Swap 1.8 VVT do NA 97r.

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Bozexxx
Posty: 241
Rejestracja: 05 mar 2017, 19:22
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

04 lut 2019, 12:56

Siema ! 8-)
Tak jak w temacie ,zastanawiam się nad swapem silnika na 1.8 vvt do mojej NA z 97r..I tu nasuwa się mnóstwo pytań :
-Co jest niezbędne do takiego swapa
-Jak dużo jest z tym ,rzeźby ? (Mam cały sprzęt silnik przełożę bardziej się martwię o kwestię elektroniki.Leży u mnie na półce det3 przyda się ?)
-Ten 90 konny silnik który wyciągnę będzie moim docelowym silnikiem ,a 1.8 vvt jest przejściowe ,tamten silnik planuję może zakuć ,na pewno uturbić itd,a potrzebuję auta do jazdy na codzień więc zastanawiam się nad 1.8 vvt żeby już powoli przyzwyczajać się do większej mocy i robić to stopniowo .
-Czy ma sens taki plan czy raczej iść w 1.8 bez vvt z jakiejś NA albo kupić po prostu jeszcze jeden silnik 90 konny ?
-Sam silnik pewnie wyjdzie coś koło 2000-2500zł czy są jeszcze części których nie wyciągnie się z nbfl-a i będzie trzeba je kupić osobno ?
Czy może w ogóle jakieś inne pomysły :kciuk: ?
Pozdrawiam ! :D
NA 97r. 90km :D
viewtopic.php?f=22&t=24312&view=unread#unread
IG : bozo.wymiata
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 lut 2019, 13:40

pomyslow mozemy miec duzo, pytanie czy bedzie ci sie chcialo je realizowac. W zyciu nie chcialoby mi sie swapowac 90ki na 1.8VVT a potem z powrotem na 90ke i turbic. Predzej kupic druga MX z 1.8VVT a w chwili gdy pierwsza bedzie juz uturbiona i jezdzaca - sprzedac nbfla. Jesli chcesz robic stopniowo - podlacz DETa i wystroj, to juz chwile zajmie a potem nie bedziesz mial kolejnego tematu do ogarniecia gdzie mozna sie wylozyc na krotsza lub dluzsza chwile. W miedzyczasie mozesz wrzucic walki z 115ki albo bardziej ciekawie wydechowy z MX3 jako ssacy + regulowane kolka. Do tego zmiana dolotu, przejscie na MAP albo inny MAF na przyklad, by usunac kulawego seryjnego mechanicznego MAFa. Znowu jest co robic przez chwile

Zeby pozenic 1.8VVT z NA potrzebujesz oprocz silnika mechanicznie cala wiazke z osprzetem i ECU, nic nie bedzie pasowac + pewnie jeszcze jakies mechaniczne graty

ciekawi mnie ile chcesz mocy wycisnac z 90ki ze masz zamiar ja kuć. Zdaje sie ze ok 300kunia bez kucia wytrzymuje. A powyzej oprocz rosnacych utrudnien w jezdzie bedziesz dodatkowo czesto wymienial skrzynie, dyfry i inne elementy ktore sie poddaly :D
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
henorek
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
Model: NB FL
Wersja: 1.8VVT '02
Lokalizacja: Warszawa

04 lut 2019, 16:21

Ja bym włożył 1.8 VVT i to turbił, dlaczego chcesz turbić 90tke?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 lut 2019, 16:44

Wydaje mi się że 1.8vvt nie jest przesadnie wdzięczny do turbienia bo ma wysoki stopień sprężania. Dokładnie odwrotnie jak 90ka. Ale niech się wypowie jakiś praktyk

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

04 lut 2019, 20:51

Jakbym wkładał 1.8 VVT (co planuje po tym jak postawię garaż) to raczej w ITB bym poszedł.
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

05 lut 2019, 13:32

KLapovchy pisze:
04 lut 2019, 20:51
Jakbym wkładał 1.8 VVT (co planuje po tym jak postawię garaż) to raczej w ITB bym poszedł.
Na wiosnę będę przerzucał 1.8 vvt z NBFL (mam całe rozbite) właśnie do NA z 97 i stawiał na ITB i EMU. Jak Ci się nie pali, to ja stopniowo będę opisywał projekt. Ja na dzień dobrzy przerzucam cały napęd, bo NBFL miała 60k najechane tylko, a NA ma ponad 200k. Swoją wiedzą, jak i ewentualnymi rysunkami się mogę podzielić.
The answer is always Miata.
Bozexxx
Posty: 241
Rejestracja: 05 mar 2017, 19:22
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

05 lut 2019, 16:42

Itb mnie nie interesuje zbyt wiele zabawy i zbyt duże koszta,a zbyt małe przyrosty mocy .Miało by to sens w momencie gdybym chciał brać udział w jakichś zawodach ,a to ma być daily .
Co do tematu dlaczego turbie 1.6 a nie 1.8 vvt zapytaj ziomeczka od Retro turbo miaty ile wytrzymuje 1.6 90km bez zakucia ,albo ja ci powiem 1 bar co daje około 300 km ;P ,Po zakuciu można hulać wyżej więc będzie jeszcze ciekawiej :3 Ale to się zobaczy ,odnośnie swapa to chciałbym jednak tą moc podnieść ,i teraz w takim razie proponujecie kupno drugiego 1.6 90km czy jest inne wyjście ? :D Bo bawić mi się z wiązką 2 razy nie chce szczerze myślałem ,że to łatwiej pójdzie ;(
NA 97r. 90km :D
viewtopic.php?f=22&t=24312&view=unread#unread
IG : bozo.wymiata
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

05 lut 2019, 20:16

300KM w miacie, to średnio od 80 do 130zł na 100 kilometrów... na daily średnio ekonomicznie.
VVT w NA daje naprawdę dużo zabawy - przy swapie pokusiłbym o zrobienie sterowania na EMU co już będzie na przyszłość - zdecydowanie dobra droga a w zaciszu garażu możesz powoli składać mocno zrobiony silnik... najlepiej z pijącego olej bp'ka.
Awatar użytkownika
Wilczek
Posty: 287
Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:53
Model: NA

10 lut 2019, 8:04

Chyba szkoda roboty i kasy na takie swapy, kup jakąś corsę C, jeździj, w tym czasie uturbij 1.6 w Miacie, sprzedaj corse i wychodzisz na zero(a tak to zawsze będziesz stratny, chyba, że wszystko ogarniesz sam lub masz mechanika za darmo)- ewentualnie corsę zostaw na zimę :bicz:
Awatar użytkownika
Wilczek
Posty: 287
Rejestracja: 04 kwie 2017, 19:53
Model: NA

10 lut 2019, 8:06

Bozexxx pisze:
05 lut 2019, 16:42
Co do tematu dlaczego turbie 1.6 a nie 1.8 vvt zapytaj ziomeczka od Retro turbo miaty ile wytrzymuje 1.6 90km bez zakucia ,albo ja ci powiem 1 bar co daje około 300 km ;P
On już jeździ na trzecim silniku jak dobrze pamiętam, więc taka moc nie jest w pełni bezpieczna ;)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

10 lut 2019, 9:40

Wuja pisze:
10 lut 2019, 8:04
kup jakąś corsę C e30, jeździj, w tym czasie uturbij 1.6 w Miacie, sprzedaj corse i wychodzisz na zero(a tak to zawsze będziesz stratny, chyba, że wszystko ogarniesz sam lub masz mechanika za darmo)- ewentualnie corsęe30 zostaw na zimę :bicz:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 lut 2019, 21:38


Wuja pisze:On już jeździ na trzecim silniku jak dobrze pamiętam, więc taka moc nie jest w pełni bezpieczna ;)
Na tym ostatnim silniku Retro jeździ już całkiem długo bez problemów.

Wysłane z mojego H4113 przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
KLapovchy
Posty: 129
Rejestracja: 12 sie 2018, 22:33
Model: NA
Wersja: 1.6

03 kwie 2019, 12:01

Chezus pisze:
05 lut 2019, 13:32
KLapovchy pisze:
04 lut 2019, 20:51
Jakbym wkładał 1.8 VVT (co planuje po tym jak postawię garaż) to raczej w ITB bym poszedł.
Na wiosnę będę przerzucał 1.8 vvt z NBFL (mam całe rozbite) właśnie do NA z 97 i stawiał na ITB i EMU. Jak Ci się nie pali, to ja stopniowo będę opisywał projekt. Ja na dzień dobrzy przerzucam cały napęd, bo NBFL miała 60k najechane tylko, a NA ma ponad 200k. Swoją wiedzą, jak i ewentualnymi rysunkami się mogę podzielić.


To w kontakcie, nawet na tel. :)
ODPOWIEDZ