilę wyjdzie, że wydech też masz za mały ;)
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

30 paź 2019, 15:18

okey, napisałem do niego

ps. a jak sprawdzić turbinę ?? którą mam - jak szybko wstaje ?
o turbo borg, czyli Borg Warner turbo ? widzę wszystko trzeba z zagranicy brać, a który model :D ? bo widzę rozstrzał cenowy jest :o
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

31 paź 2019, 16:59

Ja nie wiem co Wy macie do tych Holsetów, to fajne turbiny są. Co prawda w porównaniu do Borga ciężko mi się odnieść bo nigdy takowego nie macałem, ale często ludzie piszą że Chinol>Holset pod względem wstawania itp. i tutaj się nie do końca zgodzę. Kręciłem wirnikiem w kilku chinolach i porównując je do Holsetów to te ostatnie kręcą się jakby były na kulce hahaha. Oczywiście piszę tu o turbinach w podobnych widełkach cenowych i porównując ślizg do ślizga. Jakbym miał zamieniać Holseta to chyba tylko na PT albo Garretta, ale znowu te kosztują worek siana i lubią się psuć, a Holset jest tani, generuje fajne moce i co najważniejsze bardzo wytrzymały (mój juz 3 termopary wypluł i jedyne co zauważyłem na wirniku to delikatny ślad miejsca w którym się odbiła. Teraz zmielił 4 i jak będę miał wene to sprawdzę czy dalej wirnik jest jak nowy hehe
Maniek19PL pisze:
28 paź 2019, 17:51
to może żeby nie kupować 2x korb i tłoków , a dać już trochę na zapas :
https://fab9tuning.com/eagle-forged-h-beam-rods/
https://fab9tuning.com/wiseco-forged-pi ... des-rings/

- takie coś daję radę ?
czy to nie są te pułki cenowe ? bo widzę tam i 2x droższe nawet
Ja mam u siebie od 2012 korby manleya i tłoki Wiseco 8.5:1 i znoszą nawet 2.8 bara więc myślę że dla Twoich 400 też powinny styknąć, chociaż tak jak pisałem do takich mocy wystarczy ori tłok (chyba że masz wysoki CR to te tłoki mogą się nadać do jego obnizenia) + kuta korba.

Maniek19PL pisze:
28 paź 2019, 17:51
ah czyli grubo trzeba by tam robić, to tak jak myślałem, żeby zrobić nad wymiar tłoki / korby , głowicę oczywiście chce wysłać i tak do zrobienia , chce wysłać do "Top-Mar Regeneracja Głowic" , turbo chce wysłać na sprawdzenie i ewentualnie coś zrobić z nim w "Profi Turbo Wrocław"
lub może ktoś polecić kogoś od tej roboty ?
Nie wiem co chcesz robić ale jak podstawowy set czyli planowanie, plus "docieranie" zaworów to mogę z czystym sumieniem polecić Ci żebyś oddał wszystko do Hary w Gdańsku.
Co nie znaczy że jakiś poprawek by nie zrobili, ale to juz byś się musiał sam dopytać.

Co do turbiny to jak na moje to te HX27 nie ogarnie Ci 400kucy. Obstawiam że 300-330 to max co ta turbina jest w stanie efektywnie wygenerować, ale to już pewnie będzie 2bary +, (zależenie w jakim stanie jest silnik).
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

03 lis 2019, 19:07

Pisząc "Borg" miałem na myśli ogólnie TS ...mając doświadczenie z td04 i td05 to różnica była zdecydowanie zauważalna /duży td wstawał jak mały i pompował bez puchnięcia do końca obrotomierza/ Dla td05 efektywne 400km to byłby raczej szczyt możliwości... idealne do projektu 350km ..."borg"...bo więcej możliwości dobrania modelu do projektu 400km który ma pozostać wciąż drogową wersją auta ;-)
Borg z a45 albo coś trochę większego...
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

17 sty 2020, 7:33

Ktoś się podejmie złożeniem i zestrojeniem mojego silnika ? , szukam i szukam, nikt nie ma czasu , albo nie chce się podejmować składaniem rozłożonego już silnika, Andry jest zakopany wszystkim i tylko przekłada jakie kolwiek odpowiedzi, a Michał nie chce tego dotykać

Chciałbym samochód do wiosny już zrobiony, ktoś coś ? proszę o opinie do kogo się zgłosić
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

17 sty 2020, 8:02

Może Top Down Motors ma jakiś termin przed wiosną? (oczywiście mowa o 2021 bo w tym to pewnie bez szans ;) )
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

17 sty 2020, 16:20

a moze kolega WojtekJDM by sie podjal?
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

15 mar 2020, 12:28

okey, a pytanie jak wy docieraliście swoje silniki po kuciu i złożeniu na wszystkich zregenerowanych czy nowych częściach ?
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

17 mar 2020, 23:19

pierwsze odpalenie, kontrola czy nic nie cieknie, krótka przejażdżka w koło bloku i zrzucanie miski co by wyczyścić ja z opiłków.
100km lajtowo do 3-4krpm i zmiana oleju
100km mniej lajtowo do 5-6krp i zmiana oleju
100km do 8000rpm i zmiana oleju
100km pełen ogień na doładowaniu, zmiana oleju i koniec docierania
Przy czym wybierałem taką drogę żeby jak najwięcej hamować silnikiem i jak najkrócej stać na wolnych obrotach.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

18 mar 2020, 12:00

motor dalej nie poskładany?
napisz kolego PW dokladne w jakim stanie masz motor, jakie częsci i oczekiwania, składałem nie jednego B6/BP, może w chwili luzu bym Ci to ogarnął jeżeli się dogadamy.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Maniek19PL
Donator
Donator
Posty: 337
Rejestracja: 10 lip 2018, 16:10
Model: NA
Wersja: Przedlift
Lokalizacja: Pomorskie

24 mar 2020, 16:11

Nie, ciągle silnik w czesciach i kartonach mam. Andy nie czasu ciągle

Jedyny mechanik z okolicy który chce się podjąć składania silnika ( zdaniem innego fachowca ma wiedzę z lat 80)

Z zapytaniem jak odbywa się strojenie i docieranie silnika. Dostałem Odpowiedź :

Zrobimy autem około 100-200km, sprawdzimy, czy nie ma wycieków z silnika i auto wydajemy.
Pan będzie musiał jeździć raczej delikatnie do 1500km, wtedy wymiana oleju, po kolejnych 3000km znowu wymiana oleju, a potem już co 10tys. km. Do tych pierwszych 3000km należy jeździć normalnie, bez przeciążania silnika i pilnować wymian oleju

A dodatkowe moje pytanie jak wtedy wystroić samochód nie można go kręcić wyżej - bo nie jest dotarty.
Odpowiedź że właściwe strojenie dopiero po tych około 3 k km.
A moim pytaniem jest od razu. Wtedy jak to ustawić, bo ustaiwienie na oko. To zaraz dostanie silnik za dużo paliwa / lub za mało i góra silnika znowu do robienia :o

Nie wiem co mam robić. Takie podejście mi nie pasuje :o
Tyle kasy wydane i jeszcze coś może być nie tak :o
Awatar użytkownika
tekkenfan
Posty: 265
Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
Model: Inny
Wersja: 500+
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

26 mar 2020, 13:22

Pewnie zaraz wszyscybmnie objada ale jak na moje to te docieranie przez 3kkm to przesada. Co tam ma Cibsie docierac tyle czasy?
Pierscienie do cykindrow ukladaja soe w pierwszych minutach pracy silnika. I wtedy w misce mialem najwiecej opilkow.
Druga kwestia to pierscienie musza miec odpowiednie dociskanie przez pierwsze km zeby sienodpowiednio ulozyly a scianki cykindrow sie nie zeszklily. Dlatego tez poprzednio pisalem ze przy docieraniu powinno sie unikac pracy silnika na obrotach jalowych (bo wtedy wlasnie dochodzi do "szklenia" sie tulei cylindrow) i uzywac jak najwiekszego zakresu obrotoq. Zgadzam sie z teoria jak dotrzesz silnik tak on pozniej bedzie sie zachowywal ;)

Co do strojenia to tez nie ma co przesadzac bo wystarczy wgrac podstawowa mapke, pozniej podczas jazdy porobic kilka korekt i wszystko powinno przezyc.
A jak sie dotrze silnik to zrobic bardziej agresywne mapy i dopracowac wszelkie wzbogacenia itp.

Jedyny problem jaki tu widze to to o czym Ci kiedys wspominalem tzn. Za duzo osob jest w to wplatane i w razie awarii bedzie zwalanie winy jeden na drugiego.
Jak na moje to poczekaj niech Ci te puzle posklada ta sama osoba co pozniej to wystroi albo chociaz bedzie miala jakies pojecie i bedzie w stanie zrobic jakies bazowe mapy co by wszytkiego odrazu nie wysadzic.
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
ODPOWIEDZ