Hamownia

miejsce na wykresy i ich komentowanie

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 wrz 2023, 7:08

Przyrost w okolicach 3500rpm rewelacja! Myślę że jest potencjał w wyższym zakresie również.

Jeśli ma mniej palić to AFR jakieś 15.5 plus trochę zmiennej fazy, to też pomaga

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

21 wrz 2023, 9:47

Kudosy chłopaki!!!
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 418
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

21 wrz 2023, 11:14

Myślę, że realnie urosło Ci więcej, bo pierwszy test robiłeś przy 6 a drugi przy 25 stopniach.
Awatar użytkownika
czarobest
Posty: 153
Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
Model: NB FL
Wersja: Icon 1.8
Lokalizacja: Łódź

21 wrz 2023, 11:42

Jeździliśmy chwilę z @Alex, usłyszałem troszkę stuku niestety przy poprzednim ustawieniu przy 2000 obr/min, więc musiałem jeszcze tam odjąć. Ale na wyższych obrotach dodałem kilka stopni i teoretycznie nie było słychać, choć jak już Alex wie, ciężko sie tego na moim sprzęcie słucha :D .

Z takim zapłonem zrobiłem pomiar 0-100 i udało mi się osiągnąć 8.2 sekundy. Na poprzedniej mapie było 8.7s, a jak mierzyłem na serii wychodziło mi 9.2 sekundy. Toteż myślę, że już teraz, wraz z poprawkami zmiennej fazy ten wykres byłby lepszy na górze. Oczywiście dalej muszę słuchać i próbować, przy tym licząc na to, że obecny zapłon nie zabije silnika :lol: . A za jakiś czas dokonam kolejnego pomiaru na hamowni.

Żółwik pisze:
21 wrz 2023, 11:14
Myślę, że realnie urosło Ci więcej, bo pierwszy test robiłeś przy 6 a drugi przy 25 stopniach.
Trudno stwierdzić, nie wiem czy hamownia ma jakieś poprawki do tego (pewnie tak). No i wtedy miałem tak zwany "gorący dolot" po poprzedniku, teraz zrobiłem obudowę, która troszkę spowalnia nagrzewane się go :) . Może kolejny pomiar pewnie za jakiś miesiąc, czy więcej, będzie w niższej temperaturze.
Moja Miatka na forum oraz Instagram
I mój blog motoryzacyjno/miatowo/modelarski - revvedup.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

21 wrz 2023, 11:46

Ztcw pierwszy test był bez odgrody termicznej stożka a drugi z więc częściowo się to powinno skompensować.

Coś tam jeszcze dziś podlubalismy i uważam że jest postep zwłaszcza przy wyjściu z niskich obrotów. Są myślę rezerwy w nastawach zmiennej fazy. Trzeba by ogarnąć jakąś wirtualna hamownie ...

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
czarobest
Posty: 153
Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
Model: NB FL
Wersja: Icon 1.8
Lokalizacja: Łódź

22 wrz 2023, 16:31

Alex pisze:
21 wrz 2023, 11:46
Ztcw pierwszy test był bez odgrody termicznej stożka a drugi z więc częściowo się to powinno skompensować.

Coś tam jeszcze dziś podlubalismy i uważam że jest postep zwłaszcza przy wyjściu z niskich obrotów. Są myślę rezerwy w nastawach zmiennej fazy. Trzeba by ogarnąć jakąś wirtualna hamownie ...

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Poprawki jak najbardziej są, choć jak wróciliśmy to pojawił się stukot... Na szczęście już chyba znalazłem przyczynę i obędzie się bez otwierania silnika (jak słyszałem że stukot jest z silnika, to już miałem czarne scenariusze) i za kilka dni jak przyjdą śrubki, to zamontuję stare koło pasowe na nowo, bo nowe już się do tego nie nadaje :roll: .

Ale wracając do tematu. Wyciąłem fragment z logu zrobionego przy naszej jeździe, w którym na 3. biegu poszła od niskich obrotów do odcięcia. Nie pamiętam dokładnie jak równo było, ale załóżmy że to w tej chwili najważniejsze nie jest, bo to badanie tematu. Wybrałem z listy Mx-5 NB ze skrzynią 5b, dzięki czemu już były wstawione odpowiednie dane dotyczące masy, przełożeń oraz dane dotyczące aerodynamiki (powierzchnia czołowa, CX i tak dalej). Dodałem też 110 kg jako masa dodatkowa (trochę pewnie za mało) i podałem rozmiar kół.

Po wszystkim otrzymałem taki wykres, w tle ustawiłem z grubsza ten z prawdziwej hamowni (idealnie obroty się nie zgrywają, ale żeby choć trochę dać przyrównanie). Warto też zaznaczyć, że tego spadku przy 5000 obrotów już może faktycznie nie być po poprawkach.

To jest jak widać moc na kołach, biorąc pod uwagę, że na wykresie z hamowni mam też wykres strat i osiągają one na odcięciu w okolicach 45KM, to jeśli dodamy to do wyniku 109KM mamy 154KM na silniku. Czy tyle miała nie mam pojęcia, ale tego typu pomiar nie jest po to, by określić dokładne wartości (od tego jest prawdziwa hamownia), a żeby móc sobie porównywać w takich samych warunkach różne mapy. Bo daje to wtedy możliwość zobaczenia wzrostu/spadku.
virtual-dyno.jpg
virtual-dyno.jpg (95.14 KiB) Przejrzano 1187 razy
Moja Miatka na forum oraz Instagram
I mój blog motoryzacyjno/miatowo/modelarski - revvedup.pl
sirtom
Posty: 11
Rejestracja: 25 cze 2022, 11:50
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Kraków

28 paź 2023, 14:08

Moja MX-5 NC 1.8 z 2008 roku z przebiegiem 60 tyś. ale jeszcze przed liftowa. Kolejne wykresy przedstawiają kroki modyfikacji:
1. wykres - pierwszy pomiar na hamowni bez żadnych modów
2. wykres - zmiana po samym strojeniu
3. wykres - filtr k&n w fabrycznej puszce + kolektor wydechowy z ebay 4-1 (całkiem przyzwoicie wykonany)
4. wykres - zimny dolot od i.l.motorsport + filtr pipercross viper, midpipe z katem 200CPI od i.l.motorsport + tłumik końcowy ulter
Załączniki
1 ORI 1.jpg
1 ORI 1.jpg (464.37 KiB) Przejrzano 1101 razy
2 STROJENIE.jpg
2 STROJENIE.jpg (440.66 KiB) Przejrzano 1101 razy
3 KOLEKTOR FILTR K&N.jpg
3 KOLEKTOR FILTR K&N.jpg (441.25 KiB) Przejrzano 1101 razy
4 STROJENIE FILTR PIPERCROSS MIDPIPE KAT200 TLUMIK ULTER (1).jpg
4 STROJENIE FILTR PIPERCROSS MIDPIPE KAT200 TLUMIK ULTER (1).jpg (433.64 KiB) Przejrzano 1101 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 paź 2023, 15:47

Powiedziałbym niesamowity wynik jak na nc1.8

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
skatejol92
Donator
Donator
Posty: 178
Rejestracja: 10 lip 2019, 12:40
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2023, 21:16

MX-5 WX2827A.jpg
MX-5 WX2827A.jpg (849.63 KiB) Przejrzano 616 razy
Kolektor Andy'ego + strojenie w DisiTune
radzioflatout
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2024, 22:05
Model: NC
Lokalizacja: polska

14 lut 2024, 12:10

422684351_375590565050829_496065764301062779_n.jpg
422684351_375590565050829_496065764301062779_n.jpg (19.23 KiB) Przejrzano 309 razy
Podsyłam wykres z auta nad którym miałem okazję ostatnio pracować
Silnik przedlift NC.
Wałki Świątek.
Kolektor 4-1 Andy
Dolot CAI Ramair
Wydech z katem.
Silnik po moim remoncie.
Ecutek po moim remapie.
Olej Millers CFS 5W40.

Hamowany na zimóweczce.

Sporo czasu poświęciłem na optymalizację przełączania runnerów.
Celem był jak najbardziej płaski przebieg momentu, tak żeby łatwiej się jeździło na torze.
Silnik jest dosyć daleko od stuku, dlatego na wiosnę zrobimy jeszcze dogrywkę.
Coś tam jeszcze górą urobimy.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2024, 17:02 przez radzioflatout, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 lut 2024, 16:08

nie widze wykresu
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
radzioflatout
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2024, 22:05
Model: NC
Lokalizacja: polska

14 lut 2024, 17:00

radzioflatout pisze:
14 lut 2024, 12:10
422684351_375590565050829_496065764301062779_n.jpg
422684351_375590565050829_496065764301062779_n.jpg (19.23 KiB) Przejrzano 310 razy
422684351_375590565050829_496065764301062779_n.jpg
Podsyłam wykres z auta nad którym miałem okazję ostatnio pracować
Silnik przedlift NC.
Wałki Świątek.
Kolektor 4-1 Andy
Dolot CAI Ramair
Wydech z katem.
Silnik po moim remoncie.
Ecutek po moim remapie.
Olej Millers CFS 5W40.

Hamowany na zimóweczce.

Sporo czasu poświęciłem na optymalizację przełączania runnerów.
Celem był jak najbardziej płaski przebieg momentu, tak żeby łatwiej się jeździło na torze.
Silnik jest dosyć daleko od stuku, dlatego na wiosnę zrobimy jeszcze dogrywkę.
Coś tam jeszcze górą urobimy.
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

14 lut 2024, 18:21

Qrde, takie moce 😱
Weź to potem dogoń 😭
radzioflatout
Posty: 4
Rejestracja: 26 sty 2024, 22:05
Model: NC
Lokalizacja: polska

14 lut 2024, 23:22

latar pisze:
14 lut 2024, 18:21
Qrde, takie moce 😱
Weź to potem dogoń 😭
hamownia, hamownią, ale jak to doooobrze jedzie pod nogą!!!
MichalD
Posty: 2
Rejestracja: 26 wrz 2023, 8:03
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

12 mar 2024, 12:36

Cześć,
stwierdziłem że się podzielę moim wynikiem przed jakimikolwiek zmianami. 1.8 NC 2007 wszystko seria. zrobione 5 pomiarów wszystkie oscylowały w granicach +/- 0.5 KM. Niedługo będę zmieniać wydech na cobalta i kolektor od Andy'ego także zrobię update jeżeli ktoś będzie chętny.
Obrazek
Full stock:
138,6 KM
182,3 Nm
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 mar 2024, 20:43

moje NC 2.5 z kolektorem decat + strojenie na RomDropie przeze mnie. Jestem zadowolony 8-)
mx5 nc 2.5 alex.png
mx5 nc 2.5 alex.png (278.64 KiB) Przejrzano 137 razy
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
ODPOWIEDZ