Nowy Kit do konwersji otwartego dyfru na lsd

Progressive Limited Slip Differential set - LSD

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

0sup01
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2019, 15:03
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Bydgoszcz

11 sty 2019, 16:46

Progressive Limited Slip Differential set - LSD tak się nazywa.

Od firmy Racing Diffs za około 1250zł od paru godzin jest dostępny na Ebay'u to cacko niby przekształca dyferek na lsd i ludzie niby się znają bo od lat sobie robią rzeczy do Bmwu między innymi i słyszałem dobre opinie o firmie. Nie wiem czy jakiś kit taki już ktoś widział ale chciałem zapytać o opinię jak myślicie ? Dobre to rozwiązanie czy słabe?
Sam szukam właśnie dyfru lsd lub torsenu do mx5 a tu nagle coś takiego znalazłem na innych zagranicznych portalach. W dodatku da się cacko nawet za darmo do Polski sprowadzić co jest
rzadkością na Ebay'u. Zgaduję że ktoś powie że taki dyfer lepiej używany kupić za te kasę i może ma rację ale dochodzi też sprawa że taki dyfer jest zawsze używany i nie wiadmo kto z nim co robił a jednak nasze to nasze i każdy z nas pewnie wie co ma. Jakie wasze zdanie?
Załączniki
dyfer 2.jpg
dyfer 2.jpg (201.32 KiB) Przejrzano 1276 razy
dyfer.jpg
dyfer.jpg (161.7 KiB) Przejrzano 1276 razy
Awatar użytkownika
Adamus7856
Posty: 25
Rejestracja: 29 sie 2017, 13:25
Model: NA
Wersja: 1.6 1996
Lokalizacja: Work=Warszawa, Home&Garage=Skępe

12 sty 2019, 8:50

Jeśli ktoś ma zdrowy i sprawdzony otwarty dyfer to moim zdaniem bardzo fajne rozwiązanie, u mnie w na bym sie tego nie podjął bo po pierwsze robią tylko do nb a po drugie mój dyfer jest już mocno zmęczony życiem
Więcej o Papa gruz: viewtopic.php?f=22&t=25897
________________________
W garażu:
Mazda MX5 NA 1,6 (Papa gruz)
Volvo V50 T5 (daily)
Triumph Tiger 955i (moto)
Honda Transalp Enduro mod aka Puszkin (fun)
Kymco Agility City 125 gruz edyszyn (miejski teleporter)
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

14 sty 2019, 6:57

Powiem tak. Jakiś kit do wstępnego spięcia do Fuji można by zrobić i ktoś na forum regenerował płytki. Generalnie przyzwoite fuji to jakiś 600 zł. Za 1200 zł możesz wyrwać torsena i szczerze, to nie wiem, czy taki wynalazek będzie lepszy od torsena, który generalnie się raczej nie sypie jak nie był w jakimś chorym turboprojekcie. Przynajmniej mnie się nie obiło o uszy żeby torseny się rozpadały.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
pirul
Moderator techniczny
Moderator techniczny
Posty: 2308
Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
Model: Inny
Wersja: RX-7 FB2 '83
Lokalizacja: Kraków

14 sty 2019, 9:15

To by było fajnym pomysłem gdyby było dostępne do przedliftowych NA. Bo jednak przy swapie całości łącznie z wałem i półosiami można trafić na więcej komplikacji niż wysypany sam torsen, a jak do 2k pln za zestaw dodasz koszt regeracji półosi i np. wyważania wału to już kit do konwersji otwartego dyfra na LSD nabiera więcej sensu ekonomicznego. Pomijam kwestię oryginalności przeniesienia napędu, która też może być dla kogoś istotna w starych NA. Ja bym osobiście coś takiego chętnie przytuliuł gdyby siadło do mojego dyfra.
Wiszcz
Donator
Donator
Posty: 57
Rejestracja: 03 maja 2017, 3:29
Model: NB FL
Wersja: z nutką Kremową...
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

14 sty 2019, 17:48

Teoretycznie opis tego samego. Do indywidualnego rozumienia - ja nie znam się aż tak dobrze aby wyrokować ;)
https://mycomputerninja.com/?p=440
0sup01
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2019, 15:03
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Bydgoszcz

14 sty 2019, 22:06

Since we had lots of questions about what is the difference between infamous Phantom grip and our product we decided to write a post about it.

Many people tried it and left disappointed with feeling that they had thrown they money away. Since our product looks very similar, some of you are scared to try it which is quite reasonable.

So I will tell you that your product just looks similar and that's it.
Without any further delay, here is the explanation:

1. Phantom grip locks differential only by high rated springs, while our product has ramp angle on central channel where small gears axle passes through. That provides dynamic/progressive lock exactly the same as OEM ZF LSD. When you press accelerator, large gear attends to spin the plate around pushing the ramp of central channel against axle increasing pressure several times more than preload.
Conclusion - while Phantom has radial channel and relays only on high rated springs, our product has high rated springs to creating preload, but has dynamic lock from ramp angles as well.

2. Everyone are afraid of metal shavings as a product of Phantom grip which often destroys transmission if it is front wheel drive car. Therefore we use friction shims between gears and plates. From our experience in producing LSD clutch plates, we used the same materials for friction shims which gives them high resistance and longevity.
0sup01
Posty: 5
Rejestracja: 10 sty 2019, 15:03
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Bydgoszcz

14 sty 2019, 22:23

Ogólnie mówiąć to inaczej działa niż phantom grip

https://www.capri.pl/forum/408789 tu można o gripie poczytać bo ogólnie 1 i 2 robi to samo tylko winny sposób.
Przede wszystkim ten progresywny kit lsd używa podkładek ciernych a nie jak w gripie gdzie trze metal o metal i jest to wszystko właśnie w oleju który dodatkowo zmniejsza tarcie co
automatycznie obniża wartość zeszperowania do tych około 20 % ALE TO OKOŁO.
Podkładki są stworzone by lepiej tarły się o siebie nawet w oleju i dają od 20 do 25 około % zeszperowania i obchodzą największą bolączkę gripa czyli opyłki i inne badziewie które ścierając się wlezie między zębatki i psuje dyfer od środka.
Dodatkowo w gripie są małe albo wcale sprężynki które nie dają tyle mocy co te tutaj gdzie w lsd kit dają większe obciążenie wstępne i składają się też na to że jest większe zeszperowanie ale również jak naciskasz na pedał to wiadomo przyspieszasz i jak 1 koło traci trakcję to sprężyna jak to sprężyna chce być "prosta" bardziej i ucieka tobie dociskając zębatkę i dając większą moc do koła .
ODPOWIEDZ